Jacek Kryszak Napisano 19 Października 2007 Share Napisano 19 Października 2007 Na szczęście z pewnej odległości nity, tzn dziureczki, jeśli sa jaśniejsze niż model wyglądają jak wypukłe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krzysiek Napisano 23 Października 2007 Autor Share Napisano 23 Października 2007 Mały update relacji. Na razie mam złożone i sklejone taśmą tyle: Łatwo nadal nie jest ;) Mam dziwne wrażenie że bryła modelu i środek są jakby w różnych skalach. Lub też powstawały zupełnie niezależnie i w efekcie średnio do siebie pasują. Najpierw kabina pilotów. W modelu nie było ścianek pod podłogą kabiny, przez co można by widzieć na przestrzał przez oba boczne okna na dole, poza tym podłoga jest zbyt wąska w stosunku do szerokości kadłuba - brakuje około 2 mm. Wszystko dało się załatwić paskami polistyrenu. Oczywiście ta widoczna szpara zniknie po sklejeniu i dociśnięciu Na zdjęciu nie ma jeszcze ścianki oddzielającej kabinę pilotów od przedniego przedziału z elektroniką - oryginalna z modelu też była oczywiście za mała i również ona dostała pokaźną dawkę polistyrenu. Przez jakiś czas zastanawiałem się czy nie zrobić tego przedziału otwartego i dorobić mu zawartość, ale nie przepadam zbytnio za przesadnie pootwieranymi modelami, więc zostaje tak jak jest. Kabina transportowa. Ta sama historia co w kabinie pilotów - podłoga jest za wąska w stosunku do kadłuba o jakieś 1,5-2 mm. Tu też wklejałem polistyren. Sufit w kabinie transportowej to też niezła przygoda. Jest zupełnie płaski, bez żadnych detali, a w dodatku brakuje mu na szerokość coś koło 4 mm. Od czego są arkusze polistyrenu... ;) Sufit kabiny stanowi też podłogę przedziału lewego silnika, który zamierzam zrobić otwarty. Ale o silniku poniżej. Przedział lewego silnika To na razie tylko podstawowe elementy silnika, do tego dochodzi jeszcze sporo detali których na razie nie oglądałem i nie obrabiałem. Na zdjęciu widać że tylna ściana przedziału silnikowego wypada w jakimś absurdalnym miejscu. Oczywiście w rzeczywistości wygląda to zupełnie inaczej. Co ciekawe na pudełku od modelu jest zdjęcie pokazujące silnik i tam ta ścianka też sterczy na środku jakby nigdy nic. ;) Na szczęście polistyrenu ci u nas dostatek... Jak widać jest co poprawiać - na szczęście zapału nie brak Myślę że mam już za sobą jakieś 50% uzupełniania szpar, został jeszcze sufit, tylna ściana kabiny i przedział silnika. Na razie żadnych ram czasowych ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piter Napisano 23 Października 2007 Share Napisano 23 Października 2007 No to ci kfiotki Zapowiada się bardzo ciekawie zastanawia mnie tylko to dlaczego Academy popełniło dokładnie te same błędy w zupełnie innej skali co Italerka przy swoim Pave (Black i Sea to te same formy różniące się kilkoma elementami ). Życzę Ci tylko dobrze spasowanego oszklenia Pozdrawiam i masz we mnie wiernego kibica - niech żyją wiatraki! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krzysiek Napisano 24 Października 2007 Autor Share Napisano 24 Października 2007 Przednie oszklenie już przymierzałem i na szczęście wygląda na dobrze spasowane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacek Kryszak Napisano 24 Października 2007 Share Napisano 24 Października 2007 No to ci kfiotki Zapowiada się bardzo ciekawie zastanawia mnie tylko to dlaczego Academy popełniło dokładnie te same błędy w zupełnie innej skali co Italerka przy swoim Pave (Black i Sea to te same formy różniące się kilkoma elementami ). Życzę Ci tylko dobrze spasowanego oszklenia Pozdrawiam i masz we mnie wiernego kibica - niech żyją wiatraki! Bo 1/35 to model MRC a nie Academy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kgmodel Napisano 24 Października 2007 Share Napisano 24 Października 2007 Witam. Kilka lat temu udłubałem coś takiego z Academy /MRC: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krzysiek Napisano 21 Stycznia 2008 Autor Share Napisano 21 Stycznia 2008 Mały update, na razie słowny bo muszę się trochę wyżalić... Po małej przerwie wymuszonej innymi obowiązkami wróciłem do modelu i do łatania przeogromnych szpar między wnętrzem a kadłubem. Muszę też pogodzić się z wieloma uproszczeniami, których nie uda mi się już zwalczyć. Najgorszy jest sufit kabiny ładunkowej - w znacznej części powinna to być konstrukcja kratownicowa z poupychanym wewnątrz sprzętem, u mnie będzie to dość płaski sufit z dorobiony kilkoma elementami, które tylko odrobinę osłodzą gorycz uproszczenia. Model daje też możliwość otwarcia jednej komory silnika. Zrezygnowałem z tego, bo mam wrażenie że silnik jak i całe wnętrze nie trzyma skali - jest zdecydowanie za mały. Sesja foto nastąpi niedługo, na razie wracam do łatania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wazee Napisano 21 Stycznia 2008 Share Napisano 21 Stycznia 2008 Piękna maszyna. Z niecierpliwością czekam na pierwsze zdjęcia. Może jakiś in-box byś wrzucił? Ciekawi mnie jakiej jest wielkości w tej skali. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krzysiek Napisano 28 Stycznia 2008 Autor Share Napisano 28 Stycznia 2008 Prace powolutku idą do przodu, szpar coraz mniej, a satysfakcja coraz większa Widok całego kadłuba i info dla wazee - kadłub ma ok. 45 cm długości, do tego dojdą jeszcze łopaty obu wirników. Tu widać trochę wyposażenia w środku. Zabudowana przestrzeń pod podłogą kabiny pilotów (inaczej byłoby widać na przestrzał), doklejone paski polistyrenu do wewnętrznych ścianek kadłuba oraz pogrubione ścianki z tyłu przy zbiorniku paliwa. Widać też już pierwszą przyklejoną blaszkę Wewnętrzne elementy konstrukcji kadłuba z doklejonymi paskami polistyrenu - bez tego byłyby szpary między zewnętrznymi ściankami kadłuba. Fotele pilotów, na razie tylko wstepnie obrobione Deska rozdzielcza, też na razie bardzo wstępnie obrobiona. Podłoga. Tutaj musiałem również zmodyfikować nieco komorę w której mocowany jest hak - jak wszystko w tym modelu również i ten element nie trafiał idealnie w odpowiedni otwór w zewnętrznym kadłubie. W dodatku ścianki komory były za wysokie o jakieś 1,5 mm i zbyt szeroko rozstawione. Sufit kabiny - widok od góry. Wystające białe paski polistyrenu pokazują o ile za wąska jest konstrukcja kabiny w porównaniu z zewnętrznym kadłubem. Praktycznie we wszystkich elementach trzeba było dorabiać tego typu wstawki Idzie powoli ale przynajmniej zwalczyłem już łatanie wszystkich szpar i teraz wreszcie przychodzi czas na detale w środku kabiny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Renji Napisano 7 Lutego 2008 Share Napisano 7 Lutego 2008 Jeśli jeszcze nie skleiłeś kadłuba to zwróć uwagę n te fotki: Zobacz co jest pod siedzeniem bo masz chyba w planie zrobić otwarte drzwi W tym małym okienku widać dokładnie że płyta podłogowa w oryginale ma zupełnie inny kształt niż w modelu to takie małe rady, łatwo to można naprawić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krzysiek Napisano 7 Lutego 2008 Autor Share Napisano 7 Lutego 2008 Z tym modelem to im dalej tym więcej baboli. Ta przestrzeń pod fotelem jest najczęściej zasłonięta , więc i u mnie tak będzie, dorobię tylko ten schowek na zasłonkę - dzięki za zdjęcie bo wcześniej tego nie widziałem jakoś. Przednia część płyty podłogowej faktycznie jest trochę inna niż w modelu, albo raczej umiejscowienie tych "pedałów" (jak to się fachowo nazywa w śmigłowcach?) jest trochę inne - to się akurat da łatwo poprawić. Muszę jeszcze przejrzeć trochę fotek, bo do tych elementów jeszcze nie doszedłem. A tak w ramach raportu słownego - zrobiłem od podstaw drążki sterowe + moduł sterujący wyciągarką. Zdjęcia może za jakiś tydzień jak przybędzie trochę rzeczy. Edit: Pedały nożnego sterowania są tam gdzie trzeba, to jednak wcięcie w podłodze ma zły kształt. Nic z tym już nie zrobię. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Majek Napisano 8 Lutego 2008 Share Napisano 8 Lutego 2008 umiejscowienie tych "pedałów" (jak to się fachowo nazywa w śmigłowcach?)Tak, jak w samolotach - orczyki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PKD4GA Napisano 8 Lutego 2008 Share Napisano 8 Lutego 2008 W smiglowcach sa to "pedaly sterowe" - sluza do sterowania katem nastawienia lopat smigla sterujacego. Pozdr. Pawel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Renji Napisano 9 Lutego 2008 Share Napisano 9 Lutego 2008 Jak coś to mogę podać wszystkie materiały które mam, z lublina jesteś więc z przekazaniem nie było by problemy, tylko abyś odebrał nie taj jak wcześniej zdjęcia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krzysiek Napisano 3 Lipca 2008 Autor Share Napisano 3 Lipca 2008 No wreszcie jakiś update. Miałem paromiesięczną przerwę, bo mi przybyło w rodzinie i dopiero teraz udaje mi się wyrwać parę chwil wieczorami Jak coś to mogę podać wszystkie materiały które mam Dzięki, na razie wydaje mi się że mam wystarczająco dużo materiałów, ale jakby co dam znać Teraz trochę zdjęć: Drążni sterowe, zrobione w większości od podstaw, dla porównania kawałek oryginału, który był zdecydowanie zbyt delikatny. Zrobione od podstaw gaśnice + uchwyt do jednej z nich. Oczywiście nie skończone, będą jeszcze malowane. Boczne osłony w kabinie pilota, też jeszcze nie skończone - dojdą klamki + przewody. Warto wspomnieć że w instrukcji źle pokazano sposób mocowania tych osłon. Sterownica wyciągarki, wiem że na ostatnich zdjęciach niewiele widać Stelaż do podwieszania lin desantowych oraz sufit z już zamontowanymi stelażami do lin i foteli strzelców. Podsufitkę będę jeszcze wykańczał, jak zresztą całe wnętrze - przybrudzenia itp Wewnętrzny zbiornik paliwa. Przedni panel, wraz z dorobioną instalacją oświetleniową i podpiętymi z tyłu przewodami. To też dojdzie jeszcze odrobinę podrasuję. I na koniec widok na kokpit. Na zdjęciach wyszło to momentami strasznie - te detale... W rzeczywistości wygląda trochę lepiej Do końca modelu jeszcze bardzo daleko, bo czasu mało. Mam przynajmniej nadzieję, że za miesiąc uda mi się skończyć wnętrze. Przez chwilę zastanawiałem się nad malowaniem pustynnym, które miały śmigłowce z 55th Special Operations Squadron, stacjonujące w Arabii Saudyjskiej w czasie Pustynnej Burzy w 1991 roku. Jednak chyba zostanę przy oryginalnym trójbarwnym malowaniu - za mało zdjęć żeby dobrze odtworzyć układ kamuflażu, a to co przedstawia Italeri w instrukcji do ich wersji mały ma związek z rzeczywistością. To tyle relacji na razie, miłego oglądania i czekam na ewentualne uwagi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
93mati Napisano 3 Lipca 2008 Share Napisano 3 Lipca 2008 Uuu, nareszcie się ruszyło. Ale dużo szczegółów i oby tak dalej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ostach Napisano 3 Lipca 2008 Share Napisano 3 Lipca 2008 Te klamry przy zbiorniku - jak to jest zrobione? o.O Jaką one mają wielkość? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krzysiek Napisano 3 Lipca 2008 Autor Share Napisano 3 Lipca 2008 Te klamry przy zbiorniku - jak to jest zrobione? o.O Jaką one mają wielkość? To blaszki z zestawu Eduarda, po złożeniu klamra ma ok. 5 mm długości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ostach Napisano 3 Lipca 2008 Share Napisano 3 Lipca 2008 To blaszki z zestawu Eduarda, po złożeniu klamra ma ok. 5 mm długości. Dzięki, super to wygląda! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
subgrafik Napisano 3 Lipca 2008 Share Napisano 3 Lipca 2008 kawal ladnej robty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andrzej2 Napisano 4 Lipca 2008 Share Napisano 4 Lipca 2008 Uwielbiam ten helikopter, dlatego będę bardzo dopingował. Co do modelu to... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jarex15 Napisano 4 Lipca 2008 Share Napisano 4 Lipca 2008 Mowe mi odjeło szkoda, że ja nie miałem takiego zapału do tego modelu, Twój to poprostu rewelka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piter Napisano 4 Lipca 2008 Share Napisano 4 Lipca 2008 pełen szacun chłopie ! Powstaje piękny model jednego z moich ulubionych wiatraków - i to mnie niezmiernie cieszy Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krzysiek Napisano 4 Sierpnia 2008 Autor Share Napisano 4 Sierpnia 2008 Minął miesiąc od ostatniego uzupełnienia relacji, a coś tam udało mi się porobić. Robię z doskoku, tyle na ile pozwala mi 2,5 miesięczny synek Na początek parę zdjęć sprzed 2 tygodni: w 95% gotowe wnętrze: Wnętrze, widać dorabiane gaśnice i sterownicę wyciągarki Fotele dowódcy i strzelca pokładowego - tutaj dorabiałem linki usztywniające fotele. Kokpit w widoku z 3 stron Panel górny z widoczną dorobioną dźwignią awaryjnego zatrzymywania wirnika Na razie tyle, dość szybko postaram się wrzucić kolejną partię zdjęć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krzysiek Napisano 8 Sierpnia 2008 Autor Share Napisano 8 Sierpnia 2008 Kolejny mały update Przepraszam za jakość zdjęć, były robione na szybko, bo takie miałem warunki. Na początek elementy wirnika głównego Na dole po prawej część oryginalna z zestawu, po lewej poprawiona, dodatkowo z tyłu tego elementu trzeba spiłować kołeczek ustalający, bo prawidłowy kąt ustawienia tego elementu w wirniku też jest inny niż w modelu. Poprawienia wymagał również i ten element. Po prawej przed a po lewej po przeróbce. Tak wygląda oryginał. A tak na obecnym etapie wirnik w modelu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.