Jump to content
Solo

A-10 Thunderbalt II Hobby Boss 1:48

Recommended Posts

Wczoraj wreszcie dotarł do mnie mój model z dalekiego Hong Kongu.

Solidne, z grubej tektury pudło robi niezłe wrażenie: A-10 zapakowany jest jak jakiś sprzęt elektroniczny, nie widziałem jeszcze tak solidnego pudła do modelu.

W środku masa wyprasek, masa plastiku do obrobienia.

Wygląda to wszystko bardzo dobrze. W porównaniu z najlepszym produktem jaki miałem w ręku, czyli mojąTamką F-16CJ, A-10 wypada co najmniej tak samo dobrz,e o ile nie lepiej.

Gdzie tam, prawie na pewno jest lepiej wykonany.

Praktycznie nie ma nadlewek, wszystko jest wykonane starannie, linie podziału wyraźne, nie za głębokie, nity także, nie ma ich zbyt wiele, a do tego kilka szczegółów, o których za chwilę.

 

Pudło wygląda tak. Co ciekawe, na zdjęciu jest prawdopodobnie komputerowy model służący za podstawę do projektu wyprasek, nie jest to zdjęcie. Czyli na pudle to co w pudle.

 

001_zps3d48dec6.jpg

 

Po otwarciu pudełka widać kupę plastiku. W sumie 298 części.

 

002_zpsbb7d008b.jpg

 

Pierwsze wypraski: uzbrojenie i zasobniki ALQ. Jest tego złomu do wyboru, nie mam na razie pomysłu jaką konfigurację uzbrojenia wybiorę.

 

003_zps868e7e4c.jpg

 

Spójrzcie tylko na ALQ-119, wygląda jakby już miał nałożone blaszki, widać wystające panele.

 

004_zps40bd052c.jpg

 

A tu dla porównania kadłub AGM-65 zestawowy i sam kadłub żywiczny od NorthStar. Różnica jest, ale nie aż tak znowu wielka.

Naturalnie zrobię żywiczne.

 

008_zps98cbc326.jpg

 

A to części silnika:

 

005_zps70037e7b.jpg

 

Kolejna wypraska z drobnicą.

 

006_zps015d9873.jpg

 

Bomby. Bomby. Bomby. Uwielbiam je.

 

007_zps455bc5d8.jpg

 

Skrzydła. Zwróćcie uwagę ile tu jest elementów do ustawienia wedle własnej woli.

 

009_zpsf200f2fa.jpg

 

Druga wypraska ze skrzydłami, klapami i lotkami.

 

010_zps1586a4df.jpg

 

I kadłub. Psia kość, jest klasycznie podzielony na połówki, będę miał znowu problemy z ładnym zaszpachlowaniem.

Nie lubię tego.

 

011_zpsd69dbdca.jpg

 

Oddzielna wypraska z elementami kokpitu.

 

012_zps0e5fdfdb.jpg

 

Spójrzcie na fotel. Też nie jestem zachwycony, bo tyle detali a wszystko w jednym kawałku. Trzeba będzie ręcznie malować.

Może być ciężko.

 

013_zpsbf605fd4.jpg

 

Światełka, głowice rakiet, wszelkie inne szkiełka, opony i sznurek do snopowiązałki.

 

014_zpsfceaade3.jpg

 

Prosta i piękna owiewka. Obym nie porysował.

 

015_zpsa4ed3c84.jpg

 

Spójrzcie jak oni to zrobili. Na przykładzie wiatrochronu: widać pancerne ramy i nitowanie. Czuć, że to jest sprzęt przeznaczony do pchania się prosto pod ogień wrogiej artylerii p-lot.

 

016_zpsbff99825.jpg

 

A tu chyba jedyny minus tego zestawu, czyli kalki, moim zdaniem mocno ubogie, poza zestawem do uzbrojenia.

Czyli dobrze zrobiłem inwestując w zestaw Afterburner Decals.

 

017_zpse9c85253.jpg

 

Piękna instrukcja malowania, na wielkiej płachcie papieru kredowego.

 

018_zpsada807d0.jpg

 

I sama instrukcja, też na wielkiej płachcie zamiast książeczki. Trochę niewygodna.

 

019_zpse80ca707.jpg

 

Wspaniały model, zobaczymy czy równie będzie dobrze się nad nim pracowało.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ale coś mi się zdaję, że na owiewce jest piękny i wspaniały szew do usunięcia. Mam rację ? Czy może to celowy zabieg producenta, coś jak w F-14 ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

To prawda, jest.

Hmmm... a przypadkiem w prawdziwym A-10 takiego nie ma?

A jeśli nie, to... co z tym zrobić?

 

EDIT:

Tam coś jednak jest, spójrz na zdjęcie:

 

090224-F-8570L-077.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na zdjęciu jest najprawdopodobniej ładunek pirotechniczny do rozbijania oszklenia przy katapultowaniu, ewentualnie jakaś antena. U Ciebie szew jest przez całą długość owiewki. Trzeba się zaopatrzyć w drobne papiery ścierne #1000 wzwyż co 500 i komplet past polerskich Tamiya.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na szczęście nie masz racji:

 

020_zps5f840a8d.jpg

 

Za to teraz, przy świetle dziennym zauważyłem delikatne, ale wyraźne rysy na przedniej szybie wiatrochronu.

Zobaczymy, czy odważę się je zapolerować.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fotel jak na plastik jest zajebisty. Powiedz jeszcze czy tablica przyrządów jest z detalami czy płaska pod kalkę.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z detalami, aczkolwiek to jest raczej standard, szału jakiegoś nie ma. Blaszki na pewno ją pięknie ozdobią.

Oto główny i boczne panele:

 

021_zps0bec6ba3.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Byle by tylko dobrze kalkomania siadła na pulpitach i też może być całkiem dobry efekt w standardzie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To jednak zawsze półśrodek, jeśli są blaszki.

Do tego zestawu kupiłem BigEda Eduarda.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Blaszki są płaskie, kokpit z wyprasek producenta ma odstające elementy. Umiejętnie położona na to kalkomania może wyglądać nawet lepiej. A jeżeli chcemy osiągnąć pełen realizm, rozglądamy się za żywicą

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jestem zdania, że żadna żywica i ręczne malowanie nie zastąpi blaszki.

Blaszka najlepiej oddaje rzeczywisty kokpit samolotu, w którym wszystkie przyciski i wskaźniki są równe, jakby od linijki narysowane i rozmieszczone.

Takie właśnie są blaszki, choć płaskie. Malowanie ręczne na najpiękniejszej żywicy nigdy nie da tak dobrego efektu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.