Jump to content

Konserwacja aerografu


Recommended Posts

Witam Panowie!

 

Mam jedno pytanko - czym koserwowac aerograf przed korodowaniem i rdzewieniem? Gdzies przeczytalem, ze najlepszy jest olej-smar do maszyn krawieckich, ale za chlore nie mam pojecia gdzie go zdobyc w Koszalinie. Moze ktos ma inne pomysly???

 

Pozdrowienia

Link to comment
Share on other sites

aerograf Mar AB-1004 0.3 mm, ale wiecie jak to jest z ta stala nierdzewna, poza tym chodzi tez o zacieranie sie po uzyciu zmywacza do farb akrylowych.

Dzieki za popowiedź Jawkers, sprobuje z ta oliwa!

Pozdrowienia

Link to comment
Share on other sites

Mam 11-letnią pIwatę i na 100% nie jest wykonana z stali nierdzewnej. Aerografy wykonuje się z mosiądzu i chromuje podobnie jak armaturę typu krany. Chodzi o obróbkę metalu. Frezowania, wiercenia i toczenia w takim aerku jest sporo więc lepiej jest go wykonać w bardziej miękkim materiale, wykończyć obróbką skrawaniem i pochromować. Nic nie ma prawa korodować bądź zacierać się. Jedynym miejscem które ewentualnie można delikatnie posmarować to styk spustu z iglicą. Broń boże coś smarować w miejscu gdzie aero ma kontakt z farbą.

Link to comment
Share on other sites

Jedynym miejscem które ewentualnie można delikatnie posmarować to styk spustu z iglicą.

 

Niech chodziło o miejsce gdzie jest kontakt z farba tylko o spust ktory ciezko sie naciska przy puszczaniu powietrza i przy przesuwaniu wzdłuż, w tych sie zaciera i potrzebna była mala ilość smaru

 

 

To chyba to samo

Link to comment
Share on other sites

Jedynym miejscem które ewentualnie można delikatnie posmarować to styk spustu z iglicą.

 

Niech chodziło o miejsce gdzie jest kontakt z farba tylko o spust ktory ciezko sie naciska przy puszczaniu powietrza i przy przesuwaniu wzdłuż, w tych sie zaciera i potrzebna była mala ilość smaru

 

 

To chyba to samo

piotreks_1980 nie napisał wcześniej konkretnie o co mu chodzi

Spust ma dwie osie ruchu. Ja mówiłem o ruchu w kierunku tyłu aero czyli otwierania iglicy - metalowa blaszka popycha tulejkę zamontowaną na iglicy. Ten punkt można delikatnie przesmarować (ja tego nie smaruję i po 11 latach użytkowania pIwaty chrom na blaszce jest już starty). Druga oś ruchy to zawór powietrza czyli naciskamy spust. Jeżeli tutaj ciężko coś chodzi to zamiast smarowania można o 1/4 zluzować pierścień który przytrzymuje O-ring. trzeba odkręcić złączkę z zaworkiem i w środku pIwaty mamy ów pierścień przytrzymujący O-ring. Jeżeli jest za mocno ściśnięty to wtedy spust pracuje ciężko (może się nawet zdarzyć, że nie będzie się cofał).

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.