dumapolski Napisano 29 Marca 2012 Share Napisano 29 Marca 2012 Witam. Chciałem zaprezentować Kolegom model Titanica. Kupiłem go na początku września w M-Zone. Wchodząc tam, chciałem kupić czołg, ale jakoś zobaczyłem go na półce. Kilka razy pytałem sprzedawcę, czy na pewno kosztuje 60 zł. Myślałem, że statki i okręty są droższe, bo wcześniej oglądałem tylko modele Tamki i Fujimi Model zdecydowanie niskich lotów, jeśli można porównywać liniowiec do bolidu F1, to myślę, że gorszy, niż Hellerowski R24 (w sensie składalności i zdetalowania). Pierwszy model malowany aerografem, olinowanie robione z własnej inicjatywy (również pierwszy raz), w instrukcji były tylko 4 liny między masztami. Reszta robiona według zdjęć i rysunków, stąd niektóre mogą się kończyć w złym miejscu, ale IMHO nie razi to tak strasznie, gdy model stoi na szafie. Tyle wstępu, teraz fotki. Nie bijcie za mocno Nie ustrzegłem się błędów, ale myślę, że jak na pierwszy statek chyba jest OK. Oczywiste jest, że moja ocena nie jest obiektywna Pocieszam się tym, że jeden z tych błędów jest we WSZYSTKICH modelach Titanica. Tutaj zagadka dla Kolegów: co to za błąd? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Czesio Napisano 30 Marca 2012 Share Napisano 30 Marca 2012 Model ładny brakuje mu trochę washa ale może być Albo to wina zdjęć albo przejście czarny-biały jest delikatnie pofałdowane szczególnie na dziobie (3 zdjęcie). Polecam też zainwestować w wiertełka, bo dziurka w którą wchodzi lina zaraz nad mostkiem wygląda jakby była wypalana gorącą szpilką. Pod biały polecam Ci MR. Base white z gunze. (taki biały surfacer ) Przy klejeniu lin przydaje się igła, chociażby lekarska, nakładasz trochę do dziurki, wkładasz nitkę i kolejna malutka kropelka przy samym łączeniu, przede wszystkim trzeba wywiercić dziurkę bo niektóre linki od kominów wyglądają jakby były przyklejane wprost do pokładu, co niezbyt dobrze wygląda. Do następnego okrętu (jeśli taki będzie na co mam nadzieję ) dobrze by było gdybyś kupił jakąś cienką taśmę gdzieś koło 2mm np. tamiya czy 3M, najpierw psikasz pokład, potem taśmą wszystkie krawędzie przy ściankach i innych pierdołach, potem można wypełnić maskolem, taśmą papierową itp. i kolejny kolor w tym przypadku biały Pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
okonek Napisano 30 Marca 2012 Share Napisano 30 Marca 2012 Nie będę się czepiał pierwszego modelu ale mam pytanie co do kominów. Sam ten kolor wymyśliłeś ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dumapolski Napisano 31 Marca 2012 Autor Share Napisano 31 Marca 2012 Witam. Dzięki za pozytywne opinie. Do następnego okrętu (jeśli taki będzie na co mam nadzieję ) Jeśli będzie, to Olympic, lub trzeci statek tej klasy(nie wiem, co ewentualnie napisać na podstawce: Gigantic, czy Britannic), albo Bismarck, ale raczej długo przyjdzie poczekać. Okonek - kolor faktycznie zbyt ciemny. Po części to moja wina, bo wziąłem zbyt ciemną farbę, ale po części też światła, które ją jeszcze bardziej przyciemniło. Tutaj zagadka dla Kolegów: co to za błąd? Nikt nie spróbuje zgadnąć? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Super Moderator Marcin Rogoza Napisano 31 Marca 2012 Super Moderator Share Napisano 31 Marca 2012 Tutaj zagadka dla Kolegów: co to za błąd? Nikt nie spróbuje zgadnąć? Ja się podejmę - chodzi o to, że model przedstawia widok liniowca zaraz po wejściu do portu ? ..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
okonek Napisano 31 Marca 2012 Share Napisano 31 Marca 2012 kolor faktycznie zbyt ciemny. Po części to moja wina, bo wziąłem zbyt ciemną farbę, ale po części też światła, które ją jeszcze bardziej przyciemniło. Hmmm.... a od kiedy to był mosiężny kolor ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SamP Napisano 31 Marca 2012 Share Napisano 31 Marca 2012 Ja się podejmę - chodzi o to, że model przedstawia widok liniowca zaraz po wejściu do portu ? ..... To nie jest błąd, Titanic w drodze do Ameryki zawinął do Queenstown i stamtąd wypłynął dopiero na Atlantyk. Nawiasem mówiąc zastanawiam się czym różni się liniowiec po wejściu do portu od liniowca wychodzącego z portu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Super Moderator Marcin Rogoza Napisano 31 Marca 2012 Super Moderator Share Napisano 31 Marca 2012 Ja się podejmę - chodzi o to, że model przedstawia widok liniowca zaraz po wejściu do portu ? ..... To nie jest błąd, Titanic w drodze do Ameryki zawinął do Queenstown i stamtąd wypłynął dopiero na Atlantyk. Nawiasem mówiąc zastanawiam się czym różni się liniowiec po wejściu do portu od liniowca wychodzącego z portu Zasobem wody pitnej pod pokładem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dumapolski Napisano 31 Marca 2012 Autor Share Napisano 31 Marca 2012 To ja może podpowiem: chodzi o budowę statku. Marcin - ciekawe rozumowanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SamP Napisano 31 Marca 2012 Share Napisano 31 Marca 2012 To ja może podpowiem:chodzi o budowę statku. Marcin - ciekawe rozumowanie Jeden z kominów (czwarty) jest atrapą, no ale go widać przecież Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dumapolski Napisano 31 Marca 2012 Autor Share Napisano 31 Marca 2012 SamP - masz rację, ale chodzi o coś innego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adams M1A1 Napisano 31 Marca 2012 Share Napisano 31 Marca 2012 W czasie rejsu z tego co pamiętam Titanic zawijał do jakiegoś francuskiego portu. Ale pewnie nie o to chodzi, patrząc na zdjęcia mogę przypuszczać że chodzi o flagę USA na przednim maszcie która powinna być podniesiona w momencie wejścia do portu w Nowym Jorku do którego nigdy nie dotarł. Statek wychodzący w morze podnosi też flagę sygnałową Biue Peter po polsku niebieskiego Piotrusia jest to flaga biała z niebieskim obramowaniem. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SamP Napisano 31 Marca 2012 Share Napisano 31 Marca 2012 Powinno być 20 szalup a ja widzę tylko 18 szalup. Ponadto pierwsza szalupa z lewej i prawej burty licząc od dziobu były umieszczone nieco wyżej niż pozostałe. http://www.webdirect.home.pl/titanic/html/foto/16foto.html Na przednim maszcie brakuje platformy obserwacyjnej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dumapolski Napisano 31 Marca 2012 Autor Share Napisano 31 Marca 2012 Kurczę, dobrzy jesteście, sam o tym nie wiedziałem. Chodziło mi o śruby. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SamP Napisano 31 Marca 2012 Share Napisano 31 Marca 2012 Na Twoich zdjęciach nie widać śrub. W rzeczywistości środkowa była 4-łopatowa a zewnętrzne 3-łopatowe albo na odwrót:) W modelu jest inaczej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dumapolski Napisano 31 Marca 2012 Autor Share Napisano 31 Marca 2012 W modelu środkowa ma 4 łopaty, a zewnętrzne 3. To błąd, który popełnił Cameron, a powielili wszyscy producenci modeli. Taką konfigurację miał Oplympic. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SamP Napisano 31 Marca 2012 Share Napisano 31 Marca 2012 Hmm. Na zdjęciach z budowy Titanica widać, że jest to właśnie taka konfiguracja - środek 4-łopatowy a zewnętrzne śruby 3-łopatowe. http://en.wikipedia.org/wiki/File:Titanic_stern_and_rudder.jpg Zdjęcie jak widać pochodzi z Biblioteki Kongresu USA, jest możliwość oczywiście jego złego opisania ale z literatury wynika, że Olympic i Titanic jeśli chodzi o budowę były bliźniacze, różniły się wykończeniem, restauracjami itp. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dumapolski Napisano 31 Marca 2012 Autor Share Napisano 31 Marca 2012 Według tabelki z dokumentów z budowy statku, Olympic miał w chwili budowy, bo później się to zmieniało, 4 łopaty na środku i 3 po bokach, a Titanic od nowości po 3 wszędzie. Gigantic miał taki układ jak Olympic. Nie ma gwarancji, że pokazane przez Ciebie zdjęcie przedstawia Titanica, tak jak nie ma gwarancji, że to Olympic. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SamP Napisano 31 Marca 2012 Share Napisano 31 Marca 2012 To prawda, że nie ma gwarancji, niemniej pewne okoliczności wskazują, że na zdjęciu ukazany jest Titanic. Zdjęcie zostało wykonane w 1911 roku, podczas gdy Olimpic został zwodowany w 1910 w październiku. Z dużym prawdopodobieństwem można więc przyjąć, że w 1911 roku w doku stoczni stał tylko Titanic. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dumapolski Napisano 31 Marca 2012 Autor Share Napisano 31 Marca 2012 Albo Gigantic. Według tabelki mia taki sam układ śrub jak Olympic, a zwodowali go w lutym 1914. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SamP Napisano 1 Kwietnia 2012 Share Napisano 1 Kwietnia 2012 Tyle, że prace w stoczni przy Giganticu rozpoczęto w listopadzie 1911. Przez miesiąc czy dwa raczej nie zbudowano na tyle kadłuba, by można było zakładać śruby. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dumapolski Napisano 1 Kwietnia 2012 Autor Share Napisano 1 Kwietnia 2012 Pytałem o to zdjęcie na forum poświęconym Titanicowi. Oto odpowiedź, jaką dostałem: Cytat: "Chodzi raczej o: http://en.wikipedia.org/wiki/File:Titanic_stern_and_rudder.jpg To skomplikowana sprawa, niemniej jednak zdjęcie to nie jest dowodem o tyle, że nie wiadomo nawet, czy data jego zrobienia jest prawdziwa, czy też dopasowano ją datą do czasu, kiedy "Titanic" był już w większości zbudowany i stał w suchym doku. Zapisy Harlanda&Wolffa przemawiają raczej za konfiguracją 3x3." Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SamP Napisano 1 Kwietnia 2012 Share Napisano 1 Kwietnia 2012 Nie widziałem zapisów ze stoczni, natomiast są jeszcze dwa zdjęcia opisane jako Titanic, na których widać 4-łopatową śrubę. Zdjęcia pochodzą z Biblioteki Kongresu, ale zostały wykonane przez stoczniowego fotografa i to on najprawdopodobniej je opisywał. Trudno przypuszczać aby aż tak się pomylił. Ponadto jakby się tak dobrze przyjrzeć to 3-łopatowa śruba chyba by nie weszła w to miejsce za sterem. Należy pamiętać, że 4-łopatowa śruba miała znacznie mniejszą średnicę niż 3 łopatowe zewnętrzne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dumapolski Napisano 1 Kwietnia 2012 Autor Share Napisano 1 Kwietnia 2012 Istnieją chyba tylko zapiski ze stoczni i kilka zdjęć, nawet nie wiadomo, na ile prawdziwych. Myślę, że prawdy nigdy nie poznamy. Przyjęło się robić w takiej konfiguracji, i już tak pewnie pozostanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adams M1A1 Napisano 1 Kwietnia 2012 Share Napisano 1 Kwietnia 2012 Trzeba spytać Boba Ballarda. Oni tam byli z Cameronem to pwenie widzieli. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.