Skocz do zawartości

KU-30 skala 1:72


p11c

Rekomendowane odpowiedzi

Tak, mnie.

 

Widzę, że drążysz temat. To dobrze.

Moje uwagi, jeśli pozwolisz:

- wszystko co pod wodą jest tylko domyślne

- otwory w nadbudówce/kazamacie na światła pozycyjne nie powinny być otworami

- obudowa/nadbudówka przedziału silnikowego jest inna niż prezentują to dostępne rysunki i zdjęcia

- oraz nachylenie, a raczej wychylenie burt w części rufowej, czy nie powinno być w w drugą stronę, czyli do wnętrza?

 

Pozdrawiam,

Maciej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wszystko pod wodą jest domyślne , albo inaczej : Jest domyślne ale jest też bardzo dużo przesłanek.

Co do wychylenia burt to raczej bym optował za pionem, ale już nie będę zmieniał bo chce go wreszcie skończyć.

Pamiętaj, że burta schodziła pod wodę podczas szybkiego pływania więc wychylenie do środka byłoby bardzo niepraktyczne, a na rysunkach przedprototypu wychylenie jest na zewnątrz.

Bardziej martwi mnie kolorystyka. U góry powinien być albo khaki albo aluminium, a co pod wodą ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli masz na myśli brak redanu, pisząc o przesłankach, to pełna zgoda. Dyskutowaliśmy o tym na FOW.

Jednak linie teoretyczne kadłuba, zwłaszcza w części podwodnej, pozostają zagadką.

Co prawda, nie widzę argumentów za "niepraktycznością" pozostawienia szerszej rufy na linii wodnej niż na pokładzie ponad nią, to masz rację, że najprawdopodobniej burty w rejonie rufy były pionowe - potwierdzają to niemieckie fotografie.

 

Dlaczego uważasz, że kadłub był niepomalowany?

Aluminiu, duraluminium czy jego polska odmiana, którą miano zastosować w budowie tej jednostki, w stanie surowym są koloru srebrno-błyszczącego nim zmatowieją, czyli pokryją się szarą patyną. Co do podłodzia nie wiem. Stawiam na standardowy, brunatno-czerwony.

 

Pozdrawiam,

Maciej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Linie podwodne masz na znanych rysunkach i praktycznie ich nie zmieniałem. Jest jeszcze ta seryjna niemiecka jednostka wzorowana na naszym KU-30 ( prawdopodobnie ) Wątpliwości budzą i problemy budzą tylko właśnie te dwie śruby. Tak mi przyszło do głowy, że może właśnie dla tego iż je chciano pomieścić poszerzono z tyłu kadłub na linii wodnej i stąd te proste burty ??

 

Jeśli chodzi o standard brunatno- granatowy to jest to standard jednostek morskich oraz standard jaki przyjęto w rysunkach FP. Na FOW, JB. twierdził że w magazynach FP była tylko czarna farba do malowania pod wodą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Linie podwodne masz na znanych rysunkach i praktycznie ich nie zmieniałem. Jest jeszcze ta seryjna niemiecka jednostka wzorowana na naszym KU-30 ( prawdopodobnie ) Wątpliwości budzą i problemy budzą tylko właśnie te dwie śruby. Tak mi przyszło do głowy, że może właśnie dla tego iż je chciano pomieścić poszerzono z tyłu kadłub na linii wodnej i stąd te proste burty ??

 

Jeśli chodzi o standard brunatno- granatowy to jest to standard jednostek morskich oraz standard jaki przyjęto w rysunkach FP. Na FOW, JB. twierdził że w magazynach FP była tylko czarna farba do malowania pod wodą.

 

Jeśli chodzi o malowanie części podwodnej, to nie byłbym taki pewien. Istnieją bardzo mocne dowody w postaci zdjęć, które dowodzą, że część podwodna była malowana na czerwono (zdjęcia wykonane przez PRON w październiku 1939 roku). Także zostawiłbym tak jak jest.

 

Natomiast z zachowanych rysunków technicznych wynika, że światła pozycyjne były na nadbudówce. I patrząc na zdjęcia, wydaje mi się, że rufowa część nadbudówki miała nieco inny kształt.

 

Natomiast walcz dalej, bo cieszą mnie kolejne rzeczne modele Temat bardzo niszowy, więc dobrze, że nie jestem sam ;)

 

Pozdrawiam

Slavko

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To mój ulubiony temat i coraz bardziej przekonuję się do projektu grupowego pod tytułem 100 X 100 czyli 100 okręcików na stulecie Flotylli Pińskiej

1. Kolor czerwony zostawiam

2. światła pozycyjne na nadbudówce już są

3. jakbyś napisał konkretnie czym różni się ta moja tylna nadbudówka byłbym wdzięczny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świetny pomysł z projektem grupowym! Do stulecia polskich flotylli rzecznych w sumie niewiele czasu pozostało, jeśli patrzeć na skalę projektu, ale chętnie się piszę z moimi gotowymi trzema i kolejnymi dwoma zaczętymi okrętami. Do tego kończę FBA-17, a czeka Lublin i PWS-5t2

 

Natomiast patrząc na zdjęcia, wydaje mi się, że nadbudówka nie zwężała się nagle, a płynnie się lekko zwężała (nie tak bardzo, jak na znanych rysunkach technicznych.

 

Zerknij na ostatnie zdjęcie w moim artykule: http://facet.interia.pl/obyczaje/historia/news-alupolon-polski-cud-techniki-czy-kolejny-mit,nId,1428212

 

Bo na pierwszym mam wrażenie, że jakaś leżąca szmata sprawia wrażenie, jakby tam ściana kazamaty się załamywała.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja przyjąłem, że ona się wcale nie zwęża tylko ma kształt od góry prostokątny

Ten model generalnie traktuję jako testowy.

Faktycznie do 100-lecia niewiele pozostało i jeśli się jeszcze ktoś przyjączy to jestem jak najbardziej za

Zwłaszcza, że też robisz w 1/72 bo chciałbym aby wszystko było w jednej skali

Wiec jeśli się zgadzasz to zakładamy wspólny projekt i czekamy na więcej chętnych.

Ja mam KM-12 ( do drobnej przeróbki ) i ślizgowiec PZL i Mątwe w budowie. Robiłem też ślizgowca MB-4 oraz PZL-8.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja przyjąłem, że ona się wcale nie zwęża tylko ma kształt od góry prostokątny

Ten model generalnie traktuję jako testowy.

Faktycznie do 100-lecia niewiele pozostało i jeśli się jeszcze ktoś przyjączy to jestem jak najbardziej za

Zwłaszcza, że też robisz w 1/72 bo chciałbym aby wszystko było w jednej skali

Wiec jeśli się zgadzasz to zakładamy wspólny projekt i czekamy na więcej chętnych.

Ja mam KM-12 ( do drobnej przeróbki ) i ślizgowiec PZL i Mątwe w budowie. Robiłem też ślizgowca MB-4 oraz PZL-8.

 

Bardzo chętnie dołączę. Sądzę, że jeszcze kilka osób również się przyłączy (wiem, że koledzy z Krakowa mają w planach kutry).

 

Ja mam gotowy, ale nadający się do remontu ORP "Kraków" z dawnego konkursu na MW, zdobyczny kuter typu D, do którego muszę tylko zrobić dioramkę i w 1:350 statek uzbrojony z krakowskiej Flotylli Wiślanej.

W planach mam trałowiec typu T-1, ORP "Toruń", KU-5, a "Zuchwała" się buduje, jak zauważyłeś. Może jeszcze coś wymyślę - myślę o ORP "Wawel" i berlince, ale ta już w radzieckich rękach.

 

Natomiast, co do KU-30 to i tak może być, choć nadal wydaje mi się, że lekko się zwęża Ale w sumie i tak nie ma, póki co, żadnego pewnego dowodu na kształt kazamaty, więc można pofantazjować

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 weeks later...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.