KRL Posted July 24, 2017 Share Posted July 24, 2017 Mam pytanie dotyczące Cwiczeń Nato-Polska Orli Szpon z roku 1997. Otrzymałem zamówienie od jednej z baz Natowskich na wykonanie do modelu MiG'a-21M Pozostałych Polskich samolotów które brały udział w tych ćwiczeniach. Tu pojawia się moje pytanie czy poza MiG-29 o nr bocznym 114 i jeżeli dobrze pamiętam 89 pojawiły się podczas tych ćwiczeń inne MiG-29? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grzes Posted July 24, 2017 Share Posted July 24, 2017 W tym MiGu-21 masz nieprawidłową wyrzutnię npr. Powinna być mniejsza UB-16. A w Orlim Szponie brały udział następujące Dwudziestedziewiąte: A: 83, 89, 92, 114 UB: 64 Jak coś pominąłem to może inni uzupełnią Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
KRL Posted July 24, 2017 Author Share Posted July 24, 2017 Dzięki za info o numerach. W kwestii UB-32 informację otrzymałem od pilota MiG'21MF kpt. Gomońskiego który twierdzi że latał z wyrzutnia UB-32 na tym typie samolotu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grzes Posted July 24, 2017 Share Posted July 24, 2017 No, szybciej napisałem niż przemyślałem i wyszło nieprecyzyjnie. Chodziło mi o używanie tych UB-32 podczas ćwiczeń Orli Szpon. Czy UB-32 dało się podwiesić pod wersję M to już niech fachowcy napiszą. Bo dla porządku MiG-21 n/b 1901 to wersja M, notabene oryginał stoi niedaleko mojej pracy. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
KRL Posted July 24, 2017 Author Share Posted July 24, 2017 Tak wiem że to M-ka. Wracając do UB-32 to zapewne powinny one być bliżej goleni podwozia o ile wiem to na klapie jest nawet nie wiem jak to nazwać (klapka, wycięcie) dzięki któremu klapa goleni nie uderzała w Ub-32. Niestety model MiG-21 od Trumpka jest bardzo daleki od poprawnego a já dopiero po czasie dostrzegłem że pylony powinny być bliżej goleni podwozia. Wklejiłem je tak jak były rozmieszczone otwory w skrzydłach i pózniej studjując fotki stwierdzięłm że coś mi tu nie pasuje. Jednak model został już wysłany i zaakceptowany więc pozostanie bez zmian. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grzes Posted July 24, 2017 Share Posted July 24, 2017 Model widziałem wcześniej i podoba mi się bardzo (żebyś nie myślał że się czepiam jakichś tam podwieszeń). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
em Posted July 24, 2017 Share Posted July 24, 2017 Pan Gomonski latał w Debrznie i tam latanie z UB-32 pewnie było.Tak jak Grześ pisze na szponie raczej nie,ale to co innego. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
KRL Posted July 24, 2017 Author Share Posted July 24, 2017 Z Panem Gomońskim bylismy wiele lat sąsiadami na Goclawiu. Nie cechował się nadmierną wylewnością ale jak już zaczał opowiadać to było ciekawie. Co do 29'go wezmę chyba na warsztat nr. 89 Dzięki Panowie jeszcze raz za pomoc. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
net_sailor Posted July 24, 2017 Share Posted July 24, 2017 Pan Gomonski latał w Debrznie i tam latanie z UB-32 pewnie było.Tak jak Grześ pisze na szponie raczej nie,ale to co innego. Ale te pasy i po Szponie pozostawały na samolotach dość długo, więc później mógł się zdarzyć wylot samolotu z pasem w takiej konfiguracji. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.