Marin Napisano 5 Października 2014 Share Napisano 5 Października 2014 Witam wszystkich w moim pierwszym w życiu warsztacie. Budował będę zestaw Eduarda 8172 czyli Focke Wulf 190 w wersji A-7. Jak na razie plan jest taki żeby go zrobić jak z pudełka. Jest to zestaw Profipack więc kilka blaszek jest, maski do owiewki. Malowanie jak na razie wybrałem to z opakowania bo jest chyba najbardziej atrakcyjne. To jest mój pierwszy model w skali 48 od prawie 20 lat. Wróciłem do modelarstwa po takiej przerwie i cieszę się znów z tej pasji. Liczę na pomoc podczas budowy i wskazówki doświadczonych modelarzy, aczkolwiek z góry uprzedzam że nie jestem tak biegły i nastawiony na budowanie idealnej repliki. Modelarstwo ma cieszyć a dla mnie na tym etapie na razie wystarczy jeżeli model będzie technicznie poprawnie wykonany. trochę poczytałem o różnych aktualnych technikach itp. Pokonałem dwa mniejsze modele dla nabrania jakiejkolwiek wprawy aby wrócić do moich ulubionych skali czyli 48 i 32. Zapraszam wszystkich do obserwacji moich poczynań i już więcej nie zamęczam. Aktualizacja nie będzie codzienna. Mam raczej wolne tempo ze względu na inne obowiązki codzienne. Ale lepiej powoli niż na łapu capu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marin Napisano 5 Października 2014 Autor Share Napisano 5 Października 2014 Pierwsza refleksja, bo nie mogę się oprzeć. To jest chyba ostatni profipack jaki kupiłem (i pierwszy zarazem). Stwierdzam że lepiej kupić edycję weekend (niestety musiałem sam na to wpaść ) i dokupić dodatki które ewentualnie wzbogacają zestaw. Wybrać sobie jakieś malowanie i dokupic kalki etc. Zawartość profi to właściwie blachy i maski. Blachy są takie sobie. Żywica zawsze lepsza, a i własne scratch'owanie bywa lepsze nić te płaskie elementy blaszane. Poza tym te kolory to jest porażka na blaszkach. Użyję wybranych elementów czyli tych, które uznam, że cokolwiek mają wspólnego z rzeczywistością. Na razie zabrałem się za kokpit. Użyję blaszek z tablicami przyrządów ale pomalowałem je na prawdziwy kolor RLM66. Zrobiłem też dźwignię gazu. To na razie tyle. Wiem że mało więc zabieram się za prace dalsze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marin Napisano 7 Października 2014 Autor Share Napisano 7 Października 2014 Czas na aktualizację prac. Chwilę to trwało ale małymi krokami do przodu . Na razie detale mnie pochłonęły. Na pierwszy ogień blaszki. Przemalowałem ten okropny nadruk na RLM66. Zegary zakropione sidoluxem. Dołożone dźwignie na dolnej tablicy. Potem przyszedł czas na wydechy. Trochę zabawy ale jestem dość zadowolony. Trochę też pobawiłem się z lufami działek MG131 żeby je jakoś nawiercić. No i w końcu wnęki podwozia.Dorobiłem przewody hamulcowe. To tyle na dzisiaj. Mam nadzieję że zdjęcia OK. Zainwestowałem w trochę mocniejsze żarówki . Powoli przygotowuję częsci pod pierwsze opryski podkładem. No to do jutra mam nadzieję. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtek 80 Napisano 8 Października 2014 Share Napisano 8 Października 2014 Uwielbiam Focke-Wolfa.Sam kiedyś go na pewno zrobię.Ja na twoim miejscu zrobiłbym czerwoną 13-stke Heinza Bara,prawdopodobnie najlepszego pilota myśliwskiego wszechczasów Kibicuje i pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marin Napisano 8 Października 2014 Autor Share Napisano 8 Października 2014 No niewykluczone, że zrobię tę czerwoną 13. Fajny ma ogon. Boje sie troche spirali na kołpaku bo będzie rzeźbienie z maskami :(. Pożyjemy zobaczymy. Wieczorem dalszy ciag mozolnego przygotowywania detali. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtek 80 Napisano 8 Października 2014 Share Napisano 8 Października 2014 Rób 13-tkę. Bo wtedy to nie będzie tylko model,tylko kawał historii Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marin Napisano 8 Października 2014 Autor Share Napisano 8 Października 2014 Aha, i dostane w łeb że kreska nie w takim kolorze a wytarcie na fotelu to było pod lewą nogą większe . Tak mi sie ten kawał historii odbije czkawką. Ale co tam - może pójdę w to, najwyżej mnie maniacy zjedzą na przystawkę. Grunt to radocha. A propos - czy egzemplarz czerwonej 13 Bara miał jakieś cechy konstrukcyjne które muszę uwzględnić? Np jakieś dodatkowe wyposażenie które musiałbym dorobić etc? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtek 80 Napisano 9 Października 2014 Share Napisano 9 Października 2014 Czyli przymieżasz się do czerwonej 13tki .Z tego co wiem była to zwykła A-7ka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marin Napisano 9 Października 2014 Autor Share Napisano 9 Października 2014 Zanim zdecyduje o numerku na kadłubie mozolnych detali ciąg dalszy. Wycinanie otworów w osłonie silnika. Wejdątam żaluzje z blaszek fototrawionych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcin1970 Napisano 9 Października 2014 Share Napisano 9 Października 2014 Fajny model sie zapowiada, bede podgladal. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marin Napisano 9 Października 2014 Autor Share Napisano 9 Października 2014 No to zapraszam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marin Napisano 9 Października 2014 Autor Share Napisano 9 Października 2014 kolejny update. Kokpit wkracza w fazę kolorowania. Dojdą detale i trochę kolorowych drobnych elementów. Poduszka oczywiście jeszcze nie pomalowana. Może jutro uda się to zrobić. Dobranoc i do jutra Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karambolis8 Napisano 10 Października 2014 Share Napisano 10 Października 2014 Fajnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marin Napisano 11 Października 2014 Autor Share Napisano 11 Października 2014 Następny wpis z kokpitem. Prawie skończony, brakuje tylko mapy w kieszeni na prawym panelu bocznym Teraz czas na dłubanie skorupy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcin1970 Napisano 11 Października 2014 Share Napisano 11 Października 2014 Bardzo fajnie to wygląda, jak dla mnie mogło by być więcej otarć w okolicach przełączników na panelach bocznych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marin Napisano 11 Października 2014 Autor Share Napisano 11 Października 2014 Pomyślę o tym. Na razie chcę popchnąć trochę do przodu główne elementy. Podrapię może troszkę jeszcze te panele boczne. Dzięki w każdym razie za pozytywną opinię o moich wypocinach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ripper1 Napisano 14 Października 2014 Share Napisano 14 Października 2014 no to jedziesz po bandzie, jak na powrót po latach to wysoko idziesz. Jak najbardziej popieram, że modelarstwo ma przede wszystkim sprawiać frajdę budującemu a nie być przyczyną frustracji i nieprzespanych nocy bo otarcie zrobiłem nie w tym miejscu co trzeba Trzymam kciuki i będę pilnie obserwował zwłaszcza, że też mam tą fokę w planach Ps. trudno mi się zgodzić z określeniem Heintza "Pritzl" Bara jako najlepszego pilota, ze swoimi 220 zwycięstwami klasyfikuje się na piątym miejscu za Erichem Hartmannem, Gerhardem Borkhornem, Gunterem Rallem i Walterem Nowotnym. Sorki za dygresję historyczną Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marin Napisano 14 Października 2014 Autor Share Napisano 14 Października 2014 No właśnie dzięki za dygresję. Ja nie mam zacięcia historycznego dlatego podchodzę do modeli bardziej od strony ulubionych konstrukcji niż śledzenia detali historycznych itp. Oczywiście modelarstwo jest pełniejsze jeżeli to tło historii towarzyszy budowie repliki ale ja jeszcze na tym etapie nie jestem. A licze po cichu że forumowicze zajawieni na punkcie historii trochę przy okazji uchylą mi kulisów historycznych Na razie mozolnie do przodu. Wiem że mało fotek daje ale nie chce wrzucac oszlifowanych goleni bo to troche obciach. Jeżeli chodzi o ten model Foki to ma sporo mankamentów (wyczytałem na innych wątkach warsztatowych). Jest piekny warsztat na PWM foki w wersji A6. Błedy to przede wszystkim grubośc usterzenia pionowego, kwestia pewnych elementów w poszyciu kadłuba, grubość opon w podwoziu głównym i takie tam. ALe ja się na razie nie przejmuję. Co daję radę i wydaje mi się że dam rade pokonać to robię i ulepszam. Ale nie porównuję wszystkiego do planów itp. Co do malowania nie podjąłem jeszcze ostatecznej decyzji. Zobaczymy, bo u Bara podoba mi sie ogon i ta spiralka na kołpaku, za to malowanie pudełkowe ma fajne pasy na przodzie. Może rzut kostką albo głosowanie na forum pomoże?? Z aktualnych pod górke tematów w tym modelu to są wneki uzbrojenia na skrzydłach. Nie pasuje to za bardzo z bokami kadłuba. Musze to jakoś poskładać i zobaczyc gdzie przypiłować żeby spasowało. Jeżeli ktoś jest zainteresowany tym problematycznym miejscem mogę wrzucić foty o co chodzi szczegółowo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtek 80 Napisano 14 Października 2014 Share Napisano 14 Października 2014 Jeśli chodzi o głosowanie to ja jestem za Barem . Ripper-trudno się zgodzić że Bar był najlepszym pilotem jeśli patrzymy na liczby kto ile.Ale jeśli popatrzymy na to w jakim stylu,to sprawa wygląda zupełnie inaczej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marin Napisano 14 Października 2014 Autor Share Napisano 14 Października 2014 Wojtek, jak już zacząłeś z tym stylem to wrzuć jakieś ciekawostki o tym Barze. O co chodzi z tym stylem. Zrobił to w miesiąc czy jak? A może jedną serią strącił trzy na raz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtek 80 Napisano 15 Października 2014 Share Napisano 15 Października 2014 Hmm...co by tu dużo pisać,Bar był uniwersalnym pilotem.Potrafił maksymalni wykorzystywać gwiazdową 190tke i rzędowa 109tke,co było rzadko spotykane. Większość dobrych pilotów preferowało jeden typ.Po drugie miał on,np.w porównaniu do czwórki pilotów wymienionej przez Rippera najwięcej zwycięstw odniesionych nad aliantami,co było nieporównywalnie większym osiągnięciem niż nabijanie licznika na biednych ruskich w I-16.Generalni temat warty poświęcenia czasu.A tak na marginesie,352 zwycięstwa,221 zwycięstw...ogromne liczby,brak słów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marin Napisano 18 Października 2014 Autor Share Napisano 18 Października 2014 no nareszcie coś do przodu . Podczas pasowania kolejnych elementów do kadłuba zauważyłem że wyloty łusek z górnych działek będą widoczne od spod, a te części nie wyglądają zbyt atrakcyjnie. Nawierciłem je i wyciąłem tak aby przynajmniej przypominały coś z czego mogła wypadać łuska. Za chwilę kolejne fotki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marin Napisano 18 Października 2014 Autor Share Napisano 18 Października 2014 Bardzo fajnie to wygląda, jak dla mnie mogło by być więcej otarć w okolicach przełączników na panelach bocznych. No i dorobiłem kilka otarć. Nie wiem czy nie za dużo ale com narobił tom narobił. Trudno, zostawiam jak jest. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marin Napisano 18 Października 2014 Autor Share Napisano 18 Października 2014 No i kokpit na miejscu. kadłub wreszcie połączony. Po kolei będę teraz wpasowywał wszystko w skorupę. Z tego co wiem teraz będzie zabawa. Edek wymyślił łączenie kadłuba ze skrzydłami i łożem silnika w dość skomplikowany sposób. Zobaczymy jak to pójdzie . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marin Napisano 18 Października 2014 Autor Share Napisano 18 Października 2014 Może ktoś pomoże? Szukam dobrego zdjęcia wnętrza wnęki z działkiem w skrzydle. To ten element na zdjęciu. Przy okazji wyszło że musze jakoś ściąć spód wnęki żeby zrównać z krawędzią skrzydła. Chciałbym dodaćlepsze przewody z drucików bo te co są mi się nie podobają. No i może tak jest coś jeszcze do dorobienia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.