Skocz do zawartości

Ku chwale PZLki


fiedotow

Rekomendowane odpowiedzi

Kroczek po kroczku do przodu. Dziś dalej silnik i klatka.

W silniku odciąłem "wydechy" i przefrezowałem.

1133d.jpg

1137in.jpg

 

A w klatce pojawił się orczyk i prawa półka km-u

1134k.jpg

1135aw.jpg

1136i.jpg

 

Drążek powstanie od podstaw z igieł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...
  • Odpowiedzi 63
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Co prawda większość energii skupiłem na projekcie Model Jak z Obrazka, ale raz po raz trzeba odsapnąć. Powrót do P11c.

Ponieważ w pudle pierścień osłony silnika walał się w kawałkach miałem trzy opcje:

1. skleić w całość szczątki (i tak jakoś dziwnie różne były promienie krzywizn połówek)

2. użyć elementów od W.F.

3. Zrobić od podstaw "samostojatielno" (znaczy samodzielnie)

Opcja trzecia wprowadzona została w czyn. Na drugą zawsze będzie czas...

Najpierw należało poszukać odpowiedniej średnicy walca - rolka po taśmie klejącej a właściwie jej wewnętrzny pierścień idealnie się do tego nadawał.

121ht.jpg

 

Docięty pasek plastiku 0,2 mm umocowałem na wzorcu i skleiłem "na styk" skośnie.

122jby.jpg

123tyx.jpg

124viw.jpg

 

Na drugi pasek przed naklejeniem naniosłem za pomocą nitowadła RB nity. Prawdę powiedziawszy po raz pierwszy robiłem nity. - wyszło chyba nieźle, choć mało widać na białym plastiku...

125ny.jpg

126awi.jpg

127mlj.jpg

 

Pierścień obok zestawowych kawałków. Dobrze widać sklejenie i różnicę w krzywiźnie.

128mq.jpg

 

Gotowy pierścień...

129dte.jpg

1210hc.jpg

1214b.jpg

 

W połączeniu z pierścieniem Townenda made in Wojtek.

1211vl.jpg

 

... i w zestawieniu z osłoną w 1:72

1212ocn.jpg

1213rr.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo fajnie Ci to idzie. Mam nadzieję żę TEN projekt "jedenastki" skończysz i szybko powrócisz do tej w 72. Powodzenia w budowie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Pan Słodowy też szkoły w Bydgoszczy kończył. Jakieś rzeczywisty związek , przynajmniej terytorialny, istnieje.

No jeśli jeszcze Mechanika nr 1 na dawnej Świerczewskiego, to wszystko jasne (moja buda , Wojtka też).

Ale do rzeczy.

Prac nad zespołem silnikowym ciąg dalszy. Co drugi otwór w blaszce zaślepiony cieniutką folią.

imgp35731024x683.jpg

imgp35751024x683.jpg

 

"Jedenastka" będzie moim pierwszym modelem z robionym "nitowaniem". Używam RB 0,75mm. Linie wyklejam paskami Oramasc. Idzie mi coraz sprawniej.

imgp35851024x683.jpg

imgp35861024x683.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pan Słodowy też szkoły w Bydgoszczy kończył. Jakieś rzeczywisty związek , przynajmniej terytorialny, istnieje.

No jeśli jeszcze Mechanika nr 1 na dawnej Świerczewskiego, to wszystko jasne (moja buda , Wojtka też).

 

No niestety nie. Adam Słodowy szkołę średnią zaczął jeszcze przed wojną i był uczniem mojego dziadka w gimnazjum męskim im.Kopernika. Nie wiedziałbym tego, gdyby nie wspomnienia Słodowego, które przypadkiem wpadły mi w ręce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Dzień bez modelarstwa to dzień stracony...

Odpoczynek od "Model jak z obrazka" czyli dalej dłubanie z PZLce.

Dziś dźwignie sterowania silnikiem, rozrusznik Vieta. drążek, dynamko (?), dźwignia wyłączania silnika.

imgp38261024x683.jpg

imgp38271024x683.jpgimgp38321024x683.jpg

imgp38341024x683.jpg

imgp38371024x683.jpgimgp38411024x683.jpg

imgp38421024x683.jpg

imgp38431024x683.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wbrew pozorom pracy sporo. (nawet do rymu)

Zacząłem robić kasety na amunicję i śmieci od niej. Na papierze samoprzylepnym wydrukowałem przekroje i nakleiłem na płytkę 0,2 mm. A dalej klejenie. O ile sam proces klejenia jest małym problemem długo zajęło mi dopasowanie do gotowego kokpitu. Ale udało się. Ze względu na problem z montażem musiałem podzielić zasobnik na dwie części. W następnej PZLce zrobię to inaczej...

imgp38471024x683.jpg

imgp38481024x683.jpg

imgp38491024x683.jpg

imgp38501024x683.jpg

imgp38511024x683.jpg

imgp38521024x683.jpg

imgp38531024x683.jpg

imgp38541024x683.jpg

Jutro mam nadzieję skończyć zasobniki i dopasować PWU wz.33 (jak znajdę igły)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Plany swoje życie swoje. PZLka musiała poczekać.

Dziś do południa popracowałem nad Kaemami PWU wz. 36. Do ich zrobienia potrzeba:

2 x igła 0,6

1 x igła 0,9

blaszka Part

narzędzia

lupa na głowie

środki uspokajające

Zaczynamy od przygotowania lufy. Docinamy z igły 0,9 pierścionki o szerokości ok. 0,5 mm i nakładamy na igłę 0,6. Stanowią one początek i koniec osłony lufy.

imgp38891024x683.jpg

 

Na wiertle 0,9 mm z części nr 5 PART formujemy osłonę i nasuwamy ją na lufę. Całość zabezpieczamy SG

imgp38901024x683.jpg

 

Formujemy korpus km-u z części 1 - 5 i wsuwamy w niego igłę zakończoną lufą.

imgp38921024x683.jpg

imgp38931024x683.jpg

imgp38941024x683.jpg

 

Lufy km-ów skrzydłowych i kompletne km-y dla łatwego operowania podczas malowania nawlokłem na cieniutki drut. Do malowania użyłem mieszankę Humbrola 53 i 33.

imgp38981024x683.jpg

imgp38981024x6832.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co tu dużo pisać - jestem pod wrażeniem. Może kiedyś zabiorę się za samoloty z tamtego okresu, więc podglądając Twoją pracę, na pewno w przyszłości człowiek coś wykorzysta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Pomysł zastosowania silnika "spudła" upadł. Uzupełniłem troszkę silnik otrzymany od Wojtka F. , zalałem silikonem, zrobiłem formę i powstało coś. No mimo niedostatków o niebo lepsze od tego co planowałem.

Co tam dużo gadać... Zdjęcia.

imgp39401024x683.jpg

imgp39431024x683.jpg

 

W zestawieniu z "spudłowym" silnikiem.

imgp39601024x683.jpg

imgp39611024x683.jpg

 

Pryśnięty Humbrolem 53 z domieszką srebrnego 11.

imgp39711024x683.jpg

imgp39721024x683.jpg

 

Cylindry pociągnąłem Sido z domieszką czarnej Pactry, sprężyny srebro i czarne dodatki. Przewody doprowadzające mieszankę czarny mat do późniejszej zabawy z pastelami.

imgp40161024x683.jpg

imgp40181024x683.jpg

 

Tak to wyszło. Niewiele będzie widać ale zawsze to lepsze niż "firmowy silnik"...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dalej silnik. Pierścień pomalowany Modelakiem i przetarty sproszkowanym grafitem. Wygląda moim zdaniem lepiej, niż malowany rdzawym.

imgp40871024x683.jpg

imgp40881024x683.jpg

imgp40891024x683.jpg

imgp40901024x683.jpg

 

I pytanie: Jak malowane było wnętrze osłony silnika? Na zdjęciach wygląda na szare...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.