Jump to content

blacman

Moderators
  • Content Count

    1,604
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

blacman last won the day on November 4 2019

blacman had the most liked content!

Community Reputation

20 Excellent

Personal Information

  • Location
    Wrocław

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Witamy, witamy... Fajnie, że założyłeś relacje ! siostrzane tak - ale problem może być . Scharnhorst i Gneiseanu miały zupełnie inne hangary na Arado. Oraz inny rufowy maszt. Scharnhorst: żródło: Bismarck.com Gneisenau (ostatni rysunek to planowana przebudowa ze zmianą dział art. głównej): żródło: Bismarck.com przez chwilę Gneisenau miał katapultę na wieży Ceasar (chyba od '39 do '40). Nieco inne też były dalmierze. tu można znaleźć bardzo fajne dane na temat tych jednostek: http://kbismarck.org/forum/viewtopic.php?t=451 powodzenia !! - będziem paczać
  2. oooo!!! są lepsi ode mnie ! fajnie, że wracasz....
  3. nieco puzzli... a tu widać niedoskonałość powierzchni druku. Element fototrawiony wyglądałby lepiej …. nieco pasowania na śródokręciu: i nieco do usunięcia. Trumpeter zrobił w tym miejscu grubaśnie plastikowe bloczki - które trzeba było usunąć aby wstawić kratownice podpierające pomost z reflektorami rufa "leży jak należy" … tu spasowane na sucho - pomosty powinny się ładnie zgrywać w jednolitą płaszczyznę...
  4. na rozgrzewkę przedmuchanie aero jutro maskowanie i boki... oraz przymiarki do montażu spardeku
  5. Według tego źródła jednak wszystkie niszczyciele typu Mutsuki miały przebudowane pomosty na sztywny dach... wiec Mutsuki tez. https://web.archive.org/web/20080828190211/http://www.smmlonline.com/articles/minekaze/minekaze.html Mutsuki był zwodowany w Sasebo i tak był pomalowany pierwotnie. Niestety nie znam dokładnego przebiegu służby do 42. Jeśli był gdzieś dokowany poza Sasebo to jest możliwość zmiany koloru wg stoczni, gdzie przechodził modernizacje. Za dużo ich pewnie nie było poza naprawą większości tych jednostek po Tajfunie 1935. Ale niestety nie wiem, czy remont był w Sasebo.... 😞
  6. najpewniej na okres tuż po wprowadzeniu do służby. 1925-1930. Choć w czasie służby pomost Mutsuki nie był poddawany szczególnie widocznym modernizacjom i do końca zachował brezentowy daszek... Mutsuki 1930 i 1937: tu zdjęcie po Tajfunie z 35 ale na niektórych przebudowano pomost i założono stalowy. Tu Kikuzuki wydobyty 1 43 przy wyspie Tulagi:
  7. jest OK. Czekamy na kolejne ! a w kolejnych : może nieco cieńsze olinowanie. Polecam poćwiczyć drucik namawiam do malowania aero. iż zachęcam do położenia relingów - one zawsze dodają uroku Ważne, że model sprawił Ci frajdę. O to w zasadzie chodzi
  8. przepiękny model ! GRATULUJĘ !!!
  9. ładna rzecz... 👍👍👍
  10. Gała przestań komputerowe rendery wrzucać ! 😁 pięknie wychodzi...
  11. dzień dobry.... czy tu jeszcze ktoś jest ? Otworzyłem mocno zakurzone pudełko: i … kurczę … 2 lata a ono dalej jest ! przez te dwa lata nieco się zmieniło. Nowe technologie, nowe pomysły. Na szczęście modelarstwo pozostało Pomimo, że planów i "papierów" na okręty USN jest bardzo dużo to jednak ten pomost nie dawał mi spokoju: tak jednak wyglądał BB56 na 1945 rok (a i też nie do końca tak) . W 42 było nieco inaczej. Przerysowałem blachy aby wykonać go poprawnie, ale blachy będą dopiero za parę tygodni. aby mieć do szybciej (czytaj: w nocy) zmuszony byłem go wydrukować. Aby zachować szczegóły oraz warunki technologiczne druku pomost powstał w dwóch kawałkach całość wyszła nie najgorzej (tu wstępnie spasowana) i leci dziś do malowania. Podobnie wsporniki pomostu z reflektorami na śródokręciu
  12. flagi sygnałowe to swego rodzaju kod komunikacji. Zależy co chcesz przekazać. Tu masz listę komunikatów: https://pl.wikipedia.org/wiki/Międzynarodowy_kod_sygnałowy
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.