Jump to content

Bell 47D(OH-13) MASH,1:35,MRC.


drinkman
 Share

Recommended Posts

Czas rozdłubać coś następnego.

Modelik zaczęty,więc inboxa nie będzie.Spasowanie takie sobie,w szczególności przy montażu belki ogonowej można było czegoś doznać.Kabina bardzo uproszczona i wymaga nieco inwencji twórczej.

Oznaczenia pozwalają na zrobienie śmigłowca w 3-ch malowaniach i 2-ch wersjach.Mianowicie:

-sanitarna Marines,Quantico

-sanitarna Army,Korea

-gunship Army.

O pomstę do nieba wołają "pancerne" elementy oszklenia.

Oprócz MRC można dostać go także jako przepak Academy.

Instrukcja czytelna jak tok rozumowania polskiego polityka.

img4715kopiowanie.jpg

img4724kopiowanie.jpg

img4719kopiowaniec.jpg

Link to comment
Share on other sites

Świetny temat, jeden z najfajniejszych śmigłowców świata Kibicuję, tym bardziej, że sam takiego popełniłem, tyle że w 72..

Drobna sugestia - patrzę na fotki i kratownica nawet jak na 35 wygląda bardzo masywnie. To wizualnie jeden z najważniejszych elementów tego Bella. Pomyśl o wymianie na własną, nie jest to trudne, a ma szansę bardzo poprawić wygląd (druciki, ciągnięte odcinki ramek, gotowe okrągłe profile itp.)

Pozdrawiam - Mikołaj

Link to comment
Share on other sites

Fakt.Sugestia jak najbardziej do przyjęcia.Kwestią pozostaje średnica profilu-w modelu jest to 1.4 do 1.5 mm.Czy 1 mm profilu będzie ok czy też pokusić się na 0.75?Pozostaje jeszcze opcja 0.88 mm tyle,że nie jestem pewien co do ich dostępności w zabawkowym w Horsens.Po przyłożeniu milimetrowego różnicy nie widać za bardzo,więc jakoś do mnie bardziej przemawia 0.75 lub 0.88.

Zatem przystępuję do demontażu belki.

Link to comment
Share on other sites

Jak się patrzy na oryginalne maszyny, to ta kratowniczka jest bardzo filigranowa - wziąłbym 0,75 a dojdzie jeszcze lakier.

Dla porównania ogon mojego Siouxa w 72 - model budowany jakieś 12-14 lat temu, podstawowy błąd to różnica w grubości "rurek" - główne są trochę grubsze od "bocznych" (pomijam brak bambetli wewnątrz). W 72 trochę to umyka wzrokowi, ale w 35 masz większe pole do popisu.

 

Bell%252520ogon.JPG

 

Powodzenia

Link to comment
Share on other sites

Drinkman, a Ty jestes z Gdanska jak czesto? Moj H-13 w 1:72 jeszcze przez jakis czas nie pojdzie na warsztat. Mam jakas monografie jego, moge Ci pozyczyc. Plus troche fotek, kilka zdobytych dzieki uprzejmosci uzytkownikow tego forum.

 

A jesli sie kiedys trafi okazja, rozwaz na podstawke/diorame zestaw Revella 4820 i - obowiazkowo - 4335 ;)

 

Pozdrawiam

 

Krzysztof

Link to comment
Share on other sites

O,Zbawco:)

Gdańsk dopiero od 21 grudnia,ale się na pewno uśmiechnę celem użyczenia wydawnictwa i poskanowania fotek.

O tym zestawie Revella z namiotem myślałem,ale to pieśń przyszłości.

Belka odcięta,jutro wycieczka po profile i walka z budową tejże.

Pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

OK, postaram sie namierzyc i zeskanowac na dniach.

 

Namiot to akurat nie (tak blisko ladowiska nie staly), ale Sokole Oko w szlafroku powinien stac na triage'u przy rozladunku rannych. ;)

Link to comment
Share on other sites

OK, postaram sie namierzyc i zeskanowac na dniach.

 

Namiot to akurat nie (tak blisko ladowiska nie staly), ale Sokole Oko w szlafroku powinien stac na triage'u przy rozladunku rannych. ;)

No to w ramach wdzięczności oferuję 6-cio pak Carlsberga lub Tuborga do wyboru.

Profile dostępne były tylko w rozmiarach 0.64,0.75 i 0.5 mm.Teraz tylko przymiarka wizualna i można działać.

Jutro wykonam fotki porównawcze w różnych kombinacjach i poproszę o wsparcie w wyborze,choć nie ukrywam,że mam wstępnego faworyta.

Pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

Wiem,że wyglądają,ale nabyłem także 0.5 mm i w połączeniu z 0.64 nie byłoby sztywności absolutnie.Dlatego zdecydowałem się na kombinację nieco wyższą.

Swoją drogą to 0.5 świetnie się nadają jako okablowanie ze względu na giętkość.

Link to comment
Share on other sites

Ładnie to wygląda i czysto. Na pewno będzie gimnastyka ze sklejeniem. Pozwolę sobie jedynie zasugerować metodę na podstawie własnych doświadczeń z moim Bellem - najpierw spozycjonowałem najdłuższe "rurki" i dopiero później wklejałem w nie odcinki "boczne", nie ma wtedy ryzyka utraty geometrii - do ewentualnego wykorzystania.

Coś czuję, że będzie fajny śmigłowczyk

Link to comment
Share on other sites

W tym problem jednak,że te profile same w sobie są bardzo miękkie.Założenie jest takie-boczne elementy dokleję do części górnej,nadając im jednocześnie wstępnie skos i dokleję dół.Chodzi też o to,żeby zgrały się miejsca połączeń ożebrowania ogona.

Właśnie walczę z usztywnieniami na prawej stronie belki ogonowej.Jutro nieśmiałe próby połączenia tego do kupy.

Pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 2 weeks later...

img4760kopiowanie.jpg

Do skorygowania wszelkich kątów skonstruowałem niezwykle skomplikowane urządzenie...Pozostaje jeszcze ustalić i wyprostować mocowanie ramy z kabiną.W śmietnik poszedł też stelaż z płozami i jest zrobiony nowy z profili 1.6 mm.

Ogólnie walka z materią plasticzaną jakoś ostatnio zeszła na bok na rzecz Crysis i Wiedźmina 2.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

img4782kopiowanie.jpg

img4788kopiowanie.jpg

img4791kopiowanie.jpg

Fotki robione na szybkiego

Tak to mniej więcej wygląda na chwilę obecną.Stelaż i płozy zostały także zrobione od nowa.Nieco problemów było ze spasowaniem silnika w kratownicy,ale się udało.Kontrowersje także będą z wałem napędowym,ale to temat na za chwilę.Teraz czas na uzbrojenie silnika w filtry,węże,kabelki i resztę dziadostwa.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.