drinkman Posted November 27, 2012 Share Posted November 27, 2012 Czas rozdłubać coś następnego. Modelik zaczęty,więc inboxa nie będzie.Spasowanie takie sobie,w szczególności przy montażu belki ogonowej można było czegoś doznać.Kabina bardzo uproszczona i wymaga nieco inwencji twórczej. Oznaczenia pozwalają na zrobienie śmigłowca w 3-ch malowaniach i 2-ch wersjach.Mianowicie: -sanitarna Marines,Quantico -sanitarna Army,Korea -gunship Army. O pomstę do nieba wołają "pancerne" elementy oszklenia. Oprócz MRC można dostać go także jako przepak Academy. Instrukcja czytelna jak tok rozumowania polskiego polityka. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kret69 Posted November 27, 2012 Share Posted November 27, 2012 O stary, masz mnie. Zajmuje najlepsze miejsce i wolam o opcje numer 2 (Korea), najlepiej z MASH 4077 ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
drinkman Posted November 27, 2012 Author Share Posted November 27, 2012 Pamięć już nie ta,heh.Zapomniałem napisać,że to będzie właśnie MASH z Korei. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mikolaj75 Posted November 28, 2012 Share Posted November 28, 2012 Świetny temat, jeden z najfajniejszych śmigłowców świata Kibicuję, tym bardziej, że sam takiego popełniłem, tyle że w 72.. Drobna sugestia - patrzę na fotki i kratownica nawet jak na 35 wygląda bardzo masywnie. To wizualnie jeden z najważniejszych elementów tego Bella. Pomyśl o wymianie na własną, nie jest to trudne, a ma szansę bardzo poprawić wygląd (druciki, ciągnięte odcinki ramek, gotowe okrągłe profile itp.) Pozdrawiam - Mikołaj Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
drinkman Posted November 28, 2012 Author Share Posted November 28, 2012 Fakt.Sugestia jak najbardziej do przyjęcia.Kwestią pozostaje średnica profilu-w modelu jest to 1.4 do 1.5 mm.Czy 1 mm profilu będzie ok czy też pokusić się na 0.75?Pozostaje jeszcze opcja 0.88 mm tyle,że nie jestem pewien co do ich dostępności w zabawkowym w Horsens.Po przyłożeniu milimetrowego różnicy nie widać za bardzo,więc jakoś do mnie bardziej przemawia 0.75 lub 0.88. Zatem przystępuję do demontażu belki. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mikolaj75 Posted November 28, 2012 Share Posted November 28, 2012 Jak się patrzy na oryginalne maszyny, to ta kratowniczka jest bardzo filigranowa - wziąłbym 0,75 a dojdzie jeszcze lakier. Dla porównania ogon mojego Siouxa w 72 - model budowany jakieś 12-14 lat temu, podstawowy błąd to różnica w grubości "rurek" - główne są trochę grubsze od "bocznych" (pomijam brak bambetli wewnątrz). W 72 trochę to umyka wzrokowi, ale w 35 masz większe pole do popisu. Powodzenia Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kret69 Posted November 28, 2012 Share Posted November 28, 2012 Drinkman, a Ty jestes z Gdanska jak czesto? Moj H-13 w 1:72 jeszcze przez jakis czas nie pojdzie na warsztat. Mam jakas monografie jego, moge Ci pozyczyc. Plus troche fotek, kilka zdobytych dzieki uprzejmosci uzytkownikow tego forum. A jesli sie kiedys trafi okazja, rozwaz na podstawke/diorame zestaw Revella 4820 i - obowiazkowo - 4335 ;) Pozdrawiam Krzysztof Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
drinkman Posted November 28, 2012 Author Share Posted November 28, 2012 O,Zbawco:) Gdańsk dopiero od 21 grudnia,ale się na pewno uśmiechnę celem użyczenia wydawnictwa i poskanowania fotek. O tym zestawie Revella z namiotem myślałem,ale to pieśń przyszłości. Belka odcięta,jutro wycieczka po profile i walka z budową tejże. Pozdrawiam. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kret69 Posted November 29, 2012 Share Posted November 29, 2012 OK, postaram sie namierzyc i zeskanowac na dniach. Namiot to akurat nie (tak blisko ladowiska nie staly), ale Sokole Oko w szlafroku powinien stac na triage'u przy rozladunku rannych. ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
drinkman Posted November 29, 2012 Author Share Posted November 29, 2012 OK, postaram sie namierzyc i zeskanowac na dniach. Namiot to akurat nie (tak blisko ladowiska nie staly), ale Sokole Oko w szlafroku powinien stac na triage'u przy rozladunku rannych. ;) No to w ramach wdzięczności oferuję 6-cio pak Carlsberga lub Tuborga do wyboru. Profile dostępne były tylko w rozmiarach 0.64,0.75 i 0.5 mm.Teraz tylko przymiarka wizualna i można działać. Jutro wykonam fotki porównawcze w różnych kombinacjach i poproszę o wsparcie w wyborze,choć nie ukrywam,że mam wstępnego faworyta. Pozdrawiam. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lipstein Posted November 29, 2012 Share Posted November 29, 2012 Łał! Księga wieczysta działki dla budynku w którym mieszkam ma numer 4077! Sokole Oko musi być! Pasy w kabinie zaopatrz w sprzączki. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
drinkman Posted November 29, 2012 Author Share Posted November 29, 2012 Spoko,spoko.Pasy dopiero w fazie dłubania:) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
drinkman Posted November 29, 2012 Author Share Posted November 29, 2012 Wstępne przymiarki Profile 1 i 0.75 Profile 0.75 i 0.64 Sądząc po fotkach bardziej prawdopodobna kombinacja będzie z cieńszymi profilami. Tak w ramach przykładu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kret69 Posted November 29, 2012 Share Posted November 29, 2012 Na zdjeciach wyglada na ciensze, ale ostateczna decyzja zawsze nalezy do pilota/lekarza w terenie ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
drinkman Posted November 30, 2012 Author Share Posted November 30, 2012 Wiem,że wyglądają,ale nabyłem także 0.5 mm i w połączeniu z 0.64 nie byłoby sztywności absolutnie.Dlatego zdecydowałem się na kombinację nieco wyższą. Swoją drogą to 0.5 świetnie się nadają jako okablowanie ze względu na giętkość. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mikolaj75 Posted November 30, 2012 Share Posted November 30, 2012 Wybór wydaje się trafny. Jeśli skleisz czysto i pomalujesz aerografem powinno być ok. No i Cię mamy!!! Jak zrobisz ładną kratownicę, to nie będziesz mógł patrzeć na zestawowy silnik... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
drinkman Posted November 30, 2012 Author Share Posted November 30, 2012 Nawet mnie nie denerwuj... A dostanę żywiczny?Waloryzacja silnika i tak była przewidziana w jakimś tam stopniu,typu okablowanie,filtry i chłodnice.Niestety zdjęcia które namierzyłem słabo pokazują silnik w tej akurat wersji. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
drinkman Posted December 5, 2012 Author Share Posted December 5, 2012 Powoli powstaje coś na kształt i podobieństwo.Poklejenie tego będzie masakrą. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mikolaj75 Posted December 6, 2012 Share Posted December 6, 2012 Ładnie to wygląda i czysto. Na pewno będzie gimnastyka ze sklejeniem. Pozwolę sobie jedynie zasugerować metodę na podstawie własnych doświadczeń z moim Bellem - najpierw spozycjonowałem najdłuższe "rurki" i dopiero później wklejałem w nie odcinki "boczne", nie ma wtedy ryzyka utraty geometrii - do ewentualnego wykorzystania. Coś czuję, że będzie fajny śmigłowczyk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
drinkman Posted December 6, 2012 Author Share Posted December 6, 2012 W tym problem jednak,że te profile same w sobie są bardzo miękkie.Założenie jest takie-boczne elementy dokleję do części górnej,nadając im jednocześnie wstępnie skos i dokleję dół.Chodzi też o to,żeby zgrały się miejsca połączeń ożebrowania ogona. Właśnie walczę z usztywnieniami na prawej stronie belki ogonowej.Jutro nieśmiałe próby połączenia tego do kupy. Pozdrawiam. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
drinkman Posted January 27, 2013 Author Share Posted January 27, 2013 Wstępnie wygląda to tak.Jeszcze spasowanie i wyrównanie w niektórych miejscach.Rysunek by znakomicie ułatwił sprawę a tak niestety walka z materią. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mikolaj75 Posted January 27, 2013 Share Posted January 27, 2013 Wygląda to bardzo obiecująco. Rozumiem, że ta uciekająca końcówka będzie korygowana? Ogólnie piękna i filigranowa konstrukcja, podoba mi się Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
drinkman Posted January 27, 2013 Author Share Posted January 27, 2013 Końcówka nie jest przyklejona.Korekty wymaga końcowe ożebrowanie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
drinkman Posted February 10, 2013 Author Share Posted February 10, 2013 Do skorygowania wszelkich kątów skonstruowałem niezwykle skomplikowane urządzenie...Pozostaje jeszcze ustalić i wyprostować mocowanie ramy z kabiną.W śmietnik poszedł też stelaż z płozami i jest zrobiony nowy z profili 1.6 mm. Ogólnie walka z materią plasticzaną jakoś ostatnio zeszła na bok na rzecz Crysis i Wiedźmina 2. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
drinkman Posted May 19, 2013 Author Share Posted May 19, 2013 Fotki robione na szybkiego Tak to mniej więcej wygląda na chwilę obecną.Stelaż i płozy zostały także zrobione od nowa.Nieco problemów było ze spasowaniem silnika w kratownicy,ale się udało.Kontrowersje także będą z wałem napędowym,ale to temat na za chwilę.Teraz czas na uzbrojenie silnika w filtry,węże,kabelki i resztę dziadostwa. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.