Demonion Napisano 7 Maja 2012 Share Napisano 7 Maja 2012 (edytowane) Witam, jest to mój pierwszy warsztat od ponad 20 lat. Na dobrą sprawę jest to mój pierwszy tak zaawansowany model. Wcześniej były ogólnie dostępne modele w skali 1:72 (Łoś, Karaś, 7TP czy ruskie latadła). Powrót zaczął się od FW 190 F-8 1:72, którego przyniosła do domu córka i pomagałem jej przy składaniu (wyszedł chyba znośnie jak na dwójke laików). Ale wracając do tematu. W chwili obecnej model wygląda następująco: Jest jeszcze tylko złożony, jednakże spaprana jest wanna kadłuba i musze usunąć żółtą farbe z uwagi na zacieki spowodowane pędzlem (areograf idzie ale coś go nie widać) Wielkim wyzwaniem było dla mnie zrobienie zimmeritu, którego nigdy wcześniej nie robiłem. A efekt na załączonym obrazku. Malowanie będzie opierać się na III ciężkim batalionie GD z późnego lata 1944. Proszę o dodatkowe porady doświadczonych modelarzy co należy poprawić i jak go dodatkowo upiękrzyć w swej niedoskonałej formie. Edytowane 7 Maja 2012 przez Gość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bazylms Napisano 7 Maja 2012 Share Napisano 7 Maja 2012 Witaj w naszej bajce. Ja tam do speców nie należę. Poproszę jednak o większy rozmiar zdjęć bo na tych niewiele widać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
okaz1981 Napisano 7 Maja 2012 Share Napisano 7 Maja 2012 fajnie,że wracasz ale powiedz czy to jest biała szpachla i co ona robi na koszu z tyłu wiezy, błotnikach i lufie działa? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Demonion Napisano 7 Maja 2012 Autor Share Napisano 7 Maja 2012 Szczątki szpachli są na prawym przednim błotniku z uwagi na 4 letnią specjalistkę z którą straciłem kontakt podczas robienie jej kolacji. Cały model jest pomalowany podkładem z farby olejnej Humbroll Matt 28 (jasno szary), celem poprawienia krycia Pactrami. PS. Jakby nie patrzeć jest to dopiero nauka na głębokiej wodzie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GrzesiekW Napisano 7 Maja 2012 Share Napisano 7 Maja 2012 Co to za szpachla? Bo często można je potraktować zmywaczami wamodu (szpachla się rozpuści i łatwo ją usunąć np patyczkiem higienicznym). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Demonion Napisano 7 Maja 2012 Autor Share Napisano 7 Maja 2012 Szpachla jest Wamadu i sama faktura błotnika została uratowana szybką akcją ratunkową, jednakże muszę jeszcze troche chemii zamówić, by nie było podobnych problemów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GrzesiekW Napisano 7 Maja 2012 Share Napisano 7 Maja 2012 Wamod ponoć wgryza się w tworzywo - niestety może być problem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kub Napisano 7 Maja 2012 Share Napisano 7 Maja 2012 Nie przesadzaj Humbrol też się wgryza, ale jak inaczej szpachla miała się by trzymać modelu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GrzesiekW Napisano 7 Maja 2012 Share Napisano 7 Maja 2012 Szpachla Tamiy ,mr disolved putt,akrylowa szpachla wamodu da się zmyć - kosztem wytrzymałości spoiny (niestety wszystkie przetestowane).Jak się trzyma - nie wiem - na zasadzie kleju CA chyba.Przy detalach bał bym się szpachlować wgryzającą się szpachlą - mimo iż lepiej trzyma.Zmywalna szpachla daje margines poprawy błędu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Demonion Napisano 8 Maja 2012 Autor Share Napisano 8 Maja 2012 A to początek pracy z areografem. Najpierw cały wieczór upiększałem biurko dla lalek czym doprowadziłem do rozpaczy moją najmłodszą córkę (przywrócone już do stanu pierwotnego). Jednakże mam pytanie takowe, jak wyczuć natrysk by nie dochodziło do formowania się zacieku w zagłebieniach i fakturze pancerza. Pierwsza próba nałożenia koloru bazowego. Boczny pancerz wieży jeszcze nie malowany (opary) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GrzesiekW Napisano 8 Maja 2012 Share Napisano 8 Maja 2012 Nie jestem mistrzem (tylko sklejaczem i to marnym) ale co do malowania - maluj mocno rozrzedzoną farbą kilka warstw. Farba z aero wszędzie dojdzie i nie zrobisz zacieków).Niestety za jednym pociągnięciem wszystkiego nie pomalujesz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pan_piotrek Napisano 8 Maja 2012 Share Napisano 8 Maja 2012 Może masz trochę za rzadką farbę. Albo za długo trzymasz areograf w jednym miejscy. Płynne ruchy, nie trzymaj aerka nad jednym miejscem za długo. Wszystko jest kombinacją odpowiednio dobranej gęstości farby, ciśnienia no i doświadczenia. Próbuj wyczucie sprzętu przyjdzie z czasem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Demonion Napisano 8 Maja 2012 Autor Share Napisano 8 Maja 2012 W sumie od wczoraj walcze z proprcjami rozcieńczania i przekopałem się przez forum w tej sprawie a wygląda, że rozcieńczenie trzeba będzie ograniczyć do jakiś +- 10 % jak nie mniej. Zresztą człowiek uczy się na błędach. Zabawa i "nerw" się zacznie momencie nakładania kamuflażu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GrzesiekW Napisano 8 Maja 2012 Share Napisano 8 Maja 2012 Poćwicz na kartce papieru przed położeniem farby na model. Jak się będzie rozlewać to znaczy,że za rzadka a jak będziesz miał paprochy z zaschniętej farby to znaczy,że za gęsta. Tu taki mały poradnik - nistety resztę trzeba samemu wyćwiczyć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Demonion Napisano 8 Maja 2012 Autor Share Napisano 8 Maja 2012 Dzięki wielkie ale już spima przerobiłem z 10 razy. I kółek oraz kwadracików namachałem ze 4 kartki. Jednakże każda jedna farba od tego samego producenta zachowuje się ciut inaczej. I ten Tygrysek jest poligonem doświadczalnym przed rozpoczęciem prac nad serią E. Na tym etapie już wiem co trzeba poprawić w pracach i jakich to umiejętności nowych nabrać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Demonion Napisano 8 Maja 2012 Autor Share Napisano 8 Maja 2012 Czas na bryłe kadłuba. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GrzesiekW Napisano 8 Maja 2012 Share Napisano 8 Maja 2012 Dobra baza.Będziesz cieniował?Czy przy pierwszym modelu sobie odpuścisz CM? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Demonion Napisano 8 Maja 2012 Autor Share Napisano 8 Maja 2012 Musze poczytać na ten temat i coś tam pooglądać jak znajde jakieś instruktaże. Dziś mi się kończy L-4 więc prace zwolnią w drastyczny sposób ale nie wiem czy sie odważe na cieniowanie mimo, iż jest to trening. Zobacze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GrzesiekW Napisano 8 Maja 2012 Share Napisano 8 Maja 2012 Możesz jeszcze wykonać preshading i postshading. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Demonion Napisano 8 Maja 2012 Autor Share Napisano 8 Maja 2012 Jak skończe bazowy kolor to go zabezpiecze sidoluxem do parkietów. A następnie podumam jak go dalej "psuć". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GrzesiekW Napisano 8 Maja 2012 Share Napisano 8 Maja 2012 Lakier przed kalkami. Czym mniej warstw tym lepiej. No chyba,że rezygnujesz z cieniowania to lakier teraz. Czemu psuć - bardzo ładnie idzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Demonion Napisano 8 Maja 2012 Autor Share Napisano 8 Maja 2012 W sumie wyczytałem, iż bazowy można zabezpieczyć a na niego dopiero nałożyć barwy kamuflażu, co umożliwi ich uszkodzenie artystyczne w postaci zatarć itd. Zresztą narazie mi się farba skończyła i trzeba trochę książki dla odmiany poczytać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Demonion Napisano 10 Maja 2012 Autor Share Napisano 10 Maja 2012 Dziś wolne, więc prace idą powoli do przodu. W chwili obecnej przymiarka wyposażenia: Samo cieniowanie myśle, że wykonam po nałożeniu kamuflażu. Pojazd teraz schnie po potraktowaniu go sidoluxem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GrzesiekW Napisano 10 Maja 2012 Share Napisano 10 Maja 2012 Widze,że kolega też w wota gra . Radził bym baze wycieniować przed kamo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Demonion Napisano 10 Maja 2012 Autor Share Napisano 10 Maja 2012 Z tym cieniowaniem to szczerze nie wiem jak za bardzo się za to zabrać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.