grzesioj Napisano 19 Kwietnia 2012 Share Napisano 19 Kwietnia 2012 (edytowane) A niech tam, odważyli się inni, odważę się i ja. Jak nietrudno się domyślać, na imię mam Grzesiek. Mam lat..., nie za rok będzie to już nieaktualne, zacytuję więc mniej więcej słowa pewnego doktora, którego miałem przyjemność poznać w czasie studiów, tyczące się mojej osoby: "no, zaczynał Pan razem z Gierkiem, wie Pan, jak on skończył?". Sklejaniem modeli zajmuję się od lat... kilku. Jak zapewne wiele osób mego pokolenia miałem styczność z modelami (bo modelarstwem bałbym się tego nazywać) w wieku kilku-, kilkunastu lat, kiedy to dla przeciętnego chłopaka z prowincji zdobycie jakiegokolwiek modelu, poza dostępnymi w CSH było praktycznie niemożliwe. Z materiałami modelarskimi typu farbki czy inne chemikalia bądź z książkami było tak samo. Kleiło się więc z lubością po raz enty Czaple, Karasie, modele Kovozavody Prostejov czy Veb Plasticard. Niektóre z tych ostatnich miały dołączaną srebrną farbkę... Pozostałe miały wspaniały kolor plastiku. Żaden z tych modeli nie przetrwał oczywiście do tego czasu. Potem nastąpiła wieloletnia przerwa w klejeniu, związana ze zmianą a to szkoły (kończyło się podstawówkę, szło, tak jak w moim przypadku, do liceum), a to zainteresowań. Potem były studia, po studiach praca, zakładanie rodziny, nowe wyzwania i problemy dorosłości. Lata płynęły. Kiedy syn skończył 5 lat, a ja trwałem sobie w najlepsze na zasiłku, postanowiłem w celach edukacyjnych skleić mu jakiś model. Nie ukrywam, sam byłem ciekaw, jak obecnie wygląda całe to klejenie. Wybór padł na samolot, bo nie wyobrażałem sobie wtedy, abym mógł (potrafił) skleić jakiś pojazd pancerny. Z trudem znalazłem w pobliskim mieście jakiś kiosk (raczej sklepik wędkarsko-modelarski u zegarmistrza), gdzie zakupiłem model, kilka farbek Aster i klej, no i samolot powstał. Obaj byliśmy zachwyceni, choć oczywiście samolotu Wam nie pokażę, bo wstyd. Samolotów tych skleiłem kilkanaście, "przechodząc" przez różnych producen