drinkman Napisano 27 Listopada 2012 Share Napisano 27 Listopada 2012 Czas rozdłubać coś następnego. Modelik zaczęty,więc inboxa nie będzie.Spasowanie takie sobie,w szczególności przy montażu belki ogonowej można było czegoś doznać.Kabina bardzo uproszczona i wymaga nieco inwencji twórczej. Oznaczenia pozwalają na zrobienie śmigłowca w 3-ch malowaniach i 2-ch wersjach.Mianowicie: -sanitarna Marines,Quantico -sanitarna Army,Korea -gunship Army. O pomstę do nieba wołają "pancerne" elementy oszklenia. Oprócz MRC można dostać go także jako przepak Academy. Instrukcja czytelna jak tok rozumowania polskiego polityka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kret69 Napisano 27 Listopada 2012 Share Napisano 27 Listopada 2012 O stary, masz mnie. Zajmuje najlepsze miejsce i wolam o opcje numer 2 (Korea), najlepiej z MASH 4077 ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
drinkman Napisano 27 Listopada 2012 Autor Share Napisano 27 Listopada 2012 Pamięć już nie ta,heh.Zapomniałem napisać,że to będzie właśnie MASH z Korei. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mikolaj75 Napisano 28 Listopada 2012 Share Napisano 28 Listopada 2012 Świetny temat, jeden z najfajniejszych śmigłowców świata Kibicuję, tym bardziej, że sam takiego popełniłem, tyle że w 72.. Drobna sugestia - patrzę na fotki i kratownica nawet jak na 35 wygląda bardzo masywnie. To wizualnie jeden z najważniejszych elementów tego Bella. Pomyśl o wymianie na własną, nie jest to trudne, a ma szansę bardzo poprawić wygląd (druciki, ciągnięte odcinki ramek, gotowe okrągłe profile itp.) Pozdrawiam - Mikołaj Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
drinkman Napisano 28 Listopada 2012 Autor Share Napisano 28 Listopada 2012 Fakt.Sugestia jak najbardziej do przyjęcia.Kwestią pozostaje średnica profilu-w modelu jest to 1.4 do 1.5 mm.Czy 1 mm profilu będzie ok czy też pokusić się na 0.75?Pozostaje jeszcze opcja 0.88 mm tyle,że nie jestem pewien co do ich dostępności w zabawkowym w Horsens.Po przyłożeniu milimetrowego różnicy nie widać za bardzo,więc jakoś do mnie bardziej przemawia 0.75 lub 0.88. Zatem przystępuję do demontażu belki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mikolaj75 Napisano 28 Listopada 2012 Share Napisano 28 Listopada 2012 Jak się patrzy na oryginalne maszyny, to ta kratowniczka jest bardzo filigranowa - wziąłbym 0,75 a dojdzie jeszcze lakier. Dla porównania ogon mojego Siouxa w 72 - model budowany jakieś 12-14 lat temu, podstawowy błąd to różnica w grubości "rurek" - główne są trochę grubsze od "bocznych" (pomijam brak bambetli wewnątrz). W 72 trochę to umyka wzrokowi, ale w 35 masz większe pole do popisu. Powodzenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kret69 Napisano 28 Listopada 2012 Share Napisano 28 Listopada 2012 Drinkman, a Ty jestes z Gdanska jak czesto? Moj H-13 w 1:72 jeszcze przez jakis czas nie pojdzie na warsztat. Mam jakas monografie jego, moge Ci pozyczyc. Plus troche fotek, kilka zdobytych dzieki uprzejmosci uzytkownikow tego forum. A jesli sie kiedys trafi okazja, rozwaz na podstawke/diorame zestaw Revella 4820 i - obowiazkowo - 4335 ;) Pozdrawiam Krzysztof Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
drinkman Napisano 28 Listopada 2012 Autor Share Napisano 28 Listopada 2012 O,Zbawco:) Gdańsk dopiero od 21 grudnia,ale się na pewno uśmiechnę celem użyczenia wydawnictwa i poskanowania fotek. O tym zestawie Revella z namiotem myślałem,ale to pieśń przyszłości. Belka odcięta,jutro wycieczka po profile i walka z budową tejże. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kret69 Napisano 29 Listopada 2012 Share Napisano 29 Listopada 2012 OK, postaram sie namierzyc i zeskanowac na dniach. Namiot to akurat nie (tak blisko ladowiska nie staly), ale Sokole Oko w szlafroku powinien stac na triage'u przy rozladunku rannych. ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
drinkman Napisano 29 Listopada 2012 Autor Share Napisano 29 Listopada 2012 OK, postaram sie namierzyc i zeskanowac na dniach. Namiot to akurat nie (tak blisko ladowiska nie staly), ale Sokole Oko w szlafroku powinien stac na triage'u przy rozladunku rannych. ;) No to w ramach wdzięczności oferuję 6-cio pak Carlsberga lub Tuborga do wyboru. Profile dostępne były tylko w rozmiarach 0.64,0.75 i 0.5 mm.Teraz tylko przymiarka wizualna i można działać. Jutro wykonam fotki porównawcze w różnych kombinacjach i poproszę o wsparcie w wyborze,choć nie ukrywam,że mam wstępnego faworyta. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lipstein Napisano 29 Listopada 2012 Share Napisano 29 Listopada 2012 Łał! Księga wieczysta działki dla budynku w którym mieszkam ma numer 4077! Sokole Oko musi być! Pasy w kabinie zaopatrz w sprzączki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
drinkman Napisano 29 Listopada 2012 Autor Share Napisano 29 Listopada 2012 Spoko,spoko.Pasy dopiero w fazie dłubania:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
drinkman Napisano 29 Listopada 2012 Autor Share Napisano 29 Listopada 2012 Wstępne przymiarki Profile 1 i 0.75 Profile 0.75 i 0.64 Sądząc po fotkach bardziej prawdopodobna kombinacja będzie z cieńszymi profilami. Tak w ramach przykładu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kret69 Napisano 29 Listopada 2012 Share Napisano 29 Listopada 2012 Na zdjeciach wyglada na ciensze, ale ostateczna decyzja zawsze nalezy do pilota/lekarza w terenie ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
drinkman Napisano 30 Listopada 2012 Autor Share Napisano 30 Listopada 2012 Wiem,że wyglądają,ale nabyłem także 0.5 mm i w połączeniu z 0.64 nie byłoby sztywności absolutnie.Dlatego zdecydowałem się na kombinację nieco wyższą. Swoją drogą to 0.5 świetnie się nadają jako okablowanie ze względu na giętkość. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mikolaj75 Napisano 30 Listopada 2012 Share Napisano 30 Listopada 2012 Wybór wydaje się trafny. Jeśli skleisz czysto i pomalujesz aerografem powinno być ok. No i Cię mamy!!! Jak zrobisz ładną kratownicę, to nie będziesz mógł patrzeć na zestawowy silnik... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
drinkman Napisano 30 Listopada 2012 Autor Share Napisano 30 Listopada 2012 Nawet mnie nie denerwuj... A dostanę żywiczny?Waloryzacja silnika i tak była przewidziana w jakimś tam stopniu,typu okablowanie,filtry i chłodnice.Niestety zdjęcia które namierzyłem słabo pokazują silnik w tej akurat wersji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
drinkman Napisano 5 Grudnia 2012 Autor Share Napisano 5 Grudnia 2012 Powoli powstaje coś na kształt i podobieństwo.Poklejenie tego będzie masakrą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mikolaj75 Napisano 6 Grudnia 2012 Share Napisano 6 Grudnia 2012 Ładnie to wygląda i czysto. Na pewno będzie gimnastyka ze sklejeniem. Pozwolę sobie jedynie zasugerować metodę na podstawie własnych doświadczeń z moim Bellem - najpierw spozycjonowałem najdłuższe "rurki" i dopiero później wklejałem w nie odcinki "boczne", nie ma wtedy ryzyka utraty geometrii - do ewentualnego wykorzystania. Coś czuję, że będzie fajny śmigłowczyk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
drinkman Napisano 6 Grudnia 2012 Autor Share Napisano 6 Grudnia 2012 W tym problem jednak,że te profile same w sobie są bardzo miękkie.Założenie jest takie-boczne elementy dokleję do części górnej,nadając im jednocześnie wstępnie skos i dokleję dół.Chodzi też o to,żeby zgrały się miejsca połączeń ożebrowania ogona. Właśnie walczę z usztywnieniami na prawej stronie belki ogonowej.Jutro nieśmiałe próby połączenia tego do kupy. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
drinkman Napisano 27 Stycznia 2013 Autor Share Napisano 27 Stycznia 2013 Wstępnie wygląda to tak.Jeszcze spasowanie i wyrównanie w niektórych miejscach.Rysunek by znakomicie ułatwił sprawę a tak niestety walka z materią. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mikolaj75 Napisano 27 Stycznia 2013 Share Napisano 27 Stycznia 2013 Wygląda to bardzo obiecująco. Rozumiem, że ta uciekająca końcówka będzie korygowana? Ogólnie piękna i filigranowa konstrukcja, podoba mi się Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
drinkman Napisano 27 Stycznia 2013 Autor Share Napisano 27 Stycznia 2013 Końcówka nie jest przyklejona.Korekty wymaga końcowe ożebrowanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
drinkman Napisano 10 Lutego 2013 Autor Share Napisano 10 Lutego 2013 Do skorygowania wszelkich kątów skonstruowałem niezwykle skomplikowane urządzenie...Pozostaje jeszcze ustalić i wyprostować mocowanie ramy z kabiną.W śmietnik poszedł też stelaż z płozami i jest zrobiony nowy z profili 1.6 mm. Ogólnie walka z materią plasticzaną jakoś ostatnio zeszła na bok na rzecz Crysis i Wiedźmina 2. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
drinkman Napisano 19 Maja 2013 Autor Share Napisano 19 Maja 2013 Fotki robione na szybkiego Tak to mniej więcej wygląda na chwilę obecną.Stelaż i płozy zostały także zrobione od nowa.Nieco problemów było ze spasowaniem silnika w kratownicy,ale się udało.Kontrowersje także będą z wałem napędowym,ale to temat na za chwilę.Teraz czas na uzbrojenie silnika w filtry,węże,kabelki i resztę dziadostwa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.