Skocz do zawartości

Toyota 2000GT 1:16


Angus73

Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 weeks later...
  • Odpowiedzi 58
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Witajcie

1. Napisy na silniku to chrom we flamastrze ale daje to efekt aluminium. Są dostępne chromy we flamastrach różnej szerokości, ten to akurat cienkopis. Do takich rzeczy polecam, z chromem nie ma nic wspolnego.

2. Rozkiminienie pasów chwilkę zajęło, w każdym racie, jak słusznie zauważyles były to dwie wtyczki w jedno gniazdo. Ciekawe rozwiązanie.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, równolegle z reaktywacją karoserii, dłubię w komorze silnika. Tym razem zamontowałem to co się dało na tym II etapie. Pozostałe elementy wymagają obecności karoserii oraz przedniego zawieszenia. Czyli III etap budowy silnika przede mną. W stanie z poniższych zdjęć, podwozie z silnikiem zostanie połączone z karoserią. Sterczące kable zostaną wówczas odpowiednio przycięte. Chciałem uzyskać efekt renowacji ale ze śladami używania przez 40+ lat. Stąd wiązki kabli oraz inne elementy nowe, ale np. fragmenty osłon komory nieco zużyte. Jak to przy odbudowie takich aut bywa. Niestety do odtworzenia wielu elementów brak dokładnych zdjęć, więc wyobraźnia nieco podpowiedziała ;-)

Pozdrawiam

 

F79Nmyi.jpg

42f3tIx.jpg

lWnkBfg.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem czy ta moja mądrość z doświadczenia którą raczę wszystkich samochodziarzy nie jest jeszcze wszystkim znana ale ja zaczynam od kasty i robię ją na gotowo ponieważ wszystko co można zepsuć i to gdzie jest największe ryzyko to karoseria - resztę można w łatwy sposób poprawić lub schować - no jeszcze z cywilami ujdzie tam również dość łatwo poprawia się błędy lakiernicze - ale to tak na marginesie - Twoja praca bardzo mi się podoba

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podklad zero paints, farba white pearl też z zero, lakier diamond też zero kładziony 24h po farbie, w proporcjach z utwardzaczem wg producenta, polerowany po tygodniu. Przykleiłem taśmę tamki, odeszła z lakierem. White pearl nietknięty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podklad zero paints, farba white pearl też z zero, lakier diamond też zero kładziony 24h po farbie, w proporcjach z utwardzaczem wg producenta, polerowany po tygodniu. Przykleiłem taśmę tamki, odeszła z lakierem. White pearl nietknięty.

 

Jak na perle to się Ci pewnie "cząsteczki perłowe" zebrały w jednym miejscu i ich się diamond nie trzymał, stąd zerwanie. Przy perłowych i metalicznych trzeba malować na krzyż ostatnią warstwę bazy, żeby te cząsteczki farby nie zgromadziły się w jednym miejscu. Ale to oczywiście jedynie przypuszczenie, mogą być inne przyczyny. Generalnie pech i tyle, szkoda że przed zmyciem nie sprawdziłeś w innych miejscach jak reaguje na taśmę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dorotka, Na początku wziąłem drzwi, bo względnie mały kawałek, tu była klęska. Później chcąc ratować sytuacje posmarowałem to maskolem i do tego kleiłem taśmę. Przy odrywaniu już nie odeszło płatem, ale ubytki i tak się pojawiły. Teraz jak pomaluję wszystko kolorami, dopiero na sam koniec dam clear i wypoleruje. Trzeba będzie uważac na rantach żeby nie przetrzeć czarnego.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...

Witam, powoli coś się dzieje. Po trzecim malowaniu udało się wypolerować kilka elementów i oraz przygotować do zamontowania na karoserii. Boczki drzwi obite skórą i z dodatkami są również już zamontowane, tyle że na zdjęciu są z drugiej strony. Nie jestem do końca zadowolony z chromów, no ale boję się to już dotykać, żeby nie przedobrzyć. Teraz kolej na ogarnięcie karoserii z dodatkami. Żmudne polerowanie i zawsze uwaga na krawędzie. Pozdrawiam

 

5Ddq0tb.jpg

2R2AZxP.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie to najbardziej wymagający model, z racji koloru na jaki się zdecydowałem. Dzisiaj przyłożyłem elementy do wyplerowanej karoserii i są różne. Ten sam podkład, farba i lakier, procedura mycia i czyszczenia czy suszenia ta sama. Nawet tego samego dnia malowane... No i są inne. Może nie jest to przepaść ale widać. Fakt, że plastik ma ze 30 lat albo lepiej. Chyba że karoseria i wypraski z elementami były robione z różnych plastików. No na to wpływu nie mam. Ktoś na początku wspominal, że ma ten sam model. Polecam zrobienie go w czerwieni lub butekowej zieleni (zgodnie z producentem). No i nastepna nauczka. Biały kolor jest mega wyzwaniem. Dużo wody w Wiśle upłynie zanim następny zrobię bialy. Pozdrawiam.

 

uGGXoUr.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak malowałeś te elementy? Domyślam się, że klapy i drzwi były zdemontowane i znajdowały się obok karoserii albo było zupełnie inne podejście?

Jeśli tak, mogło to mieć wpływ na różnicę odcienia, ponieważ lakiery były nakładane pod różnymi kątami, a w dodatku nie mają jednakowej grubości na poszczególnych elementach. Przy malowaniu jednej powierzchni kąt i grubość też się zmienia, ale jest to zazwyczaj płynne przejście i tego tak nie widać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ilość warstw podkładu, farby i lakieru identyczna. Wszystko malowane w poziomie. Suszone razem w tym samym miejscu. Przed clearem tego nie było widać. Po położeniu tego ostatniego wyszły różnice.

 

E tam identyczna... To praktycznie niemożliwe do osiągnięcia, chyba że w warunkach laboratoryjnych... I niby dlaczego malowane jedynie w poziomie, a nie w pionie, poziomie i na skos? Clear wydobył Ci te różnice, tak jak wydobywa "głębokość" barwy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz rację, że laboratorium w warunkach domowych jest do zrobienia. Myślę, że lekko zmatowię i jeszcze raz dam ze 2 warstwy i na to clear, może to coś da. Szkoda, żeby to tak zostało. Bo im dłużej patrzę na to, tym bardziej utwierdzam się, że nie może to tak zostać. No nic, trzeba działać dalej, bo w tym wydaniu stanie na półce i będzie dawał po oczach za każdym razem :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, pogoda jak widać, więc można trochę podłubać. Tym razem zrobiłem boczne schowki. Ciekawe rozwiązanie, nie widziałem w żadnym innym aucie. Z prawej strony miejsce na ogromny akumulator, z lewej filtr powietrza i zbiornik na płyn do szyb. Filtr powietrza i zbiornik zrobione od zera. Klapki schowków dostaną jeszcze chromu na przycisk do otwierania ale na samym końcu. W całym środku skórzana okleina, dorobiona podusfitka i osłony przeciwsłoneczne. Lewe drzwi również już założone. Do szyb dorobiłem również w macie wewnętrzne uszczelki, bo goły plastik fatalnie wyglądał; poza dolną krawędzią przedniej szyby, która będzie zasłonięta podszybiem. Skóra jest z hiroboy, chrom Molotowa. Pozdrawiam.

 

GwizEel.jpg

3YowPE5.jpg

AAWakBd.jpg

n0pTEuo.jpg

bmgO94V.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.