Jump to content

Shelby GT500 - Revell 1:12


Trojan
 Share

Recommended Posts

Witajcie

Jakiś czas temu obiecałem sobie, że więcej nie tknę Revella. Nawet kijem. Lecz okazyjny zakup sprawił, że pękłem w swoim postanowieniu.

Tak więc rozpoczynam przygodę z Shelbym.

Docelowo ma to być swobodna interpretacja egzemplarza Eleanor we współczesnym wydaniu. Nic odkrywczego, gdyż takie samochody dość często są budowane w mniejszym lub większym stopniu bliskim filmowego pierwowzoru.

Nie będę robił modelu jakiegoś konkretnego, istniejącego egzemplarza a jedynie zainspiruję się tematem. Taka tam wariacja na temat.

 

Pobieżna lustracja zawartości pudełka potwierdza tylko moją opinię o Revellu. Skala jest słuszna, model olbrzymi więc spodziewałem się mnóstwa detali a tu raptem 145 części. Tamiya zrobiłaby pewnie 3 razy tyle.

Niektóre części i detale są bardzo słabo odwzorowane albo zwyczajnie źle. Co się da to poprawię. Tworzywo w poszczególnych wypraskach jest dramatyczne. O spasowaniu poszczególnych elementów nawet nie wspominam.

Na rynku brak jakichkolwiek blaszek. ZERO, nic. Dostępny jest jedynie zestaw kół z hamulcami i jakimiś duperelami za bagatela prawie 600 zł

Dlatego tam gdzie zajdzie konieczność będę zamawiał blaszki indywidualnie w/g własnego projektu.

 

Tymczasem zapraszam do śledzenia warsztatu.

 

Shelby-GT500-Eleanor-fot-1_zpskj8stvn8.jpg

 

Shelby-GT500-Eleanor-fot-2_zpsz9wwpplu.jpg

 

Shelby-GT500-Eleanor-fot-5_zpsmdzivny5.jpg

 

Shelby-GT500-Eleanor-fot-3_zpsg5btubee.jpg

 

Shelby-GT500-Eleanor-fot-4_zpsuqpynvsq.jpg

 

Shelby-GT500-Eleanor-fot-7_zpsfbx0gfvx.jpg

 

Shelby-GT500-Eleanor-fot-6_zpsrygv9opa.jpg

 

Tak w/g Revella wyglądają koła pasowe, rozrządu, paski itp. Jesu!!

 

Shelby-GT500-Eleanor-fot-8_zpsqkcqwl2a.jpg

 

A tu już po poprawkach

 

Shelby-GT500-Eleanor-fot-9_zpspamh5m4v.jpg

 

Shelby-GT500-Eleanor-fot-11_zpsja6hlvvj.jpg

 

Shelby-GT500-Eleanor-fot-10_zpsmr16l4yq.jpg

 

To tyle na dobry początek. Trzeba dodać jakiś osprzęt, kabelki, druciki itp.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 124
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Super model ... mam go na liście.

 

Robię teraz 1:16 Samba Bus Revella, i powiedz mi jak tutaj przy Mustangu wygląda jakość odlewów?

Przy Sambie to jakaś masakra - dzisiaj 3,5h doprowadzałem do stanu używalności palstiki silnika (tylko szlif i skrobanie itd.) :(

i mimo skali 1:16 detale silnika wołają o pomste do nieba - pasek jest tak samo beznadziejnie zrobiony jak przy Mustangu :|

Link to comment
Share on other sites

Jakość odlewów jest dramatyczna, zwłaszcza drobnych elementów. Przy tej skali detale powinny być dopieszczone a są bardzo kiepskie.

Natomiast karoseria jest całkiem przyzwoita. Otwierana maska ładnie leży, bez szpar czy jakichś zwichrowań.

Link to comment
Share on other sites

Tak w/g Revella wyglądają koła pasowe, rozrządu, paski itp. Jesu!!

Nie narzekaj. W Unimogu koła wiszą w powietrzu, trzymając się paska. Jak je odetniesz to nie ma do czego przymocować.

Też kiedyś myślałem o zrobieniu coś w dużej skali, ale szybko wyleczyłem się gdy zobaczyłem, że to właściwie są powiększone zestawy z 1:24.

Co nie zmienia faktu, że pięknie zacząłeś i będę bacznie obserwował.

Link to comment
Share on other sites

Zapowiada się piękny model. Będziesz przerabiał body kit na a'la eleanor, czy tylko malowaniem będzie nawiązywało?

Tak. Będę przerabiał. W planach jest przeróbka przedniego zderzaka, wloty na bokach i oknach. Przetłoczenie ("garb") na masce będzie raczej atrapą ale to wyjdzie w praniu. Dodatkowo przerobię fotele ze zwykłej serii na fotele Recaro. Nie wiem czy bawić się w wyprowadzenie wydechu w progach ale jeszcze się zastanowię. Na pewno odpuszczam sobie poszerzanie tylnych lamp. To już za duża rzeźba a nie dysponuję drukarką 3D

Link to comment
Share on other sites

Silnik gotowy. Dodałem trochę okablowania i osprzętu. Dolot z filtrem na razie roboczo wstawiony. Dojdzie jeszcze chłodnica.

Kolejny etap to podwozie.

Stay tuned

 

Shelby-GT500-Eleanor-fot-14_zpstwbxcjb2.jpg

 

Shelby-GT500-Eleanor-fot-13_zps6yjclb53.jpg

 

Shelby-GT500-Eleanor-fot-15_zpsmfak1ubt.jpg

 

Shelby-GT500-Eleanor-fot-12_zps6iuccjls.jpg

 

Shelby-GT500-Eleanor-fot-16_zpsawd2yjb6.jpg

 

Shelby-GT500-Eleanor-fot-17_zps05cndly4.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • Super Moderator
Silnik gotowy. Dodałem trochę okablowania i osprzętu.

 

Teraz ja skomentuję.

W tej skali to powinieneś więcej dorzucić do tego silnika. Na początku fajnie się zapowiadało, " tu dorobiłem pasek" itd., itp. Teraz to wygląda tak, jak byś chciał go jak najszybciej skończyć.

Dorzuć jeszcze instalację, czujniki na skrzyni i silniku, podepnij alternator przewodami. Na niebieskiej osłonie klawiatury jest czarny chyba czujnik, możesz mu dorobić przewody.

A szwy po łączeniu połówek form, dlaczego nie zeszlifowałeś?

 

Ogólnie podoba mi się, ale uważam że to za mało.

Link to comment
Share on other sites

Nie ukrywam, że chcę go jak szybko skończyć. Dorzuciłem tyle na ile uznałem to za sensowne i na ile pozwalała licha dokumentacja. A nie mam zamiaru mordować się z tym Revellem bardziej niż to konieczne.

Czujnik z niebieskiej osłony będzie podłączony do dolotu powietrza ale dopiero po jego montażu.

Szwy są wyszlifowane tam gdzie to niezbędne.

Link to comment
Share on other sites

Ogólnie podoba mi się, ale uważam że to za mało.

Na marginesie dodam, że zgadzam się. Mam w planach jeszcze dodanie kilku elementów więc być może pochopnie napisałem, że silnik gotowy.

Link to comment
Share on other sites

już ładnie wygląda, ale ja nie mam doświadczenia, takiej skali nigdy nie robiłem i trudno mi sobie wyobrazić jaka jest wielkość tego silnika

Link to comment
Share on other sites

Fakt silnik wygląda ładnie, ale razi brak zaszpachlowanych łączeń silnika. Co do dokumentacji to jest to zwykłe gt500 a nie jakiś prototyp ukrywany przed światłem dziennym więc zdjęć w necie jest bardzo dużo.

 

Wysłane z mojego ASUS_Z00ED przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

Góra korpusu skrzyni i tak będzie schowana pod podłogą i niewidoczna, więc jeśli dół jest wykończony to ok, nie ma się czego czepiać.

Za to z okablowaniem i dodatkowymi detalami silnika i komory zgadzam się z przedmówcami - przydałoby się jeszcze dodać parą rzeczy, gdyż w tej skali jest pole do popisu, a "pusta" komora przy tej wielkości modelu zwyczajnie razi.

Dla realizmu warto dać delikatny wash (nie w celu pobrudzenia i postarzenia ale żeby uwydatnić głębię detali).

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.