Skocz do zawartości

F-86F Sabre Academy 1/72


bahamut24

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 93
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Do dnia dzisiejszego wszystko z modelem szło bez problemu aż do godziny 20...

Chciałem spróbować swoich sił w preshadingu , najpierw na złomie , wszystko ładnie pięknie , no to teraz na właściwym modelu i wyszła jedna wielka Qpa

O ile dół nie wygląda , aż tak tragicznie

dsc05860kt.jpg

 

To góra już wyszła kaszaniasto, farba i aero przestały współpracować i teraz mam problem...

dsc05865m.jpg

dsc05862o.jpg

Co mi teraz doradzicie? Zmywać tą farbę? Czym zmyje Vallejo MC? Jeszcze raz położyć podkład? Nie zaleje linii podziałowych?

Zwaliłem sprawę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pracę nad modelem wstrzymuję do końca tygodnia bo jutro jadę do stolicy a skończyły mi się też rękawiczki gumowe, paluchami nie chce macać modelu. Jak wrócę wypoleruję model, pomaluję na srebrny , później sidolux pod kalki i na kalki, wash , następnie nie wiem czy kłaść matowy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Ostatnio miałem czas to podziałałem przy szabli , jednak efekt mało mnie zadowala...Przeszlifowałem powierzchnie po "preshadingu" jednak dalej nie mogłem szlifować bo linie podziału by zniknęły, położyłem podkład i na to srebrną farbę , jednak czarny cały czas się przebija

dsc0081yd.jpg

 

dsc0079bj.jpg

 

dsc0080nb.jpg

 

Przepraszam za jakość zdjęć ale aparat się rozładował. Zastanawiam się czy nie zmywać farby Chciałbym aby zszedł też podkład ( Motip) wystarczy jak wrzucę do cleanlux, i wszystko zejdzie do gołego plastiku? ( czytałem temat o zmywaniu ale nie mogę znaleźć info co do podkładu) Może nie warto zmywać farby? Jedyne z czego jestem zadowolony to to , że aerograf działa i powierzchnia o wiele lepiej wygląda niż pędzlem malowane

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według mnie preshading pod metalizer daje niezbyt dobre efekty. O wiele lepiej wygląda powierzchnia z panelami zróżnicowanymi różnymi odcieniami metalizerów. Pomyśl o tym...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem dzisiaj jeszcze 2 butelki cleanlux ( mało już miałem) . Testowałem na złomie zmywanie farby i akryl a pod nim olejna zostały zmyte do gołego plastiku, schodziło całymi płatami po 1.5 dnia, z szabli coś słabo idzie , nie cały dzień a farba jeszcze nie odpada , jak paznokciem przejadę to schodzi. Zobaczymy jak jutro będzie wyglądać, oby pomogło

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podziałałem wczoraj i dzisiaj przy zmywaniu no i o to efekty:

dsc05874e.jpg

 

dsc05873f.jpg

 

dsc05872e.jpg

 

Wnętrze też dostało , więc pędzlem delikatnie podmaluje. O dziwo z tych linii podziałowych farba nie zeszła, próbowałem wykałaczką i igłą lekarską. Model trochę uwalony po tym zmywaniu , jednak więcej farby nie zejdzie ( ze złomu gdzie podkładem była olejna o wiele lepiej schodziło) . Mam nadzieję , że podkład pokryje wszystko dobrze. Ech gdyby nie mój błąd już bym miał model na ukończeniu ale nie poddaje się

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 weeks later...

Od ostatniego postu trochę minęło , po zmyciu czarnego pomalowałem podkładem a później kolorem srebrnym ale zacieki się porobiły , wszystko było widać no to znowu do cleanluxa , następnie znowu podkład i znowu farba , inaczej rozcieńczona , trochę mniejsze ciśnienie w aero i powoli malowałem efekty 2 warstw:

dsc05884i.jpg

 

dsc05882n.jpg

 

dsc05880r.jpg

 

dsc05898dl.jpg

 

dsc05897o.jpg

 

dsc05896sf.jpg

 

dsc05894qw.jpg

 

dsc05893o.jpg

 

dsc05892b.jpg

 

dsc05891y.jpg

 

Jak myślicie kłaść jeszcze jedną warstwę czy 2 starczą? Zdjęcia (chyba) średnie ale nie wiem jak dobrze zrobić zdjęcie modelu pomalowanego taką farbą

W czasie czekania na odpowiedź i porady biorę się za przygotowanie klap podwozia i hamulców do malowania , niedługo kolejne zdjęcia .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziwnie to malowanie prezentuje się na zdjęciach - jakbyś goły plastik pokrył brokatem. Nie bardzo widzę też sens w nanoszeniu cleanlux'a miedzy warstwy metalizera. Połóż jeszcze przynajmniej jedną warstwę metalizera, na razie na zdjęciach nie wygląda to najlepiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakim metalizerem malowałeś/może jest ale nie doczytałem/ jakie rozcieńczenie? bo tak jak Michał napisał :brokat na plastiku,w/g mnie za duże rozcieńczenie i malowałeś brudnym rozcieńczalnikiem nie farba ,ja maluje Gunzowym Mr.metal i jego praktycznie się nie rozcieńcza ,to samo z valleyo auluminium też bardzo małe rozcieńczenie.

co do fotek to nie rób z fleszem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Malowałem Vallejo Model Color Silver 171. Rozcieńczałem w proporcji 1:1 wodą a na początku 1:2 ( farba:woda) jednak było za rzadkie. W świetle dziennym nie wygląda jakby był malowany brokatem ale światło lampy już daje taki efekt .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie bardzo widzę też sens w nanoszeniu cleanlux'a miedzy warstwy metalizera.
Ja też nei widzę takiego sensu i tak nie robiłem zmyłem farbe bo nie wyszło później znowu podkład i na to znowu farba oczywiście po wyschnięciu cleanluxa, chyba wyraźnie napisałem o co mi chodzi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wywal ten metalizer (pfff, to g.. srebrzanka jest) kup olejny Humbrol polished alluminium lub metalizer model master, efekt bedzie bardzo dobry a nie takie dziadostwo, nawet kaloryfer w PRLu byl bardziej srebrny niz to cos.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ten humbrol na numer 27002? Bym musiał sprawdzić czy w modelarskim u mnie będzie ten kolor czy ewentualnie revell nr 90 lub 91 będzie lepszy? Jeszcze proszę w razie czego o proporcje w jakich rozcieńczać tego humbrola i czym.

 

EDIT

Sprawdziłem w sklepie online , jednak nie posiada w ofercie tego koloru humbrola najwyżej zamówię w "moje hobby" i przy okazji coś jeszcze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mozesz rozcienczac terpentyna a lepiej benzyna ekstrakcyjna czy do zapalniczek a najlepiej rozcienczalnikiem do farb olejnych - producent raczej nie ma znaczenia. Tak ten numer HB to to chyba ze myle teraz polished z matt jeden ma 27002 a drugi 27001. Moze byc tez revell, ale efekt slabszy troche. Najlepszy moim zdaniem to HB polished lub Metalizery Model Master. Ich rozcienczac nie musisz ale smrod jak.... Sa nieodporne na maskowanie i dotyk - potrzebny oryginalny werniks. Daja sie polerowac wata lub mieka szmatka po kilkunastu minutach od nalozenia. HB najlepiej po 24h.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wywal ten metalizer (pfff, to g.. srebrzanka jest) kup olejny Humbrol polished alluminium lub metalizer model master, efekt bedzie bardzo dobry a nie takie dziadostwo, nawet kaloryfer w PRLu byl bardziej srebrny niz to cos.

 

Co Ty opowiadasz prosze tu MiG malowany aluminium z valleyo/model w moim wykonaniu/

 

dsc06946w.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.