Jump to content

Szerszeń ME 410 promodeler 1:48


erni1979
 Share

Recommended Posts

Witam

Właśnie nastąpił ten czas kiedy postanowiłem wrócic do tego hobby. Na warsztat postanowiłem wziąć 410-ke ponieważ mam związane z nim wspomnienia i był to model którego niestety z pewnych powodów nie ukończyłem. Juz przy samym zakupie musiałem uzbroić się w cierpliwość ponieważ postanowiłem doinwestować go w żywice Airesa, a niestety revel nie produkuje tego modelu już jakiś czas. Nas szczęście pojawił się on ostatnio na aukcji. Oczywiście po trupach ale musialem wygrać

Póki co jestem na etapie żmudnego spasowywania części kokpitu i komory uzbrojenia z kadłubem.

Obiecuje niedługo wstawić już jakieś fotki a do tego czasu proszę bardziej doświadczonych kolegów o wsparcie i porady w budowie

Link to comment
Share on other sites

Wstępnie udalo mi się spasować główne elementy kokpitu i komory uzrojenia. Najwięcej problemów sprawiły mi tablice przyrządów. Myślałem że gdzies popełniłem błąd ale na Niemieckim forum znalazłem kogos kto juz się borykał z identycznie pokrzywionymi elementami. Myślę że operacja się udała. Niedługo dalsza część budowy. Jako nowicjusz proszę o porady i szczerą krytyke w razie potrzeb. Przepraszam z góry za fotki ale zrobione domofonem

269731_MT5fyYBth3gp4xvPFmdZxlzSlAUCBavMuYEr5nTWGco.jpg

269785_FcF-qz1YKGdyo4lnKkhQF0hSBUubmr6PbmxdZS-Xhbc.jpg

269789_Ggt63LYMjj08IrogwA8YyfSrkwrxYOyEW3kt74rVKYI.jpg

 

a to zdjęcia po zabiegach

269792_qnHoKtSg2OxVAD8-tKRE_peWBxazgvBsy82GDsBynYg.jpg

269796_Js9JuXLB5eBLvdoHLDiciCl5x9_TPRVr3cB64SUCg_o.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 1 month later...

Dzisiaj przyszedł czas pobawić się z pasami. Trochę wzbogacilem zestaw w nadmiary pasów. Nie myślalem ze w ogóle dam rady poprzewlekać te wszystkie sprzączki jak je zobaczylem, ale sposobem jakoś sie udało. Dzisiaj jeszcze jeden fotel strzelca i będzie gotowe

 

 

361531_20140531_100034.jpg

361553_20140531_112159.jpg

Link to comment
Share on other sites

Przyszedł czas że znów moglem trochę posiedzieć przy szerszeniu i tym razem wziąłem się za gondolę tylnego podwozia ( czy jak to się tam zwie). Proponowany przez REVEL-a skrót, (bo tak można to nazwać) nie za bardzo mi pasowal i postanowilem poszperać trochę w internecie. Od razu powiem że nie jest to moje autorstwo i po prostu zdublowałem wszystko z budowy innego modelu, ale myślę że uczyć się od kogoś trzeba. Prawie cały amortyzator wykonany jest z plastiku ramki rozciągniętego nad świeczką. Zabawa tą techniką pochłonęła mnie tak bardzo że narobiłem sobie zapas różnej średnicy drucików na kilka kolejnych modeli

Jedynie średnica 2mm sprawiła mi problem i ją jedynie wytoczyłem w uchwycie miniszlifierki

 

433458_20140614_124917.jpg

433540_20140614_145010.jpg

433550_20140614_152947.jpg

433571_20140614_194328.jpg

433577_20140614_202845.jpg

 

Przepraszam za fotki ale wciąż nad tym pracuje

Link to comment
Share on other sites

Wstępnie powycinałem wszystkie pokrywy silnika i stery i już na samym początku napotkałem problemy. Pierwsza klapa nijak się miala do bryły osłony podwozia z zestawu. Cięcie, gięcie, prostowanie, dorabianie, sztuk wstawianie i wszystko zaczęło pasować. Reszta już poszła z górki. Choć i tak suszarką do włosów musiałem podgiąć niektóre elementy

 

554043_20140705_181611.jpg

554040_20140705_235445.jpg

554112_20140705_235520.jpg

 

Nie wiem czy to jakieś fatum, ale jak przyłożyłem blok silnika do komory z airesa ręce mi opadły. Silnik z zestawu dedykowanego jest najzwyczajnie za duży. Kompletnie tego nie rozumiem o miałem w domu ten sam silnik DB 605 tylko że do innego modelu i ten pasował. Oryginalny jest o milimetr szerszy niż ten z zestawu do BF 110. Po małych przeróbkach udało mi się wstępnie zgrać to do kupy.

 

 

554109_20140706_104323.jpg

554110_2014-07-06-11.27.34.jpg

554111_20140706_104416.jpg

554113_20140705_235656.jpg

554117_20140706_104428.jpg

Link to comment
Share on other sites

Jedną część chciałem zamknąć tak żeby widać było bryłe samolotu. Drugi będzie całkiem otwarty.

Silniczek który musiałem zainstalować wcześniej jest już na miejscu. Drugi ze względu na to że będzie bardziej odsłonięty, będzie mógł poczekać do końca budowy. Trochę pobawiłem się przewodami z drucika miedzianego i taśmy klejącej, a to efekty:

 

577058_20140710_133215.jpg

577061_20140710_144735.jpg

577060_20140710_134028.jpg

577057_20140710_145859.jpg

577056_20140710_150637.jpg

577059_20140710_150541.jpg

Link to comment
Share on other sites

Pewnie było by to taniej i łatwiej ale nie o to tu chodzi. Dokładnie na tym właśnie modelu zakończyłem swoją przygodę z modelarstwem dawno dawno temu. Pożar w mieszkaniu i utrata wszystkich replik odebrała mi chęci. Po wielu latach postanowiłem wrócić do tego hobby i z sentymentu chciałem rozpocząć to zestawem którego wtedy nie zdążyłem skończyć

Link to comment
Share on other sites

Nadszedł weekend i mogłem popracować nad drugą gondolą silnika. Boczne panele łatwiej było mi wyciąć i zrobić je od podstaw z blachy miedzianej (przynajmniej tak sobie teraz wmawiam), niż szpachlować i szlifować połączenie dwóch plastików i żywicy. Tym bardziej że chciałem dorobić kanał doprowadzający powietrze do silnika. Nie wiem czy był to dobry pomysł ale operacja myślę że się udała. Miałem za mało komplikacji przy tym skrzydle i wyciąłem klapy. Z kierunkiem poszlo dość gładko. Wystarczyło wyciąć go skalpelem, skleić i gotowe. Po lekkim szlifie wpasował się bez żadnych problemów. Z drugą klapą poszło mi jeszcze łatwiej. Do czasu aż przymierzyłem te dziwne zawiasy. Chyba z 10 razy przeglądałem blaszki eduarda czy na pewno nie postanowili tego zwaloryzować. Jednak nie.... I żeby zrobić ją podniesioną muszę wykonać je sam. Tak to mniej więcej będzie wyglądało. Jeszcze tylko 3 takie zawiasiki i gotowe

591154_20140712_174400.jpg

591156_20140712_174833.jpg

591155_20140712_174849.jpg

591157_20140712_191706.jpg

591161_20140713_161030.jpg

591159_20140713_161008.jpg

591158_20140713_160721.jpg

591160_20140713_161129.jpg

591305_2014-07-13-17.01.45.jpg

Link to comment
Share on other sites

przespałem się z tymi zawiasami i od rana wziąłem się do roboty. Wczorajszy nie był dość dobry i wszystkie 4 zrobiłem od początku. Teraz bardfziej przypominają oryginały. A oto wyniki :

 

596087_2014-07-14-09.47.59.jpg

596084_2014-07-14-12.48.50.jpg

596177_2014-07-14-15.11.03.jpg

596176_2014-07-14-15.12.17.jpg

Link to comment
Share on other sites

Jeszcze jedna przeróbka na skrzydle a mianowicie światła na końcach skrzydeł. Kiedyś przeglądając jakieś forum natrafiłem na ten patent i postanowiłem spróbować. Wypiłowałem miejsce w którym powinny one się znajdować i wkleiłem wcześniej pomalowany od spodu kawałek przezroczystej ramki. Później tylko szlifowanie i polerowanie. Z druga stroną poczekam do jutra aż żona pójdzie do pracy i znów będę mógł podwędzić jej pilniczek do polerowania paznokci

596609_2014-07-14-15.48.32.jpg

596612_2014-07-14-16.25.04.jpg

596611_2014-07-14-16.32.29.jpg

596610_2014-07-14-16.39.28.jpg

Link to comment
Share on other sites

Zainspirowany pewnym filmikiem postanowiłem zrobić jeszcze wysunięte hamulce aerodynamiczne.

element został wycięty i zastąpiony kawałkiem odpadu żywicy. Sam hamulec wykonany z blaszki miedzianej i zlutowany z dwóch kawałków tak aby uzyskać odpowiedni profil. Szlifowanie tego elementu z plastiku wydało mi się zbyt trudne. Profilowanie też nie poszło zbyt łatwo ale po kilku próbach znalazłem na to sposób. Chyba nie da się więcej ciąć i wreszcie będę mógł to poskładać do kupy. No chyba że mi się coś tam jeszcze przyśni... ;o)

608314_20140716_165116.jpg

608316_20140716_165348.jpg

608315_20140716_165224.jpg

608312_20140716_173231.jpg

608313_20140716_173654.jpg

Link to comment
Share on other sites

Ktoś zwrócił mi słuszną uwagę że slot opadał przy max wysunięciu. Zrobiłem je jeszcze raz od nowa. Poprzedni wydawał mi się zbyt toporny. Teraz nie lutowałem dwóch blaszek tylko wyprofilowałem jedną i zalałem ją cyną od środka. Po wypilowaniu i poszpachlowaniu wygląda to znacznie lepiej.

611983_20140717_112443.jpg

611984_20140717_112540.jpg

Link to comment
Share on other sites

Jako ze czekam na materiały i nie mogę ruszyć dalej z budową, postanowiłem wrócić do owiewki. Próbowalem prymitywnie zrobić pudełko do odciskania folii jednak odkurzacz najzwyczajniej je wessał. Postanowilem zrobić coś co posłuży trochę dłużej. Koszt sklejki to jakieś 16zł a resztę miałem w domu pod ręką więc czemu nie. Skrzynka sklejona ze sklejki 4mm. Na wierzch ponawiercana płytka PCV. Miałem jeszcze zrobić coś mądrego do przytrzymania folli, ale po prostu mi się nie chciało. Wymysliłem że przytrzymają ją gwoździki nabite od spodu. Póki co wszystko chodzi ładnie i szczelnie. Jeszcze dzisiaj bbiorę się za pierwsze próby tłoczenia.

 

Trzymajcie kciuki

618941_2014-07-18-16.16.59.jpg

618936_2014-07-17-22.46.51.jpg

618935_2014-07-17-22.47.32.jpg

618939_2014-07-18-16.59.39.jpg

618937_2014-07-18-16.58.56.jpg

618942_2014-07-18-16.59.28.jpg

Link to comment
Share on other sites

kupiłem 30 szt folii i okazało się za mało. Ciężko było wykonać odcisk tak aby folia zawinęła się pod spód w tylnej części. Ale z tego co zrobiłem udało się coś wybrać. Obecnie jestem na etapie robienia ramy oszklenia. Wierzch pójdzie dość szybko czego nie powiem o środku. Ale o tym już następnym razem

624925_2014-07-20-12.50.53.jpg

624926_2014-07-20-12.51.04.jpg

624924_2014-07-20-12.51.20.jpg

624923_2014-07-20-13.20.03.jpg

Link to comment
Share on other sites

O chłopie, ta owiewka to jest czad. Majstersztyk. A z czego robiłeś pasy w kokpicie? wyglądają bardzo naturalnie.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.