Skocz do zawartości

Ford Sierra M.Bublewicz/R.Zyszkowski


misioptys

Rekomendowane odpowiedzi

Kolejny warsztat, kolejny ford.... chyba zmienie ksywe na Fordmaniac

 

Zaczynam budowe forda sierry nieodzalowanego Mariana Bublewicza.

Pamietam, gdy mialem niespelna dziesiec lat i spadla na mnie wiadomosc o tym wypadku.

Do dzisiaj mam gdzies wycinek z gazety.

 

Baza modelu jest Ford Sierra Tamiya.

 

01h7.jpg

 

Model dosc ubogi w czesci, zeby nie powiedziec prostacki:

 

6k7p.jpg

 

Do tego kalki z mf-zone i pasy z fototrawionymi zapinkami:

 

1qo2.jpg

 

Transkit, takze z mf-zone:

 

ui1i.jpg

 

Na poczatek porylem linie podzialu i zaszpachlowalem rysy oraz prawy wlot paliwa:

 

hmdq.JPG

 

zqee.jpg

 

Nastepnie usune zapinki z maski (tez beda fototrawione) i zamek z klapy bagaznika.

 

A do Was koledzy zwracam sie z prosba o pomoc

Czym przerobic klatke bezpieczenstwa, zeby wygladala na jak najbardziej zblizona do oryginalnej.

Myslalem o rozgrzaniu i rozciagnieciu wyprasek, lub uzyciu wykalaczek.

 

Oraz drugi problem: czym urealnic deske rozdzielcza.

 

Traktuje ten model, jako szczegolne wyzwanie. Wiem, ze skoncze, oby tylko efekt dal rade.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 87
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Czym przerobic klatke bezpieczenstwa, zeby wygladala na jak najbardziej zblizona do oryginalnej.

Myslalem o rozgrzaniu i rozciagnieciu wyprasek, lub uzyciu wykalaczek.

Może profile odpowiedniego przekroju i srednicy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no spoko - kibicuję mam taki komplecik na szafie - ale jeszcze poczeka - ostatnio coś nie mogłem nabyć bazy w 1:24

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O jacie! Uwielbiam Mariana Bublewicza i każde auto które jego jest!

Bardzo ambitne wyzwanie, ja o takich modelach mogę tylko pomarzyć ( nawet Ziła nie mogę skończyć ), jak coś spartolisz to będzie lipa, cienizna, dno, zero,

nie zrób z tego misia-ptysia, zrób samochód rajdowy MARIANA BUBLEWICZA.

Będę uważnie obserwował warsztat, taka relacja nie zdarza się co dzień. Trzymam kciuki.

Ps.

Kolejny warsztat, kolejny ford.... chyba zmienię ksywę na Fordmaniac

Zmień

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mala aktualizacja.

Prace ida powoli, brak czasu i aura nie sprzyjaja malowaniu na dworze

 

Na razie wypelnilem przedni zderzak, oraz usunalem wszelkie niepotrzebne rzeczy z kasty:

 

mj4u.jpg

 

7tv.JPG

 

Pokrylem tez calosc podkladem:

 

xwww.jpg

 

ycyx.jpg

 

0h4o.jpg

 

Podwozie zostalo pokryte bialym glossem:

 

wu76.jpg

 

6flm.jpg

 

I tyle narazie...

 

jak coś spartolisz to będzie lipa, cienizna, dno, zero,

 

Zapomniales o metrze mulu

 

Nie lepiej Ci było zamówić transkit z Renaissance na Sierre?

 

Pewnie lepiej, ale troche sie zgapilem kupujac najpierw z mf zone. Trudno, jakos poradze sobie z tym co mam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Aktualizacja

 

Niestety malutka, tempo prac zwolnilo, ale to wina GTA V

 

Zajmowalem sie podwoziem.

Pierwszy raz staralem sie zrobic amortyzatory i mysle , ze efekt nie jest tak zly:

 

lv9y.jpg

 

0wak.jpg

 

Do tego zrobilem silnik;

 

6v03.jpg

 

I zamontowalem to cale ustrojstwo na podwoziu:

 

86ml.jpg

 

y2qv.jpg

 

s5b6.jpg

 

Do tego opony ktore wygladaly tak:

 

lhon.jpg

 

A teraz wygladaja tak:

 

07fa.jpg

 

Mialy byc jeszcze felgi, ale dwie poszly DOT-a bo wyszly mi jakies babole

 

Ide meczyc GTA...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oj szatanski kroliku o aparycji kota... (zawsze chcialem to powiedziec )

 

 

Chcialem oponek rajdowych, ale te felgi z mf zone sa zrobione dokladnie na rozmiar opon z tego zetawu Sierry.

Probowalem wszystkie opony ktore mam z innych zestawow, ale nic nie pasuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajny temat ale myślę że trochę za bardzo gnasz do przodu; na tylnych wahaczach aż prosi się usunąć ślady po wypychaczach - a skrzynię i tylny dyfer wypadało by troszkę ubrudzić czarnym łoszem i jakimś pigmentem; opny natomiast no cóż czyste slicki można by zaryzykować ponacinać ale dobrze by mieć zapasowy komplet jakby nie wyszło - dlatego nie zachęcam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wash bedzie , obiecuje, tylko czekam ma dostawe materialow.

Jesli chodzi o tylne wachacze to tez myslalem, ze to slady po wypychaczach, ale nie, tak jest w zestawie.

Na poparcie moich slow, fotka z instrukcji:

 

yps6.jpg

 

Z oponami troche kicha, ale wlasnie przez brak zapasu chyba zostawie tak jak jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłe auto mojego ojca, szkoda tylko że miał je w zwykłej wersji 2.0 8v w pakiecie RS.

Będę śledził dalszy rozwój prac

Mam pytanie. Na pierwszej stronie budę masz na jakimś stojaku (foto na parapecie), co to takiego i gdzie to można kupić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za ladnego Coswortha to sam bym dal sie pokroic A tak zostaje zapychac inny wynalazek tej marki (mowilem, ze FordManiac )

 

Podstawka na zdjeciu to Tamiya Spray-Work Painting Stand Set, kupilem na Ebay-u, calosc (podtawka na kaste plus druga na drobnice) kosztuje ok. 12 funtow.

 

I tak przy okazji malutki update:

 

Obiecany wash:

 

gwmu.jpg

 

Oraz podwozie na kolach:

 

710w.jpg

 

7jcf.jpg

 

I to na tyle...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można by powiedzieć --- kultowa Sierra. Gdyby śp. Marian nie pożyczył swojego Coshworta niemieckiemu kierowcy na inny rajd , to by żył do dziś. Jego Sierra miała klatkę stalową , a ta niemiecka Sierra miała tylko aluminiową. Szkoda naprawdę dobrego kierowcy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak patrzac na to z perspektywy 20 lat, to na ta tragedie zlozylo sie tyle czynnikow, ze czasami czlowiek sie zastanawia, ze gdyby chociaz jeden z nich byl inny...

 

Mial jechac w tym rajdzie Escortem, ale nie dostarczyli na czas, a ta Sierra miala inny rozklad napedu na osie niz ten do ktorej Bublewicz byl przyzwyczajony.

No i to porabane zabezpieczenie rajdu, bo to, ze akurat mial wypadek to normalne w tym zawodzie.

 

Posmucilem troche, a teraz wracam dlubac, bo doszlo troche dodatkowych przerobek, a z czasem ostatnio krucho.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jego Sierra miała klatkę stalową , a ta niemiecka Sierra miała tylko aluminiową.

Jesteś pewny tego co napisałeś? Bo po pierwsze to ta Sierra pochodziła z Belgii a nie Niemiec, a po drugie to klatki bezpieczeństwa w rajdach nie mogą być aluminiowe (patrz Załącznik J). Bardziej chodziło o to co napisał misioptys czyli inaczej ustawione/zrobione rozkłady między osiami. Innych kwestii związanych z samą akcją ratunkową już nie będę przytaczał bo to też miało swój wielki wpływ na końcowy bieg wydarzeń.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.