Skocz do zawartości

SCANIA R730 + kawałek drogi...


DarkWing

Rekomendowane odpowiedzi

Nie ma sprawy, to są tylko sugestie, nie musisz tych przeróbek robić jeśli nie chcesz.

Ja bym tez nie wiedział za co się wziąć jeśli bym robił motocykl.

A tak poza tym to bardzo ładnie silnik zrobiony, naprawdę mi się podoba kolorystyka i wykonanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 97
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

No super motorek. Pasek klinowy można zrobić inaczej, tylko jest przy tym sporo roboty--np. tak

v2012111500233529984727.jpg

Teraz już przepadło bo motor leży na ramie. Ale na przyszłość...

Mam nadzieję że poprowadzisz jeszcze przewody od pompy wtryskowej

 

Powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, dziękuję za wszelkie pochwały.

 

Mark666 - paski w Twoim wykonaniu faktycznie pięknie się prezentuję. Jeśli pomyśleć i zabrać się za ich wykonanie za w czasu, to i nawet nie jest to zbyt skomplikowane. Ja pocieszam się tym, że i tak będzie ich mało widać za chłodnicą..... Jednak warto o tym pamiętać przy okazji następnego modelu.

 

Tymczasem ciąg dalszy....

 

ETAP 5

in5.jpg

 

Przednie zawieszenie wraz ze skrętnymi kołami.

et5_1.jpg

Póki co wszystko pięknie do siebie pasuje i nie ma z niczym żadnych problemów. Prawie jak Tamiya . Tylko troszkę więcej "skrobania" i szlifowania. Na szczęście plastik jest w miarę miękki i łatwo się poddaje...

Zrobiłem małe odstępstwo od instrukcji. Mianowicie Italeri proponuje aby ruchome mocowanie drążka kierowniczego robić poprzez "zgrzanie" końcówek. Wydaje mi się, że wyglądało by to co najmniej brzydko... Postanowiłem więc zrobić to po swojemu. Na końcówki drążków nałożyłem gumowy wężyk który pozyskałem z pozostałości po motorach (w modelach Tamiya występują dwa rodzaje przewodów gumowych w motorach - cienki i gruby - tu idealnie podpasował ten gruby). Wchodzi na wcisk i trzyma idealnie. To o czym mowa zaznaczyłem na poniższym zdjęciu.

 

et5_2.jpg

 

Na koniec tego etapu widok całości z gotowym i zamontowanym przednim zawieszeniem.

et5_3.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w swoich scaniach po prostu odwracałem te część do góry dnem

22012011389-2.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ETAP 6

in6.jpg

 

Dokończenie osprzętu silnika, a więc chłodnica i wszelkie przewody do i od niej oraz serwo układu kierowniczego.

Przed zamontowaniem chłodnicy wkleiłem wentylator - szkoda, że potem i tak nie będzie go widać ... :(

et6_1.jpg

 

et6_2.jpg

 

Obejmy na rurach zrobiłem a'la chromowane - okleiłem folia samoprzylepną. Przednie koła oczywiście skrętne.

et6_3.jpg

 

Całość przedziału silnikowego prezentuje się tak:

et6_4.jpg

 

Nie dawały mi też spokoju obejmy na zbiornikach. Była propozycja żeby je zeszlifować i dorobić. Na szlifowanie jest już za późno ale okleiłem je folią i z efektu jestem zadowolony.

et6_5.jpg

 

et6_6.jpg

 

I na koniec rzut oka na całość...

et6_7.jpg

 

Przed chwila postawiłem podwozie na kołach - dla przymiarki... wygląda bardzo obiecująco. Tego jednak Wam nie pokażę... Wszystko w swoim czasie i po kolei... Po weekendzie malowanie felg i montaż kół.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i przyszedł czas na koła....

 

ETAP 7

in7.jpg

 

Pierwszą czynnością było pozbycie się oryginalnych chromów. Może nie były one bardzo złe... ale zbyt plastikowe. Błyszczały się jak salonowe a przeciez moja Scania jeździ... więc powinny być troszkę "przykurzone" - pozbawione blasku... troszkę.

et7_1-1.jpg

 

Następnie "goły" plastik został pokryty podkładem. Niestety z tych prac nie porobiłem zdjęć.... za bardzo się zaangażowałem i ... zapomniałem o zdjęciach - sorry.... Po podkładzie poszła czarna farba - spray i na to bezbarwny połysk.. Na tak przygotowane felgi nałożyłem chrom z aero - Alclad II.

et7_2.jpg

 

Środki piast - tył - malowane czerwonym transparentnym. W podobnym kolorze będą (już są tylko schną jeszcze i zapomniałem o nich jak robiłem zdjęcia) nakładki na przednie koła - te na śruby

et7_3.jpg

 

Gotowy komplet na tył.

et7_4.jpg

 

Środki piast będą miały jeszcze kalki z logo marki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Diobeu - odwrotnie, przygotowaną do chromowania felgę zamaskowałem w miejscu gdzie miał być czerwony. Po chromowaniu i zdjęciu maski pędzelkiem malowałem na aluminium a następnie czerwony transparęntny. Pędzelek Italeri 000. Alclad daje ładną powłokę jednak jest bardzo czuły na wszelki dotyk. Maskowanie odpada, na pewno zniszczy powłokę chromowaną. Podobnie wszelkie dotykanie palcami. Potrafi zmatowić w efekcie czego powstaje powierzchnia srebrna... Najgorsze jest to, że nie sposób pochromowanej powierzchni w żaden sposób zabezpieczyć - każdy lakier ją narusza - akryl rozpuszcza wręcz. Kiedyś udało mi się z cienką warstwą lakieru olejnego... jednak chrom tracił nieco na czystości. Po 2-3 dniach można bardzo lekko przetrzeć bibułką (NIE MIĘKKĄ SZMATKĄ - ona na 100% zmatowi) w celu usunięcia nalotu (jeśli powstał) i uzyskania jeszcze większej klarowności.

 

Marak - być może i czysty czerwony dałby lepszy efekt - na pewno inny.Mnie jednak zależało właśnie na tym efekcie metalika, a właściwie bardziej szklistości... Niestety pojawił się inny problem. "Dekielki" przednich piast po lakierowaniu nie wiedzieć czemu zmieniły lekko odcień - z czerwieni w pomarańcz... no może bardziej pomarańczową czerwień. Też ładnie ale to już nie to co chciałem...

 

Grubyjg - dziękuje bardzo. Jeśli cokolwiek z tego co pokazuję może się przydać i komuś coś pomoże to moja radość jest tym większa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Na początek mała ciekawostka. W tym tygodniu - od poniedziałku - można w sieci sklepów LIDL kupić taka to witrynkę kolekcjonerską.

 

wit_1.jpg

 

Skusiłem się na nią i tak prezentuje się już po zmontowaniu oraz uzupełnieniu moimi modelami.

wit_2.jpg

 

Muszę przyznać, że wykonanie bardzo dobre, całość pięknie zapakowana - prawie jak nasze modele - kolekcjonerskie . Zastanawiam się jeszcze nad likwidacją szpar między szybami przednich drzwiczek... Może jakaś uszczelka gumowa (okienna), żeby zabezpieczyć modele wewnątrz prze dostawaniem się kurzu....

 

Treaz ciąg dalszy warsztatu

 

ETAP 8

in8.jpg

 

To jeden z większych etapów, przybywa dużo drobnych (i nie tylko) elementów co mocno wzbogaca model i coraz bardziej przybliża go do efektu końcowego.

W przedziale silnikowym przybył kolejny przewód - ten od turbiny oraz filtr powietrza wraz z rurą łaczącą

et8_1.jpg

 

et8_2.jpg

 

Tylna oś ma już napęd - dzięki wałowi

et8_3.jpg

 

Jest też wydech

et8_4.jpg

 

Lewe tylne koła otrzymały swoje nadkole - błotnik...

et8_5.jpg

 

... jak widać kompletnie uzbrojone - światła, tablica, chlapacz. Rama została zakończona zderzakiem. Przy okazji okazało się, że należało przerobić ten element. Zbiornik który był uprzednio na wsporniku łączącym ramę powędrował pod zderzak. Póki co brak prawego błotnika z powodu... braku farby. Farby zamówione - czekam na dostawę.

et8_6.jpg

 

Rejestrację wybrałem holenderską z powodu... najciekawszego wyglądu

et8_7.jpg

 

Tylnia oś otrzymała kalki z logo marki

et8_8.jpg

 

Podobnie na osi przedniej

et8_9.jpg

 

Wspornik z kołem zapasowym czeka na montaż do czasu zamontowania prawego błotnika.

et8_10.jpg

 

Mam nadzieję, że farby szybko dotrą i nie będzie zbyt długiego przestoju ani w budowie, ani w warsztacie....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta Scania zaczyna mi sie coraz bardziej podobac, mam jednak zastrzezenie co do kola zapasowego - we wspolczesnych ciezarowkach bardzo rzadko sie je montuje. A nie pokusilbys sie na jakas skrzynke narzedziowa zamiast tego kola?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ładnie, ładnie, powiedz proszę jak wygląda sprawa ze spasowaniem elementów i ew. defektów części? Nie widzę tu nigdzie żadnych śladów po wypychaczach, nadlewów, jam skurczowych, albo idealnie obrabiasz albo to idealny model ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, jeśli chodzi o jakość wyprasek. Śladów po wypychaczach nie widać bo są zeszlifowane. Oryginalnie nie są zbyt silne więc ich usunięcie nie sprawia trudności - w zasadzie nie trzeba szpachlować. Jeśli chodzi o jamki skurczowe to w zasadzie PRAWIE ich nie ma. Ta jedna największa - zauważona - to domyślam się, że chodzi o tą w oprzyrządowaniu silnika. Przyznam się szczerze, że nie wiedziałem do końca czy to jama czy może tak ma być . Jej pozbycie się jest bardzo proste jednak w swojej niewiedzy postanowiłem ją zostawić tak jak jest....

Samo spasowanie części natomiast jest uważam bardzo dobre. Wszystko do siebie pasuje idealnie, nic nie trzeba naciągać, naginać, dopasowywać. Przynajmniej na razie. Aż nie wierzę, że Italeri i taka jakość .

 

tomeka6 - nie ma szans - koło zapasowe musi być. Dla mnie takie podwieszane koło to swoisty symbol ciągnika siodłowego. Pamiętam jeszcze z dzieciństwa jak widziałem jakąś ciężarówkę (teraz wiem że to ciągnik siodłowy ) to rzucało się w oczy to podwieszane z boku koło....

 

Piotr - dziękuję za oświecenie. Dla mnie to był zderzak - niestety nie posiadam stosownej wiedzy na temat budowy takich pojazdów, więc każda uwaga i wyjaśnienie jest dla mnie mile widziane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taka sugestia - pociągnij suchym pędzlem aluminium, albo czymś podobnym, wnętrze intercoolera po wierzchu kratki. On oryginalnie i tak powinien mieć inny kolor (obramowanie też jest z jakiegoś stopu aluminiowego, ale to, co dało Italeri jest chłodnicą cieczy i intercoolerem - dwa w jednym i to w mocnym uproszczeniu), a tak przynajmniej wydobędziesz z niej jakąś przestrzenną głębię i będzie realistyczniej. Dostęp masz, więc problemów być nie powinno.

Z tłumikiem też mógłbyś jeszcze trochę powalczyć kolorystycznie. Bo nawet show trucki nie mają ich chyba całych czarnych w macie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samo spasowanie części natomiast jest uważam bardzo dobre. Wszystko do siebie pasuje idealnie, nic nie trzeba naciągać, naginać, dopasowywać. Przynajmniej na razie. Aż nie wierzę, że Italeri i taka jakość .

 

Jeśli tego nie poprawili w tym modelu, to będziesz musiał lekko przedni zderzak do przodu wygiąć. Bo inaczej kabina będzie pochylona do tylu.

Jak będziesz wpasowywać części to pomyśl o tym ;)

 

A poza tym bardzo ładnie, tylko te naklejki 'chromowane' z tylu mi się nie podobają, ale rozumiem ze po prostu chcesz zrobić model dokładnie jak to pokazuje na pudelku.

 

Pozdrawiam,

Daniel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy, mam dylemat i pytanie... Ponieważ wielkimi krokami zbliża się kabina to już zaczynam się zastanawiać jak postąpić ?

Czy zewnętrzne elementy kabiny najpierw skleić (obklejając wnętrze) i dopiero potem malować, kłaść kalki i lakierować ? Czy też może wpierw malować poszczególne panele, obklejać i lakierować, a na koniec łączyć ze sobą ???

Po złożeniu wszystkiego w całość zastanawiam się nad stopniem trudności maskowania przed malowaniem.

Przy drugiej opcji boję się, że w czasie łączenia elementów kabiny będą szpary czy po prostu będzie widać miejsca tych łączeń....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak Scania, ale Mercedesa Actrosa skleiłem kabinę przed malowaniem, potem wkleiłem pomalowany sufit i szyby, na końcu wsunąłem sklejone i pomalowane wnętrze. Co do maskowania wnętrza wystarczy, że poczekasz z szybami i zakleisz otwory na nie.

Wg mnie lepiej skleić kabinę przed malowaniem, być może niektóre miejsca łączeń są do szpachlowania.

A i te żółte klocki pod koła, one mają taką obejmę, która jest częścią ramy, a raczej ich mocowaniem do niej. Pomaluj ją na kolor ramy. To że Italeri zlało dwa osobne elementy w jedną całość, to nie oznacza, że to jedna część.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.