lookas87 Napisano 17 Lutego 2015 Share Napisano 17 Lutego 2015 Witam Was dzisiaj na warsztat trafia Yamato w skali 1/700. Będzie to mój pierwszy model na poważnie więc liczę na waszą konstruktywną krytykę (bez przesady tylko :P ) O samym okręcie pisać chyba nic nie trzeba, wszyscy znają Do budowy użyję zestawu Tamiya w wersji specjalnej (ponoć) Do waloryzacji: pokład lotniczy LionRoar, Eduard Yamato new tool, zestaw BlueStar, pas demagnetyzacyjny SuperStar, relingi ABer, drewniany pokład WoonHunter i metalowe lufy. Posiadam również część podwodną do wersji full hull. Jako że model na poważnie to i chemii też dokupiłem Na początku pobawiłem się z blaszkami na głównych działach, jeżeli chodzi o relingi koszmar.... błagam niech ktoś zdradzi magiczny sposób na prawidłowe i ładne zrobienie relingów :p No i pierwsze pytania do grona ekspertów 1. Czy dorobiony przewód nie jest aby za cienki? 2. Czy relingi poprawiać, czy raczej nic lepszego nie zrobię? Z góry przepraszam za zdjęcia z telefonu ale jak na złość mam dobry aparat ale żaden obiektyw nie ma makro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ganjavir Napisano 17 Lutego 2015 Share Napisano 17 Lutego 2015 Te relingi popraw jeżeli potrafisz. Początki są trudne w tej skali. Najpierw przykładaj na sucho i kształtuj pomalutku. Później delikatnie klej na krawędź i kleisz po 2-3 mm. Może ktoś ma inne metody to Ci podpowie. A drut słabo widać więc nie powiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ami Napisano 17 Lutego 2015 Share Napisano 17 Lutego 2015 Przede wszystkim reling musi "siedziec" idealnie i miec wlasciwy ksztalt na sucho. Nie licz na to, ze uda Ci sie go dopasowac w trakcie klejenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Seba77 Napisano 17 Lutego 2015 Share Napisano 17 Lutego 2015 Tak jak pisali przedmówcy. I reling powinien mieć tylko jeden poziom. Musisz odciąć połowę wysokości. Był mniejszy niż wokół kadłuba. Ciesze się że Yamato w końcu trafił do stoczni. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blacman Napisano 17 Lutego 2015 Share Napisano 17 Lutego 2015 ... I reling powinien mieć tylko jeden poziom. Musisz odciąć połowę wysokości. Był mniejszy niż wokół kadłuba...Pozdrawiam dokładnie tak. Zostaw same słupki i podklejaj punktowo. Reling Musi Siedzieć. Inaczej będzie kiepsko. i to jest jedyny magiczny sposób. a przewód nie jest za cienki - powiedziałbym, że nawet za gruby.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spiton Napisano 18 Lutego 2015 Share Napisano 18 Lutego 2015 Pytanie w środowisku 1/700 czy coś przypadkiem nie jest za małe, jest rzadkością,-)) Umiejętność równego przylepiania relingów, to jak napisali moi znakomici przedmówcy być albo nie być w tej skali. Przyklejaj, a potem prostuj. Zresztą chyba każdy ma swój patent. Jak już złapiesz dryg, to przylepianie relingów, da ci kupę fajnej zabawy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jozek Napisano 18 Lutego 2015 Share Napisano 18 Lutego 2015 Witam Wow.. to będę lukał tutaj ..Nie wiem co sądzą pozostali forumowicze, ale ja używam relingów FH (Fly Hawk). Są po prostu delikatniejsze od naszych aberowych. Co do pytania.. rwij. Model na pewno na tym zyska. I pytanko.. nie było w zestawach blaszek już gotowych elementów relingu wieży? Trzymam kciuki.. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lookas87 Napisano 18 Lutego 2015 Autor Share Napisano 18 Lutego 2015 No właśnie nie było gotowych relingow, też mnie to zdziwilo. W żadnym zestawie nie było również drabinki z tyłu wieży ale w zestawie eduarda akurat 3 odpowiedniej długości zostały to mogą być jeszcze bardziej delikatne relingi ? A jakich klejów używacie do klejenia ? Ja robię tak : najpierw wykałaczką delikatna kreseczka ca w żelu pattex potem staram się ustawić relingi i podlewam extra thin z tamki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jozek Napisano 18 Lutego 2015 Share Napisano 18 Lutego 2015 https://www.whiteensignmodels.com/p/Gold+Medal+Models+1700+YamatoMusashi+GMM+70004/3273/#.VORoCS409pl kliknij proszę i spójrz po lewej stronie w srodku pomiędzy relingami a kaemami... Jeśli się pomyliłem proszę o korektę ! ale wygląda mi to na właśnie relingi z dział głównych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lookas87 Napisano 18 Lutego 2015 Autor Share Napisano 18 Lutego 2015 Dokładnie tak, piękna blaszka ale ciężko ja dostać i wychodzi koło 80 plnòw plus wysyłka. Jak nie podołam samemninie zostanie mi nic jak tylko ją kupic. Ale wielkie dzięki za info Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blacman Napisano 18 Lutego 2015 Share Napisano 18 Lutego 2015 ?...najpierw wykałaczką delikatna kreseczka ca w żelu pattex potem staram się ustawić relingi.... Kreseczkę na elemencie...?! Hmm... To chyba sobie niepotrzebnie komplikujesz. Puść kropelkę kleju na żółtą samoprzylepną taśmę modelarską. Będzie Ci ta kropla służyła co najmniej 5 minut... Dopasowany wcześniej reling w pęsetę i przesuń jego dolne (klejone) końcówki lub krawędzie po kropli CA. Po czym ustaw reling w docelowym położeniu na modelu. Ilość kleju po przejechaniu przez kroplę jest wystarczająca aby reling "złapał". Jeśli używasz żelu masz ok 30 sek. aby skorygować położenie. To dostatecznie dużo. Jeśli reling "siedzi" OK. - podlej dodatkowo rzadkim CA węzły mocujące. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lookas87 Napisano 18 Lutego 2015 Autor Share Napisano 18 Lutego 2015 Puść kropelkę kleju na żółtą samoprzylepną taśmę modelarską. Będzie Ci ta kropla służyła co najmniej 5 minut... Dopasowany wcześniej reling w pęsetę i przesuń jego dolne (klejone) końcówki lub krawędzie po kropli CA. Po czym ustaw reling w docelowym położeniu na modelu. Ilość kleju po przejechaniu przez kroplę jest wystarczająca aby reling "złapał". Jeśli używasz żelu masz ok 30 sek. aby skorygować położenie. To dostatecznie dużo. Jeśli reling "siedzi" OK. - podlej dodatkowo rzadkim CA węzły mocujące. Faktycznie ułatwia to sprawę i właśnie dlatego warto zakładać warsztat na forum dzięki blacman A jaki klej CA w żelu polecacie do fototrawionek? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lookas87 Napisano 22 Lutego 2015 Autor Share Napisano 22 Lutego 2015 Czas na małą aktualizację. Ostatnio miałem trochę czasu i podłubałem przy Yamato. Stwierdziłem że zanim poprawię relingi na wieżach głównej artylerii poćwiczę trochę obycie z blaszkami na innych częściach i tak powstał tylni mostek: użyłem zestawu blaszek Blue Star oraz dodałem na jednym poziomie relingi Abera oraz po bokach i z tyłu drabinki. Później powstał komin: tutaj również zestaw BlueStar oraz z tyłu krata wentylacyjna Eduard. Tutaj dojdzie jeszcze drabinka w dolnej części i 3 relingi ale to dopiero po pomalowaniu ponieważ górna część będzie czarna i nie będzie sposobności okleić tej części, jeżeli istnieje inny sposób żeby to zrobić to dajcie znać bo nie ukrywam że wolę przykleić je już teraz. W środku komina jeszcze jest kratownica. No i nadszedł czas na wieże: Wygląda to dużo lepiej niż wcześniej chociaż nie jest idealnie ale lepiej na dzień dzisiejszy nie potrafię. I tutaj parę pytań do Was: 1. Gdzie można dostać blaszki ze skrzynkami na amunicję? szukałem ale nic nie znalazłem a w żadnym z moich zestawów ich nie ma. 2. Jakie farbki kupić? Na instrukcji malowania od Tamki jest aby zmieszać xf-63 z xf53 ale wiem że jest gotowy kolor tak samo nie jestem przekonany do koloru pokładu lotniczego xf53 oraz do osłon dział głównej artylerii xf2, one nigdy nie były białe zawsze były trochę "brudne". Szukałem po forach ale każdy pisze inaczej. Wiem że może dużo wymagam ale jeżeli ktoś już malował i ma gotowy zestaw będę bardzo wdzięczny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzysiek1990rtk Napisano 22 Lutego 2015 Share Napisano 22 Lutego 2015 ja swojego malowałem xf 75 kure arsenal Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spiton Napisano 22 Lutego 2015 Share Napisano 22 Lutego 2015 Pilnuj, żeby lufy były równoległe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lookas87 Napisano 22 Lutego 2015 Autor Share Napisano 22 Lutego 2015 Wiem wiem co chwile mi uciekają, ale przed położeniem pokładu wzmocnie je i ułożę równo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blacman Napisano 22 Lutego 2015 Share Napisano 22 Lutego 2015 Tak - maluj IJN Kure. Gunze ma odpowiednik Kure Grey. Nie pamiętam w tej chwili numeru... Pokład lotniczy Yamato był pokryty asfaltem. Ciemnoszary jest odpowiednim kolorem. Prawie czarny. Pasy wzdłuż prowadnic dla wózków były w kolorze linoleum z mosieżnymi listwami. Fartuchy armat były białe tylko na początku zmagań ma Pacyfiku. Później były praktycznie w kolorze szarym, zbliżonym do koloru bazowego okrętu. Można zrobić białe i pobrudzić mocno szaroburym filtrem.... Lufy popraw. Będzie bardzo źle wyglądać. Opracuj sobie poziomą podstawkę, z wcięciami na ludy. Np w paska płytki poliestrowej. To trwa 5 min a będziesz miał wzornik do wszystkich 460.... Przyklej wzornik pionowo na poziomej pow., doklej lufy do wież i dopóki klej pozwoli ustaw wieże a lufy oprzyj na wzorniku. Zawsze wychodz prosto... Chyba też trochę za daleko w przód wychodzi galeryjka na kominie.... Odnośnie malowania komina. Okleisz spokojnie. Tam jest dużo miejsca... Ogólnie. Jest ok... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lookas87 Napisano 23 Lutego 2015 Autor Share Napisano 23 Lutego 2015 dobrałem takie kolory kadłub itd: xf-75 kure arsenal część podwodna xf-9 działka plot xf-56 szperacze x-11 herb i śruby x-12 bębny z kablami- tu nie wiem w instrukcji jest xf-4 ale jakoś nie mam przekonania taka belka z boku ( nie mam pojęcia co to )- xf-64 no i pokład lotniczy xf-53 Poprawić jakiś kolor? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blacman Napisano 23 Lutego 2015 Share Napisano 23 Lutego 2015 Belka z boku... Domyslam sie,że na pokładzie. To pas linoleum. Lepszy jest XF 79. Pokład lotniczy - lepszy będzie XF54. Pokład był asfaltowy. Bębny wg uznania koloru lin konopnych. Najczęściej to XF55. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Seba77 Napisano 23 Lutego 2015 Share Napisano 23 Lutego 2015 Belka to pewnie ramię na drabinki sznurowe. Dlatego pewnie podane jest w kolorze drewna. Mocowana była prawie na wysokości pokładu po prawej i lewej stronie kadłuba. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blacman Napisano 23 Lutego 2015 Share Napisano 23 Lutego 2015 Pewnie tak Seba... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lookas87 Napisano 24 Lutego 2015 Autor Share Napisano 24 Lutego 2015 Tak teraz już wiem chodzi o belkę do podwieszania drabinek Dla podsumowania: Kadłub itd: xf-75 część podwodna xf-9 działka plot xf-56 szperacze x-11 herb i śruby x-12 bębny xf-55 pokład lotniczy xf-54 i pas linoleum na pokładzie lotniczym xf-79 Może się komuś to przyda Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blacman Napisano 25 Lutego 2015 Share Napisano 25 Lutego 2015 Może się komuś to przyda Wrzuć może do wątku malowania IJN w dziale 1:1.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lookas87 Napisano 25 Lutego 2015 Autor Share Napisano 25 Lutego 2015 Wrzucę ale jak będę miał całość, później będę zamawiał farbki do samolotów i szalup Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lookas87 Napisano 11 Marca 2015 Autor Share Napisano 11 Marca 2015 No i kolejne moje wypociny. Aktualizacja dopiero teraz z powodu choroby najpierw lubej później swojej Tutaj jeszcze jest trochę do zrobienia relingi uzupełnić działa itd, postanowiłem sam zrobić relingi na działkach i nie chwaląc się jestem z siebie dumny że udało mi się to zrobić rozmiar naprawdę mini mini Tutaj to schodki były dla mnie prawdziwym wyzwaniem barierki tak cienkie że miałem problem z widocznością nie mówiąc już o wyginaniu.... ale ten element już jest prawie na finiszu brakuje tylko paru elementów Chciałbym tylko powiedzieć że teraz kiedy mam styczność z blaszkami w skali 1/700 to nabrałem jeszcze większego szacunku do ludzi którzy czarują cuda w tej skali, szczególnie blacman jest arcymistrzem w tej dziedzinie (no chyba że faktycznie ma takie duże jednogroszówki :P . Ale mimo wszystko bardzo polubiłem tą skalę i zabawę z nią związaną Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.