model11 Napisano 13 Marca 2017 Share Napisano 13 Marca 2017 Z profili 3 mm Tamiya.Teraz żałuję, że nie dałem 2 mm Masz cierpliwość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Coppercat Napisano 15 Marca 2017 Autor Share Napisano 15 Marca 2017 (edytowane) Wydłubałem drążek zmiany biegów z płytką i blokadą wstecznego. Ciężko to sfocić, bo drobiazg straszny Zbliżenie (troszkę pornografii): W oryginale wygląda to tak: Teraz zauważyłem, że drążek powinien być odwrotnie wygięty. Już poprawione: cdn Edytowane 6 Czerwca 2020 przez Coppercat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mikele Napisano 15 Marca 2017 Share Napisano 15 Marca 2017 250 Testa Rossa i 250GTO to moi absolutni faworyci jeśli chodzi o Ferrari. Te baterie indywidualnych gaźników to po miód na oczy - najlepsze czasy dla motoryzacji. A modelu gratuluję już zawczasu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karambolis8 Napisano 15 Marca 2017 Share Napisano 15 Marca 2017 Drążek trochę za gruby patrząc po zdjęciach. To jest jedna całość z gałką, czy da radę to wymienić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Coppercat Napisano 15 Marca 2017 Autor Share Napisano 15 Marca 2017 Drążek trochę za gruby patrząc po zdjęciach. To jest jedna całość z gałką, czy da radę to wymienić? Tak to całość. Gotowiec z HD07-0029. Spróbuję go wymienić, ale to oznacza dorabianie ..... A miało być tak prosto i pięknie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Coppercat Napisano 22 Marca 2017 Autor Share Napisano 22 Marca 2017 (edytowane) Aktualny stan prac nad silnikiem: - zamontowane magneto (opaski ze śrubami), - podłączone przewody olejowe do głowicy (silnik dry sump), - zamontowany rozrusznik z okablowaniem, - podłączona listwa paliwowa do zespołu gaźników, - spięte dźwigienki przepustnic zespołu gaźników. cdn Edytowane 6 Czerwca 2020 przez Coppercat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
whisky6666 Napisano 24 Marca 2017 Share Napisano 24 Marca 2017 Musze przyznać ze silnik robi duże wrażenie, aż ciężko uwierzyć ze to skala 1/24 :P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Coppercat Napisano 26 Marca 2017 Autor Share Napisano 26 Marca 2017 (edytowane) Dalszy ciąg dłubaniny przy silniku. Udało się dorobić: - kołnierz osłony wlotu powietrza z uszczelką, - wklejone pokrywy (testa rossa), - wymienione końcówki przewodów olejowych (poprzednie były poza skalą), - wklejona pompa paliwa, - połączenie listwy paliwowej gaźników z pompą paliwa, - zamontowany orczyk sterowania przepustnicami, - zamontowana sprężyna zwrotna sterowania przepustnicami, - więcej grzechów nie pamiętam .... cdn Edytowane 6 Czerwca 2020 przez Coppercat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karambolis8 Napisano 26 Marca 2017 Share Napisano 26 Marca 2017 Masz serce do tej dłubaniny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Coppercat Napisano 26 Marca 2017 Autor Share Napisano 26 Marca 2017 (edytowane) Dzisiejszy stan dłubaniny przy silniku. Udało się zrobić: - łącznik popychacza listwy przepustnic, - podłączenie kabli zapłonowych do rozdzielaczy, - montaż rozdzielaczy do głowicy silnika. Niby niewiele, ale pracy było sporo. cdn Edytowane 6 Czerwca 2020 przez Coppercat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Coppercat Napisano 1 Kwietnia 2017 Autor Share Napisano 1 Kwietnia 2017 (edytowane) Małymi kroczkami do przodu Dodane: - kolejne przewody paliwowe, - przymiarka trąbek na gaźnikach, - listwy przewodów zapłonowych, - podłączenie przewodów zapłonowych z fajkami (jedna strona - 6 sztuk), - przewody z rozdzielaczy do cewek zapłonowych, - przymiarka wydechu (jedna strona). Wszystko jeszcze surowe (czyste) ..... cdn Edytowane 6 Czerwca 2020 przez Coppercat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bengal Napisano 1 Kwietnia 2017 Share Napisano 1 Kwietnia 2017 Jak zrobiłeś tak dużą jednogroszówkę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marak Napisano 1 Kwietnia 2017 Share Napisano 1 Kwietnia 2017 Silnik rewelka, brak słów żeby opisać. Jacku, wymień te śruby na podstawce. Odwracają uwagę od silnika. W realu byłyby chyba pod klucz M50, więc deko za duże. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Coppercat Napisano 1 Kwietnia 2017 Autor Share Napisano 1 Kwietnia 2017 Masz rację Andrzej: śruby są do wymiany. To znaczy nakrętki wylecą. Dam w to miejsce polistyrenowe z podkładką. Na szczęście nie stanowi to problemu, bo to metalowe śruby/nakrętki M1. Roboty zostało jeszcze sporo, ale sprawia mi ona kupę frajdy. Model pozwala na dodanie czegoś od siebie. Pierwszy raz wykorzystałem te czeskie gumki (listwy przewodów zapłonowych). Sprawdziły się świetnie Żółte przewody paliwowe (mój własny pomysł ) teraz zrobiłbym podobnie, ale zmieniłbym sposób ich zaginania. Trzeba do środka dać drucik, bo inaczej robią się szpary przy zginaniu. Tych już nie wymieniam, ale następne będą lepsze. Sen z oczu spędza mi kwestia trąbek. Chodzi o połączenie ich w pary. Trzeba będzie każdy kołnierz piłować tak, aby idealnie pasował do drugiego z pary. To nie będzie łatwe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Coppercat Napisano 4 Kwietnia 2017 Autor Share Napisano 4 Kwietnia 2017 (edytowane) Silnik prawie skończony Brakuje mi pomysłu na połączenie rur wydechowych z końcówkami, które wkleiłem. Będę wdzięczny za każdą radę Przedsmak galerii: cdn Edytowane 6 Czerwca 2020 przez Coppercat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
whisky6666 Napisano 5 Kwietnia 2017 Share Napisano 5 Kwietnia 2017 Możesz spróbować zrobić spaw, coś takiego : Tak w ogóle jak udało ci się osiągnąć taki ładny kolorek rur wydechowych? I drugie pytanie, kable wysokiego napięcia z czego zrobiłeś? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
destbimis Napisano 6 Kwietnia 2017 Share Napisano 6 Kwietnia 2017 Cokolwiek z nimi zrobisz to i tak szanuję za ten silnik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
model11 Napisano 6 Kwietnia 2017 Share Napisano 6 Kwietnia 2017 Małymi kroczkami do przodu Dodane: - kolejne przewody paliwowe, - przymiarka trąbek na gaźnikach, - listwy przewodów zapłonowych, - podłączenie przewodów zapłonowych z fajkami (jedna strona - 6 sztuk), - przewody z rozdzielaczy do cewek zapłonowych, - przymiarka wydechu (jedna strona). Wszystko jeszcze surowe (czyste) ..... cdn Z czego te rąbki są? Widzę że można kupić jako kit ale może jakaś tańsza wersja uzyskania takiego efektu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Coppercat Napisano 6 Kwietnia 2017 Autor Share Napisano 6 Kwietnia 2017 Trąbki są zrobione z końcówek do zagniatania na przewodach elektrycznych. Do kupienia w dowolnym rozmiarze (średnica, długość) w sklepach z częściami elektronicznymi. Robię z nich trąbki, końcówki wydechów, a w tym silniku zaistniały też jako rury układu wydechowego. Nie trzeba ich zazwyczaj malować, bo wyglądają jak nienachalny chrom. Podobne rurki są też w pasmanteriach, ale bez tego spęczenia na jednym końcu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
model11 Napisano 6 Kwietnia 2017 Share Napisano 6 Kwietnia 2017 Trąbki są zrobione z końcówek do zagniatania na przewodach elektrycznych.Do kupienia w dowolnym rozmiarze (średnica, długość) w sklepach z częściami elektronicznymi. Robię z nich trąbki, końcówki wydechów, a w tym silniku zaistniały też jako rury układu wydechowego. Nie trzeba ich zazwyczaj malować, bo wyglądają jak nienachalny chrom. Podobne rurki są też w pasmanteriach, ale bez tego spęczenia na jednym końcu. Ok, dziękuję. Jeszcze pytanko skąd zdobyłeś metalowe stickery do swojego porsche 356 oczywiście żeby nie kosztowały 5 dych Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Coppercat Napisano 6 Kwietnia 2017 Autor Share Napisano 6 Kwietnia 2017 Sticker'y były w zestawie KA-Models, który kosztuje sporo więcej niż "pięć dych" Osobno można kupić różnego sortu emblematy Porsche, np. tutaj lub tutaj Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
whisky6666 Napisano 7 Kwietnia 2017 Share Napisano 7 Kwietnia 2017 kable wysokiego napięcia z czego zrobiłeś? Powtazam pytanie. Kable wygladaja bardzo naturalnie i intryguje mnie jak Ci sie udalo osiagnac taki efekt. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Coppercat Napisano 7 Kwietnia 2017 Autor Share Napisano 7 Kwietnia 2017 Sorry przeoczyłem Twoje pytanie. Kabelki zrobiłem z czegoś takiego: Troszkę się bałem, że będą za cienkie, ale wyszło nieźle. Musiałem upchnąć sześć sztuk w listwę na pokrywie zaworów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Coppercat Napisano 15 Kwietnia 2017 Autor Share Napisano 15 Kwietnia 2017 (edytowane) Silnik skończony pora więc zabrać się za kompletny model. Po wstępnych oględzinach wyprasek dochodzę do wniosku, że roboty będzie mnóstwo Prace rozpoczęły się wielotorowo. Próbowałem robić silnik, ale najchętniej wywaliłbym go do kosza . Brak szczegółów, uproszczenia, dobrze, że chociaż części pasują do siebie. Po wstępnym zniechęceniu zająłem się po trochu wszystkim. Np, uzupełniłem braki tworzywa w kilkunastu elementach. Myślę tu o osprzęcie silnika, wydechu oraz bębnach hamulcowych. Poszedł w ruch Miliput, potem będzie szlifowanie i rzeźbienie. Dodatkowo staram się na bieżąco usuwać niedokładności Hasegawy. Np. usunąłem wypełnienie między rurami wydechu. Troszkę przerobiłem kastę. Przede wszystkim wyciąłem tylną pokrywę zbiornika paliwa oraz klapkę wlewu. W otworze zrobiłem ramki, na których oprze się pokrywa po zamknięciu. Wyciąłem wlot powietrza na masce silnika. Po przymiarce maski i porywy zbiornika kasta wygląda tak: Zaszpachlowałem wgłębienie na toporną ramkę przedniej szyby i na coś tam jeszcze. Spiłowałem ranty otworów na spinki maski i tylnej pokrywy. Poprawiłem układ linii podziału blach przy drzwiach oraz pogłębiłem te właściwe. Jeżeli pokrywa ma się otwierać, trzeba będzie odbudować wszystko to, co jest pod nią. Na szczęście nie ma tego wiele Do zrobienia jest górna część zbiornika paliwa oraz koło zapasowe. Najpierw wyciąłem tylną część podłogi, żeby zrobić miejsce na koło zapasowe. Przy okazji "oberwało" się trochę dolnej części zbiornika paliwa. Po tym zabiegu zapas mieści się na swoim miejscu: Ogólny pomysł na tylną część modelu jest taka: Bardzo przepraszam Autora tego rysunku, ale za nic nie pamiętam skąd go wziąłem Parę słów o kole zapasowym. W zestawie są tylko cztery koła więc musiałem się posiłkować czymś zastępczym. Z felgą nie było problemu, bo zrobiłem zamienniki: Na zapas pójdzie więc felga zestawowa. Jest paskudna, ale niewiele będzie ją widać Gorsza sprawa była z oponą. model ma nietypowe wąskie gumy. W czeluściach mojego magazynu znalazłem coś takiego: Celowo zamieszczam fotki opakowania. Ku przestrodze Szanownych Forumowiczów. Te opony są poprostu fatalne. Tragiczny bieżnik, brak centryczności itp. Początkowo żal mi było zdekompletować ten zestaw (tani nie był ...), jednak po bliższych oględzinach nie miałem wyrzutów sumienia. Ooops, trochę się rozpisałem. Następny odcinek będzie krótszy. Obiecuję Edytowane 6 Czerwca 2020 przez Coppercat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Coppercat Napisano 24 Kwietnia 2017 Autor Share Napisano 24 Kwietnia 2017 (edytowane) Aktualny stan prac. Trwa "rzeźba" kasty. Wycięte pokrywy są szpachlowane, polerowane, szpachlowane, polerowane itd. Ciągle jednak nie wygląda to dobrze..... Dopracowany otwór wlotu powietrza na masce silnika: Pokrywa zbiornika paliwa (ciągle jeszcze nie dopasowana): Zrobiłem korek wlewu paliwa (MFH): Można go otwierać: Po zdjęciu pokrywy widać zbiornik (nawiercone otwory pod nity): Cała buda po zdjęciu pokrywy i maski: W przedniej części ramy usunąłem zbędne wypełnienia. Chcę zrobić pompę wspomagania hamulców i inne elementy, a te wypełnienia przeszkadzały. Ciągle jeszcze to wszystko dopieszczam. Zbiornik paliwa po wyjęciu z nadwozia: Bębny hamulcowe wypełniłem Miliputem i zeszlifowałem: Inne części w podkładzie: I tyle .... cdn Edytowane 6 Czerwca 2020 przez Coppercat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.