Jump to content

M1114 SOF Afganistan, Bronco 1:35


makinen
 Share

Recommended Posts

Żeby się nie nudzić rozpoczynam równolegle warsztat drugiego M1114, również Sił Specjalnych z Afganistanu. Konfiguracja nastepująca

M1114SOF34_zpsb503acfe.jpg

M1114SOF37_zps1e06f69f.jpg

M1114SOF40_zps14fa5515.jpg

M1114SOF42_zps0346a6ff.jpg

M1114SOF57_zps6e9e00f1.jpg

 

Baza to model Bronco

boxtop_zpsef8da9b9.jpg

 

Dodatki to żywiczne koła Super Swamper, zderzak IBIS z drugiego modelu Bronco, tylny zderzak, osłona tylnej wyciągarki i półka autorstwa Kolegi Tomcata :salut:

 

przy sztucznym świetle, więc lipa straszna...

IMG_6443_zps3c9e3239.jpg

IMG_6445_zps2fd94474.jpg

Link to comment
Share on other sites

Podziwiam Cie za zapal - budować ciągle tylko i wyłącznie jeden pojazd.... Wielki szacun.

Ja co chwile myślę o czymś innym... nawet moją największą i jedyna miłość modelarskiego życia porzucam co jakiś czas i zajmuje się czymś innym....

Link to comment
Share on other sites

Podziwiam Cie za zapal - budować ciągle tylko i wyłącznie jeden pojazd.... .

 

Jeden, niejeden...wersji podstawowych, wariantów, modyfikacji fabrycznych, polowych, kombinacji krajowych jest tyle, że każdy humvee jest inny...

Jedyny nudny punkt, to podwozie.

Link to comment
Share on other sites

Wycięta przegroda za siedzeniem kierowcy, zeszlifowane miejsce na skrzynkę nawiewu ( w to miejsce stelaż na skrzynki amunicyjne). poskładana deska rozdielcza+ stolik RTV. Dołozyłem pod stolikiem jednostkę centralną BFT. Na zdjęciach widac, że kilka miejsc jest do retuszu malarskiego.(np tablica zegarów)

Gdzie wcisnąć radio satelitarne Harrisa???

IMG_6446_zps6751f6e2.jpg

IMG_6447_zps5a0edda6.jpg

IMG_6448_zpsadf0a96a.jpg

 

Do środka dojdzie masa kurzu, szpejów rozmaitych i śmieci. Ma być objuczony i usyfiony

 

Dla miłosników przymiarek

IMG_6450_zps02ff3cfe.jpg

Link to comment
Share on other sites

A skąd to pytanie? Na drugim zdjęciu jest antena Harrisa.

 

Bo jest dobry materiał nakręcony przez National Geographic w 2006 r. o ODA z 3rd SFG(A) (Inside the Green Berets).

Wiele ujęć jest właśnie kręconych na patrolach wewnątrz wozów, więc może warto się przyjrzeć dokładniej.

Link to comment
Share on other sites

Oglądałem ten film. Zdjeć wnętrza tez mam masę. Wątpliwości wynikały z tego, ze w części pojazdów Spec Ops jest więcej elektroniki, niż w standardowych humvee. W dumvee na bazie M1025, czy M1113 sa skrzynki zamontowane na stolikach. W nich jest większość elektroniki, a na nich często zamontowano Harrisa. Jak ustaliłem z Kubiszem w tym pojeździe raczej tej skrzynki brak. Sytuacja komplikuje się, gdy mamy radiostację SINCGARS, Blue Force Trackera składającego sie z kilku elementów i owego Harrisa. Ot tyle w kwestii wyjaśnień.

Link to comment
Share on other sites

Jasne, że w SF GMV jest więcej elektroniki bo często tego wymaga charakter roboty.

 

Pozwól, że zarzucę zrzut z ów materiału o 3rd SFG.

 

gjAhwn.jpg

 

Widać tu SINCGARS'a w VAA zamontowanego właśnie w charakterystycznej skrzyni (czy jak to nazwałeś stoliku).

 

Natomiast dwa słowa o Blue Force Tracking (FBCB2).

 

Na zdjęciu nie ma BFT bo w tym okresie (tj. mid 00's) BFT głównie używany był w wozach jednostek liniowych.

SOF zazwyczaj na misje bojowe BFT nie brał (choć dostali Grenadier BRAT i MTX) bo m.in nie do końca odpowiadał i nie wystarczał do ich potrzeb.

SOF potrzebowało swojego BFT, ale USSOCOM nie nadawał mu wysokiego priorytetu w POM, więc nie było środków na jego rozwój.

Link to comment
Share on other sites

Jest git. Nie pasują mi tu tylko te pokrowce na manierki. To co dałeś to MOLLE II, SOF takich po prostu nie dostawał. Najlepiej wrzuć same PET i ew. manierki bez pokrowców. Jak koniecznie mają być w pokrowcach to pasowały by tu pouche od Safarilanda ew. EI.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Bryła i ogólna koncepcja się wyklarowała

IMG_6459_zps6b43e434.jpg

Silnik wstępnie zwaloryzowany 2-3 elementami żywicznymi i kilkoma kabelkami, ale jeszcze dużo pracy z tym elementem

IMG_6460_zpsb2334463.jpg

podsufitkę zestawową usunąłem na rzecz papierowej. Poprawiłem osłony przeciwsłoneczne i podwiesiłem M72 LAW. Do potraktowania suchym pędzlem

IMG_6461_zps7de2a435.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

po licznych przygodach z kamuflażem, model trafił w ręce Kolegi Kilkenny'ego, który uratował warstwę bazową. Po wspólnych konsultacjach nadal nie wiemy, jak namalowac paski- aero Piotra nie daje rady mazac takie cienkie kreski. Ja z pędzla sie nie podejmuję...

Po aero mam do przemalowania silnik, uszczelki w drzwiach i koła.

IMG_6483_zpsedd24a68.jpg

IMG_6482_zps5a028b74.jpg

IMG_6481_zps8c99e378.jpg

Link to comment
Share on other sites

Spróbuj na boku coś takiego. W kartce papieru wytnij wąska szczelinę, np 1mm. Potem na czystej kartce ułóż 2mm dystansu np z kartonu tak, aby kartka za szczelinką znajdowała się w pewnej odległości od czystej kartki. Następnie prostopadle trzymany aero maluj szczelinę. Powinno wyjść ciekawie. Wrazie czego reguluj dystans.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.