Skocz do zawartości

JMSDF SŌRYŪ Pit-Road 1:350


sotter

Rekomendowane odpowiedzi

Wątek mocno majówkowy. Model out of the box.

Bez szaleństwa za to z dioramką. Eksperymenty z żywicą muszą poczekać, aż pogoda się ustabilizuje. Póki co zostaje kombinowanie z innymi metodami pokazania głębi wody.

 

Generalnie dylemat mam tylko jeden. Mimo że szukałem informacji w necie nie mogę się upewnić czy japońskie nowoczesne opy zapuszczają się tak daleko na północ żeby brnąć może nie przez arktyczne lody, ale przynajmniej podmarznięte wody. Jeśli ktoś byłby uprzejmy mnie oświecić będę wdzięczny - pytanie oczywiście w kontekście dioramki

 

IMG_3434.jpg

 

Model prosty ale ładnie wykonany z jednym zastrzeżeniem. Zdaje się, że mocno przesadzili z podziałem paneli zewnętrznych, przynajmniej w porównaniu do tego co widać na zdjęciach. No ale o tym napiszę jak będę kleił kadłub, czyli mam nadzieję, że wieczorkiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 101
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Kadłuba sklejony i gotowy do szpachlowania. Czuję się zagubiony w związku z żałośnie małą liczbą elementów. Jestem właściwie w połowie klejenia

 

e341f8a0.jpg

 

827e7bd4.jpg

 

Testowo wrzucam foty z telefonu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Model prosty ale ładnie wykonany z jednym zastrzeżeniem. Zdaje się, że mocno przesadzili z podziałem paneli zewnętrznych, przynajmniej w porównaniu do tego co widać na zdjęciach.

Po mojemu jak byś przeskalował model do skali 1:1 te panele miały by około jedno metrowe szczeliny Ja bym to szlifował albo szpachlówką uzupełnił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Będę pilnie obserwował Twój warsztat z uwagi, że sam posiadam ten model w przepastnych "kazamatach". Co do głębokości podziału paneli, to zapewne zauważyłeś, że boczne przetłoczenia są o wiele głębsze niż te na górze kadłuba.

Zaciekawiony tym tematem wyszukałem i otworzyłem drugie pudełko tej samej firmy z SS-590 OYASHIO. Ojashio mam tylko z panelami bocznymi- jednak tutaj przetłoczenia są bardziej subtelne- tak na oko 3-krotnie delikatniejsze. Wniosek nasuwa się sam, boczne przetłoczenia w Soryu faktycznie są za głębokie. Należałoby jeszcze poszperać po internecie na japońskich serwerach i forach, szukając potwierdzenia.Co do niwelacji głębokości łączenia paneli, zastanawiam się patrząc na te "paneliki" czy szpachla byłaby właściwym rozwiązaniem. Może warto byłoby trysnąć w te boczne szparki kilkakrotnie podkładem. Trysnąć jedną warstwę- niech wypełni szczeliny, poczekać jak wyschnie, przeszlifować lica paneli i następna warstwa. Wiem, że jest to bardzo pracochłonna metoda, ale może warto, mając większą kontrolę nad kolejnymi cienkimi warstwami, bo druga metoda-czyli zeszlifowanie paneli na odpowiednia grubość może być bardziej " zdradliwa" i można nieuzyskać właściwego efektu,a szpachlą można też "pojechać" za daleko - a wtedy usuwanie jej to może być udręka. Zrobisz jak będziesz uważał To twój fajny modelik a ja zasiadam wygodnie i patrzę, te same dylematy będę miał w przyszłości, powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Model prosty ale ładnie wykonany z jednym zastrzeżeniem. Zdaje się, że mocno przesadzili z podziałem paneli zewnętrznych, przynajmniej w porównaniu do tego co widać na zdjęciach.

Po mojemu jak byś przeskalował model do skali 1:1 te panele miały by około jedno metrowe szczeliny Ja bym to szlifował albo szpachlówką uzupełnił.

 

Może metr to nie ale dużo za dużo.

 

Kula5nw ---> też oceniam że te nieszczęsne panele są przesadzone. Dałem troszkę surfa i szlifuję 1000.

Generalnie majówka z grillem i warsztatem

 

2cf80fd6.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to majówka jak trzeba, mały grill trochę piwa i problem paneli zniknie, tylko coby nie przesadził w drugą stronę.

Szukałem trochę w necie, ale zdjęcia Soryu z panelami nie znalazłem, wygląda tak jakby kiosk był tylko częściowo pokryty okładziną, kolejne okręty tego typu tak też wyglądały, a część kadłuba tyko ta pod wodą- dokładnie tak jak Oyashio -tylko panele boczne. Trochą mnie to zastanawia, bo gdy kupowałem jakiś czas temu modele, to sobie pobuszowałem po necie i przypominam sobie jedno zdjęcie gdzie Soryu jest prawie cały w okładzinach- tak jakby wykładziny były stopniowo dodawane aż pokryto nimi prawie cały okręt, czyli wodowany z częściowym tego poszyciem - kurcze przydałoby się jedno konkretne zdjęcie, bo te z wodowania i ogólnodostępne filmiki mało wnoszą do tematu, poszukam jeszcze,

przyjemnej majówki

soryuclasspowikszenie.jpg

soryuclassl1.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oglądałem to zdjęcie. Ja przyjmuję, że okręt jest obłozony takimi panelami, w końcu to japoński okręt i japoński producent. Mam jednak wrażenie że przesadzili z głębokością i szerokością tych linii podziałowych. Mam nadzieję, że udało mi się je wysubtelnić.

 

Porobiłem też przymiarki do dioramy i jednak bez żywicy się chyba jednak nei obędzie. Bardzo chiałbym pokazać cały kadłub a nijak się tego nie zrobi bez pokazania modelu z boku. W każdym razie mam nadzieję, że ędzie już ciepło bo to podstawa kombinacji z żywicą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kończąc temat paneli- połączenia ich nie mogą być tak głębokie- zaburzenia opływającej wody dawałyby niezły "szum" i słychać by go było z bardzo daleka, a japończycy współcześni to już nie tacy "kamikadze" jak onegdaj

 

Bardzo ciekawi mnie jakiej transparentnej żywicy użyjesz , chyba będzie trudno pokazać kadłub, choć już nawet na tym forum były linki do naprawdę super dioram morskich, czekam na to co wymyślisz, pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo ciekawi mnie jakiej transparentnej żywicy użyjesz , chyba będzie trudno pokazać kadłub, choć już nawet na tym forum były linki do naprawdę super dioram morskich, czekam na to co wymyślisz, pozdro

 

żywica epoksydowa - translux barwiona dedykowanym barwnikiem. Wymaga odgazowania i temperatury powyżej 20 C. Ja widziałem jedynie jedną taką dioramę. Świetnie zrobiony wrak czołgu z nurkującymi dzieciakami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proszę bardzo. http://www.modelloursworkshop.com/2011/07/diorama-of-day-saipan-beach.html

Nie widziałem innej dioramy z wyraźnie widocznym, realistycznie zanurzonym w "wodzie" obiektem.

Szanse na powodzenie mojego projektu oceniam na jakieś 30%. Bez próżniowego odpowietrzania w ogóle nie ma sensu próbować, temperatura stygnięcia żywicy, jej reakcja z plastikiem, farbami, konieczność barwienia i łamią warstew, w końcu problem odtworzenia fal. MASAKRA.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na 100%, ale do odgazowania potrzebujesz pieca próżniowego, a litr żywicy kosztuje 2 stówki... jeśli się nie mylę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na 100%, ale do odgazowania potrzebujesz pieca próżniowego, a litr żywicy kosztuje 2 stówki... jeśli się nie mylę

 

mam nadzieję, że wystarczy jak będzie kilka gorących dni i pompa próżniowa samoróbka. Bardziej niepokoi mnie konieczność barwienia zywicy dokładnie tak samo w 2-3 partiach, bo nie wyleję więcej niż 250 ml żywicy za jedym razem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A piekarnik masz w domu elektryczny czy gazowy? Ja mam elektryczny i jak muszę wysuszyć jakąś elektronikę to ustawiam na 40-50 stopni i jest ok. Może jak byś całą pompę zmieścił jakoś do pieca to by się udało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A piekarnik masz w domu elektryczny czy gazowy? Ja mam elektryczny i jak muszę wysuszyć jakąś elektronikę to ustawiam na 40-50 stopni i jest ok. Może jak byś całą pompę zmieścił jakoś do pieca to by się udało.

 

Byłaby to moja ostatnia wizyta w kuchni Zresztą nie ryzykowałbym pakowania bądź co bądź nieco toksycznych materiałów do piecyka.

 

Skleiłem korytko, które będzie po oszlifowaniu kopytem do silikonowej formy. Próby wypornościowe wskazują że wystarczy mi ok. 250 ml żywicy.

 

0f6269a5final.jpg

89ed804dfinal.jpg

 

Problemów ciąg dalszy. Barwienie dedykowanymi do żywicy barwnikami odpada. Nawet najmniejsza ilość barwnika zmatowi transluxa i cały efekt pójdzie się gonić.

Barwniki do transparentnych żywic mają kompletnie astronomiczne ceny i w Polsce są słabo dostępne. Pozostaje się poddać, albo... użyć farbki do malowania na szkle - transparentnej.

zobaczymy co z tego wyjdzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak się zastanaiam i zastanawiam czy to mogą być relingi?:

1-image-01reling.jpg

 

niestety nie mogę odnaleźć lepszego zdjęcia. W modelu odwzorowano to tak:

relingi.jpg

 

wygląda mi na to, że te "listwy" to handraile tyle tylkże że troszkę Pit road za wysoko górny umieścił

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdjęcie zapodane przez okonka wyjaśnia sprawę:

Coming out

 

Masywne słupki z nieco cieńszą poręczą. Przy okazji chciałem przedstawić "przypadkową ofiarę wojny": U-IX z Bronco posłuży jako królik doświadczalny w zalewaniu żywicą.

 

Próby mam 2 więc obawiam się że ubocik po pomalowaniu zostanie ciachnięty na 2 części. Wybór ofiary wynikał z niezwyklej taniości, a przy okazji chcę zobaczyć jak kadłub okrętu podwodnego będzie się "zachowywał" zatopiony całkowicie w żywicy.

 

6e2d5862.jpg

 

Oczywiście ze względu na cel jedynie doklejam kiosk no i pomaluję i polakieruję eksperyment, żeby nie mieć niespodzianki z reakcją żywicy na chemię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pamiętaj o jednej rzeczy, on będzie usiłował wypłynąć... Tym bardziej że gęstość żywicy jest spora.

 

hehehe, podejrzewał go o taką nielojalność i do kadłubka nieco gipsu trafii.

 

Póki co drobne prace szlifiersko montażowe. Zeszlifowałem szczeble i poręcze. Wyciąłem otwory pod lampę rufową i diobową na kiosku. to miejsce trafił przezroczysty plastki, który następnie doszlifowałem.

 

a4bd900f.jpg

 

Otworzę jeszcze jedynie jeden właz na ster przy kiosku. Właściwie czas na malowanko. Żywice w drodze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rozumiem, że szczebelki i poręcze będą druciane, ew. trawione, a właz

tak patrzę na ten przeźroczysty element wstawiony przez Ciebie, czy on nie jest za szeroki, tak patrzę na wcześniejsze zdjęcia okrętu, albo mi się tylko wydaje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rozumiem, że szczebelki i poręcze będą druciane, ew. trawione, a właz

druciki i kawałek blaszki:

445eba11.jpg

tak patrzę na ten przeźroczysty element wstawiony przez Ciebie, czy on nie jest za szeroki, tak patrzę na wcześniejsze zdjęcia okrętu, albo mi się tylko wydaje

i masz słuszną rację ale ten element w części będzie po prostu zamalowany.

 

Generalnie czas na malowanko - pierwszy fragment i flat black z gunze (z powodu permanentnego braku czasu foty telefonem):

67a6216f.jpg

 

e8e2fdad.jpg

 

92471a4d.jpg

 

Jutro jak dobrze farba się utwardzi, maskowanko i kolejny odcień.

 

Na koniec mały look na kącik chemika:

bbe93e28.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.