Skocz do zawartości

M8 Greyhound Italeri 1:35


Lipstein

Rekomendowane odpowiedzi

Jadę z takim właśnie modelem - dostałem go pod choinkę. Czekam na blaszki eduarda do modelu Tamiya i lufę działa 37 mm od RB. Będzie to moja pierwsza waloryzacja blaszkami. Model pomaluję w Olive Drab z czarnymi plamami kamuflażu, jak zrobił to Steve Zaloga na swoim M8.

 

Wczoraj przy Cienkiej Czerwonej Linii zrobiłem in-boxa:

 

m8.jpg

 

czyli wyciąłem, oskrobałem i wyszlifowałem wszystkie części.

 

Szukam zdjęć wnętrza, radiostacji, amunition rack, kabli, osłony zamka działka 37mm. Jeśli komuś została radiostacja z modelu Tamiya, chętnie przygarnę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 62
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Natchnienie mam, ale za linki wielce dziękuję. Skąd dorwać te pochyłe klapy włazów/osłon kierowcy i pasażera? Ciekawa wersja bez błotników...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ,co jest Ci potrzebne do tego wnętrza czy wystarczy instrukcja fabryczna do m-8 i m-20 jest tam wszystko co potrzeba instalacja elektryczna ,hydraulika ,silnik i przedział bojowy i wieży ,a o ile pamiętam to aber dołożył do swojego kompletu blach przeróbkę frontową ,dodatkowy zasobnik za fotelem kierowcy z pociskami do działka wygląda to jak stojak ,ja tego nie robiłem w tej skali bo to za wielkie jak dla mnie ale korzystałem z tej instrukcji fabrycznej plus abera i z eudarda blaszki do tej mojej skali 1/72 .Pisz na privi jeżeli chcesz swój adres to wyśle pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks later...

Czy ktoś kto aktualnie wykonuje ten model z Tamiya ma możliwość skopiowania części B 25 - płyta czołowa osłaniająca kierowcę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odtworzę ten element ze zdjęć i z tego, co odciąłem. Pomyślałem, że nie warto kogoś absorbować tą sprawą, a nie jest to chyba szczególne trudne do zrobienia, ale wielkie dzięki za odzew i zaufanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robert, nie mogę pozostawić bez odzewu Twojej prośby

 

wyrwałem boczne osłony zasobników na pociski i radiostację i troszkę je przerobiłem, coby przynajmniej ciut pasowały do oryginału. wyrwałem i przyciąłem też podłogę i zastąpiłem ją aluminiową "blaszkofolią" - osłonką korka od wina, jaką przypadkiem gdzieś znalazłem w swoich szpargałach. małe fotostory:

 

IMG_3830.JPG

 

IMG_3831.JPG

 

IMG_3839.JPG

 

IMG_3840.JPG

 

IMG_3842.JPG

 

IMG_3834.JPG

 

IMG_3836.JPG

 

IMG_3841.JPG

 

IMG_3833.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks later...

Kadłub pomalowany wewnątrz, zrobiony lekki wash, dorobiona półka na radiostację w prawym sponsonie i instalacja interkomu (na oko, ze zdjęć), przyklejone błotniki. wewnątrz wkleję jeszcze stojak na dodatkowe pociski, z blaszki Edka i gaśnicę z modelu M 12. Ciągle się zastanawiam nad płytą czołową przed kierowcą, jak wykonać wizjer i zawiasy, coby to wszystko przypominało oryginał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bez przesady, jeszcze niczego nie pokazałem, systematyczność w prowadzeniu fotogalerii z warsztatów to nie jest moja mocna strona

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobrze ci idzie m8 to był jeden z pierwszych modeli dlatego mnie korci zrobić od nowa. A myślałeś zęby poprawić trochę fotele jeśli przednie włazy będą otwarte

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O,widzę że szanowny kolega buduje/remontuje cały park sprzętowy IIwojennej US.Army widzę że odkryłeś blaszki jedyne co Ci można poradzić to kup sobie lufę z RB Modela do tego Browninga M2 0,50" nie pożałujesz bo oprócz lufy są tam toczone rączki do tylca, i tej dźwigni do przeładowania i inne drobne części.Poza tym jak budujesz IIwojennych Amerykanów zainwestuj w dystynkcje do nich ,Edek robi świetną blaszkę.Pozdrawiam M1A1(HA)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks later...

Dzięki korowiow za sugestię, dzisiaj mam zamiar popchnąć prace nad M8, Jeepem i Shermanem, bo żona poza domem i wena wraca .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks later...

trochę zdjęć z postępu prac:

 

IMG_3979.JPG

 

IMG_3977.JPG

 

IMG_3977.JPG

 

IMG_3978.JPG

 

Uchwyty do zamykania klap włazów zrobiłem z drutu stalowego i fragmentów igły lekarskiej, i tu pytanie: jak tniecie igłę, aby końce nie spłaszczyły się? ja przecinałem pilnikiem, ale słyszałem o prostszym i lepszym sposobie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak tniecie igłę, aby końce nie spłaszczyły się? ja przecinałem pilnikiem, ale słyszałem o prostszym i lepszym sposobie

ja tnę normalnie piłką i potem szlifierską nakładką na dremela spiłowuję to co jest nieco spłaszczone aż do momentu uzyskania okrągłego przekroju

 

a modelik się fajnie zapowiada

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 weeks later...

Model popsikany bezbarwnym połyskiem. Pora na kalki, ale zastanawiam się, czy dawać te zestawowe, czy jakieś inne z okresu walk we Francji od lipca 1944. Chciałbym zrobić podobny kamuflaż jak na moim Shermanie, z lipca 1944, z czarnymi łatami malowanymi na OD. dlatego najpierw kalki, potem bezbarwny, a na to czarny mat z ręki, a farba ścierana z oznaczeń. Co sądzicie? Najpierw czarny mat, a potem kalki, jak Pan Bóg przykazał?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.