Jump to content

TKS z działkiem 20 mm FTF 1:72


Michal_G
 Share

Recommended Posts

Model z wątku warsztatowego: http://www.modelwork.pl/viewtopic.php?f=87&t=45508

Zakres przeróbek:

przesunięta lufa działka

nawiercone wydechy i lufa

dorobione liny holownicze.

Kamuflaż - Pactra A25 Armor Sand, Pactra A103 RotBraun, akrylowy Model Master Medium Green 4734.

Wash - farba olejna dla artystów, brąz van Dycka.

Obicia i wytarcia - ołówek i srebrna kredka.

Brudek - sucha pastela, szara "po całości" (kurz), ziemista w dolnej części.

Fotki poniżej, niestety mglista pogoda odbiła się nieco na ich jakości.

 

5zdvv28snu4s.jpg

1glczn9sfe6t.jpg

w1gpkgxrnpxe.jpg

539vv58zeha6.jpg

ahfady937e45.jpg

giumbusib9u0.jpg

qroweud4tle5.jpg

vf3hb6hh9nxc.jpg

d9mprhqdu6q0.jpg

wpisbm5dnr4a.jpg

i84jqp2jqaqy.jpg

Link to comment
Share on other sites

I dlaczego sznurki? Model pomalowany tak se, nie obrobione łączenia form na gąsienicach, rura za mocno rozwiercona, zapasowe koło niedokładnie pomalowane, uchwyty włazów inspekcyjnych mogłeś zrobić z drutu, trzonek od łopaty i łom są nienaturalnie powyginane. Ogólnie jak na na takiego szkraba to nieźle. ;)

Link to comment
Share on other sites

Co do lin holowniczych - wydawało mi się że szara nitka dobrze będzie imitować nieco wytarte liny stalowe. Macie lepszy pomysł? Z chęcią zastosuję, to się jeszcze da poprawić. Zastanawiałem się nad drutem z cewki od małego silnika elektrycznego - ale obawiałem się że mimo wszystko będzie za sztywny i źle się ułoży na hakach. Ze śladami łączenia form na gąsienicach prawda - z tym że widać to dopiero na fotkach, na żywo efekt jest praktycznie niewidoczny.

Link to comment
Share on other sites

Wiem, że to mała skala ale jest kilka rzeczy które moim zdaniem psują cały efekt.

- Lina jest zdecydowanie do wymiany (skręć linę z drutu miedzianego).

- Obicia i przetarcia wykonane metalizerem wyglądają bardzo sztucznie. Moim zdaniem lepiej wyglądały by w ciemnych brązach.

- Nie oszlifowane gąsienice i nie domalowane koło zapasowe.

- No i czarny tłumik.

Link to comment
Share on other sites

Liny pójdą do wymiany. Kolor tłumika na podstawie odrestaurowanego egzemplarza, zdjęcia były w Militariach XX wieku - kto jak kto ale mjr Ogrodniczuk wie co robi.

Najlepsze jest to że większość niedoróbek (np. gąsienice) które widać na fotkach jest zupełnie niewidoczna w rzeczywistości.

Link to comment
Share on other sites

Dokładnie, i dlatego zrób zdjęcie z ludzkiej odległości, bo widać wszystkie brakujące elementy w modelu

Bardzo fajny model i postaw coś koło niego, aby ludziki widziały, że on jest mniejszy od wykałaczki. Moniaki mylą.

Link to comment
Share on other sites

Liny pójdą do wymiany. Kolor tłumika na podstawie odrestaurowanego egzemplarza, zdjęcia były w Militariach XX wieku - kto jak kto ale mjr Ogrodniczuk wie co robi.

(...)

Jest czarny, bo jest nowy. Zobacz jak po jakimś czasie wyglądają tłumiki np. samochodowe.

Link to comment
Share on other sites

Wydechy samochodowe to troszkę inna sprawa, zlokalizowane nisko dostają potężną dawkę wody z nawierzchni na rozgrzany metal i dlatego wyglądają jak wyglądają. Zresztą nie robię pojazdu totalnie zużytego, więc tłumik zostawię czarny, najwyżej troszkę go powycieram miejscami.

Jeszcze co do lin holowniczych - chyba zamiast kombinować ze splataniem kupię linkę 0.4 mm od Eureki, do dostanie np. w Exito

http://exito.sklep.pl/pl/p/EUREKA-XXL-LH-00-Lina-holownicza-o-srednicy-0%2C40-mm-dlugosci-50-cm/4752

Za 6 zł mam 50 cm liny, zostanie do paru następnych modeli. Przy okazji - jakiej długości powinny być liny holownicze do przedwojennych tankietek? Nie zetknąłem się z wytycznymi w tej sprawie...

Link to comment
Share on other sites

W tłumikach to właśnie chodzi o temperaturę, kolektory wydechowe rzadko są chlapane wodą, a są pordzewiałe tak jak tłumiki. Poza tym tankietki to rocznik ok. 1930 i w 39 były już zużyte, więc ciężko zrobić "niezużytą" tankietkę we wrześniu 39.

Zresztą

tks.jpg

Link to comment
Share on other sites

Hmm zaczynam się zastanawiać nad lekkim podrdzewieniem wydechu - zresztą myślę że te elementy mogły być wymieniane, toż to raczej część zamienna. Zauważ Viehu że na zdjęciu które wkleiłeś część wydechu jest czarna. Takie lekkie podrdzewienie jest do uzyskania poprzez pociągnięcie mocno rozrzedzoną farbą olejną dla plastyków? Taką ciut gęstszą niż do washa? Siena palona to będzie dobry odcień?

Link to comment
Share on other sites

Raczej nie jest czarna, jest to kolor kamuflażu. Ta część nie jest częścią tłumika tylko osłoną/uchwytem i najczęściej była malowana w kolorze kamuflażu. Im więcej zdjęć oglądam, tym więcej widzę błędów jakie ja popełniłem na swoich ;)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.