Tazman79 Napisano 2 Maja 2013 Share Napisano 2 Maja 2013 Ja bede probowal z kolorami Agamy... Kiedys robilem wersje UB nr 28 i malowalem go Model Masterem ale kurde samolot nie przetrwal i koloruow farb tez nie pamietam :-( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BOMI21 Napisano 8 Maja 2013 Autor Share Napisano 8 Maja 2013 Wstrzymuję budowę - czekam na żywiczny kokpit z Eduarda - na maks. trzy tygodnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcinej Napisano 8 Maja 2013 Share Napisano 8 Maja 2013 Przecież Eduard dodaję żywiczny kokpit do tego zestawu. Chyba, że udało Ci się już go zepsuć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BOMI21 Napisano 8 Maja 2013 Autor Share Napisano 8 Maja 2013 Przecież Eduard dodaję żywiczny kokpit do tego zestawu. Chyba, że udało Ci się już go zepsuć Nie, nie został zepsuty, po prostu mnie nie satysfakcjonuje - a części z niego się przydadzą do Miga z GWH Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcinej Napisano 8 Maja 2013 Share Napisano 8 Maja 2013 Dopiero spojrzałem, że to nie jest to samo. Do "Limited Edition" dodali praktycznie tylko wannę i fotel. Polityka trzepania forsy przez Eduarda nie przestanie mnie dziwić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BOMI21 Napisano 8 Maja 2013 Autor Share Napisano 8 Maja 2013 mi się wydaje, że kokpit do Limited edition był robiony na szybko, a ten sprzedawany oddzielnie jest po prostu dopracowaną jego wersją. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tazman79 Napisano 9 Maja 2013 Share Napisano 9 Maja 2013 Przecież Eduard dodaję żywiczny kokpit do tego zestawu. Chyba, że udało Ci się już go zepsuć Nie, nie został zepsuty, po prostu mnie nie satysfakcjonuje - a części z niego się przydadzą do Miga z GWH Akurat do GWH Eduard wydal dodatki jak kokpit tak i el zewnetrzne oraz zagluszki na dysze i wloty powietrza glowne i gorne... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tazman79 Napisano 9 Maja 2013 Share Napisano 9 Maja 2013 mi się wydaje, że kokpit do Limited edition był robiony na szybko, a ten sprzedawany oddzielnie jest po prostu dopracowaną jego wersją. Tu nie do konca sie zgodze bo jesli chciec wykonac naszego MiGa to w tym oddzielnym zestawie brakuje zestawu GPS ktory byl montowany w 29-ych po remontach... Fakt jezt troche bardziej dopracowany ale jesli chcesz zrobic naszego po dooosazeniu to musisz laczyc blaszki z Limited Edition MiGa-29A gdzie jest antena GPS montowana za zaglowkiem fotela katapultowego i jednego elementu z zestawu MiGa-29 UB Eduarda gdzie jest czesc odpowiadajaca za monitor GPS.... Zastanawia mnie to czemu Eduard w jednym zestawie dal sama antene a drugim monitor... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BOMI21 Napisano 9 Maja 2013 Autor Share Napisano 9 Maja 2013 Przecież Eduard dodaję żywiczny kokpit do tego zestawu. Chyba, że udało Ci się już go zepsuć Nie, nie został zepsuty, po prostu mnie nie satysfakcjonuje - a części z niego się przydadzą do Miga z GWH Akurat do GWH Eduard wydal dodatki jak kokpit tak i el zewnetrzne oraz zagluszki na dysze i wloty powietrza glowne i gorne... mi się wydaje, że kokpit do Limited edition był robiony na szybko, a ten sprzedawany oddzielnie jest po prostu dopracowaną jego wersją. Tu nie do konca sie zgodze bo jesli chciec wykonac naszego MiGa to w tym oddzielnym zestawie brakuje zestawu GPS ktory byl montowany w 29-ych po remontach... Fakt jezt troche bardziej dopracowany ale jesli chcesz zrobic naszego po dooosazeniu to musisz laczyc blaszki z Limited Edition MiGa-29A gdzie jest antena GPS montowana za zaglowkiem fotela katapultowego i jednego elementu z zestawu MiGa-29 UB Eduarda gdzie jest czesc odpowiadajaca za monitor GPS.... Zastanawia mnie to czemu Eduard w jednym zestawie dal sama antene a drugim monitor... Blachy, które Eduard wypuścił do sprzedaży w Maju, lecą do mnie wraz z potrzebnym tutaj kokpitem do Academy. Możesz mi wskazać, o które dokładnie części Ci chodzi? Jeżeli chodzi o anteny za zagłówkiem, to masz na myśli chyba którąś z tych części albo tą Monitor to chyba jest to Radio VHF/UHF Do polskiej wersji będzie też potrzebny taki radar ale robiona przeze mnie maszyna w tym wątku jeszcze takiego nie miała. ... i w ogóle nie jest to maszyna po doposażeniu . ... bo tutaj już jest Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tazman79 Napisano 9 Maja 2013 Share Napisano 9 Maja 2013 BOMI21 korzystam z netu w komorce wiec napisze o ktore czesci chodzi... Zeby wykonac wnetrze kabiny naszych 29-ych to antena gps to czesci PE23 i PE41...Monitor GPS to czesci PE 51, PE80 i PE29... W wersji bojowej przed kabina jest czesc R23 ale tylko w wersji bojowej... Do tego w obu wersjach sa anteny czesc R20 oraz czerwone swiatla stroboskopowe czesci R24... Mam nadzieje ze wystarczy Ci taki opis... Ale nadmieniam ze te czesci ktore podalem wysteouja tylko w samolotach po remontach w Bydgoszczy... Maszyny latajace w ex czeskim kamuflarzu jeszcze ich nie mialy... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Toyo Napisano 9 Maja 2013 Share Napisano 9 Maja 2013 Zgoda, zaraz po przejęciu od Czechów nie było GPS-a, ani radiostacji w tym miejscu (później też nie, umieszczona była standardowo po lewej stronie na półce), jedynie czym się różnił od "standardowego" to mały wyświetlacz wysokości podanej w stopach, umieszczony był w okolicach "WDT JETTISON". Wymienione elementy dostał dopiero po remoncie w WZL, zwróćcie uwagę, ze nawet nie maił na grzbiecie (i osłonie silnika) lampki antykolizyjnej. Jeszcze taki drobny szczegół, fotel tego samolotu w tamtym czasie miał swoje pasy, dopiero później przystosowano go do szelek pilota. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BOMI21 Napisano 9 Maja 2013 Autor Share Napisano 9 Maja 2013 Zgoda, zaraz po przejęciu od Czechów nie było GPS-a, ani radiostacji w tym miejscu (później też nie, umieszczona była standardowo po lewej stronie na półce), jedynie czym się różnił od "standardowego" to mały wyświetlacz wysokości podanej w stopach, umieszczony był w okolicach "WDT JETTISON". Wymienione elementy dostał dopiero po remoncie w WZL, zwróćcie uwagę, ze nawet nie maił na grzbiecie (i osłonie silnika) lampki antykolizyjnej. Jeszcze taki drobny szczegół, fotel tego samolotu w tamtym czasie miał swoje pasy, dopiero później przystosowano go do szelek pilota. Rozumiem. A w jakis sposób przerobić pasy, aby były zgodne z oryginałem w tamtym czasie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tazman79 Napisano 9 Maja 2013 Share Napisano 9 Maja 2013 Zgoda, zaraz po przejęciu od Czechów nie było GPS-a, ani radiostacji w tym miejscu (później też nie, umieszczona była standardowo po lewej stronie na półce), jedynie czym się różnił od "standardowego" to mały wyświetlacz wysokości podanej w stopach, umieszczony był w okolicach "WDT JETTISON". Wymienione elementy dostał dopiero po remoncie w WZL, zwróćcie uwagę, ze nawet nie maił na grzbiecie (i osłonie silnika) lampki antykolizyjnej. Jeszcze taki drobny szczegół, fotel tego samolotu w tamtym czasie miał swoje pasy, dopiero później przystosowano go do szelek pilota. Rozumiem. A w jakis sposób przerobić pasy, aby były zgodne z oryginałem w tamtym czasie? Toyo miary w stopach byly na poniemieckich MiGach... Mysle ze dopiero po remontach w tym czasie takze Minskie MiGi zostaly przystosowane do tych miar... A jesli chodzi o pasy to zstaw Eduarda daje mozliwosc zrobienia albo pelnych pasow albo uprzezy pod szelki...Wystarczy przestudiowac dokladnie instrukcke montarzu... Fotele w ktorych byly stosowane szelki dla pilota byly rownierz i mysle wziely sie dlatego w MiGach w Su-22 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mikele Napisano 9 Maja 2013 Share Napisano 9 Maja 2013 Żeby wykonać 77 w ex-czeskim malowaniu z grubsza wystarczy wykonać ten zestaw zgodnie z instrukcją jak dla 7702 bo to własnie ta maszyna przez przekazaniem do WLOP Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BOMI21 Napisano 9 Maja 2013 Autor Share Napisano 9 Maja 2013 Rozumiem. A jak te szelki wykonać? Jakieś zdjęcie macie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mikele Napisano 9 Maja 2013 Share Napisano 9 Maja 2013 Mam ten sam zestaw i zamierzam wykonać go w tym samym malowaniu co Ty. Moim zdaniem do tego akurat samolotu przed jakąkolwiek modernizacją u nas w WZL-2 te pasy, co są na blaszce są w sam raz. Tak to w K-36DM powinno wyglądać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tazman79 Napisano 9 Maja 2013 Share Napisano 9 Maja 2013 Mam ten sam zestaw i zamierzam wykonać go w tym samym malowaniu co Ty. Moim zdaniem do tego akurat samolotu przed jakąkolwiek modernizacją u nas w WZL-2 te pasy, co są na blaszce są w sam raz. Tak to w K-36DM powinno wyglądać. Dokladnie tak tak to wyglada ale rownierz pasowaly fotele od Su-22... I wtedy byly tylko szelki... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mikele Napisano 9 Maja 2013 Share Napisano 9 Maja 2013 Bo na obu samolotach wykorzystywany jest ten sam fotel, K-36, nieco innych wersji, ale generalnie to jedno i to samo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
reiden Napisano 9 Maja 2013 Share Napisano 9 Maja 2013 Ekhm..... Tazman.... Piszesz o MiGu-29 nb 77 tym z sokołem i napisem Toyo i dyskutujesz z jego kierowcą n/t tego jak ten samolot wyglądał i co w nim było?.... Wydaje mi się, że Toyo wie lepiej co i jak z tą maszyną było.... Poczytaj choćby to: http://jetryders.pl/rozmowy-o-lataniu-i-nie-tylko-z-witoldem-sokolem-toyo-ptak/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tazman79 Napisano 9 Maja 2013 Share Napisano 9 Maja 2013 Ekhm..... Tazman.... Piszesz o MiGu-29 nb 77 tym z sokołem i napisem Toyo i dyskutujesz z jego kierowcą n/t tego jak ten samolot wyglądał i co w nim było?.... Wydaje mi się, że Toyo wie lepiej co i jak z tą maszyną było.... Poczytaj choćby to: http://jetryders.pl/rozmowy-o-lataniu-i-nie-tylko-z-witoldem-sokolem-toyo-ptak/ Ja nie zamierzam z nikim dyskutowac tylko ogolnie sie wypowiadam jak najpoerw fotele z pelnymi pasami byly w MiGach ex czeskich a pozniej przystosowane do uprzezy pilota.. Z tego co sie orientuje to fotele tego typu byly montowane w Su-22 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Toyo Napisano 9 Maja 2013 Share Napisano 9 Maja 2013 Odnośnie wyświetlacza (choć ta nazwa jest nieco na wyrost) pokazującego wysokość w stopach, to Czesi mieli ten system jako "równoległy" do metrycznego na przyrządach. Wielkość tego "ustrojstwa" była rzędu 7cm na 3cm wysokości, czyli małe, a do tego czerwone. Po przejęciu MiG-ów przez nasze Siły Powietrzne, wyświetlacz dołączono argumentując to dogłębnie we właściwy sobie sposób: "Nie i już". Z pokorą przyjęliśmy tłumaczenie i dalej przeliczaliśmy z metrów na stopy (w lotach gdzie było to konieczne). Odnośnie pasów i fotela. Pasy są połączone ze spadochronem i to jego wersja determinuje pasy lub szelki (za chwilę wyjaśnię różnicę), fotele w Su-22 i MiG-29 są niby takie same, jednak nieco się różnią między sobą. Otóż w MiG-u, dźwignia katapultowania jest tzw. "łamana", czyli aby ją zabezpieczyć należało nacisnąć przyciski i pchnąć uchwyty do przodu, oczywiście po włożeniu centralnej zawleczki zabezpieczającej, znajdującej się w podstawie uchwytu. W Su dźwignie były stałe, tj. cały czas miały pionową pozycję i zabezpieczało się je poprzez włożenie dwóch zawleczek w część za którą chwyta pilot. Generalnie Suczka jako większy samolot maiła większe dźwignie Pasy i szelki - o co Kaman? W pewnym okresie pojawiły się obydwa typu uprzęży pilota, aby nie mylić się i nie wracać po szelki (ponoć przynosi pecha, a piloci są zabobonni), ustaliliśmy nazewnictwo: - samolot ma pasy - pilot nie musi nic brać; - samolot ma szelki - pilot musi je wziąć. Bywało, że na wszelki wypadek zabierało się tak czy inaczej szelki, najwyżej zostawały na ziemi. PS: Na zdjęciu w postach wyżej jest fotel od MiG-29 (lub taki sam), dźwignia jest "złamana". Link do innego zdjęcia z K-36DM - KLIK A tu do K-36D - KLIK choć jest sporo zdjęć z K-36DM w Su-22. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BOMI21 Napisano 9 Maja 2013 Autor Share Napisano 9 Maja 2013 Kurczę, jak Toyo się wypowie, to wszystkie wątpliwości znikają. Dziękujemy! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BOMI21 Napisano 9 Czerwca 2013 Autor Share Napisano 9 Czerwca 2013 Więc lecimy dalej. Dojechał (w końcu!) do mnie kokpit z Czech. Wpasowałem go i teraz się zastanawiam, jak (i czym go pomalować). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mikele Napisano 9 Czerwca 2013 Share Napisano 9 Czerwca 2013 Jeśli malujesz farbami Gunze, to dobierz farbę pod panelu z blaszki barwionej C308. To jest prawidłowy kolor wnętrza kabiny w MiG-29. Grunt, żeby Cię nie kusiło pomalować na czarno czy turkusowo ;) Na forum wrzucałem swego czasu zdjęciakokpitu politechnicznego 29tego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BOMI21 Napisano 9 Czerwca 2013 Autor Share Napisano 9 Czerwca 2013 Jeśli malujesz farbami Gunze, to dobierz farbę pod panelu z blaszki barwionej C308. To jest prawidłowy kolor wnętrza kabiny w MiG-29. Grunt, żeby Cię nie kusiło pomalować na czarno czy turkusowo ;) Na forum wrzucałem swego czasu zdjęciakokpitu politechnicznego 29tego. Mam H308, ale skąd pewność, że H308 jest poprawnym odcieniem? Eduard zwykle niezbyt trafia z odcieniami proponowanych farb - miałem kiedyś wrażenie, że H308 jest za jasny. [...]. Grunt, żeby Cię nie kusiło pomalować na czarno czy turkusowo ;) Nie martw się, nie kusi mnie aby pomalować tak kokpit. W końcu Mig-29 to mój ulubiony odkurzacz, a ignorantem też nie jestem . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.