Skocz do zawartości

FW-190 A-7 1:48 z Eduarda


Marin

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich w moim pierwszym w życiu warsztacie. Budował będę zestaw Eduarda 8172 czyli Focke Wulf 190 w wersji A-7. Jak na razie plan jest taki żeby go zrobić jak z pudełka. Jest to zestaw Profipack więc kilka blaszek jest, maski do owiewki. Malowanie jak na razie wybrałem to z opakowania bo jest chyba najbardziej atrakcyjne.

8172.jpg

To jest mój pierwszy model w skali 48 od prawie 20 lat. Wróciłem do modelarstwa po takiej przerwie i cieszę się znów z tej pasji. Liczę na pomoc podczas budowy i wskazówki doświadczonych modelarzy, aczkolwiek z góry uprzedzam że nie jestem tak biegły i nastawiony na budowanie idealnej repliki. Modelarstwo ma cieszyć a dla mnie na tym etapie na razie wystarczy jeżeli model będzie technicznie poprawnie wykonany. trochę poczytałem o różnych aktualnych technikach itp. Pokonałem dwa mniejsze modele dla nabrania jakiejkolwiek wprawy aby wrócić do moich ulubionych skali czyli 48 i 32.

 

Zapraszam wszystkich do obserwacji moich poczynań i już więcej nie zamęczam. Aktualizacja nie będzie codzienna. Mam raczej wolne tempo ze względu na inne obowiązki codzienne. Ale lepiej powoli niż na łapu capu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 118
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Pierwsza refleksja, bo nie mogę się oprzeć. To jest chyba ostatni profipack jaki kupiłem (i pierwszy zarazem). Stwierdzam że lepiej kupić edycję weekend (niestety musiałem sam na to wpaść ) i dokupić dodatki które ewentualnie wzbogacają zestaw. Wybrać sobie jakieś malowanie i dokupic kalki etc. Zawartość profi to właściwie blachy i maski. Blachy są takie sobie. Żywica zawsze lepsza, a i własne scratch'owanie bywa lepsze nić te płaskie elementy blaszane. Poza tym te kolory to jest porażka na blaszkach. Użyję wybranych elementów czyli tych, które uznam, że cokolwiek mają wspólnego z rzeczywistością. Na razie zabrałem się za kokpit. Użyję blaszek z tablicami przyrządów ale pomalowałem je na prawdziwy kolor RLM66. Zrobiłem też dźwignię gazu.

20140928_140305.jpg

 

Ey6Xg9pLSTpZ_T1i4TJYICs0JsqTDV0lG6K8AKeVFZI=w938-h723-no

 

20141005_181958.jpg

 

To na razie tyle. Wiem że mało więc zabieram się za prace dalsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czas na aktualizację prac. Chwilę to trwało ale małymi krokami do przodu . Na razie detale mnie pochłonęły.

Na pierwszy ogień blaszki. Przemalowałem ten okropny nadruk na RLM66. Zegary zakropione sidoluxem. Dołożone dźwignie na dolnej tablicy.

8nqUBzD1s31JmsWUtLH5HiQ9B2Nfg4D0ej2ak4nidyk=w938-h704-no

c771nu8QQattGU2f8oAMU0ScSlOGaikyUobyD46XnGA=w938-h704-no

 

Potem przyszedł czas na wydechy. Trochę zabawy ale jestem dość zadowolony.

QOK82umsR1Rabv6MfM-pw4mCYwy3Xonv8fAwbCZ9__c=w938-h704-no

ndlDX-m7MHWw5GqradCSzRbpiR2M-5AHll_Te2g85y0=w938-h704-no

 

Trochę też pobawiłem się z lufami działek MG131 żeby je jakoś nawiercić.

20141007_222734.jpg

 

No i w końcu wnęki podwozia.Dorobiłem przewody hamulcowe.

P4252QQJlIfdnPm5Uj2nepWKP4W-mjRpDrzHzazjRDU=w938-h704-no

 

To tyle na dzisiaj. Mam nadzieję że zdjęcia OK. Zainwestowałem w trochę mocniejsze żarówki . Powoli przygotowuję częsci pod pierwsze opryski podkładem. No to do jutra mam nadzieję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No niewykluczone, że zrobię tę czerwoną 13. Fajny ma ogon. Boje sie troche spirali na kołpaku bo będzie rzeźbienie z maskami :(.

Pożyjemy zobaczymy. Wieczorem dalszy ciag mozolnego przygotowywania detali.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aha, i dostane w łeb że kreska nie w takim kolorze a wytarcie na fotelu to było pod lewą nogą większe . Tak mi sie ten kawał historii odbije czkawką. Ale co tam - może pójdę w to, najwyżej mnie maniacy zjedzą na przystawkę. Grunt to radocha.

A propos - czy egzemplarz czerwonej 13 Bara miał jakieś cechy konstrukcyjne które muszę uwzględnić? Np jakieś dodatkowe wyposażenie które musiałbym dorobić etc?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zanim zdecyduje o numerku na kadłubie mozolnych detali ciąg dalszy. Wycinanie otworów w osłonie silnika. Wejdątam żaluzje z blaszek fototrawionych.

20141009_201108.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolejny update. Kokpit wkracza w fazę kolorowania. Dojdą detale i trochę kolorowych drobnych elementów. Poduszka oczywiście jeszcze nie pomalowana. Może jutro uda się to zrobić.

GzDVo4Q1JBC6ovGOz0ANPszcAvfDKkIKa5B0T3tGhnY=w940-h705-no

1tQDAduOckGW3QrKBHDgeAgtMWgj6Svo7KuqlUcjxqk=w940-h705-no

Dobranoc i do jutra

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Następny wpis z kokpitem. Prawie skończony, brakuje tylko mapy w kieszeni na prawym panelu bocznym

Teraz czas na dłubanie skorupy.

20141011_185852.jpg

20141011_185800.jpg

20141011_185641.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomyślę o tym. Na razie chcę popchnąć trochę do przodu główne elementy. Podrapię może troszkę jeszcze te panele boczne.

Dzięki w każdym razie za pozytywną opinię o moich wypocinach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to jedziesz po bandzie, jak na powrót po latach to wysoko idziesz.

Jak najbardziej popieram, że modelarstwo ma przede wszystkim sprawiać frajdę budującemu a nie być przyczyną frustracji i nieprzespanych nocy bo otarcie zrobiłem nie w tym miejscu co trzeba Trzymam kciuki i będę pilnie obserwował zwłaszcza, że też mam tą fokę w planach

Ps.

trudno mi się zgodzić z określeniem Heintza "Pritzl" Bara jako najlepszego pilota, ze swoimi 220 zwycięstwami klasyfikuje się na piątym miejscu za Erichem Hartmannem, Gerhardem Borkhornem, Gunterem Rallem i Walterem Nowotnym. Sorki za dygresję historyczną

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie dzięki za dygresję. Ja nie mam zacięcia historycznego dlatego podchodzę do modeli bardziej od strony ulubionych konstrukcji niż śledzenia detali historycznych itp. Oczywiście modelarstwo jest pełniejsze jeżeli to tło historii towarzyszy budowie repliki ale ja jeszcze na tym etapie nie jestem. A licze po cichu że forumowicze zajawieni na punkcie historii trochę przy okazji uchylą mi kulisów historycznych

 

Na razie mozolnie do przodu. Wiem że mało fotek daje ale nie chce wrzucac oszlifowanych goleni bo to troche obciach. Jeżeli chodzi o ten model Foki to ma sporo mankamentów (wyczytałem na innych wątkach warsztatowych). Jest piekny warsztat na PWM foki w wersji A6. Błedy to przede wszystkim grubośc usterzenia pionowego, kwestia pewnych elementów w poszyciu kadłuba, grubość opon w podwoziu głównym i takie tam. ALe ja się na razie nie przejmuję. Co daję radę i wydaje mi się że dam rade pokonać to robię i ulepszam. Ale nie porównuję wszystkiego do planów itp.

 

Co do malowania nie podjąłem jeszcze ostatecznej decyzji. Zobaczymy, bo u Bara podoba mi sie ogon i ta spiralka na kołpaku, za to malowanie pudełkowe ma fajne pasy na przodzie. Może rzut kostką albo głosowanie na forum pomoże??

 

Z aktualnych pod górke tematów w tym modelu to są wneki uzbrojenia na skrzydłach. Nie pasuje to za bardzo z bokami kadłuba. Musze to jakoś poskładać i zobaczyc gdzie przypiłować żeby spasowało. Jeżeli ktoś jest zainteresowany tym problematycznym miejscem mogę wrzucić foty o co chodzi szczegółowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wojtek, jak już zacząłeś z tym stylem to wrzuć jakieś ciekawostki o tym Barze. O co chodzi z tym stylem. Zrobił to w miesiąc czy jak? A może jedną serią strącił trzy na raz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm...co by tu dużo pisać,Bar był uniwersalnym pilotem.Potrafił maksymalni wykorzystywać gwiazdową 190tke i rzędowa 109tke,co było rzadko spotykane. Większość dobrych pilotów preferowało jeden typ.Po drugie miał on,np.w porównaniu do czwórki pilotów wymienionej przez Rippera najwięcej zwycięstw odniesionych nad aliantami,co było nieporównywalnie większym osiągnięciem niż nabijanie licznika na biednych ruskich w I-16.Generalni temat warty poświęcenia czasu.A tak na marginesie,352 zwycięstwa,221 zwycięstw...ogromne liczby,brak słów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no nareszcie coś do przodu . Podczas pasowania kolejnych elementów do kadłuba zauważyłem że wyloty łusek z górnych działek będą widoczne od spod, a te części nie wyglądają zbyt atrakcyjnie. Nawierciłem je i wyciąłem tak aby przynajmniej przypominały coś z czego mogła wypadać łuska.

20141018_204729.jpg

20141018_205741.jpg

 

Za chwilę kolejne fotki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo fajnie to wygląda, jak dla mnie mogło by być więcej otarć w okolicach przełączników na panelach bocznych.

 

No i dorobiłem kilka otarć. Nie wiem czy nie za dużo ale com narobił tom narobił. Trudno, zostawiam jak jest.

GZsGO1xvkPPQgem1j66iCCc9ywEN--3XYYfmnVDjhjk=w958-h392-no

 

h8cmVDOKx6SgQSI3Rc68eobBsZD2mFeJczOVpacCIgk=w958-h484-no

 

84QS3J6XTaztSKPMHYnup5LpaWiFNwuNWq1v5pfKK3A=w958-h381-no

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i kokpit na miejscu. kadłub wreszcie połączony. Po kolei będę teraz wpasowywał wszystko w skorupę. Z tego co wiem teraz będzie zabawa. Edek wymyślił łączenie kadłuba ze skrzydłami i łożem silnika w dość skomplikowany sposób. Zobaczymy jak to pójdzie .

 

skkHfZ0h4wifTOiNQOwWnqjLTvgZo_LssvDc_z_SpW0=w958-h719-no

 

20141018_212742.jpg

 

NWtzXlpr9YGgjmVfn9zRNyW7nYdK-HrB5K3TpgvbER8=w958-h482-no

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może ktoś pomoże? Szukam dobrego zdjęcia wnętrza wnęki z działkiem w skrzydle. To ten element na zdjęciu. Przy okazji wyszło że musze jakoś ściąć spód wnęki żeby zrównać z krawędzią skrzydła.

rHoVnWQjhbBOY1G-08tUT0Qb56FJWPN6SCrFRaOHmhI=w957-h252-no

Chciałbym dodaćlepsze przewody z drucików bo te co są mi się nie podobają. No i może tak jest coś jeszcze do dorobienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.