MartiniOCP Napisano 1 Kwietnia 2012 Share Napisano 1 Kwietnia 2012 Jedziemy z kolejnym projektem. Kilka słów o samym modelu. Jakość jest bardzo dobra. Składalność - na tym etapie ciężko coś mądrego powiedzieć, ale to w końcu tamiya (biorę poprawkę na maski bo w Alfie było pod górkę ze spasowaniem.) Model ma mieć działające sprężyny i lekko uginające się zawieszenie. Trochę rozczarowują niektóre detale - we wnętrzu boczki drzwi są bardzo płaskie i trzeba będzie coś z tym zrobić. Silnik też nie jest jakiś nadzwyczajny. Najbardziej razi zespół rolek w przedniej części motoru i turbo - to po prostu zbiór walców, które mają imitować alternator, pompę wody i inne badziewie. Brak też pompy paliwowej, więc nie ma pod co podczepić przewodów. Miał być szybki projekt, a'la pzp, ale po lawecie coś mnie wzięło na waloryzację. W rezultacie postanowiłem rozdłubać silnik, powymieniać walce ma jakieś rolki, dorobić pompę paliwową, przefasonować turbo. To nie ma być magia w stylu voseby tylko delikatne poprawki. części wymagają jeszcze obróbki, szczególnie alternator. P.S. Udało się jeszcze trochę pogrzebać przy motorze i osprzęcie. A więc: Przerobiłem sprężarkę klimatyzacji, zamiast walca jest coś takiego Na silniku dojdą jeszcze przewody. Zdecydowałem się przerobić osłonę kolektora, która w modelu jest grubym klockiem a powinna być cienką blaszką. Odciąłem całość i zalepiłem kawałkiem polistyrenu Potem postanowiłem, że dołożę kolektor i połączę go z turbo - dużo widać nie będzie, ale lepsze to niż kawał plastiku Na razie chyba tyle. pzdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
copycat Napisano 1 Kwietnia 2012 Share Napisano 1 Kwietnia 2012 Ostro zaczynasz. Będzie super. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kornik_69 Napisano 2 Kwietnia 2012 Share Napisano 2 Kwietnia 2012 No no no kolego Martini. Coraz ambitniejsze te Twoje projekty. Po tym co pokazałeś z tą lawetą, a teraz przy detalowaniu silnika, już nie mogę się doczekać kolejnej Ferrarki albo klasyka w Twoim wykonaniu Powodzenia i pozdrawiam Kornik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tombie01 Napisano 2 Kwietnia 2012 Share Napisano 2 Kwietnia 2012 Czytałem na którymś z Twoich warsztatów że przewody robisz z plastiku z ramek poprzez rozgarznie i naciągnięcie, pokazał byś na trzech fotkach jak to wykonujesz - tak dla potomnych Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kazik Napisano 2 Kwietnia 2012 Share Napisano 2 Kwietnia 2012 No wreszcie coś ciekawszego a nie tylko te wychuchane klasyki Kolorystykę jaką planujesz. Z przyjemnością pooglądam ten warsztat. Sam mam w magazynku dwie terenówki tj. Montero i Samuraja. Bardzo mnie swędzą paluszki co by złapać się za to Suzuki jak mi się uda skończyć R1. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maciol Napisano 2 Kwietnia 2012 Share Napisano 2 Kwietnia 2012 będziesz go brudził ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MartiniOCP Napisano 2 Kwietnia 2012 Autor Share Napisano 2 Kwietnia 2012 Sorki za późną odpowiedź, ale w pracy nie rozumieją, że pasja to sprawa ważna w życiu człowieka i puścić wcześniej nie chcą... Coraz ambitniejsze te Twoje projekty. Po tym co pokazałeś z tą lawetą, a teraz przy detalowaniu silnika, już nie mogę się doczekać kolejnej Ferrarki albo klasyka w Twoim wykonaniu Podziękował Jak dociągnę Landcruisera do końca to biorę się za Countacha. Czytałem na którymś z Twoich warsztatów że przewody robisz z plastiku z ramek poprzez rozgarznie i naciągnięcie, pokazał byś na trzech fotkach jak to wykonujesz - tak dla potomnych Nie ma sprawy, choć to na prawdę prosta rzecz. Nadstawiasz kawałek ramki nad płomyk i czekasz chwilę. Dobrze jak ramka nie jest niczym zakłócona, tzn. nie ma żadnych wypustek tylko prosta rurka - wtedy po rozgrzaniu będzie ładna linka a nie jakieś nieregularne coś. Jak chcesz cienkie to trzymasz dłuższą chwilę, jak trochę grubsze (np. wąż od chłodnicy) - trochę krócej, ale to na prawdę kwestią spróbowania. Pozostają właściwości plastiku. Mi się lepiej topi złom od tamiyi - jest elastyczniejszy. Fujimi wypada gorzej. Kolorystykę jaką planujesz. Tutaj jest kilka opcji i dylemat - chodzi o ziarno metaliku. Chcę, żeby kolor był oryginalny. Z drugiej strony, ziarno metaliku może być za grube. Generalnie, opieram się na egzemplarzu z tej stronki: http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showDetails.html?lang=de&id=154164022&pageNumber=1&__lp=3&scopeId=C&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&makeModelVariant1.makeId=24100&makeModelVariant1.modelId=19&makeModelVariant1.modelDescription=vx&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&minFirstRegistrationDate=1991-01-01&negativeFeatures=EXPORT&tabNumber=2# Oprócz tego bardzo podoba mi się czereśnia z tej prezentacji: http://www.youtube.com/watch?v=kjoRHK6SP64&feature=related Bardzo mnie swędzą paluszki co by złapać się za to Suzuki jak mi się uda skończyć R1. Z Twoją waloryzacją to pewnie jak skończysz to pojedziesz nim na wakacje:D Super sprawa te terenówki, jak sam zauważyłeś, to nie wychuchane klasyki a maszyny zaprawione w boju. będziesz go brudził ? Buda ma być zadbana (lekkie przykurzenie przy progach). Podwozie ma wyglądać na utrzymane w dobrym stanie, ale to w końcu 22 letni sprzęt więc ognisk rdzy i syfu nie zabraknie (nadkola, rama). Podobnie ma się sprawa z motorkiem - zamieszczam link do stronki z kompletną renowacją jednostki 1hz 4.2 TD (bez klimy, ale cały osprzęt łatwo znaleźć w googlach na zasadzie części zamiennych, np. 1hz engine A/C compressor) pzdr i dzięki za komentarze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kazik Napisano 2 Kwietnia 2012 Share Napisano 2 Kwietnia 2012 Grunt to dobra dokumentacja zdjęciowa. Na tym polu jesteś super przygotowany. Powodzenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krzychu126 Napisano 3 Kwietnia 2012 Share Napisano 3 Kwietnia 2012 Witaj! Prace idą pełną parą no i widać że nie ma półśrodków Będę kibicował z fanatyzmem kiboli znad Wisły Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MartiniOCP Napisano 5 Kwietnia 2012 Autor Share Napisano 5 Kwietnia 2012 Up. Posiedziałem chwilę przy motorze i udało mi się zrobić następujące rzeczy: - kolektor -osłona kolektora (postanowiłem wykorzystać część z zestawu, odchudziłem ścianki i zmieniłem kształt na wzór 1:1) - waloryzowałem turbo - Wstępnie przymierzyłem pompę wody i sprężarkę klimatyzacji pzdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maciol Napisano 5 Kwietnia 2012 Share Napisano 5 Kwietnia 2012 od bmw ten chrom? wyglada fajnie, mysle ze jak pojdzie na to jakis podklad czy farba to nie bedzie widac nic i wtedy bedzie super Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MartiniOCP Napisano 5 Kwietnia 2012 Autor Share Napisano 5 Kwietnia 2012 (edytowane) Chrom to standard tamiyi. Idzie do kreta przed podkładem. Prawdziwy dekielek się tak nie błyszczy, nie wspominając o (mocno rudym) turbo. Przyjrzałem się raz jeszcze zdjęciom i zmiany wymaga koło pasowe (to u spodu silnika). Wygląda mocno koślawo i potrzebne są dwie prowadnice na paski a nie jedna. pzdr. Edytowane 5 Kwietnia 2012 przez Gość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maciol Napisano 5 Kwietnia 2012 Share Napisano 5 Kwietnia 2012 ee, znaczy - nie chodzilo mi o kolor (chociaz tez warto wiedziec bo mysle wlasnie nad odpowiednim na felgi do mojego volvo) ale o te chromowana czesc na szczycie a kolo pasowe - jak pisalem moze jezeli bedzie w jednakowym kolorze to nie bedzie widac "krzywosci" pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MartiniOCP Napisano 5 Kwietnia 2012 Autor Share Napisano 5 Kwietnia 2012 Więc wszystkie części (łącznie z dekielkiem na szczycie) są w tamiyowskich, standardowych kolorkach. pzdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grubyjg Napisano 11 Kwietnia 2012 Share Napisano 11 Kwietnia 2012 Chwile nie miałem czasu przeglądać forum a tu już tyle zrobione. Silniczek wygląda bardzo ciekawie zwłaszcza że dużo sam dorobiłeś. Co to jest ta zielona pasta, szpachla? Ciekawi mnie to ciekawe coś. Powodzenia i czasu na model. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MartiniOCP Napisano 11 Kwietnia 2012 Autor Share Napisano 11 Kwietnia 2012 Dzięki za komentarz. Na modelowanie czasu brak, ale bardzo chętnie odpowiem na pytanie: zielone "coś" to masa "green stuff". Bardzo przydatne do różnych spraw - robiłem z tego np. zaczep w lawecie i dywaniki (a'la gumowe) w Alfie. pzdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grubyjg Napisano 12 Kwietnia 2012 Share Napisano 12 Kwietnia 2012 No to trzeba zapytać w harcerskim czy mają, dzięki za odpowiedz i czekam na zdjęcia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MartiniOCP Napisano 16 Kwietnia 2012 Autor Share Napisano 16 Kwietnia 2012 Up. Powoli, ale grunt, że nie do tyłu. Zmiany pociągają za sobą kolejne..zmiany. Zdecydowałem, że podciągnę do turbo wszystkie "rury", więc filtr powietrza został rozbebeszony. Poza tym, wyrżnąłem jeden z akumulatorów bo uznałem, że tak będzie lepiej - malowanie itp.. Zastanawiam się nad drugim. Silnik dostał trochę kabelków, ale to kropla w morzu. Docelowo komora ma wyglądać tak: tzn. bez przesady - mniej, więcej tak. pzdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
copycat Napisano 17 Kwietnia 2012 Share Napisano 17 Kwietnia 2012 Silnik wyszedł rewelacyjnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MartiniOCP Napisano 22 Kwietnia 2012 Autor Share Napisano 22 Kwietnia 2012 Dzięki copy. Do motorka podchodzę z dużą dozą nieśmiałości i zbieram siły na kable, więc w przerwie postanowiłem wziąć się za podwozie. Przypomnę, że samochód to dobrze utrzymany 22-latek. Podwozie miało być pzp, ale nie mogłem się powstrzymać i postanowiłem, że dorzucę parę linek od siebie. Żadne wielkie przeróbki, ot, żeby coś tam wystawało. Dodatkowo, amorki dostały dekale z odzysku - naklejki nie pochodzą z zestawu, ale ożywiają trochę tą ciemnicę. Poza tym, spiłowałem "łby" od mocowań amortyzatorów (trochę zabawkowe) i w ich miejsce wkleiłem nakrętki/ śrubki z zestawu do pancerki (1:35). Pasują w sam raz. Proces malowania to: podkład/ czarny motip/ trochę stainless steel z aero/ suchy pędzel (metaliki)/ oleje. Oczywiście, to jeszcze nie koniec "brudnej roboty." pzdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krzychu126 Napisano 22 Kwietnia 2012 Share Napisano 22 Kwietnia 2012 Witaj! To dopiero początek prac nad podwoziem a już wygląda bardzo interesująco Na amorkach widzę kalki z felg Volk Racing TE37, no ale nic nie szkodzi, wygląda to fajnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MartiniOCP Napisano 22 Kwietnia 2012 Autor Share Napisano 22 Kwietnia 2012 Naklejki rozpoznałeś celująco. Tak, dałem je po jakiś felgach ale, tak jak mówiłem, byle by się coś tam działo na dole. pzdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krzychu126 Napisano 22 Kwietnia 2012 Share Napisano 22 Kwietnia 2012 Rozumiem, mi osobiście wydaje sie że pasują i ciekawie to wygląda. Amorki na plus Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mark666 Napisano 22 Kwietnia 2012 Share Napisano 22 Kwietnia 2012 Miodzio Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MartiniOCP Napisano 28 Kwietnia 2012 Autor Share Napisano 28 Kwietnia 2012 Dzięki za powyższe. Ciąg dalszy a więc up. Trochę składam, trochę brudzę. Do silnika doszła linka gazu i pojawiło się kilka nowych dziur. Plan jest taki, żeby je wszystkie zapełnić kablami. Postanowiłem przykurzyć toyotę nie tylko z zew. ale i w komorze silnikowej. W końcu w nawet zadbanych autach panuje tam mocny syf. Oczywiście na zdjęciach to praca w toku. Zamierzam jeszcze m.in. zmienić wygląd łbów amortyzatorów - dostaną jakieś nakrętki. Trochę przewodu pojawi się też przy hamulcach. Eksperymentuje z brudzingiem pzdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.