Skocz do zawartości

Shelby GT500 - Revell 1:12


Trojan

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 124
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Fotele są malowane pędzlem i aerografem. Pół na pół. Chciałem uzyskać fakturę skóry więc paćkałem pędzlem po całości. Fachowo się to nazywa "topowanie". Robiłem próby aerografem i wychodziły jak plastikowe.

Więc zdecydowałem się na topowanie. Mokry lakier jak zaczął wysychać potraktowałem pędzlem, tak jakby go nakłuwając. Efektem jest drobna fakturka.

Gniazda pasów są zrobione od podstaw.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fotele wyszły mega realistycznie, ale wydaje mi się, że technika przez Ciebie użyta jest adekwatna do Twojej skali, w 1/24 chyba by nie przeszło, próbowałeś kiedyś?

 

Tak, kiedyś próbowałem. Jak jeszcze nie było dostępnego floka próbowałem różnych technik na fotelach ale niestety wyglądały jak ochlapane błotem więc dałem sobie spokój.

Chciałem uzyskać efekt tkaniny ale nie wychodziło. Ze skórą jest nieco łatwiej. Ale może warto dopracować technikę.

 

Tymczasem projekt blaszek gotowy do wysłania na trawienie. Tak to na razie wygląda w komputerze. Zobaczymy jak wyjdzie.

 

Shelby-GT500-Eleanor-fot-70_zpskpirhspe.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak cenowo wygląda zakup blaszek pod zamówienie?

Niestety zabójczo. Właśnie dostałem wycenę i mnie zmroziło. To co widać wyceniono na ponad 300 zł. Blaszka 0,2 mm. Wysokość arkusza w tej chwili to 21 cm. Szerokości nie pamiętam.

Ale firma wycenia łączną powierzchnię elementów a nie formatu blaszki.

Muszę szybko zweryfikować ilość elementów do niezbędnych i zmienić sposób wykonania tarcz hamulcowych na bardziej pracochłonny ale tańszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zestaw gotowych blaszek (bardzo skromny) plus felgi z oponami to koszt ok 500 zł więc faktycznie kwoty robią się astronomiczne. Więc sobie darowałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poprawka blaszek. Cena zeszła do 140 zł z wysyłką (obecnie format A5). Trawię. Okazało się, że cena jest za powierzchnię arkusza blaszki. Więc im ciaśniej upakowane elementy tym tańsze, o czym warto wiedzieć.

Ale pojawiło się kilka problemów. Blaszki będą gotowe za co najmniej 3 tygodnie, co skutecznie mi zatrzyma postęp prac. Okazało się, że trawią dopiero wtedy kiedy zbiorą zamówienia na odpowiednią ilość trawienia.

Blaszki będą w kolorze jasnego mosiądzu co pozbawia mnie naturalnego koloru metalu, stali.

Trawienie stali jest 3 razy droższe. Więc pozostaje mi dobre pomalowanie części. Trochę słabo biorąc pod uwagę oczekiwania efektu :(

Cały czas się zastanawiam nad alternatywnym wykonaniem tarcz hamulcowych. W grę wchodzi odlew żywiczny lub rzeźba z tego co mam i z blaszek.

Ale chyba muszę poczekać.

Do trawienia przygotowałem:

- tarcze hamulcowe przód/tył

- wyloty/kratki powietrza na desce rozdzielczej

- grill 3 warianty

- wtyczki pasów bezpieczeństwa

- zamki zabezpieczające maski

- ramki głośników

- znaczek Shelby

 

A miało być tak pięknie i z górki

 

Shelby-GT500-Eleanor-fot-71_zpsuidq7njq.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Mały update w oczekiwaniu na blaszki.

 

Wnętrze otrzymało wykładzinę z flocka, dywaniki i zamontowane fotele. Pokusiłem się na gałkę zmiany biegów "Go Baby, GO"

Tylna półka została wykończona samoprzylepnym flockiem. Bardzo fajny materiał!

 

Shelby-GT500-Eleanor-fot-72_zpsid6rzt83.jpg

 

Shelby-GT500-Eleanor-fot-76_zpsnhsehhlm.jpg

 

Shelby-GT500-Eleanor-fot-73_zps881rdxjh.jpg

 

Shelby-GT500-Eleanor-fot-74_zpseufm1nvl.jpg

 

Shelby-GT500-Eleanor-fot-75_zpsmapcscmh.jpg

 

Zacząłem robić wloty powietrza. W tylne okno i boki nadwozia. Magic Sculp mi się skończył więc eksperymentuję z Miliputem.

 

Shelby-GT500-Eleanor-fot-77_zpsikf3xs8v.jpg

 

Shelby-GT500-Eleanor-fot-78_zps3ctpsre6.jpg

 

A teraz zastanawiam się nad przetłoczeniem na masce. Wiadomo, że to filmowy gadżet ale jednak to charakterystyczny i rozpoznawalny element auta.

Jak go wykonać? Jako bulwę na masce? Czy w pełni funkcjonalne przetłoczenie? Ale po otwarciu maski będzie widać oszukaństwo. W silniku nie ma wystających elementów, które by uzasadniały takie przetłoczenie.

A może odpuścić?

 

Shelby-GT500-Eleanor-fot-79_zpshnq1fllf.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie bardzo rozumiem. Robisz waloryzację tarcz hamulcowych, których prawie nie widać, a zastanawiasz się czy odpuścić centralny element na masce, który nadaje życie temu autu. Trudno coś Ci narzucać, ale ja bym szybciej odpuścił hamulce, czy inne elementy zawieszenia.

Wykonanie tego nie powinno być przecież trudne. Kilka płytek plastiku i wycięcie dziury.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wykonanie tego nie powinno być przecież trudne.

Oczywiście, że nie jest trudne. OK. Przekonałeś mnie Lecę z tematem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mały update.

Wykonane przetłoczenie na masce oraz zamontowane wloty powietrza. Karoseria po pierwszej warstwie podkładu i czas na szlifowanie niedoskonałości.

Wszystkie linie podziału już pogłębione.

 

Shelby-GT500-Eleanor-fot-80_zpsuusewpwq.jpg

 

Shelby-GT500-Eleanor-fot-81_zpszula3wbw.jpg

 

Shelby-GT500-Eleanor-fot-83_zpsfrowtqb1.jpg

 

Shelby-GT500-Eleanor-fot-82_zpsmxnqp0id.jpg

 

Shelby-GT500-Eleanor-fot-84_zpsbae90hg9.jpg

 

Shelby-GT500-Eleanor-fot-85_zpsitaoxqje.jpg

 

Shelby-GT500-Eleanor-fot-86_zps0ctzzdzg.jpg

 

Shelby-GT500-Eleanor-fot-88_zpsngcsbsyd.jpg

 

Shelby-GT500-Eleanor-fot-87_zpshix9hu4g.jpg

 

Shelby-GT500-Eleanor-fot-90_zpsdavcio0n.jpg

 

Shelby-GT500-Eleanor-fot-89_zpssg3mjcjb.jpg

 

Shelby-GT500-Eleanor-fot-91_zpsrprzpzxo.jpg

 

Zanabyłem również kalkę carbon. Zastanawiam się tylko czy nie za mały wzór? Chcę go wykorzystać na elementach deski rozdzielczej i w kilku innych miejscach.

Z pomiarów wychodzi mi, że wielkość wzoru jest ok tylko na żywo jest strasznie słabo widoczny. Hm

Sprawdzę na jakimś elemencie.

 

Shelby-GT500-Eleanor-fot-92_zpsju1raewq.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z jakiego materiału i jakiej grubości wykonuje się takie cuda?

Chodzi Ci o przetłoczenie na masce?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przetłoczenie jest z 1 mm arkusza styrenu. Natomiast wloty są wykonane z masy Miliput.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyjechali blaszki

No powiem Wam, że drogo wychodzi, długo się czeka ale jakość jest fenomenalna!

Od projektu do realizacji - satysfakcja bezcenna.

Coś mi się pochrzaniło i myślałem, że blaszka będzie w kolorze mosiądzu ale okazało się, że jest srebrna, co wiele ułatwia. Uf

 

Shelby-GT500-Eleanor-fot-93_zps1hfli8gu.jpg

 

Shelby-GT500-Eleanor-fot-94_zpsslmrpygp.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.