premier1986 Posted February 17, 2016 Share Posted February 17, 2016 Witak wszystkich. Bristol czeka na silnik i materiał na wręgi i zbiornik paliwa, sd.kfz. czeka na przypływ chęci. Postanowiłem więc, aby nie siedzieć bez czynnie, zabrać się za PO-2. Będzie w malowaniu polskich nocnych bombowców. Dzisiaj przestudiowałem instrukcję, dokonałem konfrontacji ze zdjęciami w necie i pojawia się problem. Malowanie zaproponowane przez ICM nie trzyma się rzeczywistości. Są tam inne kolory. Czy ktoś z was mógłby mi pomóc i podpowiedzieć jakich farb użyć do jego malowania? Przejrzałem książkę "Polski samolot i barwa" ale tam dowiedziałem się jedynie że na górze odcienie zielonego a od spodu jasno niebieski. Proszę o pomoc w tej kwestii i o pomoc z kolorem kabiny (nie mam w tym momencie pewności czy ICM nie kłamie i w tej kwestii) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mikele Posted February 17, 2016 Share Posted February 17, 2016 To Ci powinno pomóc: Po-2 z Muzeum Lotnictwa Panorama 3D kabiny pilota Panorama 3D kabiny strzelca Fajny temat. Uroda wątpliwej jakości, ale urokliwe lotnictwo no i kawał historii ps. Co do kamuflażu - też znam dwie wersje, jedna o dwóch odcieniach zielonego, jak na egzemplażu z Muzeum Lotnictwa, druga o standardowym radzieckim kamuflażu z trzema kolorami na górze - ciemnoszarym, brązowym (ochrym?) i zielonym. Te materiały powinny Ci pomóc: http://mig3.sovietwarplanes.com/colors/1943-45-bombers/1943-45bombers.html http://mig3.sovietwarplanes.com/colors/color-table.html Do zdjęć oryginału w trójbarwnym malowaniu nie dotarłem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
premier1986 Posted February 17, 2016 Author Share Posted February 17, 2016 Dzięki wielkie za te materiały. Czyli były dwie wersje malowania. W sumie dobrze bo mam do tej z brązem farby odpowiednie:-D Czyli Icm nie do końca kłamał:-D Co do składalności to jakoś na dniach powiem co i jak. Ma ktoś patent na linki przy skrzydłach?:-D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
premier1986 Posted February 17, 2016 Author Share Posted February 17, 2016 Nie no 30E to dużo za dużo. Poradnik super. Wielkie dzięki. Tylko pytanie jak to mocowac w skrzydło żeby było naciągnięte. Z tego co wyczytałem to wierci sie otworek w skrzydle i w to wkleja linkę. Ale to mam na wylot przewiercic i po naciągnięciu zakleić i przyszlifować czy jak? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
premier1986 Posted February 17, 2016 Author Share Posted February 17, 2016 Dodam że skrzydła są w jednym kawałku Wysłane z mojego LG-D320 przy użyciu Tapatalka Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
xmald Posted February 17, 2016 Share Posted February 17, 2016 Generalnie to szkół zakładania naciągów jest kilka - sposób z przewiercaniem na wylot skrzydeł jest dla mnie robieniem sobie niepotrzebnej roboty. Nawiercasz delikatnie, mocujesz śrubę rzymską lub naciąg w tym otworku przy pomocy CA, całość nie musi być idealnie napięta. Naprężasz poprzez zbliżenie rozgrzanej igły, szpilki itd. i wszystko samo się pięknie napina. Śruby robisz z patyczka do uszu wyciągniętego nad płomieniem - metodą Wojtka Fajgi. Z doświadczenia do robienia śrub zamiast żyłki używam drucika -skręconego w taki sposób żeby powstało oczko. W ten sposób można robić nawet podwójne śruby i mocowania śrub. Jak już masz śrubę ;) to na żyłkę nawlekam krótki odcinek rurki z patyczka do uszu, który posłuży do zablokowania naciągu. Przewlekasz żyłkę przez śrubę i tą rurkę i nadmiar odcinasz. Żyłka do 1/48 myślę, że tak do 0,10 maksymalnie - lepsza jest ta do łowienia pod lodem - jest odrobinę bardziej elastyczna... Wygląda to tak: http://www.modelwork.pl/viewtopic.php?f=64&t=38920&hilit=etrich+taube&start=0%20http://www.modelwork.pl/viewtopic.php?f=64&t=41393 albo jeszcze więcej naciągów: http://modelwork.pl/viewtopic.php?f=64&t=38920&hilit=etrich+taube W razie czego służę pomocą! PS. PO2 to jeden z moich ukochanych samolotów, więc będę chętnie odwiedzał twój wątek. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
premier1986 Posted February 17, 2016 Author Share Posted February 17, 2016 Koledzy wielkie wielkie dzięki za pomoc. Zmotywowaliście mnie bardzo. Jutro od rana biore sie w pracy ostro za PO2:-D Kiedys widzialem poradniki z robienia naciągów ale zagubiło się gdzieś i ponownie nie mogłem tego znaleźć. Jeszcze raz wielkie dzięki Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted February 18, 2016 Share Posted February 18, 2016 W kwestii kamuflażu tu warto zajrzeć: http://modelwork.pl/viewtopic.php?f=63&t=43870&start=60 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
premier1986 Posted February 18, 2016 Author Share Posted February 18, 2016 Dokupiłem zestaw yahu z zegarami do PO2. wygląda to super. spasowałem na sucho kadłub i dolny płat. wszystko elegancko. Środek pomalowany i czekam. W tym czasie szykuję następne części Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kaesz Posted February 18, 2016 Share Posted February 18, 2016 Dla Po-2 z 2 PNB Kraków, to malowanie (informacja pewna na podstawie zdjęć) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mikele Posted February 18, 2016 Share Posted February 18, 2016 Dokupiłem zestaw yahu z zegarami do PO2. wygląda to super. spasowałem na sucho kadłub i dolny płat. wszystko elegancko. Środek pomalowany i czekam. W tym czasie szykuję następne części Foty jakieś będą, czy relacja w formie powieści? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
premier1986 Posted February 19, 2016 Author Share Posted February 19, 2016 Oczywiście że będą tylko na razie nie wiele do fotografowania:D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
premier1986 Posted February 22, 2016 Author Share Posted February 22, 2016 Zapowiadało się szybko i przyjemnie. Okazało się że zestaw yahu prezentuje się pięknie ale wymaga szlifowania bo nie wchodzi w swoje miejsce. Trochę popracuję szlifierką i będzie dobrze. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mikele Posted February 22, 2016 Share Posted February 22, 2016 Może tę poziomą półkę pod pulpitem odchudź zamiast sam pulpit szlifować? Całość się obniży i może da się to wpasować w kadłub. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
premier1986 Posted February 22, 2016 Author Share Posted February 22, 2016 Półkę trzeba minimalnie przypiłować ale musi zostać na orginalnej wysokości bo inaczej nie spasuje się z elementami kadłuba. Pulpit jest przede wszystkim za szeroki więc trzeba szlifować Wysłane z mojego LG-D320 przy użyciu Tapatalka Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
premier1986 Posted February 26, 2016 Author Share Posted February 26, 2016 Trochę znowu podziałałem. Kabina gotowa, dolny płat połączony z kadłubem, w skrzydłach przygotowane miejsca pod linki naciągów. Niestety stało się to czego badzo się obawiałem. Podczas obrabiania wsporników łączących płat górny i dolny jeden z nich pękł. Nie ma tragedi to fakt ale przestroga dla innych którzy będę budowali ten model - wsporniki są bardzo delikatne, chwila nieuwagi i mamy mały problem. I jeszcze jedna informacja. Bardzo obawiałem się kwesti spasowania elementów. Wynikało to z braku wcześniejszych doświadczeń i modelami ICMu. Jeżeli chodzi o ten model to spasowanie jest super. Szpachla która jest widoczna na kadłubie jest wynikiem zastosowania pulpitów YAHU które są ciut za szerokie i nie ma mozliwości ich dostatecznego zeszlifowania. Mimo tego uważam że dardzo wzbogacają model. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
premier1986 Posted March 4, 2016 Author Share Posted March 4, 2016 Zabrałem się za naciągi. Plan jest taki. Robię uszy z drutu, wklejam w model a potem między nie żyłka. Może nie będzie to do końca tak jak trzeba ale myślę że efekt będzie zadowalający. Żeby dobre śruby rzumskie zrobic brakuje mi zwinności w palcach. Mam do zrobienia jeszcze 20 sztuk:-P Druga fotka pokazuje jak będzie to wyglądało po wklejeniu Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
xmald Posted March 4, 2016 Share Posted March 4, 2016 Wyglądają na trochę grube. Nie będzie to dobrze wyglądać na modelu. Weź jakiś cienki drucik z cewki lub czegoś podobnego - niewiele grubszy od żyłki - tak ok. 0,14. Robienie śrub nie jest trudne jak porobisz takie uszy z cienkiego drutu to bardzo łatwo jest je przewlec przez rurkę z patyczka do uszu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
premier1986 Posted March 4, 2016 Author Share Posted March 4, 2016 Drucik jest cienszy od żyłki 0,14, tak gdzies 0,1ma grubosci. Może na zdjęciu tak brzudko wyszedł. No próbowałem rozciągać patyczki do uszu ale biedronkowe się chyba nie nadają:-P czytałem że jakieś przezroczyste mają być:-P tylko gdzie je kupujesz?:-D I co do tych uszu doczepić śruby i do śruby żyłkę? Moze tu lepiej widać grubość Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BRAVO112 Posted March 4, 2016 Share Posted March 4, 2016 Witam Gdzies widzialem i chyba nawet mam zestaw roznych takich wlasnie " bajerow" w w zestawie trawionym - uszy Musze poszukac Jak znajdziesz chwile - sprawdz w necie Pozdrawiam bravo112 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BRAVO112 Posted March 4, 2016 Share Posted March 4, 2016 Albo tutaj http://saemann-aetztechnik.de/aetzteile/index.html Gosc jest co roku w Dortmundzie na Intermodellbau ( chyba 24 kwietnia w tym roku) Jesli masz cierpliwosc - daj znac Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
premier1986 Posted March 4, 2016 Author Share Posted March 4, 2016 Dzięki za link ale w takie tematy się nie będę bawił bo to że tak powiem zbyt zasobożerne:-D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
xmald Posted March 5, 2016 Share Posted March 5, 2016 Śruby rzymskie z blaszki są raczej kiepskie - są płaskie. Można kupić gotowe firmy GasPatch ale jak dla mnie cena odrzuca... Faktycznie na wrzuconych zdjęciach wyglądają znacznie bardziej w skali. Co do patyczków to spróbuj firmy Cleanic - nie pamiętam dostępne chyba w Lydlu albo Rośmianie - choć tak na prawdę z większości da radę takie rurki wyciągnąć. Trzeba próbować - na pewno nie wszystkie, które zrobisz będą nadawały się do użytku. Za którymś razem uda się wyciągnąć taką rurkę, której kawałek będzie się nadawał;) Co do mocowania to popatrz na zdjęcia oryginału gdzie były mocowane śruby. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
premier1986 Posted March 5, 2016 Author Share Posted March 5, 2016 Na razie zmarnowałem koło 20patuczkow z biedronki:-P Wysłane z mojego LG-D320 przy użyciu Tapatalka Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
xmald Posted March 5, 2016 Share Posted March 5, 2016 Na szczęście patyczki drogie nie są ;)Wypróbuj innej firmy, może pójdzie lepiej. Generalnie zasada jest taka sama jak z wyciąganiem ramek. Musisz wyczuć moment żeby temperatura była wysoka ale patyk się nie zapalił - im szybciej wyciągasz tym cieńsza rurka. Trudno mi w tej kwestii dać Ci jakieś rady - nawet po zrobieniu już pewnie kilkuset naciągów ze śrubami nadal marnuję kilka patyczków zanim wyjdzie OK. Dasz radę to tylko kwestia kilku prób. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.