Jump to content
Coppercat

Ferrari 250 GTO 1:24

Recommended Posts

Porównywania ciąg dalszy:

 

Kształt ramy. Niestety każda inna :-(

Niestety nie potrafię powiedzieć, która rama jest najbliższa oryginalnej. Do dalszych prac wybrałem ramę Fujimi, ale tylko dlatego, że najbardziej mi się podoba.

 

r001.jpg

 

Porównałem zestawowe felgi. Najlepiej wykonane są te z zestawu Gunze.

 

f001.jpg

 

Mają tą wadę, że ich średnica jest mniejsza niż Revell'a czy Fujimi. W związku z tym opony musiały by być również Gunze.

I tu jest problem, bo jakość tych opon jest delikatnie mówiąc słaba.

 

o002.jpg

 

o001.jpg

 

Opony Revell'a bardziej pasują do terenówki, niż do auta sportowego.

Jedyna możliwa opcja to opony Fujimi.

Felgi dam metalowe KA-Models. Szprychy są fototrawione, ale tak delikatne, że nie widać, że są płaskie. Polecam. Producent robi je w wersjach do modeli: Fujimi, Revell i Italeri.

 

f002.jpg

 

Jest to wersja do Revell'a więc konieczne będzie dorobienie odpowiedniej piasty.

Jedną felgę Gunze z oponą Revell'a wykorzystam na koło zapasowe.

 

Początkowo zrobiłem koła z deklami z żółtym logo Ferrari:

 

k001.jpg

 

Jednak po porównaniu z fotkami oryginału (tak myślę), zmieniłem dekielki na takie:

 

k002.jpg

 

Kasta została troszkę powycinana (to nie jest koniec wycinania :-)

 

b001.jpg

 

Wycięte elementy okleiłem paseczkami polistyrenu 0.2 mm.

 

b002.jpg

 

cdn

Edited by Guest

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oklejanie elementów ma na celu ich wzmocnienie czy jak?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie, nic z tych rzeczy.

Chodzi o "wyprowadzenie" brzegów po wycince i zniwelowanie szpary między wyciętymi elementami a kastą.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dłubię sobie dalej.

Popracowałem troszkę nad silnikiem.

Zrobione:

- pokrywy zaworów,

- filtr oleju,

- kółka paska klinowego,

- trąbki gaźników,

- sprężynki powrotne przepustnic.

 

Tak silnik wyglądał wczoraj. Jeszcze wszystko "płaskie" bez wasch'a itp.

 

001.jpg

 

Przymiarka do ramy.

 

002.jpg

 

I do kasty.

 

003.jpg

 

Przy próbie zamknięcia maski - zonk :-(

Silnik jest za wysoki. Muszę go jakoś opuścić.

 

004.jpg

 

A miało być tak pięknie i łatwo .....

Edited by Guest

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dłubię detale. Żmudna robota.

Cała przyjemność będzie przy składaniu tego do kupy.

 

Przednie zawieszenie. Piasty i hamulce:

 

001.jpg

 

Główne sprężyny. To co dało Fujimi nie bardzo mi pasowało, więc przerobiłem po swojemu:

 

007.jpg

 

004.jpg

 

Połączenie chłodnicy z silnikiem:

 

005.jpg

 

Siedzenia i deska rozdzielcza.

Wyciąłem mocowania siedzeń i dorobiłem stelaże z drutu.

Deska w trakcie przeróbek.

 

002.jpg

 

006.jpg

 

W podłodze kabiny zaślepiłem szczeliny mocowania siedzeń. Zniknęły też szpetne pasy z tylnej części wnętrza.

 

003.jpg

 

cdn

Edited by Guest

Share this post


Link to post
Share on other sites

Piękna robota. Bardzo fajnie się ogląda. Szprychy w kołach to blaszki, czy jakiś patent ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
........ Szprychy w kołach to blaszki, czy jakiś patent ?

 

Dobre pytanie :-)

Są to blaszki, ale tak zrobione, że nie widać płaskich pasków, tylko szprychy.

Producent - KA-Models.

Minusem tego zestawu (blaszki plus metalowe felgi) jest nietypowe mocowanie. Nie pasuje do Fujimi (podobno przeznaczone do Revell'a).

Musiałem przerabiać piasty, ale było warto.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolejna relacja z placu budowy...

Prace idą wielotorowo. Grzebię przy ramie i zawieszeniu, troszkę przy silniku i dopracowuję detale.

 

005.jpg

 

004.jpg

 

003.jpg

 

002.jpg

 

001.jpg

 

cdn

 

P.S.

Pomocy:

Czy ktoś wie, gdzie w tym samochodzie jest pompa hamulcowa ????

Wydaje mi się, że jest pod nogami kierowcy (pod podłogą), ale nie jestem pewien.

Edited by Guest

Share this post


Link to post
Share on other sites

Właśnie na tej podstawie sądziłem, że tam jest pompa

Tyle tylko, że tam widać dwa cylindry. I zgłupiałem.

U Haynes'a są dwa zbiorniczki wyrównawcze. To by potwierdzało rozdział na układ hamulcowy przedni i tylny.

Fujimi proponuje jeden zbiorniczek na zapas płynu. Liczne fotki "oryginałów" też.

 

Osobna kwestia, to dokładna lokalizacja cylindra/cylindrów. Czy mają być między ramą a podłogą kabiny ? Tak bym zrobił, gdybym miał to projektować.

Podłoga prawie leży na ramie (model). Nie upchnę tam pompy.

Chyba jedynym rozwiązaniem będzie "podczepienie" pompy do podłogi między rurami ramy.

 

Niby jedno z najbardziej znanych aut na świecie, a jednak dokumentacja ma spore luki.

Nie doszukałem się żadnej wzmianki o wspomaganiu układu hamulcowego. Czy to możliwe, żeby to auto nie miało serwa ???

To rocznik 1962. W poprzednim moim modelu (F250TR 1957) serwo było (no może coś na kształt serwa...).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mogło nie być, nawet współcześnie składa się samochody na tor bez serwa.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mogło nie być, nawet współcześnie składa się samochody na tor bez serwa.

Wow

Nie wiedziałem. Dzięki za podpowiedź

Share this post


Link to post
Share on other sites

No właśnie chciałem żebyś sobie to poszukał na google, tzw. pedal box stosuje się w samochodach do sportu i w ferrari jest to podobnie robione i mam na myśli także te nowsze.

 

https://www.google.pl/search?q=pedal+box&client=firefox-b-ab&dcr=0&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwi1vvXD8OrXA:bip:IJoKHak0AdIQ_AUICigB&biw=1280&bih=869

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki wielkie

Człowiek się całe życie uczy

Nie wiedziałem, że są takie patenty. Przemyślę, jak to wykorzystać.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dłubaniny ciąg dalszy.

Zrobiłem stelaże do siedzeń. I mocowanie do podłogi.

 

001.jpg

 

Szykuję ostatnie drobiazgi do silnika. Rozrusznika Fujimi wcale nie przewidziało. Trzeba było dorobić.

Amortyzatory oczywiście do modyfikacji (na fotce materiały potrzebne do przeróbki).

Cewki zapłonowe, lewarek i wypełniony od spodu jeden z wlotów powietrza.

 

002.jpg

 

Wmontowałem akumulator i przymierzyłem, czy się to mieści w komorze silnika.

 

003.jpg

 

005.jpg

 

007.jpg

 

Przymiarka z siedzeniami, gaśnicą i lewarkiem.

 

004.jpg

 

Na koniec rzut oka na deskę rozdzielczą (bez zegarów narazie).

 

006.jpg

 

cdn

Edited by Guest

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na czym wzorujesz to wnętrze? Mi się 250 GT0 kojarzy z brakiem tapicerki na podłodze/tunelu - tylko srebrna farba i niebieskie fotele.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chciałbym wykorzystać możliwie dużo z tego źródła.

Nie wszystko będę w stanie zrobić, ale sporo można skopiować.

Bardzo mi się ta wersja podoba. Być może jest to replika. Nie wiem.

 

Czerwonych F250 GTO z niebieskimi siedzeniami jest całe mnóstwo (mowa o modelach oczywiście).

Postanowiłem troszkę odskoczyć od tego schematu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

W linku który dałeś jest nawet numer podwozia - 3757GT. To będziesz robił to malowanie z żółtym pasem i numerami 22? Jest bardzo fajne. Jeśli tak, to ten egzemplarz ma półklatkę.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Malowanie jest jeszcze do przemyślenia. Nie bardzo podobają mi się te białe kółka z numerami.

Coś w rodzaju półklatki będzie.

 

Na tej stronie fajnie są pokazane szczegóły, ale nie na fotkach, tylko na modelach CAD.

Jedyne, czego nie znalazłem, to właśnie pompa hamulcowa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fotki z placu boju.

Kasta dostała podkładem po raz pierwszy. Oczywiście wyszło milion baboli - do poprawy (pewnie nie skończy się na jednym razie).

001.jpg

 

002.jpg

 

Rzut oka na przednie zawieszenie:

 

003.jpg

 

Zagospodarowałem półkę za siedzeniami. Firmowa skórzana walizka ;-)

004.jpg

 

005.jpg

 

Ścianka grodziowa z osprzętem. Dorobiłem zbiorniczki i siłowniki układu hamulcowego. Cewki zapłonowe gotowe do połączenia z rozdzielaczami.

 

006.jpg

 

007.jpg

 

Silnik i zbiornik paliwa:

 

008.jpg

 

009.jpg

 

010.jpg

 

cdn.

Edited by Guest

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wow, super detale. Bardzo inspirujące dla początkującego Te pasy są DIY czy z jakiegoś zestawu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pasy własnej konstrukcji. Walizka zresztą też (oprócz sticker'ów oczywiście).

Pasy to folia samoprzylepna plus troszkę srebrnego drucika 0.25 mm.

Nauczyłem się je robić po tym, jak mnie tu na forum podpuścili Koledzy kiedy budowałem Porsche 356.

Spodobało mi się więc wykorzystuję gdzie się da.

Tylko okucia wlotów pasów za walizką wzięte z blaszek Aber'a.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzisiaj przymiarka ramy do nadwozia.

Mam mieszane uczucia, ale oceńcie sami.

Przy okazji zdałem sobie sprawę, ile jeszcze dłubania przede mną :-(

Wysoko ta poprzeczka .....

Na własne życzenie.

 

003.jpg

 

004.jpg

 

005.jpg

 

006.jpg

 

007.jpg

 

008.jpg

 

009.jpg

 

001.jpg

 

002.jpg

 

cdn.

Edited by Guest

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.