Skocz do zawartości

FW-190 A-7 1:48 z Eduarda


Marin

Rekomendowane odpowiedzi

Witam ,jesli Cie interesuja te dzialka to jutro moge podeslac pare fotek (ale w stanie wybudowanym z samolotu).

 

Wielkie dzięki, bardzo chętnie skorzystam. Znalazłem coś takiego ale brakuje tam kilku elementów.

FW%2BLt.%2BGun%2BBay.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 118
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Kurcze, Bulik sorki ale nie mam nic na PW. Ślij na mojego gmaila który podałem. Nawiasem mówiąc nie muszę nic docinać tych wnęk na działka w krzydłach. Wszystko pasuje

 

Dzisiaj drobny update. Nieco przypaliłem rury wydechowe (sucha pastela) i uzupełnienie szczeliny (klasyka tego modelu,wszystkie foki z Edka tam ją mają). Wstawiłem dwie warstwy cienkiego akrylu z jakiegoś blisterka, musnąłem klejem extra thin i przyciąłem.Jutro doszlifuję i zobaczymy czy starczy.

 

_kOOaTzJW1KB_6Cj0kmDFm0q1o9Rlf21WMTNxZoB54c=w938-h562-no

 

KdqnxePViFdRn0slqrVIVHiTRxvxo5MotV9T2l6tL-M=w938-h704-no

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powoli kolejne elementy mojej dłubaniny. Golenie dostały przewodu hamulcowe.

HeMA2TE0ocSd9gf9Kf8l8CTJ8Nhi2c_6RH2JvDet5AA=w929-h697-no

 

Kadłub dostał skrzydeł ,ale tylko dolną połówkę. Główkowałem jak tu pogodzić malowanie wnęk, retusz na lufach działek we wnękach i doszedłem do wniosku że położę podkład najpierw na osobnych elementach skrzydeł. Potem po złożeniu wrzucę wash i chyba tak je zostawię do zamaskowania przed generalnym malowaniem.

TFnB3Xu_e1IzVShro4StV_oOJA67xOt2SWWJiHjTLmU=w929-h697-no

 

poszalałem z silnikiem. Ponieważ będzie ledwo widoczny i to tylko od przodu postanowiłem wypróbować swoich sił. jak to schrzanię niewiele będzie widać i nie będzie stresu. Dołożyłem instalację paliwową (chyba bo nie jestem ekspertem). Zielone to drucik w izolacji, szare i brązowe to wyciągnięta ramka nad świeczką. czarne to nić nylonowa 0.1 mm. Odkryłem że potrafię wyciągnąć nawet 40cm długości cieniutką nić z ramki nad ogniem. Bardzo fajny i przydatny knif. polecam.

ZGO3UuaiLMlbdV9D5eKyw7LrkXjSVnDwWcungK67sgg=w929-h697-no

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i moja prośba do speców od foki . Czy na dole kadłuba w wersji A-7 był już właz który jest na pewno w wersji A-8?

Chodzi o jego wielkość - czy ma być taki jak w A-6 czy jak w A-8?????

M99JbKHRymbfTIuGSWWEAVDbLPV-bB7klgxszMTaJ0c=w929-h697-no

 

Właz powinien być w tym miejscu które widać na poniższej fotce - zapożyczonej z warsztatu Wojtka Fajgi - absolutnie konieczny do przeglądnięcia przed podejściem do klejenia Foki w wersji A z Eduarda .

fw190a6_ed_4.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj

 

Oczywiście, nie uważam się za "speca" od foki, ale tak się składa, że aktualnie na warsztacie również mam Fw tyle, że w wersji A3.

Siłą rzeczy często zerkam do różnych planów, więc wydaje mi się, że mogę pomóc. Na poniższym zdjęciu widać panel, który istniał w niektórych ( nie wszystkich?) samolotach A 5-7

 

 

panel_zpsb9ea10f5.jpg

 

 

A poniżęj widoki dolnych części A-7 i A-8 dla porównania

 

 

A5-7_zpsad2ab15a.jpg

 

 

A-8_zps0052c4bd.jpg

 

Życzę powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wielkie dzięki Konrad. Najważniejsza informacja to ze ta klapa miała kształt jak w a6. Co prawda na rysunkach ma różny kształt ale może znajdę dobre zdjęcie. Pomoże mi tez zasypany warsztat gdzie ta klapa była przedmiotem długiej dyskusji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to czas nadrobić zaległości. Będzie troszkę detali. Na pierwszy ogień trochę malowania. Pierwszy raz bawiłem się srebrną kredką.Efekty dość fajne, no ale oceńcie sami.

PB030098.JPGPB030097.JPG

 

Zrobiłem też wew.strony osłon działek

5xRvAGem2uxBcMEos06vAHhH7tze0q9jPIKZ0NkAjHc=w939-h358-no

 

doszły też golenie chociaż z nimi troszkę jeszcze pracy będzie.

ZCoicAFHxuKiKgbL_CUzO3XY6rFKsD-7c51L_fugew4=w939-h704-no

 

Przedział silnika właściwie przygotowany na montaż. Przydałoby się zrobić okablowania itp bo pusto trochę będzie ale miał to być model prosto z pudła. I tak dorabiam co chwilę jakieś dodatkowe pierdoły więc już sobie taką masakrę podaruję.

PB030083.JPG

 

No i silnik. Właściwie nie mam do niego serca. Jest toporny i nie będzie go widać. gB2jf72d-PhA61mQwzr2BSPD9VE9cTOINXM5Dse2tbs=w939-h704-no

 

Spróbowałem trochę go podrasować żeby poćwiczyć czy dam radę w ogóle coś z takim czymś zrobić. Dodałem przewody paliwowe,poprzeczki pomiędzy cylindrami.

oQ2zLmm9NvnBaJJ9kDiwwne9Fkgf2y473hM98tfacnw=w939-h704-no

BDrhoWWkL9RBUekUdxJJ8gvqHTLGUgUk3coX4LGynog=w939-h704-no

RAdCfHHx062SztEUuDTW9bT_jvHO1nWxnRJGqTIayKs=w939-h704-no

 

No i tyle będzie widać,a właściwie mniej bo jeszcze wentylator do tego nałożę.

PB030106.JPG

 

Jeszcze jeden detal. Dzięki dobroci Danio (wielkie dzięki za foty i rysunki) wytrasowałem pierwszy raz w życiu jakiś właz/klapę. Trochę mi uciekła igła w jednym miejscu ale mam już pomysł jak uszkodzić krawędź żeby to jakoś wykorzystać i zamaskować. Oczywiście dojdą jeszcze zamki po obwodzie ale muszę wykombinować jakiś szablon do nich.

lY-OpDb86mW2xO1eWrVmQwu09gHGNZjKv2z_8BFQ-ZI=w939-h704-no

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na ostatnim zdjęciu, za włazem i za małym wybrzuszeniem, tam gdzie szlifowałeś połączenie widać delikatnie miejsce łączenia. Choć zdjęcie to spore makro więc na żywo być może tego nie widać. Fajny warsztat, silniczek na moje oko ładni ci wyszedł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A dzięki za dobre słowo. To łączenie jeszcze jest do poprawienia bo mam tam mały ubytek na łączeniu. Po to też przeleciałem to podkładem żeby sprawdzić. Docelowo w tym miejscu i tak będzie szła linia podziału.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakiej szpachli używasz? Nie kruszy ci się nic jak robisz linie podziału dokładnie w miejscu gdzie szpachlowałeś model? Czy może używasz czegoś inego w takich miejscach?

 

Jeżeli chodzi o szpachle to używam Gunze lub Revel w tubie. Żadna z nich nie kruszyła mi się przy nacinaniu linii czy szlifie. Mniejsze ubytki szpachluje klejem CA. To jest najprzyjemniejsze w obróbce bo dośc dobrze sie szlifuje. Z liniami nie ma żadnego problemu.

 

A jakiej szpachli używałeś że się kruszyła? Może za bardzo drapałeś tą linię? Spróbuj powoli, stopniowo pogłębiać linie podziału, bez pośpiechu.

 

No rewelka, będzie Foczka jak się patrzy. Pewnie sie nie znam ale mnie się silniczek podoba, psiknąć go metalizerami pobrudzić i byłby na pokaz

 

Malowałem cylindry MC213 stainless. To jest taki zgaszony stalowy kolor. Mnie się podoba, w instrukcji tez jest taki. Jakbym zrobił jakimś SM to pewnie cylindry by się mocniej świeciły i tyle. Chyba, że napisałeś dosłownie o psiknięciu metalizerem, ale nie wiem o jaki efekt ci chodzi. Możesz mi przybliżyć ten knif? Pobrudziłem go olejną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Jeżeli chodzi o szpachle to używam Gunze lub Revel w tubie. Żadna z nich nie kruszyła mi się przy nacinaniu linii czy szlifie. Mniejsze ubytki szpachluje klejem CA. To jest najprzyjemniejsze w obróbce bo dośc dobrze sie szlifuje. Z liniami nie ma żadnego problemu.

 

A jakiej szpachli używałeś że się kruszyła? Może za bardzo drapałeś tą linię? Spróbuj powoli, stopniowo pogłębiać linie podziału, bez pośpiechu.

 

Ja używam albo mr dissolved putty a w miejscach połączeń jak u ciebie na zdjęciu używam szpachli tamiya putty basic type, biała tubka z niebieskimi napisami, pomarańczowy korek, szpachla jest szara. Być może tak jak piszesz, za szybko chciałem coś tam trasować i nie robiłem tego delikatnie. Wszak pierwszy raz jej używałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z gunze właśnie używam mr dissolved. Ona nie jest tak twarda po wyschnięciu jak klej ca. Tamki nie próbowałem wiec się nie wypowiem. Btw Twój a10 rośnie w oczach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może to jakość zdjęcia ale wydawało mi się że prezentujesz silnik z dorobioną instalacją przed pomalowaniem. Zdjęcie nie uwidacznia tego koloru którym pomalowałeś cylindry, w moim odczuciu brak też trochę patyny jak poniżej :

 

IMG_8112.JPG

 

ale tak szczerze to podziwiam i gratuluję

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No twój BMW801 też fajnie wygląda. Moim zdaniem jednak trochę za dużo srebrzenia, ale to też kwestia kto co lubi. Poza tym ja robię słabe zdjęcia i to mnie bardzo boli. Musze nad tym popracować. Fajnie zrobiłeś przepalenia na wydechu. Też mnie to czeka ale rzuciłem sobie wyzwanie że nawiercę wyloty więc dłubie teraz pod lupa jak wariat jakiś. Do poziomu warsztatu Wojtka z PWM to jeszcze kosmicznie daleko, rurek miedzianych nie mam więc rzeźbię. Powoli i do przodu.

 

PS: a twoja foka jest gdzieś do pooglądania?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra dobra. Musimy sobie trochę posłodzić bo muszę narobić trochę wpisów na warsztacie. Na innych biją pianę i maja po 20 stron ;). Czymś trza nadrabiać.

 

Ide oczy wypaczać przez lupę znowu. Wrzucę foty jak to wymęczę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie. Kilka małych kroków do przodu. Lekko wyretuszowane goleni - pomalowany przewód hamulcowy i lekkie muśnięcia tu i tam.Właściwie są gotowe.

ZEqg3ldcPVam0yujSioG4SWrP6Ss2otVHp_ZRP1VhVg=w958-h719-no

 

Kolejny element instalacji paliwowej.Zbiornik z którym zabawa trwała cały dzień. Najpierw te koszmarne spawy wokół pomiędzy segmentami.Idąc za wzorem Wojtka Fajgi wypiłowałem cienkie linie łączenia i zamieniłem w szerokie szczeliny. Potem rozciągnąłem ramkę aż do cieniutkiej nitki i wkleiłem te niteczki w szczeliny. Traktując je dość mocno Tamiya Extra Thin ugniatałem uzyskując coś na kształt spawu. Potem nawierciłem otwory na przewody paliwowe i wstawiłem tam izolację ze światłowodu (hehe akurat miałem pozostałość po montażu modemu). Obejma na zdjęciu na razie luźno założona na zbiornik. Jak calośc zamocuję do ETC wtedy przykleję kropelką CA. Obejma zrobiona z cieniutkiego papieru nasączonego CA.

A tak to wygląda po złożeniu.Poniżej oryginał - jak widac spawy są w rzeczywistości też mało staranne.

f12b44dfb8df.jpg

_EXwu20QA8FLoFXuYVgSIfq8U8yofri4etzXziXaefo=w958-h719-no

 

No i na koniec wypatrzone przez lupę rury wydechowe. Nie skopiowałem techniki Wojtka Fajgi który dorabiał wyloty z rureczek miedzianych. Postarałem się rozwiercić oryginalne wyloty aby jakoś przypominału wylotu rur. Szału nie ma ale mam to za sobą - dłubanina straszna.Obok element zawiesia do ETC z dorobionymi zastrzałami.

AWYnHTfQR4_2NwwXg_ZOXnqowTR9zqS8WNWNeeqwdJc=w958-h719-no

 

Na razie tyle. rzeźbienia końca nie widać a ja już marzę żeby zamknąć ten kadłub i położyć podkład. Niestety co wytnę z ramki idzie pod lupę i tak bez końca.Chyba muszę się ogarnąć i poskładać w końcu to do kupy. Tyle na razie i do następnego. Zapraszam do wyżywania się

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze jedna ważna sprawa. Zgadzając się z niedawną wypowiedzą Greatgonzo wybrałem ostatecznie malowanie. Robię czerwoną 13 Hainza Bara. Artwork-profile-Focke-Wulf-Fw-190A7-6-Staffel-II.JG1-Red-13-Heinz-Bar-WNr-431007-Germany-1944-0B.jpgMam kilka zdjęć tego samolotu ale dokumentacja jest raczej skromna. Znalazłem jakąś chyba amerykańską replikę ale to chyba raczej poracha. Jakoś mi ten samolot wygląda jakby ktoś poskładał eduarda z pudła. Jeżeli ktoś ma jakieś fotografie oryginała Hainza Bara i może udostępnić będę wdzięczny. Zdąrzyłem się także połapać że Bar latał na wersji z okrojonym uzbrojeniem do dwóch działek w skrzydłach. Odpadają mi zatem dwie lufy do zrobienia. Reszta jak na razie chyba powinna być wg standardu. Ale może ktoś coś wie więcej na temat tego samolotu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę że zainteresowanie szalone więc spieszę z następnymi fotami. Silnik w końcu wstawiony na stałe. Sporo jest z tym roboty szczególnie że to jest moment krytyczny tego modelu. trzeba bardzo starannie zamontował elementy nośne silnika tak aby potem silnik ustawił się w odpowiedniej osi szczególnie w płaszczyźnie pionowej. Poza tym jest spory kłopot w zbytnim wysunięciem silnika do przodu. Jeszcze mam z tym kłopot bo brakuje mi jakiś niecały milimetr do szczęścia, ale nie mam za bardzo gdzie tego zgubić. Na razie główkuję.

20141116_194249.jpg

 

Poza tym wyszlifowałem już lewy bok gdzie zaszpachlowałem dwa elementy poszycia które w wersji A-7 nie występowały. Widać gładki bok bez dwóch owalnych elementów które znajdowały w zaznaczonych poniżej miejcach

 

bentley4-a7.jpg

EbWpYX7EfkaUbGTDAwryOvpPu7HAacPqVcUsIqCUBVM=w958-h719-no

 

Poza tym osadziłem działka w skrzydłach ale jakoś tak wbrew trendom nie bedę używał igieł.Chcę wykorzystać zestawowe lufy. W tym celu z drucika przygotowałem pierścienie i przykleiłem je na końcu szerszej części elementu w które na koniec wkleję lufy. Tak jakoś to sobie obmyśliłem.Coś trzeba z tymi lufami kombinować bo podczas szlifowania i dopieszczania krawędzi natarcia skrzydła będą na pewno przeszkadzać.

20141116_194345.jpg

 

Na koniec jeden z elementów które mi się nie podobają i będę kombinował co z tym zrobić. Chodzi o wytłoczenie żebrowania na sterze kierunku. Wygląda to śmiesznie i nie ma nic wspólnego z rzeczywistością.Planuję jakoś zalać te wytłoczenia aby uzyskać zbliżony do oryginału kształt tych wklęsłości na sterze.

UhQG1OBW-xDDAllHu0tvfGTjay3IcZSeI_tD0sFYjnY=w958-h719-no

 

To tyle. jak kogoś interesuje proszę o komentarze. Jak nie to dalej sobie będę wieszał zdjęcia i pisał ku pamięci potomnych

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.