piotreks_1980 Posted October 18, 2007 Share Posted October 18, 2007 Witam Panowie! Mam jedno pytanko - czym koserwowac aerograf przed korodowaniem i rdzewieniem? Gdzies przeczytalem, ze najlepszy jest olej-smar do maszyn krawieckich, ale za chlore nie mam pojecia gdzie go zdobyc w Koszalinie. Moze ktos ma inne pomysly??? Pozdrowienia Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Super Moderator jawkers Posted October 18, 2007 Super Moderator Share Posted October 18, 2007 Witam. W domu miałem kiedyż takie maszyny bo dziadki i rodzice pracowali w branży futrzarskiej. Do smarowania maszyn służy oliwa kturą można kupić tutaj Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
koksik750 Posted October 18, 2007 Share Posted October 18, 2007 a z czego masz zrobiony ten aerograf? zazwyczaj wiekszosc aero jest ze stali nierdzewnej... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
piotreks_1980 Posted October 18, 2007 Author Share Posted October 18, 2007 aerograf Mar AB-1004 0.3 mm, ale wiecie jak to jest z ta stala nierdzewna, poza tym chodzi tez o zacieranie sie po uzyciu zmywacza do farb akrylowych. Dzieki za popowiedź Jawkers, sprobuje z ta oliwa! Pozdrowienia Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Piotrek.S. Posted October 18, 2007 Share Posted October 18, 2007 Mam 11-letnią pIwatę i na 100% nie jest wykonana z stali nierdzewnej. Aerografy wykonuje się z mosiądzu i chromuje podobnie jak armaturę typu krany. Chodzi o obróbkę metalu. Frezowania, wiercenia i toczenia w takim aerku jest sporo więc lepiej jest go wykonać w bardziej miękkim materiale, wykończyć obróbką skrawaniem i pochromować. Nic nie ma prawa korodować bądź zacierać się. Jedynym miejscem które ewentualnie można delikatnie posmarować to styk spustu z iglicą. Broń boże coś smarować w miejscu gdzie aero ma kontakt z farbą. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
piotreks_1980 Posted October 19, 2007 Author Share Posted October 19, 2007 Niech chodziło o miejsce gdzie jest kontakt z farba tylko o spust ktory ciezko sie naciska przy puszczaniu powietrza i przy przesuwaniu wzdłuż, w tych sie zaciera i potrzebna była mala ilość smaru Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Praetorian Posted October 19, 2007 Share Posted October 19, 2007 Jedynym miejscem które ewentualnie można delikatnie posmarować to styk spustu z iglicą. Niech chodziło o miejsce gdzie jest kontakt z farba tylko o spust ktory ciezko sie naciska przy puszczaniu powietrza i przy przesuwaniu wzdłuż, w tych sie zaciera i potrzebna była mala ilość smaru To chyba to samo Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Piotrek.S. Posted October 19, 2007 Share Posted October 19, 2007 Jedynym miejscem które ewentualnie można delikatnie posmarować to styk spustu z iglicą. Niech chodziło o miejsce gdzie jest kontakt z farba tylko o spust ktory ciezko sie naciska przy puszczaniu powietrza i przy przesuwaniu wzdłuż, w tych sie zaciera i potrzebna była mala ilość smaru To chyba to samo piotreks_1980 nie napisał wcześniej konkretnie o co mu chodzi Spust ma dwie osie ruchu. Ja mówiłem o ruchu w kierunku tyłu aero czyli otwierania iglicy - metalowa blaszka popycha tulejkę zamontowaną na iglicy. Ten punkt można delikatnie przesmarować (ja tego nie smaruję i po 11 latach użytkowania pIwaty chrom na blaszce jest już starty). Druga oś ruchy to zawór powietrza czyli naciskamy spust. Jeżeli tutaj ciężko coś chodzi to zamiast smarowania można o 1/4 zluzować pierścień który przytrzymuje O-ring. trzeba odkręcić złączkę z zaworkiem i w środku pIwaty mamy ów pierścień przytrzymujący O-ring. Jeżeli jest za mocno ściśnięty to wtedy spust pracuje ciężko (może się nawet zdarzyć, że nie będzie się cofał). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
erkamo Posted October 19, 2007 Share Posted October 19, 2007 Aerografy wykonuje się z mosiądzu i chromuje podobnie jak armaturę typu krany. Prawda, ale o ile wiem sa wyjatki jak np. aerograf Triplex z Niemiec. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Piotrek.S. Posted October 19, 2007 Share Posted October 19, 2007 Chodziło mi o rodzinę pIwat . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.