Skocz do zawartości

[warsztat] MH-60G Pave Hawk, Academy/MRC 1/35


Krzysiek

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 52
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Mały update relacji. Na razie mam złożone i sklejone taśmą tyle:

4a9b795083957945.jpg

 

Łatwo nadal nie jest ;) Mam dziwne wrażenie że bryła modelu i środek są jakby w różnych skalach. Lub też powstawały zupełnie niezależnie i w efekcie średnio do siebie pasują.

 

Najpierw kabina pilotów.

82658a73a6acb966.jpg

 

W modelu nie było ścianek pod podłogą kabiny, przez co można by widzieć na przestrzał przez oba boczne okna na dole, poza tym podłoga jest zbyt wąska w stosunku do szerokości kadłuba - brakuje około 2 mm. Wszystko dało się załatwić paskami polistyrenu. Oczywiście ta widoczna szpara zniknie po sklejeniu i dociśnięciu

Na zdjęciu nie ma jeszcze ścianki oddzielającej kabinę pilotów od przedniego przedziału z elektroniką - oryginalna z modelu też była oczywiście za mała i również ona dostała pokaźną dawkę polistyrenu.

Przez jakiś czas zastanawiałem się czy nie zrobić tego przedziału otwartego i dorobić mu zawartość, ale nie przepadam zbytnio za przesadnie pootwieranymi modelami, więc zostaje tak jak jest.

 

Kabina transportowa.

3018e0cac20b3144.jpg

 

Ta sama historia co w kabinie pilotów - podłoga jest za wąska w stosunku do kadłuba o jakieś 1,5-2 mm. Tu też wklejałem polistyren.

Sufit w kabinie transportowej to też niezła przygoda. Jest zupełnie płaski, bez żadnych detali, a w dodatku brakuje mu na szerokość coś koło 4 mm. Od czego są arkusze polistyrenu... ;)

Sufit kabiny stanowi też podłogę przedziału lewego silnika, który zamierzam zrobić otwarty. Ale o silniku poniżej.

 

Przedział lewego silnika

c756790e1a799423.jpg

 

To na razie tylko podstawowe elementy silnika, do tego dochodzi jeszcze sporo detali których na razie nie oglądałem i nie obrabiałem. Na zdjęciu widać że tylna ściana przedziału silnikowego wypada w jakimś absurdalnym miejscu. Oczywiście w rzeczywistości wygląda to zupełnie inaczej. Co ciekawe na pudełku od modelu jest zdjęcie pokazujące silnik i tam ta ścianka też sterczy na środku jakby nigdy nic. ;) Na szczęście polistyrenu ci u nas dostatek...

 

Jak widać jest co poprawiać - na szczęście zapału nie brak Myślę że mam już za sobą jakieś 50% uzupełniania szpar, został jeszcze sufit, tylna ściana kabiny i przedział silnika. Na razie żadnych ram czasowych ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to ci kfiotki

Zapowiada się bardzo ciekawie zastanawia mnie tylko to dlaczego Academy popełniło dokładnie te same błędy w zupełnie innej skali co Italerka przy swoim Pave (Black i Sea to te same formy różniące się kilkoma elementami ). Życzę Ci tylko dobrze spasowanego oszklenia

Pozdrawiam i masz we mnie wiernego kibica - niech żyją wiatraki!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to ci kfiotki

Zapowiada się bardzo ciekawie zastanawia mnie tylko to dlaczego Academy popełniło dokładnie te same błędy w zupełnie innej skali co Italerka przy swoim Pave (Black i Sea to te same formy różniące się kilkoma elementami ). Życzę Ci tylko dobrze spasowanego oszklenia

Pozdrawiam i masz we mnie wiernego kibica - niech żyją wiatraki!

 

Bo 1/35 to model MRC a nie Academy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 months later...

Mały update, na razie słowny bo muszę się trochę wyżalić...

Po małej przerwie wymuszonej innymi obowiązkami wróciłem do modelu i do łatania przeogromnych szpar między wnętrzem a kadłubem. Muszę też pogodzić się z wieloma uproszczeniami, których nie uda mi się już zwalczyć. Najgorszy jest sufit kabiny ładunkowej - w znacznej części powinna to być konstrukcja kratownicowa z poupychanym wewnątrz sprzętem, u mnie będzie to dość płaski sufit z dorobiony kilkoma elementami, które tylko odrobinę osłodzą gorycz uproszczenia.

Model daje też możliwość otwarcia jednej komory silnika. Zrezygnowałem z tego, bo mam wrażenie że silnik jak i całe wnętrze nie trzyma skali - jest zdecydowanie za mały.

Sesja foto nastąpi niedługo, na razie wracam do łatania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prace powolutku idą do przodu, szpar coraz mniej, a satysfakcja coraz większa

 

Widok całego kadłuba i info dla wazee - kadłub ma ok. 45 cm długości, do tego dojdą jeszcze łopaty obu wirników.

b7d6f18243a2bf17.jpg

 

Tu widać trochę wyposażenia w środku. Zabudowana przestrzeń pod podłogą kabiny pilotów (inaczej byłoby widać na przestrzał), doklejone paski polistyrenu do wewnętrznych ścianek kadłuba oraz pogrubione ścianki z tyłu przy zbiorniku paliwa. Widać też już pierwszą przyklejoną blaszkę

fae310c2c591fb6c.jpg

ff3547c4d61b3457.jpg

 

Wewnętrzne elementy konstrukcji kadłuba z doklejonymi paskami polistyrenu - bez tego byłyby szpary między zewnętrznymi ściankami kadłuba.

354d561b2fd3a461.jpg 73284ca581fb753d.jpg

 

Fotele pilotów, na razie tylko wstepnie obrobione

70fa47f668d6e02a.jpg

 

Deska rozdzielcza, też na razie bardzo wstępnie obrobiona.

d1a509a102e6c9ac.jpg

 

Podłoga. Tutaj musiałem również zmodyfikować nieco komorę w której mocowany jest hak - jak wszystko w tym modelu również i ten element nie trafiał idealnie w odpowiedni otwór w zewnętrznym kadłubie. W dodatku ścianki komory były za wysokie o jakieś 1,5 mm i zbyt szeroko rozstawione.

60e428baf8d7b19b.jpg

 

Sufit kabiny - widok od góry. Wystające białe paski polistyrenu pokazują o ile za wąska jest konstrukcja kabiny w porównaniu z zewnętrznym kadłubem. Praktycznie we wszystkich elementach trzeba było dorabiać tego typu wstawki

78f02bd1698dabe5.jpg

 

Idzie powoli ale przynajmniej zwalczyłem już łatanie wszystkich szpar i teraz wreszcie przychodzi czas na detale w środku kabiny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Jeśli jeszcze nie skleiłeś kadłuba to zwróć uwagę n te fotki:

 

Zobacz co jest pod siedzeniem bo masz chyba w planie zrobić otwarte drzwi

 

456d965d8743dac7.jpg

 

W tym małym okienku widać dokładnie że płyta podłogowa w oryginale ma zupełnie inny kształt niż w modelu

 

38f3e7b26bd3025d.jpg

 

 

to takie małe rady, łatwo to można naprawić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym modelem to im dalej tym więcej baboli. Ta przestrzeń pod fotelem jest najczęściej zasłonięta , więc i u mnie tak będzie, dorobię tylko ten schowek na zasłonkę - dzięki za zdjęcie bo wcześniej tego nie widziałem jakoś. Przednia część płyty podłogowej faktycznie jest trochę inna niż w modelu, albo raczej umiejscowienie tych "pedałów" (jak to się fachowo nazywa w śmigłowcach?) jest trochę inne - to się akurat da łatwo poprawić. Muszę jeszcze przejrzeć trochę fotek, bo do tych elementów jeszcze nie doszedłem.

A tak w ramach raportu słownego - zrobiłem od podstaw drążki sterowe + moduł sterujący wyciągarką. Zdjęcia może za jakiś tydzień jak przybędzie trochę rzeczy.

 

Edit: Pedały nożnego sterowania są tam gdzie trzeba, to jednak wcięcie w podłodze ma zły kształt. Nic z tym już nie zrobię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak coś to mogę podać wszystkie materiały które mam, z lublina jesteś więc z przekazaniem nie było by problemy, tylko abyś odebrał nie taj jak wcześniej zdjęcia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 months later...

No wreszcie jakiś update. Miałem paromiesięczną przerwę, bo mi przybyło w rodzinie i dopiero teraz udaje mi się wyrwać parę chwil wieczorami

 

Jak coś to mogę podać wszystkie materiały które mam

Dzięki, na razie wydaje mi się że mam wystarczająco dużo materiałów, ale jakby co dam znać

 

Teraz trochę zdjęć:

 

655e7a3384e20e71med.jpg

Drążni sterowe, zrobione w większości od podstaw, dla porównania kawałek oryginału, który był zdecydowanie zbyt delikatny.

 

58ee1d323e63ce74.jpg 5c8be33070138e55.jpg

Zrobione od podstaw gaśnice + uchwyt do jednej z nich. Oczywiście nie skończone, będą jeszcze malowane.

 

6bf1fcc17abe82c7.jpg 08c7ec520cdc9a09.jpg

Boczne osłony w kabinie pilota, też jeszcze nie skończone - dojdą klamki + przewody. Warto wspomnieć że w instrukcji źle pokazano sposób mocowania tych osłon.

 

d72e19cc70f89934med.jpg eb4d94c089a4bfe7.jpg 4fb283be2f657583.jpg

Sterownica wyciągarki, wiem że na ostatnich zdjęciach niewiele widać

 

9818b993a688362c.jpg 6a6b199cef1b1b70med.jpg

1938f5b0fe9e6059.jpg 558db1bd3630664bmed.jpg

Stelaż do podwieszania lin desantowych oraz sufit z już zamontowanymi stelażami do lin i foteli strzelców. Podsufitkę będę jeszcze wykańczał, jak zresztą całe wnętrze - przybrudzenia itp

 

eed1e503c1a7a0f8med.jpg

Wewnętrzny zbiornik paliwa.

 

d1a509a102e6c9ac.jpg

38744c71037417f8.jpg 6f0e30c33b57ee33.jpg

1a1b7ffd25e392e0.jpg

Przedni panel, wraz z dorobioną instalacją oświetleniową i podpiętymi z tyłu przewodami. To też dojdzie jeszcze odrobinę podrasuję.

 

e2aeeb51743c85c2med.jpg

1c67519db573afa6med.jpg

I na koniec widok na kokpit.

 

Na zdjęciach wyszło to momentami strasznie - te detale... W rzeczywistości wygląda trochę lepiej Do końca modelu jeszcze bardzo daleko, bo czasu mało. Mam przynajmniej nadzieję, że za miesiąc uda mi się skończyć wnętrze.

 

Przez chwilę zastanawiałem się nad malowaniem pustynnym, które miały śmigłowce z 55th Special Operations Squadron, stacjonujące w Arabii Saudyjskiej w czasie Pustynnej Burzy w 1991 roku. Jednak chyba zostanę przy oryginalnym trójbarwnym malowaniu - za mało zdjęć żeby dobrze odtworzyć układ kamuflażu, a to co przedstawia Italeri w instrukcji do ich wersji mały ma związek z rzeczywistością.

 

To tyle relacji na razie, miłego oglądania i czekam na ewentualne uwagi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pełen szacun chłopie !

Powstaje piękny model jednego z moich ulubionych wiatraków - i to mnie niezmiernie cieszy

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...

Minął miesiąc od ostatniego uzupełnienia relacji, a coś tam udało mi się porobić. Robię z doskoku, tyle na ile pozwala mi 2,5 miesięczny synek

 

Na początek parę zdjęć sprzed 2 tygodni: w 95% gotowe wnętrze:

 

Wnętrze, widać dorabiane gaśnice i sterownicę wyciągarki

0460b0540657c823.jpg

 

Fotele dowódcy i strzelca pokładowego - tutaj dorabiałem linki usztywniające fotele.

78a4ebc77d45c24e.jpg

 

Kokpit w widoku z 3 stron

9f256eacdeae8c0f.jpg

f802fa37c10141ed.jpg

353accf85e1bc888.jpg

 

Panel górny z widoczną dorobioną dźwignią awaryjnego zatrzymywania wirnika

fee5fb29f3507514.jpg

 

Na razie tyle, dość szybko postaram się wrzucić kolejną partię zdjęć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolejny mały update

 

Przepraszam za jakość zdjęć, były robione na szybko, bo takie miałem warunki.

 

Na początek elementy wirnika głównego

978c445be8f3381a.jpg

Na dole po prawej część oryginalna z zestawu, po lewej poprawiona, dodatkowo z tyłu tego elementu trzeba spiłować kołeczek ustalający, bo prawidłowy kąt ustawienia tego elementu w wirniku też jest inny niż w modelu.

 

64604501ca269029.jpg

Poprawienia wymagał również i ten element. Po prawej przed a po lewej po przeróbce.

 

f4c8a425578a8496.jpg

Tak wygląda oryginał.

 

1e45fdbd859115e1.jpgeae33df4cd0202f1.jpg

A tak na obecnym etapie wirnik w modelu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.