Jump to content

Ćwiczenia "Orli Szpon"


KRL
 Share

Recommended Posts

Mam pytanie dotyczące Cwiczeń Nato-Polska Orli Szpon z roku 1997.

 

Otrzymałem zamówienie od jednej z baz Natowskich na wykonanie do modelu MiG'a-21M

 

wjVEQk0.jpg?1

 

Pozostałych Polskich samolotów które brały udział w tych ćwiczeniach.

Tu pojawia się moje pytanie czy poza MiG-29 o nr bocznym 114 i jeżeli dobrze pamiętam 89 pojawiły się podczas tych ćwiczeń inne MiG-29?

Link to comment
Share on other sites

W tym MiGu-21 masz nieprawidłową wyrzutnię npr. Powinna być mniejsza UB-16.

 

A w Orlim Szponie brały udział następujące Dwudziestedziewiąte:

A: 83, 89, 92, 114

UB: 64

 

Jak coś pominąłem to może inni uzupełnią

Link to comment
Share on other sites

Dzięki za info o numerach.

 

W kwestii UB-32 informację otrzymałem od pilota MiG'21MF kpt. Gomońskiego który twierdzi że latał z wyrzutnia UB-32 na tym typie samolotu.

Link to comment
Share on other sites

No, szybciej napisałem niż przemyślałem i wyszło nieprecyzyjnie.

Chodziło mi o używanie tych UB-32 podczas ćwiczeń Orli Szpon.

 

Czy UB-32 dało się podwiesić pod wersję M to już niech fachowcy napiszą.

 

Bo dla porządku MiG-21 n/b 1901 to wersja M, notabene oryginał stoi niedaleko mojej pracy.

Link to comment
Share on other sites

Tak wiem że to M-ka.

Wracając do UB-32 to zapewne powinny one być bliżej goleni podwozia o ile wiem to na klapie jest nawet nie wiem jak to nazwać (klapka, wycięcie) dzięki któremu klapa goleni nie uderzała w Ub-32.

Niestety model MiG-21 od Trumpka jest bardzo daleki od poprawnego a já dopiero po czasie dostrzegłem że pylony powinny być bliżej goleni podwozia.

Wklejiłem je tak jak były rozmieszczone otwory w skrzydłach i pózniej studjując fotki stwierdzięłm że coś mi tu nie pasuje.

Jednak model został już wysłany i zaakceptowany więc pozostanie bez zmian.

Link to comment
Share on other sites

Model widziałem wcześniej i podoba mi się bardzo (żebyś nie myślał że się czepiam jakichś tam podwieszeń).

Link to comment
Share on other sites

Z Panem Gomońskim bylismy wiele lat sąsiadami na Goclawiu. Nie cechował się nadmierną wylewnością ale jak już zaczał opowiadać to było ciekawie.

Co do 29'go wezmę chyba na warsztat nr. 89

 

Dzięki Panowie jeszcze raz za pomoc.

Link to comment
Share on other sites

Pan Gomonski latał w Debrznie i tam latanie z UB-32 pewnie było.Tak jak Grześ pisze na szponie raczej nie,ale to co innego.

Ale te pasy i po Szponie pozostawały na samolotach dość długo, więc później mógł się zdarzyć wylot samolotu z pasem w takiej konfiguracji.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.