bonhart Napisano 30 Września 2012 Share Napisano 30 Września 2012 Coś mnie tknęło żeby skleić model samolotu. Wybór padł na Do 17 od Revella. Jako, że jest to mój pierwszy samolot i w zasadzie trzeci model ogólnie to nie obrażę się na Wasze uwagi Chcę zrobić wersję pudełkową bez zbędnych wodotrysków. Mam nadzieję, że mi pomożecie. Inbox można obejrzeć tutaj http://www.findmodelkit.com/content/dornier-do-17-z-2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Banny Napisano 30 Września 2012 Share Napisano 30 Września 2012 To stary i prosty (żeby nie rzec primitywny) zestaw Monogramu, także nie powinieneś mieć problemów ze złożeniem. Sklejałem go na początku lat 80ych ubiegłego wieku i ogólnie miło wspominam. Przy obróbce modelu z wypukłymi liniami trzeba zachować pewną ostrożność. Robiąc model z pudła spokojnie należy mu się plakietka "vintage"! Tak na marginesie to dość dziwna jest polityka cenowa Revella, bo np w podobnej cenie można zakupić wspaniały przepak Hasegawy (He-111), świetny nowy model Revella (Ju-88) jak i właśnie powyższego staruszka Do-17... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Skoti Napisano 30 Września 2012 Share Napisano 30 Września 2012 Wydaje mi się Banny, że to nie o wiek chodzi tylko wielkośc matryc i ilośc plastiku. Ale mogę się mylic. Też takiego staruszka mam w planach. Wogóle mam mnóstwo staruszków w magazynie. Więc będę zaglądał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bonhart Napisano 1 Października 2012 Autor Share Napisano 1 Października 2012 Przy obróbce modelu z wypukłymi liniami trzeba zachować pewną ostrożność. Słuszna uwaga, gdybyś tego nie napisał to pewnie miałbym już kilka linii zeszlifowanych Model jest stary ale przy składaniu na sucho części pasują do siebie i chyba faktycznie nie będzie większych problemów. Zacząłem go składać i chcę pomalować wnętrze ale kolory nie są jakoś dokładnie opisane. Wg revella całe wnętrze powinno być jasnooliwkowe i tu mam pierwsze pytanie: czy ten kolor będzie dobry? 70821 Germ. Cam. Beige Nie wiem dlaczego na zdjęciu odcień wydaje się mocno ciemniejszy niż ten w buteleczce. Jak nie to co z vallejo można zastosować? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacko Napisano 1 Października 2012 Share Napisano 1 Października 2012 Nie wiem dlaczego na zdjęciu odcień wydaje się mocno ciemniejszy niż ten w buteleczce. Może dlatego, iż na stronach sklepów czy nawet producentów nie ma zdjęć prawdziwych farb, tylko przeliczają sobie kolor np. na RGB i generuje to komputer w jakimś programie graficznym? ;) Zresztą zdjęcia oryginalnej farby pewnie też nie oddawałyby w pełni prawdziwego koloru. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KrzychuP Napisano 2 Października 2012 Share Napisano 2 Października 2012 Moim zdaniem to powinno być RML 02 lub RML 66 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotr_P Napisano 2 Października 2012 Share Napisano 2 Października 2012 Raczej rlm 02 polecam pactre Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bonhart Napisano 2 Października 2012 Autor Share Napisano 2 Października 2012 Dzięki za podpowiedź. Posiadam na stanie RML 02 od Valleyo i tą zastosuję. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotr_P Napisano 2 Października 2012 Share Napisano 2 Października 2012 Widziałeś moze warsztat i galerie do-17 na forum hyperscale? Polecam co prawda w 1:48 i modelu Accurate model ale ciekawe zdjecia prac przy wnętrzu i komory bombowej http://hyperscale.com/2007/features/do17zfinnishbg_1.htm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bonhart Napisano 4 Października 2012 Autor Share Napisano 4 Października 2012 Praca ruszyła i brnie mozolnie ale do przodu. Oto pierwsze jej efekty. Nie ma tego wiele ale przynajmniej udało się wystartować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jpl Napisano 5 Października 2012 Share Napisano 5 Października 2012 Bardzo ładnie, powodzenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bonhart Napisano 7 Października 2012 Autor Share Napisano 7 Października 2012 Wolę się upewnić zanim skleję i zrobi się problem. Zakładam, że wszystkie widoczne na zdjęciu poniżej kółeczka mają na skrzydle pozostać Zastanawiam się natomiast czy te widoczne na statecznikach poniżej też mają zostać. Wyglądają jakby trzeba je zeszlifować ale wolę się upewnić. Gdyby było jedno kółeczko to bym nie pytał ale przy trzech to może tak ma zostać? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jpl Napisano 7 Października 2012 Share Napisano 7 Października 2012 Na mój gust to są ślady po wypychaczach i trzeba je usunąć, tym bardziej, że ten najbardziej na prawo może uniemożliwić prawidłowe sklejenie stateczników. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotr_P Napisano 8 Października 2012 Share Napisano 8 Października 2012 jakoś na planach tego nie widzę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hadzi Napisano 10 Października 2012 Share Napisano 10 Października 2012 To pewnie ślady po wypychaczach z formy. Usuń. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bonhart Napisano 10 Października 2012 Autor Share Napisano 10 Października 2012 Dzięki za pomoc. Duże zagęszczenie na centymetr kwadratowy tych śladów po wypychaczach. Już je usunąłem ale pojawił się problem ze szpachlowaniem. Wyszedłem z założenia, że lepiej wybrać trochę więcej materiału i później zaszpachlować ale to też nie okazało się takie proste. Wypukłe linie podziału znajdujące się przy samych "kółkach" nie ułatwiają sprawy. Część z nich została już usunięta. Możecie powiedzieć jakiej gradacji papieru używacie do szlifowania? Może są jakieś myki na usunięcie trudno dostępnych niepotrzebnych elementów? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotr_P Napisano 10 Października 2012 Share Napisano 10 Października 2012 Ja używam gabek scierajacych z leroy merlin rozne gradacje ok 220 wzwyż. Ale do do duzych powierzchni, krawedzi natarcia polowek kadłuba itp. Do małych powierzchni i trudnych miejsc kawałeczków papieru sciernego od 220 po 600, 800 czasem 1500. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotr_P Napisano 10 Października 2012 Share Napisano 10 Października 2012 Tam gdzie " coś" przeszkadza i mozna by bylo uszkodzić np linie podziałowe zaklejam kilkoma warstwami taśmy papierowej takiej zwykłej jak np stosowanej przy remontach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bonhart Napisano 11 Października 2012 Autor Share Napisano 11 Października 2012 Tam gdzie " coś" przeszkadza i można by było uszkodzić np linie podziałowe zaklejam kilkoma warstwami taśmy papierowej takiej zwykłej jak np stosowanej przy remontach. To jest tak banalne i oczywiste, że nie wiem dlaczego sam na to nie wpadłem Dzięki Piotr za podpowiedź, sprawdziłem to i działa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KrzychuP Napisano 11 Października 2012 Share Napisano 11 Października 2012 A nie lepiej by bylo np.zeszlifować te linie,nity i po pomalowaniu modelu naniesć je na model rapitografem bądź ołówkiem widzialem kiedyś coś takiego i nawet dobrze sie to prezentowało.(oczywiście to tylko luźna sugestia) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bonhart Napisano 14 Października 2012 Autor Share Napisano 14 Października 2012 Pewnie lepiej by było pozbyć się wypukłych linii i zrobić je os nowa ale umiejętności jeszcze na to nie pozwalają Prace pomału idą naprzód, wkleiłem skrzydła i statecznik (tak to się chyba nazywa). Mam też pytanie do bardziej doświadczonych kolegów. Czy elementy zaznaczone na czerwono na pierwszym zdjęciu i te znajdujące się na drugim, powinienem pomalować teraz czy złożyć całość i wtedy to zrobić. Wydaje mi się, że łatwiej jest to zrobić teraz ale mogę się mylić, jak Wy to robicie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Banny Napisano 14 Października 2012 Share Napisano 14 Października 2012 Czy elementy zaznaczone na czerwono na pierwszym zdjęciu i te znajdujące się na drugim, powinienem pomalować teraz czy złożyć całość i wtedy to zrobić. Wydaje mi się, że łatwiej jest to zrobić teraz ale mogę się mylić, jak Wy to robicie? A malujesz całość aerografem czy pędzlem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bonhart Napisano 14 Października 2012 Autor Share Napisano 14 Października 2012 Całość mam zamiar pomalować aerografem ale pokazane elementy pędzlem, no może śmigła spróbuję aero. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Banny Napisano 14 Października 2012 Share Napisano 14 Października 2012 Są 2 rozwiązania. Możesz malować wnęki przed malowaniem całości i wtedy trzeba dokładnie maskować. Ale tutaj jest dobry dostęp, także możesz wymalowac wnęki pędzelkiem już po położeniu kamo na całość (i dopiero wtedy też dobudować podwozie). W tej drugiej opcji oszczędza się na maskowaniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.