piotreks_1980 Napisano 18 Października 2007 Share Napisano 18 Października 2007 Witam Panowie! Mam jedno pytanko - czym koserwowac aerograf przed korodowaniem i rdzewieniem? Gdzies przeczytalem, ze najlepszy jest olej-smar do maszyn krawieckich, ale za chlore nie mam pojecia gdzie go zdobyc w Koszalinie. Moze ktos ma inne pomysly??? Pozdrowienia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Super Moderator jawkers Napisano 18 Października 2007 Super Moderator Share Napisano 18 Października 2007 Witam. W domu miałem kiedyż takie maszyny bo dziadki i rodzice pracowali w branży futrzarskiej. Do smarowania maszyn służy oliwa kturą można kupić tutaj Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koksik750 Napisano 18 Października 2007 Share Napisano 18 Października 2007 a z czego masz zrobiony ten aerograf? zazwyczaj wiekszosc aero jest ze stali nierdzewnej... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piotreks_1980 Napisano 18 Października 2007 Autor Share Napisano 18 Października 2007 aerograf Mar AB-1004 0.3 mm, ale wiecie jak to jest z ta stala nierdzewna, poza tym chodzi tez o zacieranie sie po uzyciu zmywacza do farb akrylowych. Dzieki za popowiedź Jawkers, sprobuje z ta oliwa! Pozdrowienia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotrek.S. Napisano 18 Października 2007 Share Napisano 18 Października 2007 Mam 11-letnią pIwatę i na 100% nie jest wykonana z stali nierdzewnej. Aerografy wykonuje się z mosiądzu i chromuje podobnie jak armaturę typu krany. Chodzi o obróbkę metalu. Frezowania, wiercenia i toczenia w takim aerku jest sporo więc lepiej jest go wykonać w bardziej miękkim materiale, wykończyć obróbką skrawaniem i pochromować. Nic nie ma prawa korodować bądź zacierać się. Jedynym miejscem które ewentualnie można delikatnie posmarować to styk spustu z iglicą. Broń boże coś smarować w miejscu gdzie aero ma kontakt z farbą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piotreks_1980 Napisano 19 Października 2007 Autor Share Napisano 19 Października 2007 Niech chodziło o miejsce gdzie jest kontakt z farba tylko o spust ktory ciezko sie naciska przy puszczaniu powietrza i przy przesuwaniu wzdłuż, w tych sie zaciera i potrzebna była mala ilość smaru Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Praetorian Napisano 19 Października 2007 Share Napisano 19 Października 2007 Jedynym miejscem które ewentualnie można delikatnie posmarować to styk spustu z iglicą. Niech chodziło o miejsce gdzie jest kontakt z farba tylko o spust ktory ciezko sie naciska przy puszczaniu powietrza i przy przesuwaniu wzdłuż, w tych sie zaciera i potrzebna była mala ilość smaru To chyba to samo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotrek.S. Napisano 19 Października 2007 Share Napisano 19 Października 2007 Jedynym miejscem które ewentualnie można delikatnie posmarować to styk spustu z iglicą. Niech chodziło o miejsce gdzie jest kontakt z farba tylko o spust ktory ciezko sie naciska przy puszczaniu powietrza i przy przesuwaniu wzdłuż, w tych sie zaciera i potrzebna była mala ilość smaru To chyba to samo piotreks_1980 nie napisał wcześniej konkretnie o co mu chodzi Spust ma dwie osie ruchu. Ja mówiłem o ruchu w kierunku tyłu aero czyli otwierania iglicy - metalowa blaszka popycha tulejkę zamontowaną na iglicy. Ten punkt można delikatnie przesmarować (ja tego nie smaruję i po 11 latach użytkowania pIwaty chrom na blaszce jest już starty). Druga oś ruchy to zawór powietrza czyli naciskamy spust. Jeżeli tutaj ciężko coś chodzi to zamiast smarowania można o 1/4 zluzować pierścień który przytrzymuje O-ring. trzeba odkręcić złączkę z zaworkiem i w środku pIwaty mamy ów pierścień przytrzymujący O-ring. Jeżeli jest za mocno ściśnięty to wtedy spust pracuje ciężko (może się nawet zdarzyć, że nie będzie się cofał). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
erkamo Napisano 19 Października 2007 Share Napisano 19 Października 2007 Aerografy wykonuje się z mosiądzu i chromuje podobnie jak armaturę typu krany. Prawda, ale o ile wiem sa wyjatki jak np. aerograf Triplex z Niemiec. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotrek.S. Napisano 19 Października 2007 Share Napisano 19 Października 2007 Chodziło mi o rodzinę pIwat . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.