Skocz do zawartości

Toyota Landcruiser, tamiya 1:24


MartiniOCP

Rekomendowane odpowiedzi

Jedziemy z kolejnym projektem. Kilka słów o samym modelu. Jakość jest bardzo dobra. Składalność - na tym etapie ciężko coś mądrego powiedzieć, ale to w końcu tamiya (biorę poprawkę na maski bo w Alfie było pod górkę ze spasowaniem.) Model ma mieć działające sprężyny i lekko uginające się zawieszenie. Trochę rozczarowują niektóre detale - we wnętrzu boczki drzwi są bardzo płaskie i trzeba będzie coś z tym zrobić. Silnik też nie jest jakiś nadzwyczajny. Najbardziej razi zespół rolek w przedniej części motoru i turbo - to po prostu zbiór walców, które mają imitować alternator, pompę wody i inne badziewie. Brak też pompy paliwowej, więc nie ma pod co podczepić przewodów. Miał być szybki projekt, a'la pzp, ale po lawecie coś mnie wzięło na waloryzację. W rezultacie postanowiłem rozdłubać silnik, powymieniać walce ma jakieś rolki, dorobić pompę paliwową, przefasonować turbo. To nie ma być magia w stylu voseby tylko delikatne poprawki.

 

104_4275.jpg

 

104_4534.jpg

 

104_4541.jpg

 

104_4546.jpg

 

104_4549.jpg

 

104_4550.jpg

 

104_4553.jpg

 

części wymagają jeszcze obróbki, szczególnie alternator.

 

P.S.

 

Udało się jeszcze trochę pogrzebać przy motorze i osprzęcie. A więc:

 

Przerobiłem sprężarkę klimatyzacji, zamiast walca jest coś takiego

 

104_4554.jpg

 

104_4556.jpg

 

Na silniku dojdą jeszcze przewody.

 

Zdecydowałem się przerobić osłonę kolektora, która w modelu jest grubym klockiem a powinna być cienką blaszką.

 

Odciąłem całość i zalepiłem kawałkiem polistyrenu

 

104_4557.jpg

 

104_4559.jpg

 

104_4561.jpg

 

Potem postanowiłem, że dołożę kolektor i połączę go z turbo - dużo widać nie będzie, ale lepsze to niż kawał plastiku

 

104_4563.jpg

 

Na razie chyba tyle.

 

 

pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 131
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

No no no kolego Martini. Coraz ambitniejsze te Twoje projekty. Po tym co pokazałeś z tą lawetą, a teraz przy detalowaniu silnika, już nie mogę się doczekać kolejnej Ferrarki albo klasyka w Twoim wykonaniu

 

Powodzenia i pozdrawiam

Kornik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytałem na którymś z Twoich warsztatów że przewody robisz z plastiku z ramek poprzez rozgarznie i naciągnięcie, pokazał byś na trzech fotkach jak to wykonujesz - tak dla potomnych

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wreszcie coś ciekawszego a nie tylko te wychuchane klasyki

 

Kolorystykę jaką planujesz.

Z przyjemnością pooglądam ten warsztat. Sam mam w magazynku dwie terenówki tj. Montero i Samuraja.

Bardzo mnie swędzą paluszki co by złapać się za to Suzuki jak mi się uda skończyć R1.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorki za późną odpowiedź, ale w pracy nie rozumieją, że pasja to sprawa ważna w życiu człowieka i puścić wcześniej nie chcą...

 

Coraz ambitniejsze te Twoje projekty. Po tym co pokazałeś z tą lawetą, a teraz przy detalowaniu silnika, już nie mogę się doczekać kolejnej Ferrarki albo klasyka w Twoim wykonaniu

 

Podziękował Jak dociągnę Landcruisera do końca to biorę się za Countacha.

 

Czytałem na którymś z Twoich warsztatów że przewody robisz z plastiku z ramek poprzez rozgarznie i naciągnięcie, pokazał byś na trzech fotkach jak to wykonujesz - tak dla potomnych

 

Nie ma sprawy, choć to na prawdę prosta rzecz. Nadstawiasz kawałek ramki nad płomyk i czekasz chwilę. Dobrze jak ramka nie jest niczym zakłócona, tzn. nie ma żadnych wypustek tylko prosta rurka - wtedy po rozgrzaniu będzie ładna linka a nie jakieś nieregularne coś. Jak chcesz cienkie to trzymasz dłuższą chwilę, jak trochę grubsze (np. wąż od chłodnicy) - trochę krócej, ale to na prawdę kwestią spróbowania. Pozostają właściwości plastiku. Mi się lepiej topi złom od tamiyi - jest elastyczniejszy. Fujimi wypada gorzej.

 

104_4564.jpg

104_4565.jpg

104_4566.jpg

 

Kolorystykę jaką planujesz.

 

Tutaj jest kilka opcji i dylemat - chodzi o ziarno metaliku. Chcę, żeby kolor był oryginalny. Z drugiej strony, ziarno metaliku może być za grube. Generalnie, opieram się na egzemplarzu z tej stronki: http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showDetails.html?lang=de&id=154164022&pageNumber=1&__lp=3&scopeId=C&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&makeModelVariant1.makeId=24100&makeModelVariant1.modelId=19&makeModelVariant1.modelDescription=vx&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&minFirstRegistrationDate=1991-01-01&negativeFeatures=EXPORT&tabNumber=2#

 

Oprócz tego bardzo podoba mi się czereśnia z tej prezentacji: http://www.youtube.com/watch?v=kjoRHK6SP64&feature=related

 

Bardzo mnie swędzą paluszki co by złapać się za to Suzuki jak mi się uda skończyć R1.

 

Z Twoją waloryzacją to pewnie jak skończysz to pojedziesz nim na wakacje:D Super sprawa te terenówki, jak sam zauważyłeś, to nie wychuchane klasyki a maszyny zaprawione w boju.

 

będziesz go brudził ?

 

Buda ma być zadbana (lekkie przykurzenie przy progach). Podwozie ma wyglądać na utrzymane w dobrym stanie, ale to w końcu 22 letni sprzęt więc ognisk rdzy i syfu nie zabraknie (nadkola, rama). Podobnie ma się sprawa z motorkiem - zamieszczam link do stronki z kompletną renowacją jednostki 1hz 4.2 TD (bez klimy, ale cały osprzęt łatwo znaleźć w googlach na zasadzie części zamiennych, np. 1hz engine A/C compressor)

 

 

pzdr i dzięki za komentarze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Up. Posiedziałem chwilę przy motorze i udało mi się zrobić następujące rzeczy:

 

- kolektor

-osłona kolektora (postanowiłem wykorzystać część z zestawu, odchudziłem ścianki i zmieniłem kształt na wzór 1:1)

- waloryzowałem turbo

- Wstępnie przymierzyłem pompę wody i sprężarkę klimatyzacji

 

104_4578.jpg

 

104_4574.jpg

 

104_4573.jpg

 

104_4572.jpg

 

104_4571.jpg

 

104_4581.jpg

 

104_4580.jpg

 

pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chrom to standard tamiyi. Idzie do kreta przed podkładem. Prawdziwy dekielek się tak nie błyszczy, nie wspominając o (mocno rudym) turbo.

 

Przyjrzałem się raz jeszcze zdjęciom i zmiany wymaga koło pasowe (to u spodu silnika). Wygląda mocno koślawo i potrzebne są dwie prowadnice na paski a nie jedna.

 

pzdr.

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ee, znaczy - nie chodzilo mi o kolor (chociaz tez warto wiedziec bo mysle wlasnie nad odpowiednim na felgi do mojego volvo)

ale o te chromowana czesc na szczycie

a kolo pasowe - jak pisalem moze jezeli bedzie w jednakowym kolorze to nie bedzie widac "krzywosci"

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chwile nie miałem czasu przeglądać forum a tu już tyle zrobione. Silniczek wygląda bardzo ciekawie zwłaszcza że dużo sam dorobiłeś. Co to jest ta zielona pasta, szpachla? Ciekawi mnie to ciekawe coś. Powodzenia i czasu na model.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za komentarz. Na modelowanie czasu brak, ale bardzo chętnie odpowiem na pytanie: zielone "coś" to masa "green stuff". Bardzo przydatne do różnych spraw - robiłem z tego np. zaczep w lawecie i dywaniki (a'la gumowe) w Alfie.

 

pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Up.

 

Powoli, ale grunt, że nie do tyłu.

 

Zmiany pociągają za sobą kolejne..zmiany. Zdecydowałem, że podciągnę do turbo wszystkie "rury", więc filtr powietrza został rozbebeszony. Poza tym, wyrżnąłem jeden z akumulatorów bo uznałem, że tak będzie lepiej - malowanie itp.. Zastanawiam się nad drugim.

 

104_4607.jpg

 

104_4600.jpg

 

104_4604.jpg

 

Silnik dostał trochę kabelków, ale to kropla w morzu. Docelowo komora ma wyglądać tak:

 

 

tzn. bez przesady - mniej, więcej tak.

 

104_4641.jpg

 

104_4643.jpg

 

104_4645.jpg

 

104_4646.jpg

 

104_4651.jpg

 

104_4653.jpg

 

104_4654.jpg

 

pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki copy. Do motorka podchodzę z dużą dozą nieśmiałości i zbieram siły na kable, więc w przerwie postanowiłem wziąć się za podwozie. Przypomnę, że samochód to dobrze utrzymany 22-latek. Podwozie miało być pzp, ale nie mogłem się powstrzymać i postanowiłem, że dorzucę parę linek od siebie. Żadne wielkie przeróbki, ot, żeby coś tam wystawało. Dodatkowo, amorki dostały dekale z odzysku - naklejki nie pochodzą z zestawu, ale ożywiają trochę tą ciemnicę. Poza tym, spiłowałem "łby" od mocowań amortyzatorów (trochę zabawkowe) i w ich miejsce wkleiłem nakrętki/ śrubki z zestawu do pancerki (1:35). Pasują w sam raz.

Proces malowania to:

podkład/ czarny motip/ trochę stainless steel z aero/ suchy pędzel (metaliki)/ oleje. Oczywiście, to jeszcze nie koniec "brudnej roboty."

 

104_4689.jpg

 

104_4691.jpg

 

104_4693.jpg

 

104_4697.jpg

 

104_4700.jpg

 

104_4707.jpg

 

104_4709.jpg

 

104_4714.jpg

 

104_4716.jpg

 

pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za powyższe.

 

Ciąg dalszy a więc up.

 

Trochę składam, trochę brudzę. Do silnika doszła linka gazu i pojawiło się kilka nowych dziur. Plan jest taki, żeby je wszystkie zapełnić kablami. Postanowiłem przykurzyć toyotę nie tylko z zew. ale i w komorze silnikowej. W końcu w nawet zadbanych autach panuje tam mocny syf. Oczywiście na zdjęciach to praca w toku. Zamierzam jeszcze m.in. zmienić wygląd łbów amortyzatorów - dostaną jakieś nakrętki. Trochę przewodu pojawi się też przy hamulcach.

 

104_4720.jpg

 

104_4721.jpg

 

Eksperymentuje z brudzingiem

 

104_4723.jpg

 

104_4725.jpg

 

104_4726.jpg

 

104_4728.jpg

 

104_4732.jpg

 

104_4733.jpg

 

104_4730.jpg

 

104_4731.jpg

 

pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.