Juno Posted February 10, 2016 Share Posted February 10, 2016 (edited) Witam serdecznie! Skoro już się zarejestrowałem i przywitałem to przyszedł czas, żeby coś pokazać. Nie, żeby było się czym chwalić Że tak ładnie powiem, potraktowałem ten model, jako swoistą ocenę moich umiejętności i sprawdzenie, na co muszę uważać. Taki "samouczek". Dlaczego akurat MiG? Są trzy powody: 1. Lubię radzieckie lotnictwo, 2. Mam sentyment, bo dokładnie taki sam model leżał za dzieciaka u mnie na półce, tylko bez farb, 3. Akurat był w pobliskim sklepie z zabawkami (przecież nie będę kupować super modeli na początek ) Model wykonałem tak, jak go wyjąłem z pudełka. Ponadto go pomalowałem, ale nie bawiąc się w aerografy - w ruch poszły klasyczne szpreje ;) Myślę, że efekt ich użycia nie jest tragiczny. Ponadto - w ramach ciekawostki, szukając w sieci zdjęć MiGa z numerem 605, znalazłem takową sztukę: KLIK Teraz przejdę do rachunku sumienia, czyli co mi nie wyszło i to widzę - Nie wygładziłem linii styku poszczególnych elementów, co uwidacznia duże szpary między np. kadłubem a skrzydłami, - Nakleiłem kalkomanie na kadłub, a nie przymierzyłem tego ze skrzydłami - Nigdy więcej nie pomaluję szyby wykałaczką - Nie sprawdziłem rozkładu mas i model ma nos w górze, - Malowanie trochę po swojemu, trochę po zdjęciach, a takie rzeczy nie w samolotach, I teraz zdjęcia - wybaczcie tło, ale jeszcze jestem w trakcie przemeblowywania pokoju i biały parapet wydał mi się być nienajgorszym tłem. W przyszłości się poprawię Z góry dziękuję za cierpliwość i wyrozumiałość, teraz biorę się za Su-22 i myślę, że wyjdzie o wiele lepiej, bo nie chcę go spieprzyć Edited February 11, 2016 by Guest Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Piotr_P Posted February 11, 2016 Share Posted February 11, 2016 Jak dla !mnie to skala 1:72 i jest to znajomy ZTS Plastyk. I mimo wszystko panujmy na słownictwem.Bardziej trendy bedzie teraz pisanie poprawną polszczyzną i powściągliwość w stosowaniu wulgaryzmów. O modelu. Pierwzy raz widze ze ktos maluje model i nakleja kalki przed przyklejeniem skrzydel. Szpara mocno razi Wykałaczka nie niezły pomysł... Podstawą jest INSTRUKCJA . Choc zapoznac sie z nią...zanotowac na niej uwagi do budowy modelu itp. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Juno Posted February 11, 2016 Author Share Posted February 11, 2016 Dzięki za podpowiedź, już poprawiam. Jeśli chodzi o markę to przyznam, że nie za bardzo wiem. Nie był to Plastyk, a patrząc po opakowaniu na internetach, to MisterCraft (jest coś takiego?) Notatki na instrukcji - przyznam, że to niegłupi pomysł i muszę wziąć to sobie do serca, bo czasem coś się wymyśli, a przy montażu zapomni. Dzięki za opinię i następnym razem zamiast użyć pieprzu to skorzystam ze solniczki Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
letalin Posted February 11, 2016 Share Posted February 11, 2016 Tak jak kolega Piotr_P podpowiedział, czytaj instrukcje.. Albo uruchom trochę wyobraźni. To czasem wystarcza, żeby uniknąć np. błędu montażu podwozia, które masz wklejone odwrotnie, nie w ten otwór montażowy i za żadne skarby nie dałoby się wciągnąć w locie. Zdjęcie miałeś wygooglane, chociaż jak może zauważyłeś to zupełnie inna wersja tego samolotu, jednak podwozie było identyczne. Dobrze jest też oprócz instrukcji poszukać w internetach warsztatów ludzi, którzy się z tym modelem uporali wcześniej. viewtopic.php?f=64&t=52571 Można się inspirować i unikać błędów. W następnym modelu wyszlifuj spoiny. Papier ścierny w kilku gradacjach od 600 w górę i na mokro. Potem odtwórz linie podziału blach na połączeniu kadłuba. W każdym następnym modelu rób coś nowego, wprowadzaj nową umiejętność. Za dwadzieścia modeli będziesz modelarzem:) Malowanie sprayem nie jest złe. Dałeś radę. Pędzlem byś tak pewnie srebrnego nie położył. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Artek82 Posted February 11, 2016 Share Posted February 11, 2016 (edited) Na wstępie błąd w nazwie. Samolot o numerze "605" to był PZL Lim-5P, czyli licencja MiGa-17PF, ale zrzućmy to na producenta zestawu bo to oni wprowadzają zamęt, a domyślam się że to był ten zestaw i tam jest malowanie "605":cool: http://modelwork.pl/viewtopic.php?p=467202 Kolega letalin przytoczył mojego MiGa-17PF pakowanego przez ZTS Pruszków, a to te same wypraski więc śmiało podglądaj Moje pierwsze modele wyglądały o wiele gorzej więc spokojnie, aż tak źle nie jest. Dużo czytaj, analizuj, przegladaj forum i podpatruj co i jak kto robi i bez pośpiechu, a każdy następny będzie lepszy Edited February 11, 2016 by Guest Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Artek82 Posted February 11, 2016 Share Posted February 11, 2016 Na wstępie błąd w nazwie. Samolot o numerze "605" to był PZL Lim-5P, czyli licencja MiGa-17PF, ale zrzućmy to na producenta zestawu bo to oni wprowadzają zamęt, a domyślam się że to był ten zestaw i tam jest malowanie "605":cool:http://modelwork.pl/viewtopic.php?p=467202 Kolega letalin przytoczył mojego MiGa-17PF pakowanego przez ZTS Pruszków, a to te same wypraski więc śmiało podglądaj Moje pierwsze modele wyglądały o wiele gorzej więc spokojnie, aż tak źle nie jest. Dużo czytaj, analizuj, przegladaj forum i podpatruj co i jak kto robi i bez pośpiechu, a każdy następny będzie lepszy Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Juno Posted February 11, 2016 Author Share Posted February 11, 2016 Dziękuję za odzew. Nie spodziewałem się tak rzeczowych odpowiedzi w stosunku do żółtodzioba Z największą przyjemnością dostosuję się do Waszych rad przy następnym modelu. Temat z prac założę po weekendzie Jeśli chodzi o kalkomanie - tego nie wiedziałem, ani się nie domyślałem Chociaż przyznam, że miałem plan, aby zrobić ten model jaki Lima. Pomysł upadł, jak przejrzałem zdjęcia z Łasku i zauważyłem, że oba samoloty prawdopodobnie różnią się poprowadzeniem szczelin, co w przypadku modelu oznaczało szpachel, nowe rzeźbienie i tragiczną śmierć modelu Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
wuwumaster Posted February 11, 2016 Share Posted February 11, 2016 de facto wszystko co najistotniejsze już powiedzieli poprzednicy, z mojej strony dodam tylko, że pierwsze co mi się rzuciło w oczy to bardzo elegancko położona srebrna farba, co nie jest prostą sprawą dla tego koloru a od razu kłóciło się z innymi niedoróbkami - i zagwózdka : jak to? ale jak się wczytałem to się wyjaśniło dałeś radę ze sprejem! także co poprawić to wiesz (najważniejsze chyba podwozie, to musowo), i całkiem ładny start w modelarstwo pozdrawiam! ww Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
letalin Posted February 11, 2016 Share Posted February 11, 2016 de facto wszystko co najistotniejsze już powiedzieli poprzednicy,z mojej strony dodam tylko, że pierwsze co mi się rzuciło w oczy to bardzo elegancko położona srebrna farba, co nie jest prostą sprawą dla tego koloru a od razu kłóciło się z innymi niedoróbkami - ww Paradoksalnie niedoróbki są konsekwencją przyjętego sposobu malowania: Model był malowany przed sklejeniem. Widać np. że stabilizatory zbiorników podskrzydłowych są bez farby. To nie jest rozwojowa metoda. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Artek82 Posted February 12, 2016 Share Posted February 12, 2016 A jakim szprajem psikałeś Ja do mojego użyłem popularnego Duplicolora z marketu budowlanego Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Juno Posted February 15, 2016 Author Share Posted February 15, 2016 Artek, coś takiego: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ireneusz Posted February 16, 2016 Share Posted February 16, 2016 Dobre efekty można uzyskać też tym specyfikiem Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.