Luzak Napisano 5 Sierpnia 2014 Napisano 5 Sierpnia 2014 Witam. Jestem nowy w modelarstwie plastikowym wcześniej sklejałem tylko karton , dla tego będę potrzebował waszej pomocy przy tzw. weatcheringu oraz brudzeniu (skleić i pomalować model na kolor bazowy umiem ). jak narazie model jest w trakcie sklejania elementów do kupy, Zdjęcia pokażę jak będzie psiknięty podkładem. Mam do Was bardzo dużo pytań m.in.: 1. Kolor bazowy ( Sinai grey) to mieszanka dwoch kolorów , ale nie jest podane w jakich proporcjach? WIem , że kilka osób z tego forum sklejało ten model , więc proszę o pomoc. 2. Do czego używany jest tzw."sidolux" , jakie są konsekwencje nieużycia go , oraz gdzie i za ile można to to kupić? 3.Jak wyprodukować oraz jak używać washu? 4 jak zrobić weathearing w takim modelu (czego użyć do zrobienia)? Przepraszam za tyle pytań ale jestem kompletnie zielony . W kwestji washu i weatheringu proszę o rady typu: jak to można zrobić bez kupowania drogich specyfikow np. firmy Mig Cytuj
TerraIncognita Napisano 5 Sierpnia 2014 Napisano 5 Sierpnia 2014 Ad rem; 1.Masz tu link: http://idfmodelling.free.fr/article01.html To powinno ci rozjaśnić nieco obraz. 2.Sidolux to bezbarwny lakier do podłóg. Jest dostępny w każdym chemicznym i w większości spożywczych. W modelarstwie zastępuje profesjonalny lakier błyszczący. Skutki nieużycia na przykład zniszczenie powłoki lakierniczej przy robieniu washa. I srebrzenie kalek. 3. Najprościej wymieszać farby olejne dla plastyków z białym spirytusem. Ale można też próbować innych rozpuszczalników. Próba nie strzelba. 4. Farby olejne, pigmenty różne płyny i co Ci jeszcze przyjdzie do głowy. Jeśli nie ma się doświadczenia, to lepiej jednak jest kupić "MIGA" jak to nazwałeś. Pozwoli to,na w miarę łatwy sposób osiągnięcia celu, jeśli oczywiście zależy Ci na tym żeby model "wyglądał" Samemu zwłaszcza na początku trudno coś umieszać, a efekt może być nieapetyczny, niestety. Co oczywiście nie znaczy że nie trzeba próbować. Pozdrawiam Cytuj