Skocz do zawartości

Konserwacja aerografu


piotreks_1980

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Panowie!

 

Mam jedno pytanko - czym koserwowac aerograf przed korodowaniem i rdzewieniem? Gdzies przeczytalem, ze najlepszy jest olej-smar do maszyn krawieckich, ale za chlore nie mam pojecia gdzie go zdobyc w Koszalinie. Moze ktos ma inne pomysly???

 

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aerograf Mar AB-1004 0.3 mm, ale wiecie jak to jest z ta stala nierdzewna, poza tym chodzi tez o zacieranie sie po uzyciu zmywacza do farb akrylowych.

Dzieki za popowiedź Jawkers, sprobuje z ta oliwa!

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam 11-letnią pIwatę i na 100% nie jest wykonana z stali nierdzewnej. Aerografy wykonuje się z mosiądzu i chromuje podobnie jak armaturę typu krany. Chodzi o obróbkę metalu. Frezowania, wiercenia i toczenia w takim aerku jest sporo więc lepiej jest go wykonać w bardziej miękkim materiale, wykończyć obróbką skrawaniem i pochromować. Nic nie ma prawa korodować bądź zacierać się. Jedynym miejscem które ewentualnie można delikatnie posmarować to styk spustu z iglicą. Broń boże coś smarować w miejscu gdzie aero ma kontakt z farbą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedynym miejscem które ewentualnie można delikatnie posmarować to styk spustu z iglicą.

 

Niech chodziło o miejsce gdzie jest kontakt z farba tylko o spust ktory ciezko sie naciska przy puszczaniu powietrza i przy przesuwaniu wzdłuż, w tych sie zaciera i potrzebna była mala ilość smaru

 

 

To chyba to samo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedynym miejscem które ewentualnie można delikatnie posmarować to styk spustu z iglicą.

 

Niech chodziło o miejsce gdzie jest kontakt z farba tylko o spust ktory ciezko sie naciska przy puszczaniu powietrza i przy przesuwaniu wzdłuż, w tych sie zaciera i potrzebna była mala ilość smaru

 

 

To chyba to samo

piotreks_1980 nie napisał wcześniej konkretnie o co mu chodzi

Spust ma dwie osie ruchu. Ja mówiłem o ruchu w kierunku tyłu aero czyli otwierania iglicy - metalowa blaszka popycha tulejkę zamontowaną na iglicy. Ten punkt można delikatnie przesmarować (ja tego nie smaruję i po 11 latach użytkowania pIwaty chrom na blaszce jest już starty). Druga oś ruchy to zawór powietrza czyli naciskamy spust. Jeżeli tutaj ciężko coś chodzi to zamiast smarowania można o 1/4 zluzować pierścień który przytrzymuje O-ring. trzeba odkręcić złączkę z zaworkiem i w środku pIwaty mamy ów pierścień przytrzymujący O-ring. Jeżeli jest za mocno ściśnięty to wtedy spust pracuje ciężko (może się nawet zdarzyć, że nie będzie się cofał).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.