Angus73 Napisano 7 Sierpnia 2017 Autor Share Napisano 7 Sierpnia 2017 Witam, równolegle z karoserią de novo, powstają inne elementy. Tym razem zdjęcia boczków drzwi i wersja producenta. Skórzane nierówności na krawędziach znikną po finalnym dopasowaniu do drzwi. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GTiStyle Napisano 15 Sierpnia 2017 Share Napisano 15 Sierpnia 2017 Nawet na drzwiach prawdziwa skóra? Coś pięknego. Tak się zastanawiam... jak powstają te srebrne napisy na silniku? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Coppercat Napisano 15 Sierpnia 2017 Share Napisano 15 Sierpnia 2017 Chciałbym zapytać o pasy bezpieczeństwa. Jak one były zapinane ? Jest jedno "gniazdo" i dwie "wtyczki". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Angus73 Napisano 16 Sierpnia 2017 Autor Share Napisano 16 Sierpnia 2017 Witajcie 1. Napisy na silniku to chrom we flamastrze ale daje to efekt aluminium. Są dostępne chromy we flamastrach różnej szerokości, ten to akurat cienkopis. Do takich rzeczy polecam, z chromem nie ma nic wspolnego. 2. Rozkiminienie pasów chwilkę zajęło, w każdym racie, jak słusznie zauważyles były to dwie wtyczki w jedno gniazdo. Ciekawe rozwiązanie. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Angus73 Napisano 20 Sierpnia 2017 Autor Share Napisano 20 Sierpnia 2017 Witam, równolegle z reaktywacją karoserii, dłubię w komorze silnika. Tym razem zamontowałem to co się dało na tym II etapie. Pozostałe elementy wymagają obecności karoserii oraz przedniego zawieszenia. Czyli III etap budowy silnika przede mną. W stanie z poniższych zdjęć, podwozie z silnikiem zostanie połączone z karoserią. Sterczące kable zostaną wówczas odpowiednio przycięte. Chciałem uzyskać efekt renowacji ale ze śladami używania przez 40+ lat. Stąd wiązki kabli oraz inne elementy nowe, ale np. fragmenty osłon komory nieco zużyte. Jak to przy odbudowie takich aut bywa. Niestety do odtworzenia wielu elementów brak dokładnych zdjęć, więc wyobraźnia nieco podpowiedziała ;-) Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GTiStyle Napisano 22 Sierpnia 2017 Share Napisano 22 Sierpnia 2017 Na bogato to wszystko wygląda. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tombie01 Napisano 26 Sierpnia 2017 Share Napisano 26 Sierpnia 2017 nie wiem czy ta moja mądrość z doświadczenia którą raczę wszystkich samochodziarzy nie jest jeszcze wszystkim znana ale ja zaczynam od kasty i robię ją na gotowo ponieważ wszystko co można zepsuć i to gdzie jest największe ryzyko to karoseria - resztę można w łatwy sposób poprawić lub schować - no jeszcze z cywilami ujdzie tam również dość łatwo poprawia się błędy lakiernicze - ale to tak na marginesie - Twoja praca bardzo mi się podoba Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Angus73 Napisano 3 Września 2017 Autor Share Napisano 3 Września 2017 To prawda. Karoseria drugi raz pływa w DOT krew mnie zaleje. Tym razem wszystko juz było pięknie, polakierowane, wypolerowane na lustro. PrYkleiłem taśmę żeby zrobić ramki okna. Odeszła razem z clearem... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jakub476 Napisano 4 Września 2017 Share Napisano 4 Września 2017 O takim cudzie to jeszcze nie słyszałem... Clear zwykle rozpuszcza bazę i się łączy, jakich farb używasz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dorotka Napisano 4 Września 2017 Share Napisano 4 Września 2017 O takim cudzie to jeszcze nie słyszałem... Normalka w sytuacjach kiedy położymy bezbarwny za wcześnie (gazowanie) lub za późno (łuszczenie). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Angus73 Napisano 4 Września 2017 Autor Share Napisano 4 Września 2017 Podklad zero paints, farba white pearl też z zero, lakier diamond też zero kładziony 24h po farbie, w proporcjach z utwardzaczem wg producenta, polerowany po tygodniu. Przykleiłem taśmę tamki, odeszła z lakierem. White pearl nietknięty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dorotka Napisano 4 Września 2017 Share Napisano 4 Września 2017 Podklad zero paints, farba white pearl też z zero, lakier diamond też zero kładziony 24h po farbie, w proporcjach z utwardzaczem wg producenta, polerowany po tygodniu. Przykleiłem taśmę tamki, odeszła z lakierem. White pearl nietknięty. Jak na perle to się Ci pewnie "cząsteczki perłowe" zebrały w jednym miejscu i ich się diamond nie trzymał, stąd zerwanie. Przy perłowych i metalicznych trzeba malować na krzyż ostatnią warstwę bazy, żeby te cząsteczki farby nie zgromadziły się w jednym miejscu. Ale to oczywiście jedynie przypuszczenie, mogą być inne przyczyny. Generalnie pech i tyle, szkoda że przed zmyciem nie sprawdziłeś w innych miejscach jak reaguje na taśmę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Angus73 Napisano 5 Września 2017 Autor Share Napisano 5 Września 2017 Dorotka, Na początku wziąłem drzwi, bo względnie mały kawałek, tu była klęska. Później chcąc ratować sytuacje posmarowałem to maskolem i do tego kleiłem taśmę. Przy odrywaniu już nie odeszło płatem, ale ubytki i tak się pojawiły. Teraz jak pomaluję wszystko kolorami, dopiero na sam koniec dam clear i wypoleruje. Trzeba będzie uważac na rantach żeby nie przetrzeć czarnego. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Angus73 Napisano 16 Października 2017 Autor Share Napisano 16 Października 2017 Witam, powoli coś się dzieje. Po trzecim malowaniu udało się wypolerować kilka elementów i oraz przygotować do zamontowania na karoserii. Boczki drzwi obite skórą i z dodatkami są również już zamontowane, tyle że na zdjęciu są z drugiej strony. Nie jestem do końca zadowolony z chromów, no ale boję się to już dotykać, żeby nie przedobrzyć. Teraz kolej na ogarnięcie karoserii z dodatkami. Żmudne polerowanie i zawsze uwaga na krawędzie. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Angus73 Napisano 17 Października 2017 Autor Share Napisano 17 Października 2017 Dla mnie to najbardziej wymagający model, z racji koloru na jaki się zdecydowałem. Dzisiaj przyłożyłem elementy do wyplerowanej karoserii i są różne. Ten sam podkład, farba i lakier, procedura mycia i czyszczenia czy suszenia ta sama. Nawet tego samego dnia malowane... No i są inne. Może nie jest to przepaść ale widać. Fakt, że plastik ma ze 30 lat albo lepiej. Chyba że karoseria i wypraski z elementami były robione z różnych plastików. No na to wpływu nie mam. Ktoś na początku wspominal, że ma ten sam model. Polecam zrobienie go w czerwieni lub butekowej zieleni (zgodnie z producentem). No i nastepna nauczka. Biały kolor jest mega wyzwaniem. Dużo wody w Wiśle upłynie zanim następny zrobię bialy. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adamuss Napisano 17 Października 2017 Share Napisano 17 Października 2017 A jak malowałeś te elementy? Domyślam się, że klapy i drzwi były zdemontowane i znajdowały się obok karoserii albo było zupełnie inne podejście? Jeśli tak, mogło to mieć wpływ na różnicę odcienia, ponieważ lakiery były nakładane pod różnymi kątami, a w dodatku nie mają jednakowej grubości na poszczególnych elementach. Przy malowaniu jednej powierzchni kąt i grubość też się zmienia, ale jest to zazwyczaj płynne przejście i tego tak nie widać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dorotka Napisano 17 Października 2017 Share Napisano 17 Października 2017 Biały jest niewinny. Trzeba było elementy zebrać "do kupy" i dwie ostatnie warstwy położyć na całość... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Angus73 Napisano 17 Października 2017 Autor Share Napisano 17 Października 2017 Ilość warstw podkładu, farby i lakieru identyczna. Wszystko malowane w poziomie. Suszone razem w tym samym miejscu. Przed clearem tego nie było widać. Po położeniu tego ostatniego wyszły różnice. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dorotka Napisano 17 Października 2017 Share Napisano 17 Października 2017 Ilość warstw podkładu, farby i lakieru identyczna. Wszystko malowane w poziomie. Suszone razem w tym samym miejscu. Przed clearem tego nie było widać. Po położeniu tego ostatniego wyszły różnice. E tam identyczna... To praktycznie niemożliwe do osiągnięcia, chyba że w warunkach laboratoryjnych... I niby dlaczego malowane jedynie w poziomie, a nie w pionie, poziomie i na skos? Clear wydobył Ci te różnice, tak jak wydobywa "głębokość" barwy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Angus73 Napisano 17 Października 2017 Autor Share Napisano 17 Października 2017 Masz rację, że laboratorium w warunkach domowych jest do zrobienia. Myślę, że lekko zmatowię i jeszcze raz dam ze 2 warstwy i na to clear, może to coś da. Szkoda, żeby to tak zostało. Bo im dłużej patrzę na to, tym bardziej utwierdzam się, że nie może to tak zostać. No nic, trzeba działać dalej, bo w tym wydaniu stanie na półce i będzie dawał po oczach za każdym razem :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dorotka Napisano 17 Października 2017 Share Napisano 17 Października 2017 Powinno pomóc, pytanie co z drzwiami i tylną klapą. Podejrzewam, że może być bardzo podobnie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Angus73 Napisano 17 Października 2017 Autor Share Napisano 17 Października 2017 Na wszystko po zmatowieniu 2000, poszło 2-3 koloru perlowego i teraz właśnie jestem między 2 a 3 warstwą połysku. Już widzę że się wszystko ujednoliciło. Będzie pan zadowolony Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Angus73 Napisano 23 Października 2017 Autor Share Napisano 23 Października 2017 Karoseria wyszła ostatecznie jak na zdjęciu. Chrom na przednim panelu wyszedł nawet ok (z Molotowa), wokół okien już gorzej. Teraz powoli uzbrajam ją przed złożeniem z dołem. Na koniec całość jeszcze przetrę delikatnie już na czysto. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Angus73 Napisano 28 Października 2017 Autor Share Napisano 28 Października 2017 Witam, pogoda jak widać, więc można trochę podłubać. Tym razem zrobiłem boczne schowki. Ciekawe rozwiązanie, nie widziałem w żadnym innym aucie. Z prawej strony miejsce na ogromny akumulator, z lewej filtr powietrza i zbiornik na płyn do szyb. Filtr powietrza i zbiornik zrobione od zera. Klapki schowków dostaną jeszcze chromu na przycisk do otwierania ale na samym końcu. W całym środku skórzana okleina, dorobiona podusfitka i osłony przeciwsłoneczne. Lewe drzwi również już założone. Do szyb dorobiłem również w macie wewnętrzne uszczelki, bo goły plastik fatalnie wyglądał; poza dolną krawędzią przedniej szyby, która będzie zasłonięta podszybiem. Skóra jest z hiroboy, chrom Molotowa. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Angus73 Napisano 29 Października 2017 Autor Share Napisano 29 Października 2017 (edytowane) Witam, przybyło podszybie z nawiewami. Pozdrawiam Edytowane 29 Października 2017 przez Gość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.