Coppercat Napisano 30 Października 2017 Autor Share Napisano 30 Października 2017 (edytowane) Porównywania ciąg dalszy: Kształt ramy. Niestety każda inna Niestety nie potrafię powiedzieć, która rama jest najbliższa oryginalnej. Do dalszych prac wybrałem ramę Fujimi, ale tylko dlatego, że najbardziej mi się podoba. Porównałem zestawowe felgi. Najlepiej wykonane są te z zestawu Gunze. Mają tą wadę, że ich średnica jest mniejsza niż Revell'a czy Fujimi. W związku z tym opony musiały by być również Gunze. I tu jest problem, bo jakość tych opon jest delikatnie mówiąc słaba. Opony Revell'a bardziej pasują do terenówki, niż do auta sportowego. Jedyna możliwa opcja to opony Fujimi. Felgi dam metalowe KA-Models. Szprychy są fototrawione, ale tak delikatne, że nie widać, że są płaskie. Polecam. Producent robi je w wersjach do modeli: Fujimi, Revell i Italeri. Jest to wersja do Revell'a więc konieczne będzie dorobienie odpowiedniej piasty. Jedną felgę Gunze z oponą Revell'a wykorzystam na koło zapasowe. Początkowo zrobiłem koła z deklami z żółtym logo Ferrari: Jednak po porównaniu z fotkami oryginału (tak myślę), zmieniłem dekielki na takie: Kasta została troszkę powycinana (to nie jest koniec wycinania :-) Wycięte elementy okleiłem paseczkami polistyrenu 0.2 mm. cdn Edytowane 6 Czerwca 2020 przez Coppercat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GTiStyle Napisano 12 Listopada 2017 Share Napisano 12 Listopada 2017 Oklejanie elementów ma na celu ich wzmocnienie czy jak? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Coppercat Napisano 12 Listopada 2017 Autor Share Napisano 12 Listopada 2017 Nie, nic z tych rzeczy. Chodzi o "wyprowadzenie" brzegów po wycince i zniwelowanie szpary między wyciętymi elementami a kastą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Coppercat Napisano 18 Listopada 2017 Autor Share Napisano 18 Listopada 2017 (edytowane) Dłubię sobie dalej. Popracowałem troszkę nad silnikiem. Zrobione: - pokrywy zaworów, - filtr oleju, - kółka paska klinowego, - trąbki gaźników, - sprężynki powrotne przepustnic. Tak silnik wyglądał wczoraj. Jeszcze wszystko "płaskie" bez wasch'a itp. Przymiarka do ramy. I do kasty. Przy próbie zamknięcia maski - zonk Silnik jest za wysoki. Muszę go jakoś opuścić. A miało być tak pięknie i łatwo ..... Edytowane 6 Czerwca 2020 przez Coppercat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Coppercat Napisano 27 Listopada 2017 Autor Share Napisano 27 Listopada 2017 (edytowane) Dłubię detale. Żmudna robota. Cała przyjemność będzie przy składaniu tego do kupy. Przednie zawieszenie. Piasty i hamulce: Główne sprężyny. To co dało Fujimi nie bardzo mi pasowało, więc przerobiłem po swojemu: Połączenie chłodnicy z silnikiem: Siedzenia i deska rozdzielcza. Wyciąłem mocowania siedzeń i dorobiłem stelaże z drutu. Deska w trakcie przeróbek. W podłodze kabiny zaślepiłem szczeliny mocowania siedzeń. Zniknęły też szpetne pasy z tylnej części wnętrza. cdn Edytowane 6 Czerwca 2020 przez Coppercat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spiton Napisano 27 Listopada 2017 Share Napisano 27 Listopada 2017 Piękna robota. Bardzo fajnie się ogląda. Szprychy w kołach to blaszki, czy jakiś patent ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Coppercat Napisano 27 Listopada 2017 Autor Share Napisano 27 Listopada 2017 ........ Szprychy w kołach to blaszki, czy jakiś patent ? Dobre pytanie :-) Są to blaszki, ale tak zrobione, że nie widać płaskich pasków, tylko szprychy. Producent - KA-Models. Minusem tego zestawu (blaszki plus metalowe felgi) jest nietypowe mocowanie. Nie pasuje do Fujimi (podobno przeznaczone do Revell'a). Musiałem przerabiać piasty, ale było warto. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Coppercat Napisano 1 Grudnia 2017 Autor Share Napisano 1 Grudnia 2017 (edytowane) Kolejna relacja z placu budowy... Prace idą wielotorowo. Grzebię przy ramie i zawieszeniu, troszkę przy silniku i dopracowuję detale. cdn P.S. Pomocy: Czy ktoś wie, gdzie w tym samochodzie jest pompa hamulcowa ???? Wydaje mi się, że jest pod nogami kierowcy (pod podłogą), ale nie jestem pewien. Edytowane 6 Czerwca 2020 przez Coppercat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jakub476 Napisano 1 Grudnia 2017 Share Napisano 1 Grudnia 2017 https://haynes.com/en-gb/microsites/desktops/images/fullsize/Haynes-Ferrari-250-GTO-1920by1200.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Coppercat Napisano 1 Grudnia 2017 Autor Share Napisano 1 Grudnia 2017 Właśnie na tej podstawie sądziłem, że tam jest pompa Tyle tylko, że tam widać dwa cylindry. I zgłupiałem. U Haynes'a są dwa zbiorniczki wyrównawcze. To by potwierdzało rozdział na układ hamulcowy przedni i tylny. Fujimi proponuje jeden zbiorniczek na zapas płynu. Liczne fotki "oryginałów" też. Osobna kwestia, to dokładna lokalizacja cylindra/cylindrów. Czy mają być między ramą a podłogą kabiny ? Tak bym zrobił, gdybym miał to projektować. Podłoga prawie leży na ramie (model). Nie upchnę tam pompy. Chyba jedynym rozwiązaniem będzie "podczepienie" pompy do podłogi między rurami ramy. Niby jedno z najbardziej znanych aut na świecie, a jednak dokumentacja ma spore luki. Nie doszukałem się żadnej wzmianki o wspomaganiu układu hamulcowego. Czy to możliwe, żeby to auto nie miało serwa ??? To rocznik 1962. W poprzednim moim modelu (F250TR 1957) serwo było (no może coś na kształt serwa...). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jakub476 Napisano 1 Grudnia 2017 Share Napisano 1 Grudnia 2017 Mogło nie być, nawet współcześnie składa się samochody na tor bez serwa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Coppercat Napisano 1 Grudnia 2017 Autor Share Napisano 1 Grudnia 2017 Mogło nie być, nawet współcześnie składa się samochody na tor bez serwa. Wow Nie wiedziałem. Dzięki za podpowiedź Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jakub476 Napisano 1 Grudnia 2017 Share Napisano 1 Grudnia 2017 Poprzeglądaj sobie "pedal box" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Coppercat Napisano 2 Grudnia 2017 Autor Share Napisano 2 Grudnia 2017 Poprzeglądaj sobie "pedal box" Co to jest ??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jakub476 Napisano 2 Grudnia 2017 Share Napisano 2 Grudnia 2017 No właśnie chciałem żebyś sobie to poszukał na google, tzw. pedal box stosuje się w samochodach do sportu i w ferrari jest to podobnie robione i mam na myśli także te nowsze. https://www.google.pl/search?q=pedal+box&client=firefox-b-ab&dcr=0&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwi1vvXD8OrXA:bip:IJoKHak0AdIQ_AUICigB&biw=1280&bih=869 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Coppercat Napisano 2 Grudnia 2017 Autor Share Napisano 2 Grudnia 2017 Dzięki wielkie Człowiek się całe życie uczy Nie wiedziałem, że są takie patenty. Przemyślę, jak to wykorzystać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Coppercat Napisano 3 Grudnia 2017 Autor Share Napisano 3 Grudnia 2017 (edytowane) Dłubaniny ciąg dalszy. Zrobiłem stelaże do siedzeń. I mocowanie do podłogi. Szykuję ostatnie drobiazgi do silnika. Rozrusznika Fujimi wcale nie przewidziało. Trzeba było dorobić. Amortyzatory oczywiście do modyfikacji (na fotce materiały potrzebne do przeróbki). Cewki zapłonowe, lewarek i wypełniony od spodu jeden z wlotów powietrza. Wmontowałem akumulator i przymierzyłem, czy się to mieści w komorze silnika. Przymiarka z siedzeniami, gaśnicą i lewarkiem. Na koniec rzut oka na deskę rozdzielczą (bez zegarów narazie). cdn Edytowane 6 Czerwca 2020 przez Coppercat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jakub476 Napisano 3 Grudnia 2017 Share Napisano 3 Grudnia 2017 Na czym wzorujesz to wnętrze? Mi się 250 GT0 kojarzy z brakiem tapicerki na podłodze/tunelu - tylko srebrna farba i niebieskie fotele. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Coppercat Napisano 3 Grudnia 2017 Autor Share Napisano 3 Grudnia 2017 Chciałbym wykorzystać możliwie dużo z tego źródła. Nie wszystko będę w stanie zrobić, ale sporo można skopiować. Bardzo mi się ta wersja podoba. Być może jest to replika. Nie wiem. Czerwonych F250 GTO z niebieskimi siedzeniami jest całe mnóstwo (mowa o modelach oczywiście). Postanowiłem troszkę odskoczyć od tego schematu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jakub476 Napisano 3 Grudnia 2017 Share Napisano 3 Grudnia 2017 W linku który dałeś jest nawet numer podwozia - 3757GT. To będziesz robił to malowanie z żółtym pasem i numerami 22? Jest bardzo fajne. Jeśli tak, to ten egzemplarz ma półklatkę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Coppercat Napisano 3 Grudnia 2017 Autor Share Napisano 3 Grudnia 2017 Malowanie jest jeszcze do przemyślenia. Nie bardzo podobają mi się te białe kółka z numerami. Coś w rodzaju półklatki będzie. Na tej stronie fajnie są pokazane szczegóły, ale nie na fotkach, tylko na modelach CAD. Jedyne, czego nie znalazłem, to właśnie pompa hamulcowa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Coppercat Napisano 12 Grudnia 2017 Autor Share Napisano 12 Grudnia 2017 (edytowane) Fotki z placu boju. Kasta dostała podkładem po raz pierwszy. Oczywiście wyszło milion baboli - do poprawy (pewnie nie skończy się na jednym razie). Rzut oka na przednie zawieszenie: Zagospodarowałem półkę za siedzeniami. Firmowa skórzana walizka Ścianka grodziowa z osprzętem. Dorobiłem zbiorniczki i siłowniki układu hamulcowego. Cewki zapłonowe gotowe do połączenia z rozdzielaczami. Silnik i zbiornik paliwa: cdn. Edytowane 6 Czerwca 2020 przez Coppercat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adamowski10 Napisano 12 Grudnia 2017 Share Napisano 12 Grudnia 2017 Wow, super detale. Bardzo inspirujące dla początkującego Te pasy są DIY czy z jakiegoś zestawu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Coppercat Napisano 12 Grudnia 2017 Autor Share Napisano 12 Grudnia 2017 Pasy własnej konstrukcji. Walizka zresztą też (oprócz sticker'ów oczywiście). Pasy to folia samoprzylepna plus troszkę srebrnego drucika 0.25 mm. Nauczyłem się je robić po tym, jak mnie tu na forum podpuścili Koledzy kiedy budowałem Porsche 356. Spodobało mi się więc wykorzystuję gdzie się da. Tylko okucia wlotów pasów za walizką wzięte z blaszek Aber'a. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Coppercat Napisano 15 Grudnia 2017 Autor Share Napisano 15 Grudnia 2017 (edytowane) Dzisiaj przymiarka ramy do nadwozia. Mam mieszane uczucia, ale oceńcie sami. Przy okazji zdałem sobie sprawę, ile jeszcze dłubania przede mną Wysoko ta poprzeczka ..... Na własne życzenie. cdn. Edytowane 6 Czerwca 2020 przez Coppercat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.