Headhunter88 Napisano 26 Lipca 2016 Share Napisano 26 Lipca 2016 Hej, startuje z trochę trudniejszym malowaniem, mianowicie EC 117, a dokładnie w wersji z serialu Medicopter 117, (http://modelshopleeds.co.uk/catalog/images/111736-11185.jpg) Mały problem stanowi dla mnie malowanie kolorem błyszczącym (dokładnie Humbrol 19 czyli jaskrawy czerwony), gdyż po wyschnięciu powierzchnia nie jest tak ładnie błyszcząca jak po nakładaniu pędzlem. Bardziej taka półmatowa zdaje się wydawać. Co robię źle? Ew. czy pomalowanie jej lakierem typu gloss polepszy efekt wizualny ? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karambolis8 Napisano 26 Lipca 2016 Share Napisano 26 Lipca 2016 Po pierwsze dobrze rozmieszaj farby. Po drugie być może malujesz zbyt gęstą farbą, bądź na zbyt dużym ciśnieniu. Po trzecie efekt błyszczący osiąga się kilkoma warstwami dobrego lakieru błyszczącego, delikatnie szlifując drobnym papierem/gąbką przedtem farbę, jeśli potrzeba. Poprzednie dwie wskazówki odnoszą się też do malowania lakierem. Malowanie błyszczącym lakierem na błyszczące farby wydaje się zbytnim utrudnianiem sobie życia. Najlepsze byłyby półmatowe. Zobacz jak robią to samochodziarze. Po czwarte, moja już zupełnie subiektywna opinia, w tej skali lepiej będzie wyglądało wykończenie semigloss albo semigloss : gloss 50% : 50%. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Headhunter88 Napisano 26 Lipca 2016 Autor Share Napisano 26 Lipca 2016 Ok, jak rozumiem lakier też nakładam aerografem, ale jak ma się sprawa z oszkleniem, czy lakier, np. Humbrola nie zmatowi elementów przezroczystych? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Solo Napisano 26 Lipca 2016 Share Napisano 26 Lipca 2016 No elementy przezroczyste to się maskuje przed malowanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Headhunter88 Napisano 27 Lipca 2016 Autor Share Napisano 27 Lipca 2016 Tak jasne, ale założyłem że do nakładania lakieru maski już zdejme Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
patrykvel Napisano 27 Lipca 2016 Share Napisano 27 Lipca 2016 Tak na zdrowy rozsądek. Po co chcesz zdejmować maski przed lakierem skoro jak sam widzisz tworzy to dodatkowe problemy?. Maski zdejmujesz jak masz gotowy model. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Headhunter88 Napisano 27 Lipca 2016 Autor Share Napisano 27 Lipca 2016 Patryk, mój imienniku, na zdrowy rozsądek generalnie sprawa ma się tak, że jako lakier błyszczący dawałem sidolux, nie niszczył oszklenia itp, a nakładałem go zawsze pędzelkiem. Teraz chcę pobawić się z innymi rodzajami lakierów, druga sprawa to fakt iż sklejałem helikoptery głównie bojowe gdzie stosunkowo łatwo jest ominąć oszklenie. Jeszcze inna rzecz, że kalki nie mogą siedzieć na modelu zbyt długo, bo same się odklejają, a czasu na codzienną modelarkę niestety u mnie brak :( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Solo Napisano 27 Lipca 2016 Share Napisano 27 Lipca 2016 Nie kładź żadnego lakieru na elementy przezroczyste. Zawsze osłaniaj je maskami. Jeśli jakaś owiewka czy szybka jest za mało błyszcząca według Ciebie, to ją wypoleruj pastami polerskimi, przed malowaniem. Niektórzy także maczają taką część w Sidoluksie, ale ja uważam że to nie jest dobre rozwiązanie. Jeśli nie będziesz miał "szkła" zamaskowanego, to nawet błyszczący lakier, jakiś odkurz, cokolwiek, może minimalnie, ale zauważalnie zmatowić tę część. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marak Napisano 27 Lipca 2016 Share Napisano 27 Lipca 2016 Sidolux, ani lakier olejny nie zniszczy Ci owiewki. Pan Zdenek Sebesta prezentujący często swe modele w "Supermodelu" zalecał kąpanie owiewek w Sidoluksie, jako zabezpieczenie przed klejem CA. Gdy tak zrobilem, model wyglądał nienajgorzej, ale zdjęcia nie dało mu się zrobić. Ciagle wychodziły makabryczne refleksy świetlne. Dlatego popieram Solo, że dobra polerka da więcej niż lakier. Jeśli malujesz model humbrolem, to po malowaniu, pierwszy rozcieńczalnik który wlejesz do aero do umycia, nie wylewaj tylko tryśnij lekką mgiełką na model. (UWAGA - dotyczy tylko farb olejnych) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Solo Napisano 27 Lipca 2016 Share Napisano 27 Lipca 2016 Sidolux moim zdaniem (przynajmniej ja tak miałem) daje stosunkowo miękką powierzchnię. Dodatkowo moja jedyna owiewka którą nim potraktowałem, po kilku latach wygląda dziś tak (to nie refleksy świetlne): Nie mam pewności że to wina Sidoluxu, ale tak podejrzewam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
patrykvel Napisano 27 Lipca 2016 Share Napisano 27 Lipca 2016 Patryk, mój imienniku, na zdrowy rozsądek generalnie sprawa ma się tak, że jako lakier błyszczący dawałem sidolux, nie niszczył oszklenia itp, a nakładałem go zawsze pędzelkiem. Teraz chcę pobawić się z innymi rodzajami lakierów, druga sprawa to fakt iż sklejałem helikoptery głównie bojowe gdzie stosunkowo łatwo jest ominąć oszklenie. Jeszcze inna rzecz, że kalki nie mogą siedzieć na modelu zbyt długo, bo same się odklejają, a czasu na codzienną modelarkę niestety u mnie brak :( Ale jak oszklenie jest ok, to po co kombinować? Prace z owiewką robisz przed malowaniem. później na gotowo ja zaklejasz i tyle. Odklejanie masek i późniejsze modlenie się aby bezbarwny równo pokrył oszklenie to tylko proszenie się o problemy. Kalki zalewaj płynem zmiękczającym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Headhunter88 Napisano 27 Lipca 2016 Autor Share Napisano 27 Lipca 2016 Patryk, mój imienniku, na zdrowy rozsądek generalnie sprawa ma się tak, że jako lakier błyszczący dawałem sidolux, nie niszczył oszklenia itp, a nakładałem go zawsze pędzelkiem. Teraz chcę pobawić się z innymi rodzajami lakierów, druga sprawa to fakt iż sklejałem helikoptery głównie bojowe gdzie stosunkowo łatwo jest ominąć oszklenie. Jeszcze inna rzecz, że kalki nie mogą siedzieć na modelu zbyt długo, bo same się odklejają, a czasu na codzienną modelarkę niestety u mnie brak :( Ale jak oszklenie jest ok, to po co kombinować? Prace z owiewką robisz przed malowaniem. później na gotowo ja zaklejasz i tyle. Odklejanie masek i późniejsze modlenie się aby bezbarwny równo pokrył oszklenie to tylko proszenie się o problemy. Kalki zalewaj płynem zmiękczającym. Zamiast kalki miały być maski Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Headhunter88 Napisano 27 Lipca 2016 Autor Share Napisano 27 Lipca 2016 Sidolux moim zdaniem (przynajmniej ja tak miałem) daje stosunkowo miękką powierzchnię.Dodatkowo moja jedyna owiewka którą nim potraktowałem, po kilku latach wygląda dziś tak (to nie refleksy świetlne): Nie mam pewności że to wina Sidoluxu, ale tak podejrzewam. Zadam głupie pytanie co jest nie tak z tymi szybami :-)? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Solo Napisano 27 Lipca 2016 Share Napisano 27 Lipca 2016 Są mleczne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marak Napisano 27 Lipca 2016 Share Napisano 27 Lipca 2016 Sidolux moim zdaniem... po kilku latach wygląda dziś tak:...Nie mam pewności że to wina Sidoluxu, ale tak podejrzewam. Podejrzewam, że dobrze podejrzewasz.Sidolux nie jest produkowany jako lakier trwały. Z założenia na gumolicie dobra gospodyni nakłada go co tydzień, co pół roku zmywa i nakłada od nowa. Według mnie jego najlepszą zaletą jest to, że nie gryzie się chyba z żadną farbą. Jeśli więc kolega maluje model Humbrolem, a chciałby super połysk uzyskać np. lakierem Gunze C, czy jakimś lakierem typu 2K, to na Humbrol obowiązkowo najpierw Sidolux. A na szyby, to ja już tak jak Solo, nigdy go nie położę. PS. Jako osoba wykonująca składy gazet i innych druków, "muszę" zwrócić uwagę. Piszemy Sidolux ale Sidoluksu. Podobnie jest ze wszystkimi wyrazami zawierającymi X. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kapitan Bomba Napisano 28 Lipca 2016 Share Napisano 28 Lipca 2016 http://exito.sklep.pl/pl/p/AK-INTERACTIVE-893-Gauzy-Agent-Glass-Coat-100-ml/34280 http://exito.sklep.pl/pl/p/AK-INTERACTIVE-894-Intermediate-Gauzy-Agent-Shine-Enhancer-100-ml/34281 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Headhunter88 Napisano 28 Lipca 2016 Autor Share Napisano 28 Lipca 2016 Czy któryś z tych środków zastępuje 3 stopniowe polewanie pastami tamiya? Jedna kosztuje 30 zł z kawałkiem... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Headhunter88 Napisano 28 Lipca 2016 Autor Share Napisano 28 Lipca 2016 Są mleczne. Czasem w realu też takie są, ale zgoda na pewno nie są idealnie "clear" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karambolis8 Napisano 28 Lipca 2016 Share Napisano 28 Lipca 2016 Czy któryś z tych środków zastępuje 3 stopniowe polewanie pastami tamiya?Jedna kosztuje 30 zł z kawałkiem... Ta za 30 jest najważniejsza ;) Możesz odpuścić sobie spokojnie czerwoną. Zacząć polerkę papierami kończąc na #2500 na mokro albo nawet więcej i potem zacząć od pasty niebieskiej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Solo Napisano 28 Lipca 2016 Share Napisano 28 Lipca 2016 Czasem w realu też takie są, ale zgoda na pewno nie są idealnie "clear" No nie, na zdjęciu widać że wyglądają jak zaparowane. Moim zdaniem to wina Sidoluksu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
patrykvel Napisano 28 Lipca 2016 Share Napisano 28 Lipca 2016 Dziwne, bo taki niebieskawo mleczny odcien ma owiewka swiezo po zanurzeniu do sido. Ja posiadam lakier Alclad klear kote który tak naprawdę jest lakierem emaliowym i o ile cholernie długo schnie, to ładnie się poziomuje po posmarowaniu na szybce. Może w takim wypadku wystarczy kopić emalie tamiya x-22 i odpowiednio rozcieńczyć benzyną lakową? Tytuł: Malowanie aerografem kolorami błyszczącymi Czy któryś z tych środków zastępuje 3 stopniowe polewanie pastami tamiya?Jedna kosztuje 30 zł z kawałkiem... Pójdź do jakiegoś mechanika który posiada lakiernię i niech CI trochę da past polerskich. Za 30zł nie powinno być problemu byś dostał kilka gradacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Solo Napisano 28 Lipca 2016 Share Napisano 28 Lipca 2016 Ja posiadam lakier Alclad klear kote który tak naprawdę jest lakierem emaliowym i o ile cholernie długo schnie Jesteś pewien że to lakier emaliowy? Właśnie go sobie ściągnąłem po lekturze 4 tomu Encyclopedia of Aircrafrt, gdzie autorzy używają tego lakieru jako zabezpieczenia kładzionych warstw weatheringu. Mam nadzieję że nie będzie on wchodził w jakieś interakcje z preparatami do brudzenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marak Napisano 28 Lipca 2016 Share Napisano 28 Lipca 2016 Czy któryś z tych środków zastępuje 3 stopniowe polewanie pastami tamiya?Jedna kosztuje 30 zł z kawałkiem... Poszukaj w autach cywilnych wątku Dorotki, który używa pasty Gravity. Na pewno nie jest tańsza, ale lepsza i wydajniejsza. Coppercat też na nią przeszedł. Pytanie tylko czy Medicopter też powinien mieć taki połysk jak Ferrari. Jeśli nie to wystarczy pierwszą warstwę humbrola przetrzeć na mokro papierem ok. 2000. Drugą warstwę papierem 5000 (też jest łatwy do dostania). Na to dobry bezbarwny i można ewentualnie przetrzeć pastą do zębów. A jak chcesz dostać taki super połysk na wzór cywilnych aut to dochodzi zakup micromesha za ok. 100 zł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
patrykvel Napisano 28 Lipca 2016 Share Napisano 28 Lipca 2016 Oj może się pospieszyłem, bo składu nie znam, a emalii humbrola albo tamiya nie posiadam. Tak czy siak pachnie dokładnie tak samo jak benzyna lakowa oraz wszystkie washe i inne dziwactwa od MIGa, AK itp. więc obstawiam, ze nie ma innej możliwości niż emalia. Lakier nakłada się zajebiście co sam zauważysz, ale schnie dobry tydzień. O ile odporność na pyłki osiąga szybko, to długo pozostaje miękki, a palce pozostawiają odciski. Z czasem twardnieje aż staje się kruchy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Headhunter88 Napisano 7 Sierpnia 2016 Autor Share Napisano 7 Sierpnia 2016 Czy któryś z tych środków zastępuje 3 stopniowe polewanie pastami tamiya?Jedna kosztuje 30 zł z kawałkiem... Ta za 30 jest najważniejsza ;) Możesz odpuścić sobie spokojnie czerwoną. Zacząć polerkę papierami kończąc na #2500 na mokro albo nawet więcej i potem zacząć od pasty niebieskiej. Hej czy mając na myśli papiery ścierne mówisz o przecieraniu całej owiewki czyli także także o częściach owiewki które imitują stricte same "szyby" czy chodzi tylko, te fragmenty które i tak pokryje farba (ramy, szkielet). Chodzi mi o to, żebym czasem nie zmatowił sobie tej wrażliwej części. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.