Michal_G Posted October 27, 2014 Share Posted October 27, 2014 Model z wątku warsztatowego: http://www.modelwork.pl/viewtopic.php?f=87&t=45508 Zakres przeróbek: przesunięta lufa działka nawiercone wydechy i lufa dorobione liny holownicze. Kamuflaż - Pactra A25 Armor Sand, Pactra A103 RotBraun, akrylowy Model Master Medium Green 4734. Wash - farba olejna dla artystów, brąz van Dycka. Obicia i wytarcia - ołówek i srebrna kredka. Brudek - sucha pastela, szara "po całości" (kurz), ziemista w dolnej części. Fotki poniżej, niestety mglista pogoda odbiła się nieco na ich jakości. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
imek46 Posted October 27, 2014 Share Posted October 27, 2014 A czemu te sznurki z tyłu i z przodu nie pomalowane Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Viehu Posted October 27, 2014 Share Posted October 27, 2014 I dlaczego sznurki? Model pomalowany tak se, nie obrobione łączenia form na gąsienicach, rura za mocno rozwiercona, zapasowe koło niedokładnie pomalowane, uchwyty włazów inspekcyjnych mogłeś zrobić z drutu, trzonek od łopaty i łom są nienaturalnie powyginane. Ogólnie jak na na takiego szkraba to nieźle. ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michal_G Posted October 28, 2014 Author Share Posted October 28, 2014 Co do lin holowniczych - wydawało mi się że szara nitka dobrze będzie imitować nieco wytarte liny stalowe. Macie lepszy pomysł? Z chęcią zastosuję, to się jeszcze da poprawić. Zastanawiałem się nad drutem z cewki od małego silnika elektrycznego - ale obawiałem się że mimo wszystko będzie za sztywny i źle się ułoży na hakach. Ze śladami łączenia form na gąsienicach prawda - z tym że widać to dopiero na fotkach, na żywo efekt jest praktycznie niewidoczny. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adamerio Posted October 28, 2014 Share Posted October 28, 2014 Powiem tyle, w wątku warsztatowym przed tym całym brudzeniem(głównie gąsienice - były ciemne a teraz praktycznie zlewają się z kamuflażem) i dodaniem lin wyglądał o wiele lepiej. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michal_G Posted October 28, 2014 Author Share Posted October 28, 2014 Adamerio czyli uważasz że warto by usunąć część brudu z gąsienic by wyszedł na wierzch ich ciemniejszy kolor? To się bez problemu da zrobić, wilgotny pędzel i nadwyżka pasteli zejdzie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Viehu Posted October 28, 2014 Share Posted October 28, 2014 Najlepsze linki wychodzą z odpowiednio skręconego drutu z taśmy IDE. ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Markuz Posted October 28, 2014 Share Posted October 28, 2014 Wiem, że to mała skala ale jest kilka rzeczy które moim zdaniem psują cały efekt. - Lina jest zdecydowanie do wymiany (skręć linę z drutu miedzianego). - Obicia i przetarcia wykonane metalizerem wyglądają bardzo sztucznie. Moim zdaniem lepiej wyglądały by w ciemnych brązach. - Nie oszlifowane gąsienice i nie domalowane koło zapasowe. - No i czarny tłumik. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michal_G Posted October 28, 2014 Author Share Posted October 28, 2014 Liny pójdą do wymiany. Kolor tłumika na podstawie odrestaurowanego egzemplarza, zdjęcia były w Militariach XX wieku - kto jak kto ale mjr Ogrodniczuk wie co robi. Najlepsze jest to że większość niedoróbek (np. gąsienice) które widać na fotkach jest zupełnie niewidoczna w rzeczywistości. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
skala72 Posted October 28, 2014 Share Posted October 28, 2014 Dokładnie, i dlatego zrób zdjęcie z ludzkiej odległości, bo widać wszystkie brakujące elementy w modelu Bardzo fajny model i postaw coś koło niego, aby ludziki widziały, że on jest mniejszy od wykałaczki. Moniaki mylą. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Viehu Posted October 28, 2014 Share Posted October 28, 2014 Liny pójdą do wymiany. Kolor tłumika na podstawie odrestaurowanego egzemplarza, zdjęcia były w Militariach XX wieku - kto jak kto ale mjr Ogrodniczuk wie co robi.(...) Jest czarny, bo jest nowy. Zobacz jak po jakimś czasie wyglądają tłumiki np. samochodowe. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michal_G Posted October 29, 2014 Author Share Posted October 29, 2014 Wydechy samochodowe to troszkę inna sprawa, zlokalizowane nisko dostają potężną dawkę wody z nawierzchni na rozgrzany metal i dlatego wyglądają jak wyglądają. Zresztą nie robię pojazdu totalnie zużytego, więc tłumik zostawię czarny, najwyżej troszkę go powycieram miejscami. Jeszcze co do lin holowniczych - chyba zamiast kombinować ze splataniem kupię linkę 0.4 mm od Eureki, do dostanie np. w Exito http://exito.sklep.pl/pl/p/EUREKA-XXL-LH-00-Lina-holownicza-o-srednicy-0%2C40-mm-dlugosci-50-cm/4752 Za 6 zł mam 50 cm liny, zostanie do paru następnych modeli. Przy okazji - jakiej długości powinny być liny holownicze do przedwojennych tankietek? Nie zetknąłem się z wytycznymi w tej sprawie... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Viehu Posted October 29, 2014 Share Posted October 29, 2014 W tłumikach to właśnie chodzi o temperaturę, kolektory wydechowe rzadko są chlapane wodą, a są pordzewiałe tak jak tłumiki. Poza tym tankietki to rocznik ok. 1930 i w 39 były już zużyte, więc ciężko zrobić "niezużytą" tankietkę we wrześniu 39. Zresztą Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michal_G Posted October 29, 2014 Author Share Posted October 29, 2014 Hmm zaczynam się zastanawiać nad lekkim podrdzewieniem wydechu - zresztą myślę że te elementy mogły być wymieniane, toż to raczej część zamienna. Zauważ Viehu że na zdjęciu które wkleiłeś część wydechu jest czarna. Takie lekkie podrdzewienie jest do uzyskania poprzez pociągnięcie mocno rozrzedzoną farbą olejną dla plastyków? Taką ciut gęstszą niż do washa? Siena palona to będzie dobry odcień? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Viehu Posted October 29, 2014 Share Posted October 29, 2014 Raczej nie jest czarna, jest to kolor kamuflażu. Ta część nie jest częścią tłumika tylko osłoną/uchwytem i najczęściej była malowana w kolorze kamuflażu. Im więcej zdjęć oglądam, tym więcej widzę błędów jakie ja popełniłem na swoich ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.