Skocz do zawartości

'69 Camaro Z/28 1:25 Revell


Mikele

Rekomendowane odpowiedzi

Robię model-odskocznię od mojej standardowej działki, więc witam na występach gościnnych.

 

DSCN2771_zps0d4a5c5e.jpg

 

DSCN2772_zps5999e7bc.jpg

 

DSCN2773_zps3b070ded.jpg

 

DSCN2774_zps55b48d9f.jpg

 

Buda jak widać w mało seryjnym malowaniu ;)

 

DSCN2775_zps8e272928.jpg

 

DSCN2776_zps5d593dfd.jpg

 

To, co Revell zaproponował na silnik też specjalnie seryjnych silników nie przypomina (ukł. dolotowy) więc postanowaiłem pokolorować silnik tak, żeby wyglądał na crate engine. Choć specjalnie wielkiego customowania nie przewiduję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam i zasiadam w pierwszym rzędzie mam pytanie odnośnie lakieru, będzie on metallic? Jeśli tak to w jaki sposób można go uzyskać? Bo aktualnie robię Cadillac'a Eldorado '59 i chciałem uzyskać czarny metallic. Kupiłem farbę Pactra Black Metallic oraz mam lakier bezbarwny z pactry, myślisz że to wystarczy? Lub co miałbym jeszcze zrobić bez kupowania dodatkowych rzeczy? Nie chodzi mi o idealne lustro tylko o lekki połysk.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na Pactrach kompletnie się nie znam, nigdy nimi nie malowałem. Metallic na Camaro też nie będzie, bo ma to w założeniu wyglądać jak Hugger Orange.

 

camaro1969WA3959.jpg

 

Teraz na budzie jest błyszczący Gunze C59 na koniec położę na to błyszczący bezbarwny GX100 i sądzę, że będzie podobnie jak na zdjęciu powyżej. Na czarny metallic to bym Ci mógł polecić "Jet Exhaust" z Alclada (ALC-113) ale to tylko moje lotnicze zgadywanki. Podejrzewam, że są i specjalne lakiery metalic dedykowane do modelarstwa samochodowego, ale to pytanie nie do mnie, bo jak pisałem, wpadłem tu tylko na chwilę

 

Przy okazji znów zaspamuję pytaniem, które już nie raz wrzucałem w tym dziale. Ma ktoś jakieś "ładne" felgi do klasycznie wyglądającego Muscle Cara na zbyciu? Już się nawet nie upieram, że muszą to być Torq Thrusty

 

 

Edit:

 

Wnętrze pokolorowałem. Wanna matowy czarny C33, fofele półmat C 92 (w założeniu miało to przypominać skórę) i boczki ALC-113, żeby udawało winylowe tworzywo, które amerykanie z lubością ładowali w motoryzacji, gdzie się tylko da. Mam nadzieję, że na zdjęciach widać różnice w wykończeniu.

 

DSCN2785_zps850061de.jpg

 

DSCN2786_zps44766f26.jpg

 

DSCN2787_zps5956b469.jpg

 

DSCN2788_zps27f7bb93.jpg

 

I po przymiarce do budy.

 

DSCN2782_zps9cb8127e.jpg

 

DSCN2783_zps725a5557.jpg

 

DSCN2784_zpsac3cbbb0.jpg

 

Poskładane to do zdjęć na ślinę oczywiście, bo całe wnętrze jeszcze do zdetalowania. Listwy, znaczki, wskaźniki, etc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wnętrze w tym modelu ma bardzo duży potencjał do z detalizowania, silnik jest tutaj jak najbardziej seryjny, weź pod uwagę, że to odmiana RS/Z28 więc taki był fabrycznie, ale to jako ciekawostka. Jeśli jeszcze nie położyłeś klaru na maskę, to radze ci oszlifować jej boki, bo w moim strasznie ciężko się otwiera a karoseria niema nawet podkładu jeszcze. Pomysł z malowaniem bardzo fajny, komorę silnika robisz w kolorze czy czarny mat?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Patrz, ja myślałem, że taki układ gaźników to dopiero wymysł z CFI (L88). Kojarzyłem tylko 302 z 4gardzielowym gaźnikiem i okrągłym filtrem powietrza. Co do RS package - zastanawiam się, czy go zakładać. Jeden i drugi przód mi się podoba. Zrobię oba i się okaże, najwyżej rzucę monetą. ;) Z detalami w środku na pewno się pobawię, na kalkach są imitacje drewnianej okleiny, domaluję chromowane listwy, są znaczki "Camaro" do wnętrza - jest czym się bawić.

 

Wnętrze komory silnika będzie w kolorze nadwozia (tylko maska od wewnątrz też będzie na czarny mat), ale postaram się nadać mu życia, kurz, zacieki, brud itp. Chcę, żeby samochód wyglądał jak daily driven nie jak show car. Dzięki za radę z maską, rzeczywiście spasowana dość ciasno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurcze w moim camaro nie mam drewnianych kalek, anie znaczków, i dwóch frontów Pewnie dlatego, że mój to convertible. Hmm skoro komora ma być w kolorze, nadwozia to radzę przemalować silnik w inny kolor lub komorę, aby nie zlewało się to wszystko w jedno. Ja w swoim wnętrzu wszystkie listwy zrobiłem bmf, bo maskowanie ich i malowanie to nie mój poziom i chyba jest t nie wykonalne xd. Co do gaźników to w tamtych latach stosowano dużo ciekawych rozwiązań aby zwiększyć moc Potem jakoś już przyszła ekoogia....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widocznie ten zestaw Z/28 RS jest jakiś wypasiony

 

fe3aa764bc3b080155269793beb7109f.jpg

 

A z silnikiem będzie git majonez. Sub frame będzie czarny, nadkola też w kolorze tworzywa. Brudu tam nawrzucam jak w żywym organizmie, sądzę że na koniec będzie ok.

 

Ten kierunek mniej więcej będzie:

sucp_0903_08_z+1969_yenko_camaro+engine.jpg

 

Ja wiem, że to 427 do Yenco, ale fota tylko poglądowa.

 

ps. ekologia i OPEC zabiły prawdziwą motoryzację ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wykonałem grille i nie umiem zdecydować.

 

1. Klasycznie.

DSCN2789_zpsba72f6b7.jpg

 

DSCN2790_zps140b1012.jpg

 

DSCN2800_zps426a0dc4.jpg

 

2.RS.

DSCN2791_zpsd25d0119.jpg

 

DSCN2792_zps1d8dfe25.jpg

 

DSCN2801_zpseffed51c.jpg

 

Jakieś sugestie? Bo ja chyba naprawdę rzucę monetą

 

I przy okazji zapytam. Co polecacie na klar? Na razie na modelu jest jedna warstwa Gunze GX100 ale jak widać to za mało na dobry błysk. Przeglądając internety wpadł mi w oko Alclad ALC-600 "Aqua gloss". Używał ktoś i może polecić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymyśliłem iście salomonowe rozwiązanie do tej sytuacji z pakietem wizualnym. Ten model zrobię z RS a do zestawu zrobię SS396 z klasycznym grillem, seryjnymi malowaniem z pasami i winylowym dachem. Będzie ładna parka

 

Położyłem kalki w kabinie.

 

DSCN2802_zps8dc798d1.jpg

 

DSCN2803_zps12d17174.jpg

 

DSCN2804_zps004fcb36.jpg

 

Generalnie nie jestem zadowolony. Większość kalkomanii byłą większa od miejsc, na które miały siąść. I nie chodzi mi o rant filmu wystający poza obrazek, tylko sama grafika była większa od przewidzianych dla niej miejsc. Niestety back upu z kalkami nie mam, więc jest jak jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciesz się, że masz kalki do wnętrza, w moim Cadillac'u tylko 5 kalek jest w tym 2 x po 2 rejestracje oraz napis na maskę/bagażnik to nic więcej ;/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kalki są spoko. Bywają gorsze. Jak poczujesz potrzebę to dopieść je:) . Zostaw wersje RS (jest boska), niestety większość z Nas zrobiłaby "klasyczną". WHY?? Nie wiem, ale tak już jest. To będzie furka z pazurem . Będę zaglądał i kibicował. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

I przy okazji zapytam. Co polecacie na klar? Na razie na modelu jest jedna warstwa Gunze GX100 ale jak widać to za mało na dobry błysk. Przeglądając internety wpadł mi w oko Alclad ALC-600 "Aqua gloss". Używał ktoś i może polecić?

 

Probowalem w swoim modelarstwie juz wielu rodzajow clearu i szczerze moge Aqua Gloss polecic. Jest to najlepszy lakier jakiego uzywalem. Co prawda trzeba go polerowac, ale jest bardzo na to podatny. Jedna warstwa to stanowczo za malo, ja klade trzy wo dstepach godzinnych, potem czekam 24 godziny poleruje delikatnie na mokro papierkiem 6000 lub 8000 i kolejne trzy warstwy. Potem czekam tydzien, az dobrze wyschnie i polerowanie. (tu jak kto woli, papierki, pasty etc.). A, jest to lakier dosc luzny, wiec jesli sie na niego zdecydujesz, potrenuj na czyms innym, troche za duzo psikniesz i zaciek gotowy.(ale tez latwo usunac).

 

Tyle wywodu , siedze i obserwuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Alcladami już chwilę maluję, więc myślę, że mnie specjalnie i ten lakier nie zaskoczy.

 

Poskładałem całą budę do kupy, żeby zobaczyć, jak to się będzie prezentować na koniec. Misie podoba

 

DSCN2805_zps2a80028a.jpg

 

DSCN2806_zpsd79a54ce.jpg

 

DSCN2807_zpscb0a2611.jpg

 

Ożywiłem też nieco podwozie. To nie jest klasyk, który stoi w garażu na dywanie

 

DSCN2808_zpsb92f07b5.jpg

 

DSCN2809_zps258ecc51.jpg

 

Filozofii w tym nie ma przesadnie dużo. Kolor bazowy na budę, czarny satynowy na subframe z przodu i z tyłu oraz na zbiornik, na to wash akrylowy ProModeller z aerografu dość grubą warstwą i po wszystkim kilka pigmentów nanoszonych zdumichiwaniem z pędzla za pomocą aerografu. Na moje oko wygląda jak odwzorowanie rzeczywistości ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Akrylowy wash "Dark Dirt" firmy ProModeller nanoszony z aeorgrafu (ma konsystencję wody, więc sam z siebie tworzy takie błotniste zabrudzenia) i nim zdąży wyschnąć (a schnie dość szybko, jak to akryl) pigmenty ziemiste i piaskowe zdmuchiwane z wacików za pomocą aerografu. Na koniec matowy bezbarwny i viola

 

Model w zasadzie gotowy. Została do pomalowania podsufitka, listwy chromowane do poprawki tu i tam, kalkomanie i znaczki na budę i pora na finalny montaż. Może nawet jutro galeria, zobaczymy.

 

DSCN2865_zps51305ee1.jpg

 

DSCN2866_zpsfd2600c5.jpg

 

DSCN2867_zps575f9817.jpg

 

DSCN2869_zpsb125e64a.jpg

 

DSCN2870_zpscddeb63f.jpg

 

DSCN2871_zps0791e8d1.jpg

 

DSCN2872_zpsa854ec4e.jpg

 

DSCN2873_zpsae4009eb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.