Jump to content

reiden

Members
  • Content Count

    103
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

Personal Information

  • Location
    znad morza
  • Interests
    lotnictwo
  • Occupation
    tępiciel użyszkodników
  1. Z wiertłami poniżej 0,05 nie pomogę ale poniżej 0,5 mm to np alco.com.pl daje radę.
  2. Z tą dyszą do nie do końca tak. To co widać na zewnątrz zachowuje się różnie zależnie od stopnia zużycia. Jeśli dysza była nowa, blachy nie zużyte to trzymało kształt jak należy. Wraz z postępującym zużyciem coraz bardziej zewnętrzny kształt dyszy przypominał ten ze zdjęć. Druga sprawa, zwieracz dyszy ma konstrukcję bardzo podobną do tej z MiGa 21. Zwieracz razem z dyszą regulowaną widoczny jest wewnątrz kadłuba. Przy rozwartym pierścieniu (czyli we wszystkich maszynach stojących na ziemi) zwieracz jest słabo widoczny. Zestawy żywicznych dysz do MiGa23 są OK. Mniej lub bardziej szczegółowe ale
  3. Mikołaj... ja nie wiem coś pił w sylwestra, ale widzę, że jeszcze trzyma.... Iskra w 1:24 z precyzją jaką zapowiada ta osłona... Dobra, nieważne coś pił. Podziel się, ja też chcę, może skończę swoje pozaczynane wypociny.... PS. Dobrze, że to 1:24. Jak zobaczyłem kulki BGA, z których w 1:48 jakiś czas temu usiłowałem nitowanie zrobić i zestawiłem to z Twoją naturalną skala to pomyślałem, że Ty te 0,2 czy 0,3 szlifujesz i wklejasz w osłonę żeby do 1:72 pasowały. Ja po wklejeniu iluśtam kulek 0,3 doszedłem do wniosku że zanim osiągnę satysfakcjonujące mnie rezultaty to zostanę alkoholikiem (b
  4. Marudzicie. Zawsze można sięgnąć po italerkę ;> Co do błędów, to wszystko da się poprawić, to raz, dwa zależy z jakimi planami się to porównuje. w 4+ leży całkiem ok.
  5. Z minusów to ja widzę (lub mi się wydaje, że widzę ;) ): 1. Błędy montażowe (np. obrócony o 90 stopni OCP czy wyglądające na niewyszpachlowane połączenie wiatrochronu z kadłubem). 2. Abstrakcyjne i szablonowe brudzenie. Że maszyny Irańskie bywają brudne to bez problemu można na zdjęciach zobaczyć (np tu: http://www.airliners.net/photo/Iran---Revolutionary/Sukhoi-Su-25UBK/1568959/L/&sid=bb382263f5cef8bd27f367fb99a44655 ). O tym, że ten sam egzemplarz bywa też czystszy też można się bez problemu przekonać (np. tu: http://www.airliners.net/photo/Iran---Revolutionary/Sukhoi-Su-25UBK/14
  6. Owszem, np tutaj: http://img843.imageshack.us/img843/1706/img3844n.jpg Wygląda to całkiem aluminiowo.
  7. Tja..... odpryski lakieru na osłonie dielektrycznej stacji radiolokacyjnej ukazujące aluminiowy (sic!) kolor osłony. Niezłe science fiction ;>
  8. Co do materiałów.... Mogę je wystawić na swoim serwerze. Łącze to 20 mega w obie strony, z miejscem też nie ma problemu. Irek, nagraj to na płyty, umówimy się, podjadę, odbiorę, wrzucę na serwer i udostępnię. Jeśli oczywiście nie masz nic przeciwko temu. Równie dobrze mogę podjechać z dyskiem zewnętrznym jeśli nie chce Ci się na płyty tego nagrywać.
  9. Ok, ciekaw jestem jak to wyjdzie... Osobiście próbowałbym chyba malować takie znaki rozpoznawcze i uzyskać efekt zużycia podobnie jak na kammo. Pytam, bo sam mam w planach zrobienie podobnie zużytego malowania, a efekt w postaci sfatygowanego malowania + nówka nieśmigane kalki wygląda groteskowo.... Najwyżej kolejny model dla dziecka posłuży jako poligon do takich zabaw
  10. Damian, malowanie góry fajnie wyszło. Przypomina to co na styranych grekach widać. Jako, że to poligon to ja od razu mam pytanie.... Powłoka lakiernicza ma być spłowiała... Ale co ze znakami przynależności państwowej i czerwonymi kalkami? Czy ktoś ma jakiś pomysł co z nimi zrobić aby nie kontrastowały z resztą powłoki malarskiej? Wszak te elementy też były malowane i farba na nich zużywała się tak samo jak na łatach kammo. Może w takich przypadkach lepiej byłoby jednak malować takie elementy i cieniować tak jak resztę? Chyba, że jest jakaś technika która pozwoliłaby coś zrobić z kalkami aby ni
  11. Ekhm..... Tazman.... Piszesz o MiGu-29 nb 77 tym z sokołem i napisem Toyo i dyskutujesz z jego kierowcą n/t tego jak ten samolot wyglądał i co w nim było?.... Wydaje mi się, że Toyo wie lepiej co i jak z tą maszyną było.... Poczytaj choćby to: http://jetryders.pl/rozmowy-o-lataniu-i-nie-tylko-z-witoldem-sokolem-toyo-ptak/
  12. Iceboy, no własnie w tym rzecz, żeby robić to z głową i na podstawie kwitów (a Mikołaj właśnie na podstawie kwitów buduje i maluje model). Z jednej strony masz: http://www.airliners.net/photo/Iran---Revolutionary/Sukhoi-Su-25UBK/1568959/M/&sid=b63ad612510f19215175e5ee570ee45d z drugiej http://www.airliners.net/photo/Russia---Air/Sukhoi-Su-25BM/2257237/&sid=4baf5f7f90a8270f0cc2d29a20745eee a tutaj, zdjęcie maszyny z końca eksloatacji http://galeria.aviateam.pl/photo/10580 zrobione w 94r ostatni lot tego egzemplarza miał miejsce w sierpniu 96. Sęk w tym, że zdjęcia pr
  13. Taśma służy jako przymiar w/g którego prowadzisz rylec lub nitowadło. Jest elastyczna więc możesz ją naklejać na skomplikowanych kształtach (bez problemu nakleisz ją układając w łuk) i na tyle gruba, że może pełnić funkcję linijki. Wojtek Fajga w swoim artykule na pwmie pokazywał zastosowanie takiej taśmy. Artykuł masz tu: http://pwm.org.pl/pwm/index.php/atykuy/techniki-modelarskie/114-nacinanie-linii-podziau-poszycia
  14. Robert, ja nie dyskutuję w kategoriach czy dobrze, czy źle pomalowałeś swój model. Robisz go, tak jak pisałeś dla siebie. Skoro Tobie się on podoba to znaczy że jest OK. Pisałem o braku konsekwencji w konwencji malowania modelu. Masz taki a nie inny styl malowania modeli, i nie wnikam czy jest on dobry czy zły. To jest hobby które ma dawać przyjemność (takie jest moje podejście), a ja nie mam zamiaru wdawać się w dyskusje n/t tego czy dobrze pomalował ktoś model. Tym bardziej, że temat II wojny to nie moja działka. Marne mam o malowaniu samolotów z tego okresu pojęcie. Zwyczajnie ciekaw byłem
  15. Jakie mają być? Konsekwentne. Farba na krzyżach podlega takim samym prawidłom jak farba na reszcie powłoki. Skoro już więc się decydujesz na takie malowanie to bądź konsekwentny. Nie dyskutuję nad zasadnością takiego malowania. Nie znam się na malowaniu samolotów hitlersynów z okresu II wojny. Zwyczajnie to nie moja działka. Dziwię się jednak brakowi konsekwencji.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.