SebastianS Napisano 5 Stycznia 2013 Share Napisano 5 Stycznia 2013 (edytowane) Witam serdecznie. O to mój drugi model który pokazuję na tym forum. Model przezdstawia samolot, którym latał M. Drecki z 145 Dywyzjonu RAF Lipec 1943 roku. Do zrobienia modelu użyłem: - blaszki od Eduard - farby akrylowe Vallejo oraz Tamiya - Kalkomania Techmod - Lakier matowy akryl Vallejo Proszę o komentarze oraz porady nad czym muszę jeszcze popracować. Pozdrawiam Sebastian Edytowane 5 Stycznia 2013 przez Gość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fiedotow Napisano 5 Stycznia 2013 Share Napisano 5 Stycznia 2013 (edytowane) Oto moje uwagi: - śmigło - za płytko i źle osadzone łopaty śmigła - wydech - "afrykańskie" Spity przeważnie pozbawiane były przewodu gorącego powietrza do ogrzewania uzbrojenia biegnącego przez wydech, ale nie zweryfikuję tego dokładnie z braku zdjęcia - maszt anteny - krzywy i jakiś krótki - antena drutowa - niestety w tym czasie Spitfire nie miały już drutu między masztem a sterem kierunku - filtr przeciwpyłowy - Nie wiem , czy Vokes... Na ilustracji Aero Plan 4/97 jest filtr Aboukir choć Techmod (niezbyt miarodajne źródło nt wariantu - wybaczcie przy pełnym szacunku dla firmy) pokazuje EE781 ze standardowym chwytem, co jest raczej bardzo wątpliwe. - wzmocnienia nad lukami podwozia - może ich nie być , ale to też weryfikacja zdjęciowa. - dziwny kamuflaż osłon luf działek... - łom w drzwiach - jak mi kiedyś zwrócono uwagę łomy na czerwono zaczęto malować po wojnie... powinien być w kolorze naturalnym, czyli stalowy... Jeśli ktoś z Was Szlachetni skieruje mnie na lub podeśle zdjęcie EE871 będzie miło... Edytowane 5 Stycznia 2013 przez Gość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sławekb Napisano 5 Stycznia 2013 Share Napisano 5 Stycznia 2013 Bardzo mi się podoba-PRZEPIĘKNY Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Banny Napisano 5 Stycznia 2013 Share Napisano 5 Stycznia 2013 samolot, którym latał M. Durecki Nie słyszałem o takim pilocie... Model OK, choć mnie akurat rażą przerysowane osmalenia od km-ów, natomiast brak ich przy działkach. Karykaturalnie to wygląda. Ach, i co to za biała łata na spodzie prawej opony??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
letalin Napisano 5 Stycznia 2013 Share Napisano 5 Stycznia 2013 (edytowane) samolot, którym latał M. Durecki Nie słyszałem o takim pilocie... Model OK, choć mnie akurat rażą przerysowane osmalenia od km-ów, natomiast brak ich przy działkach. Karykaturalnie to wygląda. Ach, i co to za biała łata na spodzie prawej opony??? A o Dreckim? Tylko, że Drecki nie latał w 145 Sqn chyba, tak przynajmniej wynika z jego biografii na polishairforce.pl Oto moje uwagi:- maszt anteny - krzywy i jakiś krótki... Moim zdaniem jest też zamontowany odwrotnie. Edytowane 5 Stycznia 2013 przez Gość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SebastianS Napisano 5 Stycznia 2013 Autor Share Napisano 5 Stycznia 2013 (edytowane) fiedotow - dziękuję za krytykę, wiem nie jest perfekcyjny i wcale tak nie twierdzę. Wszystko co wymieniłeś to się z tym zgadzam. Co do łomu to nie wiedziałem o zmianie koloru. Dziękuję Maszt anteny krótki bo dorobiłem oryginalny zagubiony podzcas "operacji" sprzątania przeprowadzoną przez moją lubą. samolot, którym latał M. Durecki Nie słyszałem o takim pilocie... Model OK, choć mnie akurat rażą przerysowane osmalenia od km-ów, natomiast brak ich przy działkach. Karykaturalnie to wygląda. Ach, i co to za biała łata na spodzie prawej opony??? Drecki już porawione, moja wina z roztargnienia przekręciłem nazwisko. Napisałem jak podał Techmod na kalkomanii. To nie łata to resztka z ręcznika papierowego musiała się przykleić. Wiem mi się również nie podobaja te osmalenia jak na razie to ucze się od nowa wszystkiego i jak pracować z aergrafem oraz z pastelami Tamiya. Więc błędy są i będą. Edytowane 5 Stycznia 2013 przez Gość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hadzi Napisano 5 Stycznia 2013 Share Napisano 5 Stycznia 2013 samolot, którym latał M. Durecki Nie słyszałem o takim pilocie... Model OK, choć mnie akurat rażą przerysowane osmalenia od km-ów, natomiast brak ich przy działkach. Karykaturalnie to wygląda. Ach, i co to za biała łata na spodzie prawej opony??? A o Dreckim? Tylko, że Drecki nie latał w 145 Sqn chyba, tak przynajmniej wynika z jego biografii na polishairforce.pl No latal, we Flight C czyli Polish Fighting Team w tym 145 Sq RAF. Zanim Polacy dostali swoje IX latali na V oraz V ze stanu Flight A i B tegoz Squadron'u. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Slawek_26869 Napisano 5 Stycznia 2013 Share Napisano 5 Stycznia 2013 Tylko, że Drecki nie latał w 145 Sqn chyba, tak przynajmniej wynika z jego biografii na polishairforce.pl Letalin, cytat z podanej przez Ciebie strony: "..Od połowy marca do połowy maja 1943 r. latał bojowo w składzie PFT...", z tą drobną różnicą że raczej na "...Spitfire IX, ZX-8 (EN286).." również z powyższej strony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
letalin Napisano 5 Stycznia 2013 Share Napisano 5 Stycznia 2013 Tylko, że Drecki nie latał w 145 Sqn chyba, tak przynajmniej wynika z jego biografii na polishairforce.pl Letalin, cytat z podanej przez Ciebie strony: "..Od połowy marca do połowy maja 1943 r. latał bojowo w składzie PFT...", z tą drobną różnicą że raczej na "...Spitfire IX, ZX-8 (EN286).." również z powyższej strony. Autor modelu pisze: Model przezdstawia samolot, którym latał M. Drecki ze 145 Dywyzjonu RAF Lipec 1943 roku. Pilot ten został w rejonie MTO po rozwiązaniu PFT i poległ w składzie 152 sqn we wrześniu 43. Jak zrozumiałem, maszyna ma przestawiać samolot tego pilota już po zakończeniu działań w Tunezji, gdzie Drecki oczywiście był w składzie 145 sqn a raczej PFT, ale potem już nie. A w lipcu na pewno nie. 15 czerwca 1943 r. wraz z 244 Skrzydłem Myśliwskim przeniósł się na Maltę, gdzie został przydzielony, razem z pozostałymi dwoma polskimi pilotami, do 601 squadronu. Wkrótce potem Skalski objął dowództwo tej jednostki. 8 sierpnia Drecki został oddelegowany do 152 squadronu, Niech może autor zdecyduje rzeczywiście z jakiego miesiąca ma to być maszyna. W lipcu na pewno nie mógł ten pilot latać w 145 sqn. Według Śliżewskiego i Sojdy , Drecki wykonał loty na Mk.Vb w składzie PFT ( eskadry C 145 Sqn) na maszynie o serialu ER590, BP 959, ER208, ES214, Cztery loty, cztery różne samoloty. O EE781 nie ma wzmianki. Spitfire MK V B tropic Ja bym napisał Mk.Vc trop To powinna być maszyna ze skrzydłem w wersji "c" http://www.spitfires.ukf.net/p033.htm Fin flash nie powinien wchodzić na ster kierunku. Znaki na spodzie skrzydeł mają niestandardowe położenie, na taką anomalię trzeba znaleźć jakieś poparcie. Wiatrochron jest starego typu, raczej niespotykany na maszynach z tak późnej produkcji. Najbardziej intensywne wycieki na spodzie kadłuba masz z miejsc, gdzie było gniazdo lewara. Czyli nie było tam żadnego wycieku... Klasyczny błąd, wiele razy wytykany kolegom na forach... Model ma więc wiele błędów merytorycznych, a jego przypisanie temu konkretnemu pilotowi jest niepewne. Spitfire jest jednym z najlepiej opisanych maszyn, ma tak dużą literaturę i tak dużo można znaleźć w sieci, że przed zbudowaniem modelu można się o nim dowiedzieć rzeczywiście wszystkiego. Polecam pogrzebać trochę w papierach i necie, zanim zabierzesz się do następnego modelu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fiedotow Napisano 5 Stycznia 2013 Share Napisano 5 Stycznia 2013 Faktycznie... Przeoczyłem, że to Mk. Vc... Tylko jeszcze ten filtr nie daje mi spokoju... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kowal76 Napisano 6 Stycznia 2013 Share Napisano 6 Stycznia 2013 Fajnie zrobiony "Spit" , podoba mi się . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fiedotow Napisano 6 Stycznia 2013 Share Napisano 6 Stycznia 2013 Hmmmm... No jakość zdjęcia kiepska. Ale przód jakby wydłużający się w dół. Czy mnie wzrok nie myli, ca widać rury ogrzewania uzbrojenia? P.S. Baaardzo stary model piątki, co prawda Airfix i 1:72, ale może to coś nam da... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fiedotow Napisano 7 Stycznia 2013 Share Napisano 7 Stycznia 2013 Po powrocie z tacy spróbuję jeszcze raz... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
letalin Napisano 7 Stycznia 2013 Share Napisano 7 Stycznia 2013 W sprawie ZX-A widziałem zdjęcie EE781 od tyłu, gdzie trudno zgadnąć, jaki tam był filtr, oraz kolorowe zdjęcie ZX-A z niewidocznym serialem, ale widoczną "brodą" Vokesa - z tym, że nie wiem, czy to EE781. Po pobieżnym przejrzeniu Googla doszedłem do wniosku, że "Piątki" ze 145 Sqn miały Vokesy, ale czy wszystkie? Ja się skłaniam do przyjęcia, że to te same samoloty, tyle, że ten na kolorowym zdjęciu jest w fazie przemalowania i stąd różny rozkład plam na przodzie kadłuba. http://www.iwm.org.uk/collections Skan użytkownika PWM "Paweł Wymysłowski" z artykułu z Lotnictwa 11/2004 "Kolory śródziemnomorskich Spitfire'ów" autorstwa Wojtka Matusiaka , dyskusja na tamtym forum miała miejsce 7 lat temu. To zdjęcie jest też w archiwum IWM, ale nie mogę go teraz odszukac. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.