Skocz do zawartości

Hamulec aerodynamiczny w Rafale


imt

Rekomendowane odpowiedzi

niestety nadal nie wiem.

 

Wręcz idealnie pasowały by osłony wnęki podwozia przedniego:

http://www.airliners.net/open.file/1240363/L/

 

lecz niestety po przeglądzie wielu zdjęć trafiłem na tą fotkę:

http://www.airliners.net/open.file/1250730/L/

i moja teoria legła w gruzach.

 

Pytanie nadal aktualne. Możliwe że Paweł ma rację, choć do tej teorii jak na razie przekonany jestem jedynie w 50%.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaciekawil mnie temat, prawde mowiac... Zaczalem szukac i natknalem sie na takie zdanie: There is an airbrake on either side of the fuselage, just forward of the tail. - Hamulce aerodynamiczne sa po obydwoch stronach kadluba, tuz przed ogonem.

 

Niestety zdjecia nie znalazlem, ale zawsze to jakis trop...

Kaczkowate stateczniki moga sluzyc za hamulce, ale raczej tylko na dobiegu. Tak mi sie przynajmniej wydaje. Jakos nie wyobrazam sobie, zeby dalo sie ich uzyc np. do spowolnienia na podejsciu (na niskiej predkosci) bez utraty i tak juz mocno zachwianych (ze wzgledu na konstrukcje platowca) wlasnosci aerodynamicznych. Nawet fly-by-wire ma swoje ograniczenia...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.