Skocz do zawartości

Ferrari 250 GTO 1:24


Coppercat

Rekomendowane odpowiedzi

Porównywania ciąg dalszy:

 

Kształt ramy. Niestety każda inna ?

Niestety nie potrafię powiedzieć, która rama jest najbliższa oryginalnej. Do dalszych prac wybrałem ramę Fujimi, ale tylko dlatego, że najbardziej mi się podoba.

 

r001.jpg.94fa1f3e7635d9460964dba3d862df6d.jpg

 

Porównałem zestawowe felgi. Najlepiej wykonane są te z zestawu Gunze.

 

f001.jpg.6038fe1051d93d7b7c35e3c92f3e8afb.jpg

 

Mają tą wadę, że ich średnica jest mniejsza niż Revell'a czy Fujimi. W związku z tym opony musiały by być również Gunze.

I tu jest problem, bo jakość tych opon jest delikatnie mówiąc słaba.

 

o002.jpg.94c0d9cd9f2a96519136887852ecf0c3.jpg

 

o001.jpg.08e25b9c89d15edc39522b2e701726a4.jpg

 

Opony Revell'a bardziej pasują do terenówki, niż do auta sportowego.

Jedyna możliwa opcja to opony Fujimi.

Felgi dam metalowe KA-Models. Szprychy są fototrawione, ale tak delikatne, że nie widać, że są płaskie. Polecam. Producent robi je w wersjach do modeli: Fujimi, Revell i Italeri.

 

f002.jpg.9dce54ee8005c3dcb23f4828102f00db.jpg

 

Jest to wersja do Revell'a więc konieczne będzie dorobienie odpowiedniej piasty.

Jedną felgę Gunze z oponą Revell'a wykorzystam na koło zapasowe.

 

Początkowo zrobiłem koła z deklami z żółtym logo Ferrari:

 

k001.jpg.2270cad0dbc3d9be378ad538c95cbde1.jpg

 

Jednak po porównaniu z fotkami oryginału (tak myślę), zmieniłem dekielki na takie:

 

k002.jpg.dc17ad975b88e72470e26d9adcf00ee8.jpg

 

Kasta została troszkę powycinana (to nie jest koniec wycinania :-)

 

b001.jpg.771967ce25f54e942690f865967715bf.jpg

 

Wycięte elementy okleiłem paseczkami polistyrenu 0.2 mm.

 

b002.jpg.c942625b1c454c08740901b5cc7e2049.jpg

 

cdn

Edytowane przez Coppercat
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...
  • Odpowiedzi 96
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Dłubię sobie dalej.

Popracowałem troszkę nad silnikiem.

Zrobione:

- pokrywy zaworów,

- filtr oleju,

- kółka paska klinowego,

- trąbki gaźników,

- sprężynki powrotne przepustnic.

 

Tak silnik wyglądał wczoraj. Jeszcze wszystko "płaskie" bez wasch'a itp.

 

001.jpg.73da99dc0ae470d6c3fb79b1dc67ddc6.jpg

 

Przymiarka do ramy.

 

002.jpg.02c91068433391c93fcb9e8923d98921.jpg

 

I do kasty.

 

003.jpg.6b16d7319344720eee02e44f27442c56.jpg

 

Przy próbie zamknięcia maski - zonk ?

Silnik jest za wysoki. Muszę go jakoś opuścić.

 

004.jpg.ee1af41e6202a5d7373f6e60580fb5aa.jpg

 

A miało być tak pięknie i łatwo .....

Edytowane przez Coppercat
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Dłubię detale. Żmudna robota.

Cała przyjemność będzie przy składaniu tego do kupy.

 

Przednie zawieszenie. Piasty i hamulce:

 

001.jpg.baf06d7fdf5669c53327110da630e7e4.jpg

 

Główne sprężyny. To co dało Fujimi nie bardzo mi pasowało, więc przerobiłem po swojemu:

 

007.jpg.3b598d7f6869469d31db77c03e9665eb.jpg

 

004.jpg.b78ca526a023472d2cc8b04807ac0ada.jpg

 

Połączenie chłodnicy z silnikiem:

 

005.jpg.c867f31b0d746ea9b34ca61cbe4d8ecb.jpg

 

Siedzenia i deska rozdzielcza.

Wyciąłem mocowania siedzeń i dorobiłem stelaże z drutu.

Deska w trakcie przeróbek.

 

002.jpg.2e0ed5f75d3d5d50a7694470bea536b7.jpg

 

006.jpg.31c23abbbaf37d520bf331508aface41.jpg

 

W podłodze kabiny zaślepiłem szczeliny mocowania siedzeń. Zniknęły też szpetne pasy z tylnej części wnętrza.

 

003.jpg.8499c5092201eb80d0e64dff76529435.jpg

 

cdn

Edytowane przez Coppercat
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

........ Szprychy w kołach to blaszki, czy jakiś patent ?

 

Dobre pytanie :-)

Są to blaszki, ale tak zrobione, że nie widać płaskich pasków, tylko szprychy.

Producent - KA-Models.

Minusem tego zestawu (blaszki plus metalowe felgi) jest nietypowe mocowanie. Nie pasuje do Fujimi (podobno przeznaczone do Revell'a).

Musiałem przerabiać piasty, ale było warto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolejna relacja z placu budowy...

Prace idą wielotorowo. Grzebię przy ramie i zawieszeniu, troszkę przy silniku i dopracowuję detale.

 

005.jpg.58957de5e8e11b5dc34a4404f5a48dcf.jpg

 

004.jpg.13a051885551cd4de08ec3ea844f1c9a.jpg

 

003.jpg.09a986054d15a05bbf069897b044d4ce.jpg

 

002.jpg.d7e1bc5b5551a6397d1e3c2790bb899f.jpg

 

001.jpg.024fc83b12823277083ef3585fbdea6a.jpg

 

cdn

 

P.S.

Pomocy:

Czy ktoś wie, gdzie w tym samochodzie jest pompa hamulcowa ????

Wydaje mi się, że jest pod nogami kierowcy (pod podłogą), ale nie jestem pewien.

Edytowane przez Coppercat
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie na tej podstawie sądziłem, że tam jest pompa

Tyle tylko, że tam widać dwa cylindry. I zgłupiałem.

U Haynes'a są dwa zbiorniczki wyrównawcze. To by potwierdzało rozdział na układ hamulcowy przedni i tylny.

Fujimi proponuje jeden zbiorniczek na zapas płynu. Liczne fotki "oryginałów" też.

 

Osobna kwestia, to dokładna lokalizacja cylindra/cylindrów. Czy mają być między ramą a podłogą kabiny ? Tak bym zrobił, gdybym miał to projektować.

Podłoga prawie leży na ramie (model). Nie upchnę tam pompy.

Chyba jedynym rozwiązaniem będzie "podczepienie" pompy do podłogi między rurami ramy.

 

Niby jedno z najbardziej znanych aut na świecie, a jednak dokumentacja ma spore luki.

Nie doszukałem się żadnej wzmianki o wspomaganiu układu hamulcowego. Czy to możliwe, żeby to auto nie miało serwa ???

To rocznik 1962. W poprzednim moim modelu (F250TR 1957) serwo było (no może coś na kształt serwa...).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie chciałem żebyś sobie to poszukał na google, tzw. pedal box stosuje się w samochodach do sportu i w ferrari jest to podobnie robione i mam na myśli także te nowsze.

 

https://www.google.pl/search?q=pedal+box&client=firefox-b-ab&dcr=0&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwi1vvXD8OrXA:bip:IJoKHak0AdIQ_AUICigB&biw=1280&bih=869

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dłubaniny ciąg dalszy.

Zrobiłem stelaże do siedzeń. I mocowanie do podłogi.

 

001.jpg.af0a972c2cc998cb4f6347130513afca.jpg

 

Szykuję ostatnie drobiazgi do silnika. Rozrusznika Fujimi wcale nie przewidziało. Trzeba było dorobić.

Amortyzatory oczywiście do modyfikacji (na fotce materiały potrzebne do przeróbki).

Cewki zapłonowe, lewarek i wypełniony od spodu jeden z wlotów powietrza.

 

002.jpg.0b2e4b3cc827915e19f68dfd0e934b3a.jpg

 

Wmontowałem akumulator i przymierzyłem, czy się to mieści w komorze silnika.

 

003.jpg.de4c72f1d091b738941e129519092e02.jpg

 

005.jpg.51e29f376cd6dffc695b5d5c5e02b158.jpg

 

007.jpg.143157c5298c2f611c0c12375eef60c3.jpg

 

Przymiarka z siedzeniami, gaśnicą i lewarkiem.

 

004.jpg.a2ea6bc260c3da54e362134584a6c5f2.jpg

 

Na koniec rzut oka na deskę rozdzielczą (bez zegarów narazie).

 

006.jpg.83f45b4f76517e846e97d70a4234c80c.jpg

 

cdn

Edytowane przez Coppercat
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałbym wykorzystać możliwie dużo z tego źródła.

Nie wszystko będę w stanie zrobić, ale sporo można skopiować.

Bardzo mi się ta wersja podoba. Być może jest to replika. Nie wiem.

 

Czerwonych F250 GTO z niebieskimi siedzeniami jest całe mnóstwo (mowa o modelach oczywiście).

Postanowiłem troszkę odskoczyć od tego schematu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W linku który dałeś jest nawet numer podwozia - 3757GT. To będziesz robił to malowanie z żółtym pasem i numerami 22? Jest bardzo fajne. Jeśli tak, to ten egzemplarz ma półklatkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Malowanie jest jeszcze do przemyślenia. Nie bardzo podobają mi się te białe kółka z numerami.

Coś w rodzaju półklatki będzie.

 

Na tej stronie fajnie są pokazane szczegóły, ale nie na fotkach, tylko na modelach CAD.

Jedyne, czego nie znalazłem, to właśnie pompa hamulcowa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Fotki z placu boju.

Kasta dostała podkładem po raz pierwszy. Oczywiście wyszło milion baboli - do poprawy (pewnie nie skończy się na jednym razie).

001.jpg.e3ce76ef00bc106fa5add546d3caa540.jpg

 

002.jpg.85a45f65a143c0ad3dcf46788fad4fd6.jpg

 

Rzut oka na przednie zawieszenie:

 

003.jpg.c5a8900bf1394ef24a78b2977ec58b51.jpg

 

Zagospodarowałem półkę za siedzeniami. Firmowa skórzana walizka ?

004.jpg.47dbd056456159387393b885cb8fa21c.jpg

 

005.jpg.d45f4d594584c062277fc9a0df0295dd.jpg

 

Ścianka grodziowa z osprzętem. Dorobiłem zbiorniczki i siłowniki układu hamulcowego. Cewki zapłonowe gotowe do połączenia z rozdzielaczami.

 

006.jpg.d581c0ecd5d0755a0c4ea488fe841eee.jpg

 

007.jpg.33c8fdcee752b589fc8d00c1885d5a44.jpg

 

Silnik i zbiornik paliwa:

 

008.jpg.76630816669df526f13057d6e6abc248.jpg

 

009.jpg.3000a2087eb99710ab84220d07333b08.jpg

 

010.jpg.fb43c881d334d7bf00600637bfdefa08.jpg

 

cdn.

Edytowane przez Coppercat
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pasy własnej konstrukcji. Walizka zresztą też (oprócz sticker'ów oczywiście).

Pasy to folia samoprzylepna plus troszkę srebrnego drucika 0.25 mm.

Nauczyłem się je robić po tym, jak mnie tu na forum podpuścili Koledzy kiedy budowałem Porsche 356.

Spodobało mi się więc wykorzystuję gdzie się da.

Tylko okucia wlotów pasów za walizką wzięte z blaszek Aber'a.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj przymiarka ramy do nadwozia.

Mam mieszane uczucia, ale oceńcie sami.

Przy okazji zdałem sobie sprawę, ile jeszcze dłubania przede mną ?

Wysoko ta poprzeczka .....

Na własne życzenie.

 

003.jpg.e630c8d085ee0e487688d99acf33b377.jpg

 

004.jpg.0ad1dd005542c3f6a45c48624f0a6d14.jpg

 

005.jpg.11947c0def56c2ee2e2c40ace9488153.jpg

 

006.jpg.bab9501b5edd3cee604bb287e027ed51.jpg

 

007.jpg.87c8a1603e071670decf67aa7c77e42b.jpg

 

008.jpg.356507575d22b66aeeca99a26b61cb4b.jpg

 

009.jpg.ee154ee7f6e0ccff8203640c0006612a.jpg

 

001.jpg.44bdcf7ed200c75a7f7079126cc8fbac.jpg

 

002.jpg.f029c3cb187d2580bad5708976caec99.jpg

 

cdn.

Edytowane przez Coppercat
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.