szkp Posted December 5, 2007 Share Posted December 5, 2007 Witam! Po długim namyśle wreszcie postanowiłem dołączyć do konkursu z dość niecodziennym modelem- Rosyjskim wiatrakowcem "KASKR 1" (nazwa spolszczona) z 1929r. W internecie nie znalazłem żadnej(!) dokumentacji po polsku (zdjęć też żadnych) więc przetłumaczę rys historyczny z instrukcji: Pierwszym z Rosyjskich wiatrakowców był KASRR-1 zbudowany przez N. I. Kamowa i N.K. Skrzyńskiego. Pierwszy jego lot odbył się 25 Września 1929r.Był on wtedy pilotowany przez I.W. Michejewa, a z tyłu siedział N.I Kamow. Projekt KASKR-a 1 przypominał znany wiatrakowiec Cierva C-8. W 1930r. ci sami projektanci zaprojektowali wiatrakowiec KASKR-2 oparty na KASKR-1. Między 1929 a 1931r. te dwa wiatrakowce (każdego był tylko jeden egzemplarz) wykonały 79 próbnych lotów. Teraz mały in-box: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Super Moderator jawkers Posted December 5, 2007 Super Moderator Share Posted December 5, 2007 (edited) Witam. Ciekawa relacje będzie. Już zasiadam w pierwszym rzędzie. Znalazłem coś na temat tego samośmigłowca, ale trzeba znać chyba język czeski. Link Edited December 5, 2007 by Guest Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PKD4GA Posted December 5, 2007 Share Posted December 5, 2007 Ciekawy temat faktycznie... http://www.aviastar.org/helicopters_eng/kamov_kaskr-1.php Pozdr. Pawel Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
szkp Posted December 31, 2007 Author Share Posted December 31, 2007 Witam! Kadłub zaszpachlowany (była dość duża szpara). Wnętrze idzie jeszcze do poprawki (do farby dostało się troche brudu a poza tym była przestarzała i gumowata(!) ). Początek jest nienajlepszy, ale dalej powinno być lepiej. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PiotrekM Posted January 1, 2008 Share Posted January 1, 2008 Bardzo mi się podoba ten wiatrakowiec. Jestem ciekaw efektu końcowego. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mariusz Posted January 1, 2008 Share Posted January 1, 2008 heheh śnieszny model pierwszy raz taki widze:) Ciekawie się zapowiada Powodzenia Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
szkp Posted April 18, 2009 Author Share Posted April 18, 2009 Witam! Na konkurs (I ZKM) niestety nie zdążylem, ale relację dokończyć trzeba. Kilka dni temu wyciągnąlem model, który zdążyl się już pokryć warstwą kurzu. Malowanie wnętrza (gruba warstwa) bylo koszmarne, więc rozkleilem kadlub i zeszlifowalem calą farbę: Jak widać na zdjęciu, podloga, trochę mi się zeszlifowala, więc zrobilem ją od nowa z karty telefonicznej (po prawej stronie tej starej). Skończylem też poprawiać deski rozdzielcze: Następnie jakoś tak biednie mi się wydawalo w tej kabinie, więc zacząlem szukać planów. Planów KACKP-a oczywiście nie znalazle, ale wyczytalem, że KACKP byl konstruowany na podstawie U-s (kadlub chyba nawet bez zmian), który to z kolei byl licencyjną kopią Avro 504K. Do tego ostatniego znalazlem b. dobre plany z jakiejś rosyjskiej strony i skan blaszek part-a. Skan blaszek dopasowalem do 1/72 i wydrukowalem. Z tego skanu zacząlem robić kratownicę (mam nadzieję że nie zlamalem tym jakoś praw autorskich). Z braku lepszego materialu, kratownice robię z cienkiego plastiku, który niestety jest dość elastytczny, czym bardzo utrudnia jego szlifowanie. Linki kratownicy będę robil z b. cienkiego drucika miedzianego. Caly model (wnętrze też) planuję malować aerografem- będzie to mój pierwszy samolot (a raczej pojazd latający) malowany aerografem. Kratownica boczne (na razie wydlubalem tylko 2 dziury): I kratownica po dlugim przycinaniu wpasowana w kadlub: Przy okazji zapytam się- na jaki kolor pomalować kratownicę i ogólnie wnętrze? Pozdrawiam, szkp Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
szkp Posted April 21, 2009 Author Share Posted April 21, 2009 Witam! Skończyłem robić prawą kratownicę boczną (oczywiście oprócz malowania). Linki w kratownicy zrobiłem z cienkiego drutu klejonego na CA. Oczywiście wyszły strasznie luźne(jutro spróbuję je naciągnąć), ale na szczęście prawie wogle nie będzie ich widać po sklejeniu połówek kadłuba. Te końcówki drutów są po stronie, która będzie niewidoczna- tu tylko widać je przez folię. Ukośna belka z przodu będzie w kolorze drewna.: A tutaj taki rzut oka na to, co z kratownic będzie widać po sklejeniu połówek kadłuba (a będzie widać nawet jeszcze mniej, bo do wnętrza dojdą fotele i tablice rozdzielcze): Oszklenie zamiast zestawowego zrobię z kawałka folii w ramce z b. cienkiego plastiku, bo to zestawowe jest koszmarnie grube: Przymiarka kabiny (wszystko na razie przymocowane na białą masę mocującą): Do końca wnętrza kabiny pozostały jeszcze... 3 kratownice (lewy bok, góra i dół), dwa drążki sterowe, dwie wsztuki pedałów, dwa takie ażurowe kółka i dwie dźwignie nie znanego mi przeznaczenia. Może jeszcze zrobię ten wał idący od silnika. Podłoga widoczna na przymiarce zostanie chyba usunięta i fotele (pewnie też trochę podniesione) zostaną umieszczone na tej ażurowej kratownicy. Dwie fotki kabiny z planów Avro 504K, z których korzystam (Można je ściągnąć w całości z tąd): Na koniec jeszczę ponawiam prośbę o kolor kratownicy, jak i wnętrza. Pozdrawiam i czekam na komentarze, szkp Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.