karambolis8 Napisano 29 Lipca 2016 Share Napisano 29 Lipca 2016 Witam. Swoją Ultrę katuję już 4 lata i w ostatnim czasie trochę pogorszył mi się komfort pracy spustu. Po rozebraniu na części okazało się, że w kilku miejscach chrom przetarł się do mosiądzu i spust nie ma już tak dobrego poślizgu jak chrom o chrom. Kupiłem olej do aerografów Badgera i po nasmarowaniu zaznaczonych okolic, które się uszkodziły, aero pracuje jak nowy, ale gdybym wcześniej tego specyfiku używał, to pewnie bym tego uszkodzenia w ogóle nie miał. A ten olej drogi nie jest, ok 25zł. Żadnych negatywnych skutków jego wykorzystania nie zauważyłem. Podobno skład jest taki, że nawet gdyby drobinki oleju dostały się do powietrza, a z nim do farby, to w niczym to nie przeszkadza. Dodam, że nigdzie indziej chrom mi nie zszedł przez te 4 lata mimo regularnego używania acetonu do przepłukiwania po malowaniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
enten Napisano 29 Lipca 2016 Share Napisano 29 Lipca 2016 W kompresorze masz odwadniacz i filtr na wlocie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
toled Napisano 29 Lipca 2016 Share Napisano 29 Lipca 2016 Ja rozwaliłem w przeciągu dwóch lat dwie dysze od H&S - teoretycznie prawidłowo użytkowałem, a się końcówki ukruszyły. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Solo Napisano 29 Lipca 2016 Share Napisano 29 Lipca 2016 Witam. Swoją Ultrę katuję już 4 lata i w ostatnim czasie trochę pogorszył mi się komfort pracy spustu. Po rozebraniu na części okazało się, że w kilku miejscach chrom przetarł się do mosiądzu i spust nie ma już tak dobrego poślizgu jak chrom o chrom. Ciekawe. Zerknąłem do mojej Ultry (kupiona też jakieś 4 lata temu) i mam podobne objawy, choć nie tak wyraźne jak u Ciebie. Muszę przyznać że nie wpadłbym żeby tam smarować ten aerograf, zawsze robiłem to tylko tam gdzie jest ta kulka. No ale warto wiedzieć. Ja rozwaliłem w przeciągu dwóch lat dwie dysze od H&S - teoretycznie prawidłowo użytkowałem, a się końcówki ukruszyły. W dyszach H&S łatwo powiększyć ich kaliber, jeśli się "strzela" spustem. Iglica bardzo sprawnie potrafi zrobić z dyszy 0,2mm coś zbliżonego do 0,4 mm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hamilkar Napisano 29 Lipca 2016 Share Napisano 29 Lipca 2016 karambolis8 dzięki za takie rady, to ważna informacja. Sprzęt nie należy do tanich ( ja mam Infinity ) i trza o niego zadbać. Gdzie nabyłeś to smarowidło ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karambolis8 Napisano 29 Lipca 2016 Autor Share Napisano 29 Lipca 2016 W kompresorze masz odwadniacz i filtr na wlocie? Nie mam. Mam lodówkowca z butlą 6l i nie widzę takiej potrzeby. Jak korzystałem z modelarskiego kompresorka bez butli, to czasami mimo odwadniacza potrafił strzyknąć wodą, a teraz ten problem nie występuje zupełnie. Raz na jakiś czas zlewam wodę ze zbiornika specjalnym zaworem i tyle. A jaki to ma związek z tematem? No i cała misternie pisana (na zlecenie?) legenda by Solo w pi....u Przecież tego sprzętu wg. Niego nie można zepsuć, zużyć no jest PANCERNY Jak żyć... Nieprawidłowym użytkowaniem można zepsuć wszystko. ;-) Myślę, że w moim przypadku chodziło właśnie o to co mówi Atlis. Dla porównania przed H&S miałem chińczyka i mimo takiego samego traktowania przeżył rok, po drodze zaliczając wymianę dyszy i uszczelek. Nie wspominając o tym, że malowało się nim znacznie trudniej. Mimo tej małej tragedii pozostaję fanem H&S ;) Ostatecznie wszystkie części do niego można kupić jako zamienne, ale póki co nie widzę zupełnie takiej potrzeby. karambolis8 dzięki za takie rady, to ważna informacja. Sprzęt nie należy do tanich ( ja mam Infinity ) i trza o niego zadbać. Gdzie nabyłeś to smarowidło ? Kupiłem w fine-art. Ale na pewno jest też w innych sklepach z aerografami. W modelarskich też można szukać. Ciężko tylko znaleźć te produkty przez wyszukiwarkę sklepową, bo różnie się nazywają. Lubrykant, olej, smar, płyn do aerografu i nie wiadomo jak jeszcze. Są też nawet w obrębie sklepu rozrzucone po różnych kategoriach. Są też droższe jakby ktoś chciał, np Iwata SuperLubre o którym Atlis wspominał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.