Skocz do zawartości

Sherman Firefly Ic, 1 DPanc. gen. Maczka - Asuka 35-028


cooper69

Rekomendowane odpowiedzi

Dzięki Krzysztofie.

 

Większość tych pozycji mam w formie elektronicznej.

Problem jest taki, że są to różnej jakości skany, z których plany po wydrukowaniu nie trzymają skali.

Ale coś pokombinuję i ewentualnie kupię pozycję o Shermanie wydawnictwa Militaria.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 195
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

 

Niestety cały czas brakuje mi propozycji jaką książkę z planami Shermanów (FF Ic, Vc, V, 76(W)) zakupić :(

Taki kuźwa popularny czołg a nic nie ma na poziomie np. Fotosnajpera Kagero, który mi bardzo się przydał przy Jagdpazner IV.

 

Firefly, polecam to

 

http://www.barbarossabooks.eu/index.php?main_page=product_info&cPath=18&products_id=2322&zenid=1d896c52b963cb154014703e001a9dfc

 

Plany, zdjęcia, rysunki, wnętrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję.

 

Narazie podparłem się literaturą dostępną u Nas (myślę, że wystarczy) plus sporo pdf ale niewykluczone, że może się skuszę

Kupiłem:

- M4 SHERMAN - MILITARIST 308

- CZOŁGI WOJSKA POLSKIEGO 1944-1945 Militaria 385

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żywiczne lufy to kiepski pomysł.

Jordi Rubio to żart, firma minionej epoki.

Co do Abera to niedługo "dorośniesz" podobnie jak do Friuli, żywic itd.

Pzdr

 

Zgadzam się w 100%. cooper69, dałeś Kolego ponad 200 złociszy za Tascę i teraz wsadzisz do tego ślicznego modelu "kiszkę" z Jordi Rubio ? Nie, nie. Aber ! Jedź z tematem, bo nie mogę się doczekać. Też go miałem w planach właśnie z Normandii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za radą kolegi Greif zrobię hybrydę czyli metal od RB, a przód z pokrowcem od Panzer Art.

 

To jest jedyna słuszna koncepcja żeby tak zrobić i trzymać się wymiarów.

Problem lufy uważam za rozwiązany

 

Co do gąsienic to czytałem, że zestawowe są jak na gumiaki bardzo ok ale jak mi nie podpasują to będą Modelkasteny albo Friule... IV.

 

Rafał - gąsienice zostaw zestawowe, są bardzo dobre, natomiast Friule to jakaś pomyłka bo każde ogniwo składa się z dwóch części i zanim zmontujesz je do końca połowa ci się zdąży rozsypać, znam to z autopsji, Modelkasteny są fajne ale wymagaja gigantycznej pracy bo każde ogniwko składa się z kilku częsci i jest bardzo delikatne, często też plastikowe bolce lubią się stopić podczas klejenia lub malowania jeśli użyjesz np whitespiritu do utrwalenia washy czy pigmentów.

Co do lufy to koledzy mają rację - tylko Aber. Lufy z Panzerartu nie wyprostujesz bo w środku jest drut a żywica ma swoją pamięć. To taka moja rada, ostatecznie zrobisz jak będziesz chciał ale myślę, że lepiej wiedzieć o czymś wcześniej i może dzięki temu zaoszczędzisz trochę pieniędzy na następny model.

Pozdrawiam, Mariusz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Razem z blaszkami do Firefly Vc zakupiłem lufę Aber bez hamulca.

Muszę przymierzyć hamulec wylotowy RB i zobaczymy.

 

Benedyktyńska robota mnie nie przeraża, a wręcz mi się podoba. Co prawda do kolegi Mikołaj75 mi daaaaaaleko ale jest kogo gonić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rafał - gąsienice zostaw zestawowe, są bardzo dobre, natomiast Friule to jakaś pomyłka bo każde ogniwo składa się z dwóch części i zanim zmontujesz je do końca połowa ci się zdąży rozsypać, znam to z autopsji, Modelkasteny są fajne ale wymagaja gigantycznej pracy bo każde ogniwko składa się z kilku częsci i jest bardzo delikatne, często też plastikowe bolce lubią się stopić podczas klejenia lub malowania jeśli użyjesz np whitespiritu do utrwalenia washy czy pigmentów.

Pozdrawiam, Mariusz

 

Racja co do Friuli i Modelkastena, ale są jeszcze bardzo dobre z Bronco T54E1 :

 

Gski%20Sherman%20Bronco_zpsu6tfabcc.jpg

 

i T54E2 Cuff :

 

Gski%20Sherman%20Bronco%20E2_zpsn2btsqoh.jpg

 

Na prawdę dobre. Do swojego Świetlika Vc mam właśnie te E1 i polecam.

 

Tu przydatna stronka o rodzajach gąsek używanych w Shermanach :

 

http://the.shadock.free.fr/sherman_minutia/tracks/vvss_tracks.html

 

P.S. Jak by co to mam Foto Gallery w PDFie. Mogę Ci przesłać.

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie zamówiłem Bronco właściwe dla Firefly Ic czyli T48

 

24190661014_10e89be8ae_z.jpg

 

Rafale przejrzyj zdjęcia. Może mogą być i te T48, ale zobacz dla konkretnych egzemplarz Vc z Normandii. Będą podobne w Ic Hybrid.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Waszmościów.

Na zdjęciu rzeczywiście są założone T48. Jeśli przyjmiemy, że zdjęcie przedstawia polskiego Hybrydziaka, to ok. Co do T62, to Brytyjczycy jak najbardziej je stosowali, ale na Naszych Firefly z Czarnej Dywizji nie widziałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Waszmościów.

Na zdjęciu rzeczywiście są założone T48. Jeśli przyjmiemy, że zdjęcie przedstawia polskiego Hybrydziaka, to ok. Co do T62, to Brytyjczycy jak najbardziej je stosowali, ale na Naszych Firefly z Czarnej Dywizji nie widziałem.

 

Witam,

Nie będę się upierał bo na wojnie jak to mówią wszystko jest możliwe ale większość zdjęć brytyjskich Shermanów Firefly z Normandii jakie widziałem miały założone właśnie gąsienice T62 dlatego wydaje mi się, że ta wersja z racji masowego użycia jest właśnie charakterystyczna dla Brytoli,( a nasza 1 Dywizja Pancerna była przecież w całości wyposażona przez Anglików) podobnie rzecz się ma z krótkolufową wersją Shermana V czyli M4A4, którą Polacy również masowo używali pod Falaise.

Taka moja logika ale mogę się oczywiście mylić.

Pozdrawiam, Mariusz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Waszmościów.

Na zdjęciu rzeczywiście są założone T48. Jeśli przyjmiemy, że zdjęcie przedstawia polskiego Hybrydziaka, to ok. Co do T62, to Brytyjczycy jak najbardziej je stosowali, ale na Naszych Firefly z Czarnej Dywizji nie widziałem.

 

Witam,

Nie będę się upierał bo na wojnie jak to mówią wszystko jest możliwe ale większość zdjęć brytyjskich Shermanów Firefly z Normandii jakie widziałem miały założone właśnie gąsienice T62 dlatego wydaje mi się, że ta wersja z racji masowego użycia jest właśnie charakterystyczna dla Brytoli,( a nasza 1 Dywizja Pancerna była przecież w całości wyposażona przez Anglików) podobnie rzecz się ma z krótkolufową wersją Shermana V czyli M4A4, którą Polacy również masowo używali pod Falaise.

Taka moja logika ale mogę się oczywiście mylić.

Pozdrawiam, Mariusz

 

Być i tak mogło. Jak to na wojence.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gąski Bronco przyszły.

Jak policzyłem części na ramkach to jest tego całe 960 sztuk

 

Zamówiłem też kalkomanie na figurantów bo mam zamiar podejść też do tego tematu - po raz pierwszy.

Jest też (u mnie lub w drodze) kilogram literatury.

 

Jak nic się nie zmieni to za parę dni ruszam z kopyta.

 

Biję się wewnętrznie z tym umiejscowieniem w Normandii bo zdjęć jak na lekarstwo, a to co potencjalnie jest nie pozwala na żadne indywidualne oznaczenia :(

 

Doradźcie coś koleżanki i koledzy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Waszmościów.

 

Ale to jest spawany kadłub, a nie hybryda.

 

To bez znaczenia.

Skoro już masz te T48, to na takich go zrób

 

Kolego pitpanzer - na zamieszczonych przez Ciebie zdjęciach kolejno : 2; 3 i 4 Shermany maja gąski T54E1. Skoro założyciel wątku ma już gąski i jest do nich przekonany, to Nasz dyskusja w/g mnie, stała się bezpodstawna. Zakończmy ja więc, by nie zaśmiecać wątku Koledze cooper69. Niech napiera z robotą, bo już się doczekać nie mogę na zdjęcia z warsztatu

Kolego cooper69 - taka mała uwaga ode mnie : popraw/ pogrub fakturę odlewu stali na wieży i kadłubie. Ta firma robi ją w/g mnie trochę za bardzo delikatną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego pitpanzer - na zamieszczonych przez Ciebie zdjęciach kolejno : 2; 3 i 4 Shermany maja gąski T54E1.

A wg mnie się mylisz.

To są gąsienice w odmianie T62.

Oferuje takie np Friul

http://www.pacmodelscatalog.com/mm5/merchant.mvc?Screen=PROD&Store_Code=PCM&Product_Code=ATL94&Category_Code=fru

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niech napiera z robotą, bo już się doczekać nie mogę na zdjęcia z warsztatu

 

Nojmajnie mnie zmobilizowałeś bo miałem zaczynać w poniedziałek

 

Zacznę od kwestii lufy.

 

Myślę, że kwestia została rozwiązana.

Przy zakupie blaszek do Vc dostałem lufę Aber-a... bez hamulca wylotowego.

Ale od czego mamy pilnik, cierpliwość i doping.

 

Półtorej godziny żeby zebrać delikatnie pilniczkiem 3 dziesiąte milimetra, delikatne gwintowanie i hamulec RB założony

 

24886582492_ece6064e55_c.jpg

 

Teraz kolej wannę bo dopiero muszę dojść jakie kółka w podwoziu wybrać - jest kilka opcji.

 

Wanna złożona.

Ja pierkuję jak to się składa!

To jest po prostu kosmos po Italeri i wczesnej Tamiyi.

 

Kolego cooper69 - taka mała uwaga ode mnie : popraw/ pogrub fakturę odlewu stali na wieży i kadłubie. Ta firma robi ją w/g mnie trochę za bardzo delikatną.

 

Co do faktury odlewu to tutaj jest fajna recenzja z bardzo dobrymi zdjęciami faktury.

Myślisz, że ją trochę podostrzyć surfacerem 500?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.