maciej_1988 Napisano 29 Grudnia 2014 Autor Share Napisano 29 Grudnia 2014 Witam po przerwie. Czasu niestety mało i prace postępują powoli, chciałem do końca roku skończyć, jak ukończę do końca stycznia to będzie sukces. Udało mi się prawie ukończyć podwozie, brakuje jedynie dolny element zderzaka i zbiorniki powietrza. Ogólnie jestem zadowolony z efektu, wiem że nie jest idealnie ale jak na pierwszy model praktycznie do tego malowany aerografem to uważam że jest znośnie. Cały górny brzeg jest oklejony taśmą maskującą przez co nie wygląda dobrze ale to wszystko będzie zasłonięte. W styczniu prace nad paką Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomeka6 Napisano 30 Grudnia 2014 Share Napisano 30 Grudnia 2014 Co do burt to nie powinno byc tam w ogole szpar, wszystko powinno byc tam dobrze dopasowane. Co mozesz zrobic to przykleic jakas listwe po dlugosci, ktora by to zamaskowala w jakis sposob. Tak w ogole to ja na Twoim miejscu kleillbym kazda burte indywidualnie, nie wszystkie razem, bo wtedy wlasnie wychodza szpary... Nie widze tam tez zawiasow, jak te burty sie otwieraja? Na ramie jest kilka miejsc niedomalowanych, dasz rade to prysnac farba raz jeszcze, albo jakos przybrudzic? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maciej_1988 Napisano 11 Stycznia 2015 Autor Share Napisano 11 Stycznia 2015 Z burtami będzie ciężko żeby je zmienić ponieważ to jest jeden duży element. Będę wiedział na przyszłość żeby lepiej planować "własne" projekty. Zastanowię się jeszcze nad brudzeniem ramy, w sumie i tak wszystko będzie zasłonięte jak przyjdzie paka. Na pewien czas zawieszam ten projekt. Uznałem że głupio będzie jak skończę naczepę i nie będzie ciągnika do podczepienia. Rozpocząłem w osobnym temacie warsztat z budowy ciągnika Scania R620 Atelier - viewtopic.php?f=88&t=47215 Do budowy naczepy wrócę najszybciej jak to będzie możliwe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maciej_1988 Napisano 7 Lutego 2015 Autor Share Napisano 7 Lutego 2015 W wolnych chwilach staram się trochę popracować nad naczepą. Pomalowałem podkładem całą górną część, burty od zewnątrz i od środka, podłogę oraz od spodu. Zastanawiam się nad kolorami i tak jak większość już mam to nie mam pojęcia jak zrobić podłogę. Macie może jakieś pomysły albo przykłady fotek? Czegoś takiego raczej nie uda mi się osiągnąć http://img12.olx.pl/images_tablicapl/176751593_4_644x461_neczepa-burtowa-3x-osie-bpw-cena-brutto-motoryzacja.jpg Takie coś udałoby się zrobić jakoś: http://www.truck1-pl.com/img/Naczepa_Burtowa_Andere_Panav_NV35_Standard-xxl-1761/1761_8565068166508.jpg http://images.autoline.com.pl/s/naczepa-burtowa-NOOTEBOOM-0-42Vv---3_big--12092016520297312200.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomeka6 Napisano 7 Lutego 2015 Share Napisano 7 Lutego 2015 Idz do najblizszego sklepu modelarskiego i zapytaj o balse. Mozna dostac arkusze o roznej grubosci. Mam balse do naczepy amerykanskiej, tez "otwartej" i tam w kicie jest taka o grubosci 1 mm. Tylko teraz tak, przed przyklejeniem takiej "deseczki", musisz ja najpierw potraktowac matowym, bezbarwnym lakierem, albo varnishem. W przeciwnym przypadku po wklejeniu jej na podloge, moze zlapac gdzies wilgoc i zwiekszyc swoje rozmiary, a wtedy d..... z naczepy . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maciej_1988 Napisano 9 Lutego 2015 Autor Share Napisano 9 Lutego 2015 A jaki klej stosować do balsy - jakiś cyjanoakrylowy? Jeszcze proszę pomóżcie mi odnośnie malowania balsy - jakie farby do aerografu stosować żeby widoczna została faktura "deseczki"? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomeka6 Napisano 9 Lutego 2015 Share Napisano 9 Lutego 2015 Klej to bym Ci polecil epoxy z opoznionym dzialaniem. Delikatnie rozprowadzasz niewielka ilosc na calej powierzchni, przyklejasz i gotowe . Co do malowania to bezbarwny mat po obu stronach. Nie jestem specjalista w brudzeniu, ale slyszalem wiele razy o uzywaniu kawy (tej z fusami) do postarzania powierzchni balsy, ale nie doradze Ci w tym temacie, poniewaz sam nigdy tego nie robilem. O ile mnie pamiec nie zawodzi, to Mark666 kiedys robil brudzenie balsy tu na forum. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marak Napisano 9 Lutego 2015 Share Napisano 9 Lutego 2015 A jaki klej stosować do balsy - jakiś cyjanoakrylowy? Jeszcze proszę pomóżcie mi odnośnie malowania balsy - jakie farby do aerografu stosować żeby widoczna została faktura "deseczki"? Jako, że kiedyś parałem się modelami latającymi to mogę coś doradzić. Balsę pokleisz wszystkim, nawet klejem do papieru. W modelarstwie najczęściej stosowany był Wikol lub AK-20. Podobnie balsę zabarwisz wszystkim co ma kolor. Bejcą, kawą, herbatą, barwnikiem do ciast itp. Po prostu balsa to miękkie, a więc bardzo nasiąkliwe drewno. Proponuję nie malować aero tylko plakatówkami pędzlem, a na to bezbarwny lakier. Musisz tylko uważać na włoski które będą stawać po każdym namoczeniu drewna, co będzie wymagało każdorazowego przeszlifowania. Jeśli chcesz mieć fajny efekt to kup lakierobejcę do drewna o pasującym Ci kolorze. W sklepie wybieraj ciemne, twarde deseczki, bo te jasne, lekkie, są bardzo miękkie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Coppercat Napisano 10 Lutego 2015 Share Napisano 10 Lutego 2015 .......... Balsę pokleisz wszystkim, nawet klejem do papieru. W modelarstwie najczęściej stosowany był Wikol lub AK-20. Podobnie balsę zabarwisz wszystkim co ma kolor. Bejcą, kawą, herbatą, barwnikiem do ciast itp. Po prostu balsa to miękkie, a więc bardzo nasiąkliwe drewno. Proponuję nie malować aero tylko plakatówkami pędzlem, a na to bezbarwny lakier. Musisz tylko uważać na włoski które będą stawać po każdym namoczeniu drewna, co będzie wymagało każdorazowego przeszlifowania. Jeśli chcesz mieć fajny efekt to kup lakierobejcę do drewna o pasującym Ci kolorze. W sklepie wybieraj ciemne, twarde deseczki, bo te jasne, lekkie, są bardzo miękkie. Zgadzam się z Szanownym Przedmówcą z zastrzeżeniem, że nie każdym klejem można przykleić (skutecznie) balsę do polistyrenu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maciej_1988 Napisano 12 Lutego 2015 Autor Share Napisano 12 Lutego 2015 Poszukam balsy w sklepach internetowych chyba...mam 2 sklepy modelarskie, jednego właściciela i niestety nie ma balsy. Pomalowałem 1 raz podłogę od dołu na czarny mat i mam problem. Używam farby Vallejo serii Air i dodaję do niej Airbrush Thinner. Maluje się ok jednak praktycznie za każdym razem kiedy przyciskam spust aero robi mi plamki czarnej farby. Aero wcześniej był wyczyszczony także nie jest to przyczyną - co mogę robić źle? Maluję z kompresora ze zbiornikiem, ładuje mi ciśnienie między 2 a 4 bary, igła ograniczona do ok. połowy w swoim odsuwaniu do tyłu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomeka6 Napisano 13 Lutego 2015 Share Napisano 13 Lutego 2015 Hm, moze farba zle rozrobiona, ale mi to wyglada bardziej na zabrudzenia w aerografie. Wyczysc jeszcze raz, popryskaj czystym rozpuszczalnikiem przez kilka, kilkanascie sekund i zobacz. Kiedys mialem podobny problem, tylko ze ja nie rozcienczam farb (uzywam lakierow samochodowych wiec nie ma potrzeby), rozlozylem aero na czesci, wyczyscilem, zlozylem i problem zniknal. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sushi79 Napisano 13 Lutego 2015 Share Napisano 13 Lutego 2015 Miałem kiedyś tak samo... To oznaczało jedno, brudne aero... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maciej_1988 Napisano 13 Lutego 2015 Autor Share Napisano 13 Lutego 2015 A nie może to być spowodowane malowaniem na zbyt dużym ciśnieniu? Możecie mnie zwyzywać od najgorszych ale przez cały czas malowałem na max. ciśnieniu czyli ok. 4 barów, jakoś nie zainteresowałem się redukcją ciśnienia. Jutro albo w niedzielę spróbuję pomalować do końca czarnym na ciśnieniu max. około 2 barów i zobaczymy jak wyjdzie...chociaż wcześniej na pewno rozbiorę i przeczyszczę aero. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sushi79 Napisano 13 Lutego 2015 Share Napisano 13 Lutego 2015 Powiem Ci tak... Pluło mi jak holera, mniejsze ciśnienie czy większe nie miało różnicy, jak aero rozebrane i wyczyszczone z pozostałości to dziś nie mam problemów, piękna jednolitą barwa bez plucia i innych niespodzianek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maciej_1988 Napisano 18 Lutego 2015 Autor Share Napisano 18 Lutego 2015 Z czarną podłogą już sobie poradziłem - wyczyszczony aerograf i odpowiednie przygotowanie farby wystarczyły. Do farby dodałem trochę oryginalnego thinnera i wódki - prawie w stosunku 1:1, troszkę mniej wódki. Wyszło uważam całkiem nieźle. Przy okazji pokażę zdjęcia. Teraz zastanawiam się nad malowaniem burt bocznych. Jest jakaś zasada czy najpierw malujemy jasnym czy ciemnym kolorem? Same burty będą srebrno/aluminiowe a podstawa i słupki coś ciemnego, może jakiś matowy brązowy. Który kolor malować najpierw - zastanawiam się nad masowaniem? Robić tak jak mi wygodniej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Diobeu Napisano 18 Lutego 2015 Share Napisano 18 Lutego 2015 Za takie plamki farby na początku pryskania bardzo często odpowiada nieprzylegająca do dyszy iglica czasem połączona z bardzo rzadką farbą. Wtedy farba zbiera się na końcówce dyszy, przecieka, i puszczenie powietrza zabiera je w postaci kropelek. Praktycznie wszyscy kojarzą te kropelki z zabrudzonym aero, bo jak się go wyczyści, to siłą rzeczy wykręci się iglicę po czym prawidłowo zmontuje. Problem znika, ale moim zdaniem nie zawsze zabrudzenie jest przyczyną ;) Piszę oczywiście z własnych obserwacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maciej_1988 Napisano 24 Lutego 2015 Autor Share Napisano 24 Lutego 2015 Zabrałem się za malowanie burt bocznych i totalna tragedia. Na próbę pomalowałem słupki z jednej strony, kolor ogólnie średnio mi się spodobał i pewnie zrobię inaczej. Problemem jest taśma maskująca, zdjąłem ją i razem zszedł prawie cały podkład!!! Taśma to Tamyia, podkład Vallejo surface primer. Teraz bez sensu maskować słupki jak je zrobię bo pewnie tak samo zejdzie... Co na to poradzić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bajda Napisano 24 Lutego 2015 Share Napisano 24 Lutego 2015 Ponalepiaj tą taśme kilka razy na stół, żeby ten klej trochę z niej zszedł i powinno być ok. ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maciej_1988 Napisano 24 Lutego 2015 Autor Share Napisano 24 Lutego 2015 Kurde no odtłuściłem powierzchnię przed malowaniem, taśmy jakoś specjalnie za bardzo nie dociskałem...jeszcze taki syf wyszedł... A może zamiast taśmy Tamiya używać takiej papierowej chyba malarskiej? Klej wydaje mi się słabszy... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomeka6 Napisano 24 Lutego 2015 Share Napisano 24 Lutego 2015 Bron Boze nie uzywaj tasmy malarskiej, Tamyia jest najlepsza tasma na rynku. Czy zmatowiles plastik papierem sciernym przed malowaniem podkladu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kodi Napisano 24 Lutego 2015 Share Napisano 24 Lutego 2015 Nie mam dużego doświadczenia ale widać, ze podkład nie trzyma się powierzchni. Albo jak kolega napisał matowanie przed albo zmiana podkładu. Urzywam podkładu do plastiku motipa (bezbarwny) oraz podkłado-szpachlowki colormatica. Idzie to przez areograf i nie ma siły żeby to zerwać, a też używam tej taśmy. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maciej_1988 Napisano 24 Lutego 2015 Autor Share Napisano 24 Lutego 2015 Bron Boze nie uzywaj tasmy malarskiej, Tamyia jest najlepsza tasma na rynku. Czy zmatowiles plastik papierem sciernym przed malowaniem podkladu? Wcześniej przejechałem papierem ściernym 1000 ale może za lekko... Nie chciałbym używać kolorów w sprayu, mam Mr.Surfacer 1200 i 500 chyba, może tym rozcieńczonym spróbuje jak za drugim razem nie uda się z tym podkładem Vallejo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomeka6 Napisano 24 Lutego 2015 Share Napisano 24 Lutego 2015 Ja uzywam 400 i potem 800, potem jeszcze myje dokladnie w cieplej wodzie z dodatkiem plynu do mycia naczyn, dobrze splukuje i odstawiam na polke do wyschniecia, wzglednie uzywam susarki do wlosow na niska temperature. Staraj sie dotykac jak najmniej przed podkladem. Drugi etap - pryskam na to "Adhesion promoter", po 20 minutach podklad samochodowy. Nie uzywalem nigdy podkladow modelarskich, ale np. z samochodowymi nie mialem takich problemow. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maciej_1988 Napisano 15 Sierpnia 2015 Autor Share Napisano 15 Sierpnia 2015 Strasznie szybko minął mi czas od lutego od czasu ostatnich wiadomości... Nie znaczy to że nic nie robiłem...chociaż niewiele... Dokończyłem ramę naczepy, zrobiłem okablowanie wykorzystując rurki termokurczliwe, pomalowałem i "pobrudziłem" ramę. Podobnie wykończyłem spód od skrzyni ładunkowej. Czekam na Waszą krytykę... Na koniec jeszcze zdjęcie modeli czekających na lepsze czasy... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomeka6 Napisano 15 Sierpnia 2015 Share Napisano 15 Sierpnia 2015 Nurtuja mnie dwie rzeczy - rama ma inne brudzenie niz zawieszenie i podpory naczepy, no i okablowanie jest zdecydowanie za grube. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.