Skocz do zawartości

SCANIA R730 + kawałek drogi...


DarkWing

Rekomendowane odpowiedzi

Mozesz zrobic tak jak zrobil to Jan Rosecky w tej Scanii (zdjecia uzywam bez zgody wlasciciela!). Definitywnie wycialbym ta plastikowa siatke, bo po malowaniu mozesz miec problemy z "wcisnieciem" grilla we wlasciwe miejsce. Co do maskowania to ja robie to tak - matuje kabine papierem sciernym 1500, potem szoruje szczoteczka z odrobina proszku Ajax, myje dokladnie i odstawiam do wyschniecia. Nastepnie przed podkladem pryskam jedna warstwe, to sie nazywa "adchession promoter", po godzinie czasu pryskam kilka cienkich warstw podkladu i czekam az wyschnie. Na drugi dzien daje kolor (zawsze dajesz jasniejszy kolor jako pierwszy). Odstawiam na kilka dni do wyschniecia, potem maskuje tasma 3M (taka niebieska) i folia aluminiowa dookola i daje kilka delikatnych warstw kolejnego koloru. Zaraz jak tylko farba wyschnie na tyle, ze mozna ja dotknac, odklejam tasme bardzo delikatnie i odstawiam na kilka godzin. Na samym koncu daje bezbarwny po calosci, po tygodniu polerka przy uzyciu mleczka 3M i gotowe. Mam nadzieje, ze troche pomoglem, sorry za dlugiego posta.

 

196.jpg

197.jpg

203.jpg

206.jpg

257.jpg

248.jpg

445.jpg

214.jpg

 

 

Nie zapomnij o tylnych wspornikach kabiny - trzeba je przykleic jakies 3 mm wyzej, inaczej kabina ci bedzie leciec do tylu, a przod bedzie nienaturalnie "zadarty". Generalnie co do Scanii to przyjemnie sie ja skleja dopoki nie dojdziesz do kabiny, a szczegolnie spasowania jej ze zderzakiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 97
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Dzięki wszystkim za wszelkie sugestie i rady. Na pewno dużo informacji będzie pomocnych. Ciekaw też jestem jak będzie wyglądało usytuowanie kabiny, o którym wspominał tomeka6.

 

Przyszły zamówione, a brakujące farby więc produkcja ruszyła dalej. Na początek dokończyłem poprzedni etap montując tylni prawy błotnik oraz koło zapasowe

 

et9_1.jpg

 

et9_2.jpg

 

Dalszy montaż oprzyrządowania to już...

 

ETAP 9

in9.jpg

 

Do zbiornika dorobiłem chromowane obejmy

et9_3.jpg

 

et9_4.jpg

 

 

ETAP 10

in10.jpg

 

Krótko... siodło

et10_1.jpg

 

Tak prezentuje się podwozie

et10_2.jpg

 

Dorobiłem również obejmy mocujące do ramy klocki pod koła.

et10_3.jpg

 

I na koniec widok na całość podwozia od strony prawej

et10_4.jpg

 

i lewej

et10_5.jpg

 

Teraz przede mną przygoda z kabiną...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko pięknie wygląda do tej pory, i jestem pewien ze będzie dalej pięknie

Chciałbym tylko wspomnieć o jednym detalu. Bo mówiłeś ze będziesz robił ta Scanie dokładnie tak, jak to jest pokazane w instrukcji.

Wiem ze jeszcze trochę czasu zostało na to, ale chodzi mi o te aluminiowe wstawki na przedni gril, będziesz je zakładał?

Bo moim zdaniem to jest ohydne i nie pasuje do żadnej Scanii (to tylko moje zdanie).

Te co wstawiłeś z tylu na tym 'zderzaku' już nie bardzo mi odpowiadają, ale cóż.

 

Mam nadzieje ze rozważysz te sugestie i powodzenia

 

PS: Tomeka6, to twoja Scania Ceusters? Jeśli dobrze pamiętam był on na Master Truck ostatnio

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dan-720 - rozumiem Twój ból.... mi też nie bardzo podoba się ten "chrom" w zderzakach i boję się, że z resztą będzie podobnie. Poważnie rozważam zerwanie tych naklejek i ich wymianę na inną folię - cieńszą lub pomalowanie tych miejsc... może nawet prysnąć alcladem...

Co do malowania kabiny. Jak wspominałem na początku model będzie malowany w 2 kolorach. Dół - aluminium, góra - czarna. Nie będzie to jednak czarny połysk, a czarny metalik (oczywiście w połysku). Przy takim malowaniu wyszła kwestia przedniego grila - nakładki. Przy ciemnej (czarnej) kabinie byłby aluminiowy, przy jasnej - czarny. Przy moim - 2 kolorowym - zawsze jakaś jego część się "zgubi"

Zastanawiam się czy nie zrobić go w chromie - będzie się odznaczał i na aluminium i czarnym. Dodatkowo zamiast właśnie tych chromowanych naklejek pomalowałbym te części i całość ładnie by się uzupełniała

No ale póki co tworzy się wnętrze, dzisiaj dobrałem kolor tapicerki i mam nadzieję, że jutro zacznę malowanie. Dzisiaj zrobiłem leżanki i w szczególności jestem zadowolony z koca . Zdjęcia niebawem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widze, ze robi sie tu model na medal. DarkWing, podoba mi sie niesamowicie jak sobie radzisz z tym modelem, duzy plus za obejmy na baku, choc brakuje pod nimi gumowej uszczelki. Grill - hm, ja bym zrobil zarowno gorna jak i dolna czesc w kolorze kabiny, i wtedy mozesz dodac np. jakies delikatne chromowane obrysowki dookola siatki, ale to tylko moja wizja, zrobisz jak chcesz.

 

Dan-720, niestety to nie moja Scania, ten model nalezy do Jana Roseckiego z Czech. Byl tez na konkursie w Jabbeke w Belgii, gdzie zajal pierwsze miejsce tym modelem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam po troszkę dłuższej przerwie, niestety inne obowiązki spowolniły prace modelarskie, na szczęście nie zahamowały zupełnie.

 

ETAP 11

in11.jpg

 

Etap dość obszerny w efekcie którego powstaje całe wnętrze kabiny - miejsce pracy kierowcy

Niestety z powodu braku czasu i prac z doskoku nie porobiłem zdjęć z poszczególnych etapów, a dopiero dzisiaj już całości... :( i tak to się prezentuje

et11_1.jpg

 

Kolor tapicerki - chciałem uzyskać efekt jasnej skóry. Ponieważ nie miałem odpowiedniej gotowej farby musiałem ją sam "skomponować". Wymieszałem więc, pomalowałem i... wyszło za ciemno :(. Efekt końcowy - taki jaki zamierzałem - uzyskałem przykrywając całość mgiełką białego matu.

Zagłówki białe, a w celu zróżnicowania kolorów elementy między zagłówkami a oparciem oraz wstawkę na siedzisku zrobiłem nieco innym odcieniem.

Na leżance - pościel oczywiście biała i koc. Zadowolony jestem z koca. Robiłem go w następujący sposób. Po zamaskowaniu cały koc prysnąłem brązem, na to sprayem mgiełka pomarańczy i na koniec mgiełka smoke. Myślę, że przypomina koc...

et11_2.jpg

 

Dywaniki postanowiłem zrobić a'la aluminiowe

et11_3.jpg

 

Wybaczcie proszę dźwignię zmiany biegów... oryginalna część gdzieś mi się zapodziała i po długich poszukiwaniach odpuściłęm i zrobiłem nową z kawałka ramki.

et11_4.jpg

 

Na zagłówkach dorobiłem logo Scanii... Znaczki o śr. 5mm wydrukowałem na papierze samoprzylepnym na drukarce colorowej laserowej w rozdzielczości 1200 dpi. Po naklejeniu krawędzie papieru zamaskowałem białą farbą...

et11_5.jpg

 

ETAP 12

in12.jpg

 

Górna część kabiny - poddasze

Schowki nad przednią szybą postanowiłem zrobić w kolorze stalowym. Dorobiłem naklejkę imitującą instalację CB-Radio oraz "gruszkę" wraz z przewodem. Przewód to drut o śr. 0.3 mm nawinięty na spinacz oraz lekko rozciągnięty i ukształtowany.

et12_1.jpg

 

Tak będzie to wyglądać po zamknięciu w całość...

et12_2.jpg

 

et12_3.jpg

 

Szkoda, że większość zginie w momencie "zamknięcia" kabiny i trzeba będzie nieźle pozaglądać żeby coś zobaczyć - i to z latarką . Ale jest porobione.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Twoja robota jak zwykle super. Nie widzi mi się tylko ta deska rozdzielcza. Może tak jak robiłeś naklejki, wydrukować i nakleić zdjęcia oryginalnej deski.

Nie byłyby takie sztuczne.

A pościel prima.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mała poprawka Italeri w tym modelu nie dała drążka zmiany biegów-automat( to co jest na desce rozdzielczej to hamulec postojowy, powinna być część 145B, Ty nakleiłeś drążek zmiany biegów od Scania serii 4.

Wnętrze świetnie wygląda

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O matko, deska rozdzielcza nie jest godna twojego wykonania, razi jak cholera. Nie jest to oczywiście zarzut, trudno wymagać, żebyś sobie zrobił sam tablicę z zegarami, producent nie przyłożył się jednym słowem albo nie przewidział, że jego model będzie sklejał dobry modelarz Wykonanie pierwsza klasa (pościel hyhy), tablica przyrządów - okropna naklejka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

trudno wymagać, żebyś sobie zrobił sam tablicę z zegarami

Ale można, tyle że i tak tego potem nie widać. Muszę też przyznać, że tablica, a dla mnie i pościel, to najgorsze produkty Italeri. Lepiej utkać coś samemu, niż tworzyć coś z tego nieudanego łóżka. Ładnie sklejasz i malujesz, ale trzymając się PZP wpadasz na takie miny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Prace przy Scanii trwają, ostatnio troszkę zwolniły ale ciągle są w toku.

Nawiązując do poprzednich wypowiedzi. Jeśli chodzi o CB, w kwestii kabelka. Uważam, że należy wziąć pod uwagę to, iż i kierownica jest za cienka i przewód CB Radia za gruby. W sumie kontrast wydaje się jeszcze większy. Samo CB Radio oczywiście jest mocno przeskalowane i faktycznie w rzeczywistości musiałoby być zbudowane na lampach żeby osiągnąć taką wielkość . Celowo jednak wkleiłem tak dużą naklejkę, żeby po skończeniu modelu było widoczne - gdyby komuś przysło na myśl w ogóle zaglądać do kabiny...

Co do deski rozdzielczej - jest KOSZMARNA, ja też to wiem.... Przyznam, że nosiłem się z zamiarem wydrukowania nowej ale odpuściłem ponieważ nie znalazłem idealnych zdjęć nadających się do wydruku oraz z powodu i tak małej jej widoczności....

 

Teraz część dalsza budowy. Szczerze mówiąc utknąłem na dłużej przy kabinie i to na etapie rozmyślań Kilka dni zajęło mi analizowanie sposobu montażu oraz rozważanie wszystkich "za" i "przeciw" co do sposobu dalszej budowy. Były dwie możliwości:

1. złożenie całej kabiny oraz późniejsze maskowanie i malowanie oraz obklejanie i lakierowanie

2. malowanie, obklejanie oraz lakierowanie poszczególnych elementów i dopiero ostateczny montaż kabiny.

 

Ponieważ jest to mój pierwszy model ciężarówki i nie mam doświadczenia w ich budowie postanowiłem ściśle trzymać się instrukcji. Jednocześnie po długich namysłach doszedłem do wniosku, że ciężko będzie maskować poszczególne elementy oraz wyklejać kalki. Te ostatnie są dość obszerne i będą wymagały dość zdecydowanych działań w celu ich odpowiedniego dopasowania i ułożenia, a to mogłoby się odbić na "spójności" łączenia kabiny. Ponieważ poszczególne panele są łączone w zasadzie na styk, od razu odrzuciłem koncepcję połączenia poszczególnych elementów kabiny i późniejszego wsadzenia wnętrza. Przyjąłem więc wariant 2, będzie to wymagało bardzo dużej ostrożności i dokładności przy końcowym montażu, żeby gotowych elementów nie zniszczyć klejem. Jestem jednak dobrej myśli...

A oto, jak to wyszło dotychczas....

 

ETAP 13

in13.jpg

 

Ostatnie elementy wnętrza... boczki drzwi

et13_1.jpg

 

Boczne i tylna ścianka kabiny oraz boczne spoilery.

et13_2.jpg

 

Nadbudówka

et13_3.jpg

 

Całość jest po po jednej warstwie lakieru na kalkach. Myślę, że położę jeszcze 2 warstwy przed polerką.

Kalki układały się dość... ciężko. Folia jest na tyle sztywna, że trzeba ją dość mocno SOL-lić żeby dobrze osiadły - szczególnie we wszelkich zakamarkach i zagłębieniach. Boczną ścianę oraz nadbudówkę i boczny spoiler montowałem razem podklejając poszczególne elementy od spodu taśmą malarską. Na tak przygotowaną powierzchnię nakładałem Gryfa. Póki był jeszcze mokry szybko rozcinałem kalkę w miejscach gdzie elementy się łączyły (boczna ściana, nadbudówka, boczny spoiler).. Potem żmudna praca z układaniem kalki. Jedna strona zajmowała mi ok. 1,5 h.

Mam nadzieję, że teraz jakoś to wszystko poskładam w jedną całość. Szczerze mówiąc gdyby to była Tamiya w ogóle nie miałbym obaw, a tak... oby Italeri stanęło na wysokości zadania ze spasowaniem poszczególnych elementów....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj, myślę sobie z doświadczenia z tymi modelami, że to nie było najlepsze wyjście, kalka na lewej owiewce mocno poszła do środka i pozostał nie ciekawy pasek lakieru, którego nie masz na prawej owiewce. Ja zawsze montowałem kabiny Scanii na cement przed malowaniem i kalkowaniem, zobaczysz jak Ci wyjdzie łączenie z dachem i oszklenie...

Idą dalej wkleiłeś kalki do wewnętrznej strony klamek, co położysz na zewnątrz.

 

Ale jest OK , patrzę sobie tylko, możesz się nie koniecznie zgadzać z moją opinią.

 

Pozdrawiam Marcus.

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie nie był to aż taki problem ze złożeniem mojej kabiny, a wtedy byl to mój pierwszy model (w historii) i właściwie tez pierwsze pomalowałem a potem sklejałem.

Nie powiem ze było idealnie, ale źle tez nie było ;)

 

Powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zanim zacząłem składanie moja scanie (moja pierwsza jak na razie, ale nie ostatnia scania) to dużo szukałem w necie co ma być pierwsze, pomalowanie czy sklejenie i prawie wszyscy najpierw sklejali a później malowali...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oj sobie narobiłeś, jeszcze tak nie miałem żeby boki kabiny do siebie pasowały. Zawsze coś było do szpachlowania, jakaś dziura. To jednak 5 dużych ciężkich części. Do tego jak już wspomniano spasowanie kalek. Złożone wnętrze też nie jest idealnym punktem odniesienia do składania kabiny. Ale wierzę w Twoje umiejętności.

Zgadzamy się że tablica to koszmar, ale jej elementy są w pełni do wykorzystania. A drukowanie nowej na podstawie zdjęcia to dla mnie herezja.

CRW_0104.jpg

CRW_0105.jpg

CRW_0207.jpg

CRW_4003.jpg

CRW_3972.jpg

CRW_3973.jpg

CRW_4127.jpg

CRW_4130.jpg

A potem tego i tak nie widać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Straszyli, straszyli, a tym czasem nie jest tak źle . Przydały się wcześniejsze przymiarki i poprawki tak, aby teraz wszystko ładnie się składało....

Poszczególne panele zostały lekko wypolerowane i złożone w całość i tak to na chwilę obecną wygląda

 

et13_4.jpg

 

et13_5.jpg

 

et13_6.jpg

 

et13_7.jpg

 

et13_8.jpg

 

Ze spasowaniem elementów nie było żadnego problemu. Szpar praktycznie nie ma, tylko takie które wynikają z konstrukcji.

Okno dachowe psiknąłem smoke-iem - w końcu ma chronić przed słońcem

Klamki w drzwiach są naklejone na kalki - chyba tak powinno być, zostało mi jeszcze ich wykończenie, dojdzie odrobina aluminium. No i do zamknięcia etapu brakuje tylko wycieraczek...

Zobaczymy jak to będzie się dalej składało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tez to zauważyłem, bardzo częsty błąd tych którzy pierwszy raz kleją te Scanie Nawet ja się na to nabrałem, ale potem zrobiłem moja Scanie R od nowa wiec poprawiłem to

A co chodzi o kabinę to bardzo ładnie sklejona, i moim skromnym zdaniem ta kabina nie jest w ogóle ciężka do sklejenia (2 razy ja składałem).

Jedyna rzecz która mnie razi to ten duży napis Scania z Przodu na grilu, nie musi być mniejszy?

 

Czekam na końcowy rezultat

 

pozdrawiam,

Daniel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.