sotter Napisano 30 Kwietnia 2012 Share Napisano 30 Kwietnia 2012 Wątek mocno majówkowy. Model out of the box. Bez szaleństwa za to z dioramką. Eksperymenty z żywicą muszą poczekać, aż pogoda się ustabilizuje. Póki co zostaje kombinowanie z innymi metodami pokazania głębi wody. Generalnie dylemat mam tylko jeden. Mimo że szukałem informacji w necie nie mogę się upewnić czy japońskie nowoczesne opy zapuszczają się tak daleko na północ żeby brnąć może nie przez arktyczne lody, ale przynajmniej podmarznięte wody. Jeśli ktoś byłby uprzejmy mnie oświecić będę wdzięczny - pytanie oczywiście w kontekście dioramki Model prosty ale ładnie wykonany z jednym zastrzeżeniem. Zdaje się, że mocno przesadzili z podziałem paneli zewnętrznych, przynajmniej w porównaniu do tego co widać na zdjęciach. No ale o tym napiszę jak będę kleił kadłub, czyli mam nadzieję, że wieczorkiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sotter Napisano 30 Kwietnia 2012 Autor Share Napisano 30 Kwietnia 2012 Kadłuba sklejony i gotowy do szpachlowania. Czuję się zagubiony w związku z żałośnie małą liczbą elementów. Jestem właściwie w połowie klejenia Testowo wrzucam foty z telefonu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ganjavir Napisano 1 Maja 2012 Share Napisano 1 Maja 2012 Model prosty ale ładnie wykonany z jednym zastrzeżeniem. Zdaje się, że mocno przesadzili z podziałem paneli zewnętrznych, przynajmniej w porównaniu do tego co widać na zdjęciach. Po mojemu jak byś przeskalował model do skali 1:1 te panele miały by około jedno metrowe szczeliny Ja bym to szlifował albo szpachlówką uzupełnił. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kula5nw Napisano 1 Maja 2012 Share Napisano 1 Maja 2012 Witam, Będę pilnie obserwował Twój warsztat z uwagi, że sam posiadam ten model w przepastnych "kazamatach". Co do głębokości podziału paneli, to zapewne zauważyłeś, że boczne przetłoczenia są o wiele głębsze niż te na górze kadłuba. Zaciekawiony tym tematem wyszukałem i otworzyłem drugie pudełko tej samej firmy z SS-590 OYASHIO. Ojashio mam tylko z panelami bocznymi- jednak tutaj przetłoczenia są bardziej subtelne- tak na oko 3-krotnie delikatniejsze. Wniosek nasuwa się sam, boczne przetłoczenia w Soryu faktycznie są za głębokie. Należałoby jeszcze poszperać po internecie na japońskich serwerach i forach, szukając potwierdzenia.Co do niwelacji głębokości łączenia paneli, zastanawiam się patrząc na te "paneliki" czy szpachla byłaby właściwym rozwiązaniem. Może warto byłoby trysnąć w te boczne szparki kilkakrotnie podkładem. Trysnąć jedną warstwę- niech wypełni szczeliny, poczekać jak wyschnie, przeszlifować lica paneli i następna warstwa. Wiem, że jest to bardzo pracochłonna metoda, ale może warto, mając większą kontrolę nad kolejnymi cienkimi warstwami, bo druga metoda-czyli zeszlifowanie paneli na odpowiednia grubość może być bardziej " zdradliwa" i można nieuzyskać właściwego efektu,a szpachlą można też "pojechać" za daleko - a wtedy usuwanie jej to może być udręka. Zrobisz jak będziesz uważał To twój fajny modelik a ja zasiadam wygodnie i patrzę, te same dylematy będę miał w przyszłości, powodzenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sotter Napisano 1 Maja 2012 Autor Share Napisano 1 Maja 2012 Model prosty ale ładnie wykonany z jednym zastrzeżeniem. Zdaje się, że mocno przesadzili z podziałem paneli zewnętrznych, przynajmniej w porównaniu do tego co widać na zdjęciach. Po mojemu jak byś przeskalował model do skali 1:1 te panele miały by około jedno metrowe szczeliny Ja bym to szlifował albo szpachlówką uzupełnił. Może metr to nie ale dużo za dużo. Kula5nw ---> też oceniam że te nieszczęsne panele są przesadzone. Dałem troszkę surfa i szlifuję 1000. Generalnie majówka z grillem i warsztatem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kula5nw Napisano 1 Maja 2012 Share Napisano 1 Maja 2012 No to majówka jak trzeba, mały grill trochę piwa i problem paneli zniknie, tylko coby nie przesadził w drugą stronę. Szukałem trochę w necie, ale zdjęcia Soryu z panelami nie znalazłem, wygląda tak jakby kiosk był tylko częściowo pokryty okładziną, kolejne okręty tego typu tak też wyglądały, a część kadłuba tyko ta pod wodą- dokładnie tak jak Oyashio -tylko panele boczne. Trochą mnie to zastanawia, bo gdy kupowałem jakiś czas temu modele, to sobie pobuszowałem po necie i przypominam sobie jedno zdjęcie gdzie Soryu jest prawie cały w okładzinach- tak jakby wykładziny były stopniowo dodawane aż pokryto nimi prawie cały okręt, czyli wodowany z częściowym tego poszyciem - kurcze przydałoby się jedno konkretne zdjęcie, bo te z wodowania i ogólnodostępne filmiki mało wnoszą do tematu, poszukam jeszcze, przyjemnej majówki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sotter Napisano 2 Maja 2012 Autor Share Napisano 2 Maja 2012 Oglądałem to zdjęcie. Ja przyjmuję, że okręt jest obłozony takimi panelami, w końcu to japoński okręt i japoński producent. Mam jednak wrażenie że przesadzili z głębokością i szerokością tych linii podziałowych. Mam nadzieję, że udało mi się je wysubtelnić. Porobiłem też przymiarki do dioramy i jednak bez żywicy się chyba jednak nei obędzie. Bardzo chiałbym pokazać cały kadłub a nijak się tego nie zrobi bez pokazania modelu z boku. W każdym razie mam nadzieję, że ędzie już ciepło bo to podstawa kombinacji z żywicą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kula5nw Napisano 2 Maja 2012 Share Napisano 2 Maja 2012 kończąc temat paneli- połączenia ich nie mogą być tak głębokie- zaburzenia opływającej wody dawałyby niezły "szum" i słychać by go było z bardzo daleka, a japończycy współcześni to już nie tacy "kamikadze" jak onegdaj Bardzo ciekawi mnie jakiej transparentnej żywicy użyjesz , chyba będzie trudno pokazać kadłub, choć już nawet na tym forum były linki do naprawdę super dioram morskich, czekam na to co wymyślisz, pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sotter Napisano 2 Maja 2012 Autor Share Napisano 2 Maja 2012 Bardzo ciekawi mnie jakiej transparentnej żywicy użyjesz , chyba będzie trudno pokazać kadłub, choć już nawet na tym forum były linki do naprawdę super dioram morskich, czekam na to co wymyślisz, pozdro żywica epoksydowa - translux barwiona dedykowanym barwnikiem. Wymaga odgazowania i temperatury powyżej 20 C. Ja widziałem jedynie jedną taką dioramę. Świetnie zrobiony wrak czołgu z nurkującymi dzieciakami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Super Moderator Marcin Rogoza Napisano 2 Maja 2012 Super Moderator Share Napisano 2 Maja 2012 Ja widziałem jedynie jedną taką dioramę. Świetnie zrobiony wrak czołgu z nurkującymi dzieciakami.Masz gdzieś do tego linka ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sotter Napisano 2 Maja 2012 Autor Share Napisano 2 Maja 2012 Proszę bardzo. http://www.modelloursworkshop.com/2011/07/diorama-of-day-saipan-beach.html Nie widziałem innej dioramy z wyraźnie widocznym, realistycznie zanurzonym w "wodzie" obiektem. Szanse na powodzenie mojego projektu oceniam na jakieś 30%. Bez próżniowego odpowietrzania w ogóle nie ma sensu próbować, temperatura stygnięcia żywicy, jej reakcja z plastikiem, farbami, konieczność barwienia i łamią warstew, w końcu problem odtworzenia fal. MASAKRA. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ganjavir Napisano 3 Maja 2012 Share Napisano 3 Maja 2012 HA ale jak się uda to model słynny na skalę światową! A Sherman rewelacja... Na pewno w żywicy jest zalany? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kalaruch Napisano 5 Maja 2012 Share Napisano 5 Maja 2012 na 100%, ale do odgazowania potrzebujesz pieca próżniowego, a litr żywicy kosztuje 2 stówki... jeśli się nie mylę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sotter Napisano 7 Maja 2012 Autor Share Napisano 7 Maja 2012 na 100%, ale do odgazowania potrzebujesz pieca próżniowego, a litr żywicy kosztuje 2 stówki... jeśli się nie mylę mam nadzieję, że wystarczy jak będzie kilka gorących dni i pompa próżniowa samoróbka. Bardziej niepokoi mnie konieczność barwienia zywicy dokładnie tak samo w 2-3 partiach, bo nie wyleję więcej niż 250 ml żywicy za jedym razem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ganjavir Napisano 8 Maja 2012 Share Napisano 8 Maja 2012 A piekarnik masz w domu elektryczny czy gazowy? Ja mam elektryczny i jak muszę wysuszyć jakąś elektronikę to ustawiam na 40-50 stopni i jest ok. Może jak byś całą pompę zmieścił jakoś do pieca to by się udało. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sotter Napisano 8 Maja 2012 Autor Share Napisano 8 Maja 2012 A piekarnik masz w domu elektryczny czy gazowy? Ja mam elektryczny i jak muszę wysuszyć jakąś elektronikę to ustawiam na 40-50 stopni i jest ok. Może jak byś całą pompę zmieścił jakoś do pieca to by się udało. Byłaby to moja ostatnia wizyta w kuchni Zresztą nie ryzykowałbym pakowania bądź co bądź nieco toksycznych materiałów do piecyka. Skleiłem korytko, które będzie po oszlifowaniu kopytem do silikonowej formy. Próby wypornościowe wskazują że wystarczy mi ok. 250 ml żywicy. Problemów ciąg dalszy. Barwienie dedykowanymi do żywicy barwnikami odpada. Nawet najmniejsza ilość barwnika zmatowi transluxa i cały efekt pójdzie się gonić. Barwniki do transparentnych żywic mają kompletnie astronomiczne ceny i w Polsce są słabo dostępne. Pozostaje się poddać, albo... użyć farbki do malowania na szkle - transparentnej. zobaczymy co z tego wyjdzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kula5nw Napisano 9 Maja 2012 Share Napisano 9 Maja 2012 Czasami niekonwencjonalne rozwiązania dają niesamowite efekty. Trzymam kciuki,aby efekt końcowy był świetny pozdro- walcz z tą cholerną żywicą, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sotter Napisano 11 Maja 2012 Autor Share Napisano 11 Maja 2012 Tak się zastanaiam i zastanawiam czy to mogą być relingi?: niestety nie mogę odnaleźć lepszego zdjęcia. W modelu odwzorowano to tak: wygląda mi na to, że te "listwy" to handraile tyle tylkże że troszkę Pit road za wysoko górny umieścił Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
okonek Napisano 11 Maja 2012 Share Napisano 11 Maja 2012 Tak się zastanaiam i zastanawiam czy to mogą być relingi?: Relingi ? Chyba poręcze. http://bemil.chosun.com/nbrd/data/10044/upfile/200910/20091027135758_1.jpg http://www.vspg.net/jmsdf/ss-soryu-class.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ganjavir Napisano 11 Maja 2012 Share Napisano 11 Maja 2012 wygląda mi na to, że te "listwy" to handraile tyle tylkże że troszkę Pit road za wysoko górny umieścił Nie wydaje mnie się Według zdjęcia wygląda ok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sotter Napisano 11 Maja 2012 Autor Share Napisano 11 Maja 2012 Zdjęcie zapodane przez okonka wyjaśnia sprawę: Masywne słupki z nieco cieńszą poręczą. Przy okazji chciałem przedstawić "przypadkową ofiarę wojny": U-IX z Bronco posłuży jako królik doświadczalny w zalewaniu żywicą. Próby mam 2 więc obawiam się że ubocik po pomalowaniu zostanie ciachnięty na 2 części. Wybór ofiary wynikał z niezwyklej taniości, a przy okazji chcę zobaczyć jak kadłub okrętu podwodnego będzie się "zachowywał" zatopiony całkowicie w żywicy. Oczywiście ze względu na cel jedynie doklejam kiosk no i pomaluję i polakieruję eksperyment, żeby nie mieć niespodzianki z reakcją żywicy na chemię. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jacekkarolczak Napisano 11 Maja 2012 Share Napisano 11 Maja 2012 Pamiętaj o jednej rzeczy, on będzie usiłował wypłynąć... Tym bardziej że gęstość żywicy jest spora. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sotter Napisano 15 Maja 2012 Autor Share Napisano 15 Maja 2012 Pamiętaj o jednej rzeczy, on będzie usiłował wypłynąć... Tym bardziej że gęstość żywicy jest spora. hehehe, podejrzewał go o taką nielojalność i do kadłubka nieco gipsu trafii. Póki co drobne prace szlifiersko montażowe. Zeszlifowałem szczeble i poręcze. Wyciąłem otwory pod lampę rufową i diobową na kiosku. to miejsce trafił przezroczysty plastki, który następnie doszlifowałem. Otworzę jeszcze jedynie jeden właz na ster przy kiosku. Właściwie czas na malowanko. Żywice w drodze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kula5nw Napisano 15 Maja 2012 Share Napisano 15 Maja 2012 rozumiem, że szczebelki i poręcze będą druciane, ew. trawione, a właz tak patrzę na ten przeźroczysty element wstawiony przez Ciebie, czy on nie jest za szeroki, tak patrzę na wcześniejsze zdjęcia okrętu, albo mi się tylko wydaje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sotter Napisano 17 Maja 2012 Autor Share Napisano 17 Maja 2012 rozumiem, że szczebelki i poręcze będą druciane, ew. trawione, a właz druciki i kawałek blaszki: tak patrzę na ten przeźroczysty element wstawiony przez Ciebie, czy on nie jest za szeroki, tak patrzę na wcześniejsze zdjęcia okrętu, albo mi się tylko wydaje i masz słuszną rację ale ten element w części będzie po prostu zamalowany. Generalnie czas na malowanko - pierwszy fragment i flat black z gunze (z powodu permanentnego braku czasu foty telefonem): Jutro jak dobrze farba się utwardzi, maskowanko i kolejny odcień. Na koniec mały look na kącik chemika: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.