Michal_G Posted August 29, 2017 Share Posted August 29, 2017 Zaczynam takowego kotka. Zawartość pudełka można obejrzeć np. na http://www.onthewaymodels.com/reviews/RevellAG/Leopard1A5prev.htm. Jak na razie skleiłem tylko wannę i pomalowałem ją Pactrą A33 Medium Green. Zastanawiam się nad pobrudzeniem bocznych ścian wanny (piaskowym pigmentem od MiG-a) przed montażem kół, dla lepszego dostępu. Chyba taka kolejność będzie lepsza od dotychczas stosowanej kiedy brudzenie zostawiałem na koniec? Malowanie będzie raczej pudełkowe - Bundeswehra, 74 batalion pancerny z Raum Schwanewede lub 14 batalion pancerny z Hildesheim, 1998. Czyli zielony (Pactra A33 Medium Green), czarny i brązowy. Z brązowym mam problem. "Od zawsze" wydawało mi się że "Bundeswehr braun" = "NATO brown" i dobry będzie Chocolate Brown od Vallejo lub odpowiadająca mu Pactra A105 RAL 8017 Panzer Schokoladenbraun. A tu na pudełku widzę dużo jaśniejszy odcień (fotka z zalinkowanej wcześniej recenzji) Ten z pudełka to coś w okolicach PActry A22 Earth Red lub Pactry A103 Rot Braun - który kolor lepiej pasuje? A przede wszystkim czy kolor na pudełku jest w ogóle poprawny? Spece od współczesnej niemieckiej pancerki - pomóżcie! Chyba że Koledzy jakimś innym ciekawym malowaniem Leosia rzucą (i kalki do niego zaproponują) to rozważę. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mikele Posted August 29, 2017 Share Posted August 29, 2017 Przy układzie jezdnym zasłoniętym fartuchami bocznymi zrobienie podwozia na gotowo i póxniej zamaskowania go przed dalszymi pracami to dobry pomysł. Ułatwia życie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SAW Posted August 29, 2017 Share Posted August 29, 2017 Mikele dobrze radzi. Podglądam z ciekawością..działaj. Pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tomek Mroczkowski Posted August 29, 2017 Share Posted August 29, 2017 Może greka? http://www.military-vehicle-photos.com/picture/number407.asp Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michal_G Posted September 2, 2017 Author Share Posted September 2, 2017 Będzie jednak Niemiec, tylko jeszcze nie podjąłem decyzji które z malowań pudełkowych wybiorę. I jak tu nie kląć własną łatwowierność przejawiającą się wiarą w instrukcję. Klejącym Leoosia zdecydowanie polecam zmianę kolejności sklejania w stosunku do instrukcji. Instrukcja zaleca: - burty do wanny - koła i rolki - gąsienice. Ponieważ wanna jest odlana razem z częścią wiszącą nad gąsienicami dostęp do górnego biegu przy sklejaniu wg powyższej kolejności jest paskudny - namordowałem się solidnie. W związku z tym radzę taką kolejność: - koła i rolki do burty - gąsienice - burty z kołami i gąsienicami do wanny. Części jak to u Revella spasowane idealnie, składa się prawie jak klocki Lego. Uważać trzeba tylko w dwóch miejscach: - długość osi rolek nie jest idealna, miejscami trzeba dopasować żeby grzebień gąsienic (górny bieg) dobrze wszedł między rolki - ogniwkowe gąsienice są ciasno spasowane, przy wciskaniu kolejnych ogniwek trzeba ciut nacisku wywrzeć żeby dobrze wskoczyły. Zgodnie z radami Kolegów burty wanny potraktowałem pigmentami od MiG-a przed montowaniem kół i gąsienic. Oczywiście pigmenty na kołach i gąsienicach też będą, przed zamontowaniem osłon. Myślę że planowany żółty (piaskowy) wash na gąsienicach dobrze skomponuje się z piaskowym pigmentem na burtach. Wybiegając w przyszłość: Leopardy 1A5 były produkowane w 4 seriach produkcyjnych. Czołg z 14 batalionu pancernego to 4 seria (widać po wydechach na bocznym pancerzu, wcześniejsze serie miały inne). Czołgu z boxartu (74 batalion pancerny) mogę na tej samej podstawie zakwalifikować jako pojazd z 1,2 lub 3 serii. Ale z której konkretnie? A detale nieco się różnią. Może ktoś z Kolegów dysponuje fotkami tego konkretnego czołgu? Fotki tym razem przy sztucznym świetle, wiec ciut słabsze niż zwykle. Prawie nie widać ciemniejszego pigmentu dołem, koła zasłaniają. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SAW Posted September 2, 2017 Share Posted September 2, 2017 Gąski świetnie siadły. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pawełg Posted September 5, 2017 Share Posted September 5, 2017 Ten z pudełka to coś w okolicach PActry A22 Earth Red lub Pactry A103 Rot Braun - który kolor lepiej pasuje? Nie lepiej pomalować zestawem farb tamiya xf64, xf67, xf68 (chyba takie numery)? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michal_G Posted September 5, 2017 Author Share Posted September 5, 2017 pawełg - maluję pędzlem, o farbach Tamiyi i pędzlu są sprzeczne opinie - od "da się" do "nie nadają się" więc nie kombinuję. A że zapasy Pactry posiadam to i z zapasów dobieram. Ewentualnie będę uzupełniał akrylowymi Model Masterami (pokazały się w Agtomie, wreszcie można je w Krakowie stacjonarnie kupić!) jak się będą Pactry kończyć. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pawełg Posted September 5, 2017 Share Posted September 5, 2017 To MM są lepsze od Tamiya? Bo ja jestem w trakcie zakupów trochę taniej farb tamiya. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tomek Mroczkowski Posted September 5, 2017 Share Posted September 5, 2017 Do aero, Gunze i Tamiya są najlepsze na rynku. Model master do pędzla całkiem niezle. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michal_G Posted September 28, 2017 Author Share Posted September 28, 2017 Zmontowany kadłub i wieża, część detali. Pierwszy raz coś nie pasuje - pręty mocujące dodatkowe opancerzenie wieży nie wszędzie dochodzą do wieży. Będzie sztukowanie, klejem lub cienkimi kawałkami plastiku. Fotki przy niespecjalnym świetle więc kolorystyka nie najlepiej oddana. Na ostatnim zdjęciu zestawowe lusterka - mają spore wgłębienia. Czy dobrą metodą na uzyskanie realistycznego wyglądu będzie taka sama metoda jak przy reflektorach czyli pomalowanie wnętrza na srebrno i zalanie Distalem Rapid? Oczywiście bez menisku wypukłego, a gdyby jednak się zdarzył to zeszlifowanie go? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Super Moderator Greif Posted September 28, 2017 Super Moderator Share Posted September 28, 2017 Z lusterkami kup sobie Molotowa, zaszpachluj na równo, wypoleruj, a potem pomaluj Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michal_G Posted September 28, 2017 Author Share Posted September 28, 2017 Greif dziękuję za namiar na markery Molotow. Mają jedną wadę - najcieńsza końcówka jaką znalazłem to 1 mm - do skali 1:72 trochę za gruba. Czy istnieją podobne produkty z cieńszymi końcówkami? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Melnikov Posted September 28, 2017 Share Posted September 28, 2017 Greif dziękuję za namiar na markery Molotow. Mają jedną wadę - najcieńsza końcówka jaką znalazłem to 1 mm - do skali 1:72 trochę za gruba. Czy istnieją podobne produkty z cieńszymi końcówkami? Może spróbuj rozcieńczyć i igłą nanieś kropelkę pozwalając jej się rozlać po powierzchni. ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Super Moderator Greif Posted September 28, 2017 Super Moderator Share Posted September 28, 2017 1 mm nawet dla skali 72 jest ok , rozlanie nawet na powierzchni 2mm (np średnica lusterka) tak małej jest bezproblemowe, ja robiłem lustrzanki w lampach kolejowych 2 mm markerem na średnicy 4mm odblask, więc dlaczego 1mm ma być za duży? Kup, koszt ok 30 pln a jak użyjesz nie pożałujesz... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tomek Mroczkowski Posted September 28, 2017 Share Posted September 28, 2017 Michale, ale po co się tym przejmować? Złóż lusterka! http://i.imgur.com/r7wjXGo.jpg?1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Super Moderator Greif Posted September 28, 2017 Super Moderator Share Posted September 28, 2017 żeby nie było kropki zrobione 1 mm markerem w/w Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michal_G Posted November 5, 2017 Author Share Posted November 5, 2017 Efekty dalszego etapu dłubaniny: W kolejnym etapie najprawdopodobniej kamuflaż, pozostałe drobiazgi dokleję później. Pytanie - czy końcówki granatów dymnych nie powinny aby być czarne? Instrukcja milczy w tej sprawie, ale o ile dobrze kojarzę polskie Leopardy 2 mają czarne, a to są bardzo podobne (o ile nie takie same) granaty. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tomek Mroczkowski Posted November 5, 2017 Share Posted November 5, 2017 W kolejnym etapie najprawdopodobniej kamuflaż, pozostałe drobiazgi dokleję później. Pytanie - czy końcówki granatów dymnych nie powinny aby być czarne? Instrukcja milczy w tej sprawie, ale o ile dobrze kojarzę polskie Leopardy 2 mają czarne, a to są bardzo podobne (o ile nie takie same) granaty. http://data3.primeportal.net/tanks/ulrich_wrede/leopard_1a5/images/leopard_1a5_02_of_21.jpg Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michal_G Posted December 29, 2017 Author Share Posted December 29, 2017 Leoś dostał kamuflaż - brązowy Pactra A22 Earth Red, czarny od Vallejo. Efekt świecenia się wzmocniony przez niedoschniętą farbę w momencie robienia zdjęć i sztuczne światło, ale i tak mat jeszcze dostanie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michal_G Posted January 19, 2018 Author Share Posted January 19, 2018 Uzupełniony o drobiazgi, linę holowniczą od Eureki i anteny z drutu 0.1 mm. Wash olejny brąz van Dycka, trochę wytarć, brudek z MiG-owych pigmentów i suchych pasteli. Efekt finalny w galerii viewtopic.php?f=68&t=60528 - zapraszam! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.